همه چیز در مورد سریال ونزدی (Wednesday) + دانستنی‌های جذاب

0

سریال ونزدی یکی از مشهور ترین سریال‌های آمریکایی و از ژانر کمدی و ترسناک است. این سریال سه هفته بعد از پخش به دومین مجموعهٔ انگلیسی‌ زبان نتفلیکس با بیشترین میزان بازدید تبدیل شد.

این سریال درباره دختری به نام ونزدی است که با هم سن و سال‌های خود تفاوت زیادی دارد. به‌همین‌خاطر والدین ونزدی مجبور می‌شوند که او را به مدرسه نورمور بفرستند که دانش‌آموزان عجیب‌و‌غریب و مشکل‌ساز را پذیرش می‌کند. ونزدی در ادامه پی می‌برد که قابلیت‌های فراانسانی دارد و از آن برای افشای یک راز تاریک استفاده می‌کند.

در ادامه این مطلب فصل اول و تمامی حقایق مربوط به این سریال و همچین جزئیات انتشار فصل دوم را بررسی می‌کنیم.

درباره این سریال

سریال مرموز و ترسناک خانواده آدامز، با عنوان Wednesday، توسط تیم برتون، کارگردان تحسین‌شده‌ای که به‌ سبب فیلم‌های فانتزی-ترسناک مشهوری مانند Beetle juice و Corpse Bride شناخته می‌شود، ساخته شده. این کارگردان تخصص وهم‌آور خود را به این مجموعه هشت قسمتی بر اساس شخصیت‌هایی که چارلز آدامز خلق کرده است، بکار برده.

تدی بیاسلی، مدیر سریال‌های اصلی نتفلیکس در بیانیه‌ای گفت: «تیم برتون سابقه ساخت داستان‌های قدرتمند در مورد شخصیت‌های اجتماعی مانند ادوارد دست قیچی، لیدیا دیتز و بتمن را دارا است. و اکنون، او دیدگاه منحصر به فرد خود را به سریال ونزدی و همکلاسی‌های ترسناک او در آکادمی Nevermore آورده است.»

سریال ونزدی
بازیگران اصلی خانواده آدامز در سال 1965

شخصیت‌های آدامز برای اولین بار در اواخر دهه 1930 در یک کمیک استریپ نیویورکر معرفی شدند که شامل گومز و مورتیشیا آدامز به عنوان والدین ونزدی و پاگزلی، عمو فستر، مادربزرگ، لورچ و پسر عمو ایت بود.

به دلیل محبوبیت این مجموعه، چندین اقتباس از آن زمان تا کنون ساخته شده است.برای مثال: یک کمدی ABC که از سال 1964 تا 1966 پخش شد، دو سریال انیمیشن در سال‌های 1973 و 1992، یک برنامه زنده دیگر با عنوان خانواده آدامز جدید در سال 1998، فیلم خانواده آدامز در سال 1991، دنباله آن در سال 1993 ارزش‌های خانوادگی آدامز و دو فیلم انیمیشن در سال های 2019 و 2021.

داستان سریال

کمدی دوران بلوغ ، که به عنوان یک «راز مخفیانه و فراطبیعی القا شده» توصیف می‌شود، دانش‌آموزی دبیرستانی به نام ونزدی را روایت می‌کند که در تلاش برای تکمیل توانایی روانی نوظهور خود است در حالی که با پیچیدگی‌های روابط اجتماعی آکادمی Nevermore دست و پنجه نرم می‌کند.

به طور همزمان، ونزدی سعی می‌کند از یک قتل هیولایی که شهر را پر کرده است، جلوگیری کند. در عین حال تلاش می‌کند که راز ماوراء طبیعی مربوط به والدینش را که 25 سال پیش رخ داده است، کشف کند.

چه کسانی در سریال ونزدی نقش آفرینی کرده‌اند؟

جنا اورتگا به عنوان ونزدی آدامز، نقش اصلی را بر عهده می‌گیرد. این بازیگر در چندین عنوان اصلی نتفلیکس از جمله فصل دوم سریال You’s Penn Badgley و فیلم هایی مانند The Babysitter: Killer Queen و Yes Day جنیفر گارنر ظاهر شده است.

