گوگل کروم برای دسکتاپ قرار است قابلیت جستجوی بصری مشابه با ‘Circle to Search’ را از طریق Google Lens اجرا کند

0

بر اساس گزارشی، گوگل کروم ممکن است ویژگی جستجوی جدیدی را دریافت کند که شبیه به «Circle to Search» کار می‌کند – ابزار جستجوی بصری با استفاده از هوش مصنوعی (AI) که گوگل در ژانویه معرفی کرد. گفته می شود که این ویژگی در Google Lens ادغام شده است و می توان از طریق نسخه بتا Google Chrome در رایانه های رومیزی و Chromebook به آن دسترسی داشت. قابل ذکر است که Circle to Search اخیراً از طریق میانبر در دستگاه های iOS نیز معرفی شده است.

بر اساس گزارشی که توسط 9to5Google منتشر شده است، گوگل قابلیت جدیدی به نام «کشیدن به جستجو» را در نسخه‌های بتای کروم ۱۲۷ و ۱۲۸ برای رایانه‌های رومیزی و کروم‌بوک معرفی کرده است. به شکل نماد Google Lens در کنار گزینه نشانک ها در نوار آدرس ظاهر می شود.

جستجوی بصری در Google Lens در Chrome for Desktop

برای فعال کردن این ویژگی، کاربران می توانند به سادگی بر روی نماد کلیک کنند و یک پنجره جدید ظاهر می شود که کاربران می توانند هر چیزی را در این صفحه با لنز گوگل جستجو کنند. پس از آن، یک پنجره انتخاب سفارشی ظاهر می شود که می تواند برای جستجوی هر چیزی در صفحه وب کشیده شود. رابط کاربری (UI) این ویژگی شبیه به آنچه در پلتفرم اندروید است، با ظاهری درخشان در مرزهای پنجره انتخاب است.

به گفته گوگل، زمانی که کاربر به عملکرد جدید گوگل لنز دسترسی پیدا می کند، اسکرین شات آن صفحه برای شرکت ارسال می شود. اعضای کارکنان Gadgets 360 توانستند عملکرد جدید کشیدن به جستجو را در Google Chrome 128 بتای ویندوز تأیید کنند. از آنجایی که فقط در نسخه بتا مرورگر وب موجود است، این ویژگی آزمایشی است.

این ویژگی برای اولین بار توسط کاربر X (توئیتر سابق) @Leopeva64 از طریق یک سری پست در ماه می افشا شد. در آن زمان، کاربر حدس می‌زد که یک ویژگی جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مشابه Circle to Search است و می‌تواند عملکرد موجود Google Lens را بهبود بخشد.

سایر ویژگی های جدید در کروم

در ماه‌های اخیر، گفته می‌شود که گوگل در حال توسعه چندین ویژگی جدید برای مرورگر وب خود است. گزارشی حاکی از آن بود که گوگل کروم در اندروید به زودی می‌تواند صفحات وب را با صدای بلند در پس‌زمینه بخواند، از طریق قابلیتی به نام «گوش دادن به این صفحه». این مرورگر وب همچنین اقدامات جدید و ویژگی های بیشتری را در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در تلاش برای ارائه تجربه جستجوی بهبود یافته به کاربران اضافه کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.