اتفاقات فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

0

در سال ۲۰۱۷، آمازون حقوق تلویزیونی کتاب‌های ارباب حلقه‌ها نوشته جی. آر. آر. تالکین را خریداری کرد و متعهد شد که یک سریال از آن‌ها بسازد. در سال ۲۰۲۲، فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت بالاخره به نمایش درآمد و واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت.

بسیاری معتقد بودند که سریال زمان زیادی را صرف مقدمه‌چینی برای آغاز ماجراها کرد. داستان سریال نسل‌ها قبل از هر یک از داستان‌های قبلی ارباب حلقه‌ها، مانند هابیت و سه‌گانه اصلی ارباب حلقه‌ها رخ می‌دهد. این سریال بر اساس تاریخچه‌های سرزمین میانه که توسط تالکین خلق شده و بیشتر به عنوان پس‌زمینه‌ای برای کتاب‌های اصلی نوشته شده‌اند، ساخته شده است.

حلقه‌های قدرت که در کتاب‌ها و فیلم‌های اصلی اهمیت و اهمیت زیادی داشتند، در این سریال داستان پس‌زمینه‌ای دارند و آمازون پرایم نشان می‌دهد که چگونه آن‌ها ساخته شدند. دشمن اصلی کتاب‌ها و فیلم‌ها که سائرون نام دارد و همیشه به عنوان یک شرور شناخته می‌شد، در این سریال نشان داده می‌شود که چگونه به قدرت رسید.

شاید علاقمند باشید: فصل دوم سریال بازی مرکب 5 دی ماه در نتفلیکس منتشر می‌شود

در فصل اول سریال، بسیاری از جزئیات پس‌زمینه‌ای برای سه‌گانه مشهور کتاب‌ها ارائه شد و این فصل در هشت قسمت حماسی زمینه را برای فصل‌های آینده فراهم کرد. در اینجا نگاهی داریم به اتفاقات فصل اول و معنای پایان آن برای فصل دوم که در ۲۹ آگوست ۲۰۲۴ پخش خواهد شد.

خلاصه فصل اول ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

فصل اول ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت در عصر دوم سرزمین میانه آغاز می‌شود. این دوران زمانی از صلح است و ماجراهای زیادی را در پادشاهی‌های مختلف سرزمین میانه به تصویر می‌کشد. فصل اول داستان چندین شخصیت جدید و برخی شخصیت‌های آشنا را دنبال می‌کند، حتی با وجود اینکه این سریال هزاران سال قبل از ماجراهای فرودو و بیلبو بگینز رخ می‌دهد. شخصیت‌های اصلی حلقه‌های قدرت گالادریل و الروند هستند، دو نفر از الف‌های معروف در آثار تالکین.

شخصیت‌ها همگی با تهدید قریب‌الوقوع ارباب تاریکی، سائرون، روبرو هستند، حتی با وجود اینکه جهان در حال حاضر در وضعیت آرامی قرار دارد. چهار خط داستانی اصلی در سراسر نقشه گسترش یافته و در یک نقطه به هم می‌پیوندند یا به یکدیگر نزدیک می‌شوند.

گالادریل رهبری تلاشی برای پیدا کردن سائرون و متوقف کردن ادعای او برای سرزمین‌های جنوبی را به عهده دارد، زیرا تجهیزات با نشان او در سراسر نقشه پیدا شده است. او گروهی از نومه‌نور را به سرزمین‌های جنوبی می‌برد تا بجنگند و باور دارد که مسافری که با او برخورد کرده، هالبرند، وارث واقعی تخت سرزمین‌های جنوبی است.

الروند مامور ساخت یک کارگاه جدید است و از دورف‌ها کمک می‌خواهد. در این مسیر، او متوجه می‌شود که فلز جدیدی توسط الف‌ها استخراج می‌شود که می‌تواند به بازسازی قدرت در حال زوال الف‌ها کمک کند.

آروندیر، الف دیگری است که در سرزمین‌های جنوبی با افزایش جمعیت اورک‌ها مواجه است. او و درمانگر انسانی، برونوین، با هم کار می‌کنند تا مردم این سرزمین را از این تهدید نجات دهند. در همین حال، تئو، پسر برونوین، شمشیری شکسته با قدرت‌هایی که نشان سائرون را دارد، پیدا می‌کند.

