بهترین هدیه‌ها برای دانش‌آموز دبستانی

0

یکی از مهمترین نکات برای دانش‌آموزان، احساس با ارزش بودن برای معلم‌شان است. اینکه معلم آن‌ها را محترم بشمارد و احساسات، هوش و ذکاوت آن‌ها را محترم بداند. به همین دلیل هم معلّمان برای توجه به این نکته، با دادن هدیه به دانش‌آموزان، قدردانی خود از تلاش آن‌ها را به روش‌های این‌چنینی انجام می‌دهند. ما در این مقاله لیستی از بهترین هدیه‌ها برای دانش‌آموزان دبستانی برای شما شمرده‌ایم.

چرا باید به دانش‌آموزان هدیه دهیم؟

اگر تاکنون برای دانش‌آموزان خود مسابقه یا چالشی برگزار کرده و پاداش آن‌را یک هدیه یا جایزه قرار داده‌اید پس تا حدودی به دلیل این اتفاق واقفید و می‌دانید که هدیه دادن به دانش‌آموزان نباید برای تشویق به انجام کاری جدید باشد و فقط باید به عنوان پاداشی برای یک مسابقه یا چالش خاص باشد تا دانش‌آموزان بخاطر هدیه شرطی نشده و برای هدیه درس نخوانند و تلاش نکنند.

پس بله، هدیه دادن راه بسیار خوبی برای تشویق دانش آموزان به یادگیری است زیرا انگیزه زیادی به دانش آموزان می دهد که برای پیشرفت در آینده با انجام کار سخت بسیار ضروری است.

امّا اگر به دانش‌آموزی هدیه دهید با این توقع که در مدرسه یا در یک درس خاص به خوبی از پسش برآید، می تواند فشار زیادی بر او وارد کند. حتی اگر مستقیماً این کار را انجام ندهید، هدیه دادن به دانش‌آموز می‌تواند به این معنا باشد که آنها خود را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهند تا شما را ناامید نکنند. پس تلاش کنید تا در حد امکان از این اتفاق دوری کنید.

هدیه دادن به دانش‌آموزان نه‌‎تنها از سمت معلّم که از سمت والدین نیز می‌تواند ارزشمند و قابل تقدیر باشد. این هدیه‌ها که در زمان کودکی ما به اسم هدیه مدرسه برای ما دانش‌آموزان تهیه می‌شد، باعث می‌شد انگیزه خود را افزایش داده و برای جبران این قدردانی، تلاشی مضاعف داشته باشیم.

مناسبت‌ها و موقعیت‌های عالی برای هدیه دادن به دانش‌آموز دبستانی

هدیه دادن به دانش‌آموز دبستانی می‌تواند به مناسبتی خاص یا از روی تقدیر بخاطر تلاش و کار خاصی باشد امّا داشتن لیستی از این مناسبت‌ها برای هر معلّم و خانواده ضروری و مهم است. هدیه دادن بخاطر مناسبت خاص ارزش آن مناسبت و جایگاه آن نزد ما و فرهنگ ما برای دانش‌آموز را شفاف می‌کند و باعث می‌شود تا ما بتوانیم ارزش فرهنگ غنی خود را به دانش آموزان نشان دهید. در ادامه لیستی از این مناسبت‌ها را می‌توانید ببینید.

پیروزی، موفقیت، انگیزه و تلاش در کلاس

مهم‌ترین فرصت برای هدیه دادن به دانش‌آموز دبستانی، هنگام پیروزی، مشاهده تلاش و انگیزه و یا موفقیت در انجام کاری که برای آن تلاشی دوچندان داشته، به شمار می‌رود. این‌که دانش‌آموز چگونه می‌تواند خودش را ثابت کند به برنامه درسی و طرح درس شما ربط دارد و این‌که چه موقع و کجا از فرصت هدیه دادن به آن‌ها استفاده می‌کنید.

بهترین هدیه‌ها برای این مواقع گزینه‌های زیر هستند:

هدیه آموزشی:

شاید خرید مداد رنگی با کیفیت به عنوان یکی از بهترین ابزارهای دانش‌آموز در کلاس درس و وسیله‌ای که هر دانش‌آموز دبستانی به آن احتیاج دارد یکی از گزینه‌های مناسب باشد. خرید دفترچه یادداشت و دفترهای مختلف با طرح جلد زیبا هم می‌تواند گزینه مناسبی برای دانش‌آموزان باشد.