سریال ونزدی
جنا اورتگا

سایر بازیگران سریال ونزدی

علاوه بر اورتگا در نقش ونزدی، کاترین زتا جونز در نقش مورتیشیا آدامز، لوئیس گوزمن نقش پدرسالار گومز آدامز و فرد آرمیسن در نقش عمو فستر بازی کردند.

از سایر بازیگران قابل توجه سریال ونزدی و معروف ترین آثارشان می‌توان به موارد پیش رو اشاره کرد؛بازیگران نسبتاً بزرگ عبارتند از:

پرسی هاینز وایت (استعداد، موارد بسیار سخت)، تورا برچ (جهان ارواح، مردگان متحرک)،

  • هانتر دوهان (Your Honor, Truth Be Told)
  • جورجی فارمر (Treadstone، The Evermoor Chronicles)
  • موسی مصطفی (Nativity Rocks!, The Last Bus)
  • اما مایرز (Girl in the Basement, Taste of Christmas)
  • نائومی جی. اوگاوا (Skylin3s)
  • جوی ساندی (Dear White People, The Beta Test)
  • جیمی مک شین (Mank، Bloodline)
  • ریکی لیندوم (Knives Out، Another Period)

آیا هیچ یک از بازیگران اصلی خانواده آدامز در سریال ونزدی نتفلیکس حضور دارند؟

کریستینا ریچی، بازیگر نقش ونزدی آدامز در نسخه قدیمی ای مجموعه به نام «خانواده آدامز» به کارگردانی بری سوننفلد در دهه 1990، یکی از بازیگران سریال ونزدی می‌باشد. به دلیل بازی محبوب او در نقش دختر بداخلاق، طرفداران خواستار حضور او در ورژن جدید سریال شدند.

ریچی نقش یک شخصیت کاملاً جدید را ایفا کرده است. کوین میزروکی، گیل برمن و اندرو میتمن؛ که همگی در خانواده آدامز 2019 کار کرده‌اند، در کنار جاناتان گلیکمن، که تهیه‌کننده اجرایی خانواده آدامز 2 بود، تهیه‌کننده اجرایی هستند.

فصل دوم این سریال

نخستین فصل سریال Wednesday (ونزدی) با هنرنمایی جنا اورتگا (نقش اصلی) در سال ۲۰۲۲ در کشور رومانی تولید و سپتامبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ از شبکه آنلاین نتفلیکس پخش شد.

اعتصاب بازیگران و نویسندگان هالیوودی (WGA و SAG-AFTRA) پروسه تولید این سریال را با وقفه قابل توجهی مواجه کرد، اما رسانه Deadline اخیرا گزارش داد که نویسندگان در حال آماده‌سازی فیلم‌نامه فصل دوم هستند تا فیلم‌برداری سریال ونزدی در آوریل سال آینده (فروردین-اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز شود. از تغییرات بزرگ این سریال، در فیلم‌برداری فصل دوم این سریال خبر داد. همان‌طور که قبلا اعلام شد، فصل اول سریال در کشور رومانی فیلم‌برداری شده بود، اما عوامل تولید برای ضبط صحنه‌های فصل دوم به کشور ایسلند می‌روند. .

باتوجه‌ به زمان فیلم‌برداری فصل دوم سریال ونزدی، احتمالاً در اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ میلادی شاهد پخش اپیزودهای فصل جدید خواهیم بود.

سخن پایانی

با وجود حواشی‌های بسیار زیاد راجب این سریال و شواهدی مربوط بر عدم حضور برخی از بازیگران مهم و نقش اول سریال، انتظار داریم تا پایان سال میلادی 2024 شاهد فصل دوم این سریال جذاب باشیم. فصل اول سریال ونزدی رکورد بیشترین بازدید از پلتفرم را در یک هفته شکست بنابراین طبیعی است که منتظر پخش فصل دوم باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.