در منطقه‌ای دیگر، گروهی از هارفوت‌ها با “غریبه‌ای” مواجه می‌شوند که زبان آن‌ها را نمی‌فهمد اما به نظر می‌رسد که قدرت‌های جادویی دارد و پس از یافتن در یک دهانه شهاب سنگی، کشف می‌شود.

فصل اول در پس‌زمینه‌ای از مناظر زیبا و نماهای گسترده‌ای که مخاطبان از شش فیلم ارباب حلقه‌های پیتر جکسون به آن‌ها عادت کرده‌اند، قرار دارد. این فصل شامل صحنه‌های نبرد، موسیقی فوق‌العاده، طراحی مجموعه‌های فراگیر و بسیاری از شخصیت‌ها با نام‌های خاص است، بنابراین تماشای این سریال با زیرنویس پیشنهاد می‌شود.

پایان فصل اول چه معنایی برای فصل دوم دارد؟

همانطور که احتمالاً حدس زده‌اید، بسیاری از شخصیت‌ها و داستان‌ها در چند قسمت آخر به هم می‌پیوندند و در پایان معلوم می‌شود که بزرگ‌ترین شرور اصلی چه کسی بوده است. در حالی که گالادریل تمام فصل را در جستجوی سائرون بوده، در نهایت متوجه می‌شود که هالبرند همان سائرون بوده است که در لباس مبدل ظاهر شده. او تنها پس از آنکه هالبرند را به کمک جادوی الف‌ها بهبود می‌بخشد و او سلبریمبور را متقاعد می‌کند که از فلز جدید برای ساختن نشانه‌های کوچکی به نام حلقه‌ها برای کمک به الف‌ها استفاده کند، به این حقیقت پی می‌برد. این البته همه بخشی از نقشه اصلی سائرون برای ساخت چیزی است که به او کمک کند تا بر تمام سرزمین میانه حکمرانی کند.

پس از اینکه گالادریل این را کشف می‌کند، با او مواجه می‌شود و سائرون سعی می‌کند او را متقاعد کند که ملکه تاریکی شود. همانطور که می‌دانیم گالادریل بعداً در داستان به عنوان “بانوی نور” شناخته می‌شود، او با عصبانیت این پیشنهاد را رد می‌کند. هالبرند، یا همان سائرون، سپس به سرزمین‌های جنوبی می‌گریزد، که اکنون پر از اورک شده‌اند و نام آن موردور است. همچنین فاش می‌شود که “غریبه‌ای” که با پرادفوت‌ها است، در واقع یک ایستاری یا جادوگر است، نه یک شرور (لازم به ذکر است که گندالف و سارومان از کتاب‌های اصلی نیز ایستاری هستند). او با پرادفوت نوری به راه می‌افتد تا صورت فلکی را که تمام فصل به دنبالش بوده، پیدا کند.

حتما بخوانید: همه چیز در مورد سریال ونزدی (Wednesday) + دانستنی‌های جذاب

فصل با این پایان می‌یابد که الروند سوابقی پیدا می‌کند که نشان می‌دهد کارگاه جدید استفاده شده و گالادریل سلبریمبور را متقاعد کرده است تا سه حلقه قدرت اول را بسازد. این بدان معناست که حلقه‌های بیشتری باید در فصل‌های آینده ساخته شوند. قسمت پایانی زمینه‌ساز تلاش سائرون برای تسخیر سرزمین‌های جنوبی از آدار، که در حال حاضر نظارت بر اورک‌ها را بر عهده دارد، تلاش بی‌پایان گالادریل برای متوقف کردن او، خشم مردم نومه‌نور و تلاش “غریبه” برای یافتن صورت فلکی خود است.

مکان‌های متعددی برای فصل دوم مورد بحث قرار گرفته‌اند، زیرا نقشه تالکین از سرزمین میانه تنها بخشی پوشش داده شده است. فصل جدید ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت قرار است در پایان آگوست در پرایم ویدیو پخش شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.