بجز مداد رنگی و دفتر، وسایل دیگر شیک و قشنگی مثل خودکارهای شیک و آبرنگ هم گزینه‌هایی هستند که دانش‌آموز می‌تواند این هدیه را در کلاس درس نیز استفاده کند و به عنوان هدیه دانش‌آموز به آن افتخار کند.

هدیه سرگرم‌کننده:

شاید در کنار هدایایی که برای دانش‌آموزان‌تان تهیه می‌کنید، به فکر بازی و سرگرمی آن‌ها نیز باید باشید. به همین دلیل، خرید بازی فکری و رومیزی به عنوان ابزاری که می‌توان اهداف آن را به سمت آموزشی نیز سوق داد

اعیاد باستانی و ملّی

  • آغاز سال نو شمسی (عید نوروز)
  • شب یلدا و چلّه
  • چهارشنبه‌سوری

یکی از بهترین مناسبت‌ها جهت هدیه دادن به دانش‌آموزان عیدهای باستانی و ملّی مانند عید نوروز و … است. بجز عید نوروز ارزش بهار و دوباره شکوفایی طبیعت را نشان می‌دهد شب یلدا و چهارشنبه سوری مواقع دیگری هستند که می‌توانند بهانه دادن یادبودی از شما معلم عزیز برای دانش‌آموزان باشند.

بهترین هدیه‌های مناسبتی از نگاه بسیاری از افراد، خرید کتاب کودک یا خرید کمیک است. در زمان حاضر و ارتباط کم ما با فرزندانمان، هدیه کتاب بخش عظیمی از رابطه ما با کودکان را می‌تواند ترمیم کند و این اتفاق می‌تواند شامل دانش‌آموزان نیز باشد. کتاب‌های رنگ‌آمیزی، کتاب داستان، کتاب کمیک و مصور بهترین موضوعات برای هدیه به دانش‌آموزان به حساب می‌آیند.

مراسمات شخصی و اجتماعی

روز تولد دانش‌آموزان، روز دانش‌آموز و یا کسب پیروزی جمعی دانش‌آموزان در رسیدن به هدفی که در درس و مدرسه برای آن‌ها تعیین کرده‌اید، می‌تواند بهانه دیگر دادن هدیه به دانش‌آموز دبستانی باشد.

حداقلی‌ترین ارزشی که می‌توان در روز دانش‌آموز یا تولدشان برای آن‌ها رقم زد، کارت هدیه و ارسال یک پیام خصوصی برای دانش‌آموزان است زیرا حتی همین حداقلی‌ترین کار نیز ارزشمند بودنش نزد شما را کاملا به نمایش می‌گذارد.

گاهی لازم نیست حتما هدیه با ارزشی به آن‌ها بدهید. گاهی فقط کافیست زنگی از کلاس درس را تعطیل کنید و بجای آن به بازی در کلاس و مدرسه بپردازید. امروزه اهمیت بازی در مدرسه بر هیچ‎کس پوشیده نیست.

اعیاد مذهبی

اعیاد مذهبی و دینی نیز یکی از دیگر گزینه‌های ممکن و موجود برای شما به شمار می‌رود. اعیاد شعبانیه، عید فطر و عید قربان می‌تواند شامل تبریکی خاص به عنوان هدیه شما به دانش‌آموز به شمار برود. این اعیاد با فلسفه خودشان می‌تواند تم و موضوع هدیه شما را هدفمندتر کنند.

جمع‌بندی

همان‌گونه که در ابتدای متن و مقاله خود ذکر کردیم هدیه دادن به دانش‌آموز اتفاقی مثبت و ارزشمند است و باید نحو دادن این هدیه نیز با اصول و لوازم خود انجام شود. با این‌حال برای رقم زدن اثر مناسب برای دانش‌آموز، دادن هدیه مناسب اصلی ترین بخش ماجراست. جایی که شما باید زمان زیادی برای آن بگذارید قسمت ایده هدیه است. لیستی از بهترین هدایا را برای دانش‌آموز خود همیشه داشته باشد تا ایده‌های هدیه شما خیلی زود ته نکشد و بتوانید به راحتی و آسانی در مواقع فوری هدیه مناسب را برای دانش‌آموزان عزیز انتخاب کنید. امیدواریم مقاله بالا برای شما مفید و ارزشمند واقع شده باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.