کاتالوگ رسمی تویوتا کرولا هیبرید سایپا منتشر شد + مشخصات فنی و امکانات رفاهی

1

سرانجام کاتالوگ رسمی مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی تویوتا کرولا هیبرید سایپا منتشر شد. جزئیات این سدان جذاب را در ادامه بخوانید.

شرکت سایپا همزمان با آزادسازی واردات خودرو، تصمیم گرفت چندین مدل خودرو به کشور وارد کند که یکی از آن‌ها تویوتا کرولا هیبرید وارداتی است. هم اکنون کاتالوگ رسمی تویوتا کرولا هیبرید سایپا منتشر شده و می‌خواهیم نگاهی به مشخصات فنی و امکانات رفاهی آن بیندازیم.

نگاهی به کاتالوگ رسمی تویوتا کرولا هیبرید سایپا

تا به امروز شرکت‌های واردکننده زیادی سعی کرده‌اند در برنامه خود، خودروهای تویوتا و سایر ژاپنی‌های خوشنام را جای دهند. نارنجی پوشان جاده مخصوص هم برای این که از قافله عقب نمانند، تصمیم گرفتند نسخه هیبریدی یکی از بادوام‌ترین ماشین‌های خارجی را به کشور عرضه کنند. پیش از این هم شاهد رونمایی از تویوتا کمری هیبرید وارداتی مدل 2025 به کشور بودیم.

کاتالوگ رسمی تویوتا کرولا هیبرید سایپا

قوای فنی

زیر کاپوت کرولا هیبرید سایپا یک پیشرانه تنفس طبیعی VVT-i با حداکثر حجم 1.8 لیتری تعبیه شده که می‌تواند 72 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین حداکثر توان موتور الکتریکی این سدان با اصالت 70 اسب بخار و نهایت گشتاوری که می‌تواند به کف جاده منتقل کند، 185 نیوتن متر است. توان ترکیبی هر دو موتور به 101 اسب می‌رسد و نوع باتری هم لیتیوم سه گانه است.

سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب دو جناغی مستقل بوده و فرمان هم الکتریکی است. ترمز جلو دیسکی خنک شونده و ترمز عقب دیسکی است و خوشبختانه از ترمز پارک برقی هم سود می‌برد. تویوتا کرولا هیبریدی سایپا در هر 100 کیلومتر مسافتی که می‌پیماید، حدود 4.07 لیتر سوخت مصرف می‌کند و مجهز به استاندارد آلایندگی یورو 6 است.

امکانات ایمنی و رفاهی

خوشبختانه کرولا هیبرید 1.8 لیتری سایپا از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی متعدد و قابل قبولی بهره می‌برد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاتالوگ رسمی تویوتا کرولا هیبرید سایپا

  • مجهز به سیستم ترمز ABS، EBD، ESP، BA، TCS، HAC
  • سیستم هشدار دهنده حرکت بین خطوط
  • سیستم تابلوخوان جاده‌ای
  • کیسه هوای جلو راننده و سرنشین
  • کیسه هوای پرده‌ای
  • سیستم هشدار نبستن کمربند ایمنی
  • سیستم نمایش کنترل باد تایرها
  • ایزوفیکس
  • دوربین عقب
  • کروز کنترل تطبیقی
  • اتوهلد
  • کلیدهای کنترلی روی فرمان
  • نمایشگر پشت فرمان 7 اینچی
  • استارت دکمه‌ای
  • نمایشگر مولتی مدیا 10.25 اینچی لمسی
  • 6 عدد بلندگو و بلوتوث
  • صندلی راننده 6 حالته دستی
  • صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
  • چراغ روشنایی در روز
  • اتولایت
  • سیستم کنترل نور بالای خودکار
  • تنظیم برقی آینه‌های جانبی با گرم کن
  • دریچه تهویه مطبوع اتوماتیک

بیشتر بخوانید:

1 نظر
  1. سامان می گوید

    سلام به نظر من به چند دلیل خودروی توربو بهتره اولا مهمترین مزیت هیبرید مصرف سوخت کمی پایین تره طبق آماری که من درآوردم مصرف سوخت کرولا 1200 توربو حدود 5.9 تا 6.2 و هیبرید حدود 4.8 تا 5 درصد در هر 100 کیلومتر با توجه به قیمت بنزین در کشورمون حتی اگر گرون هم بشه بازم تفاوت معنادار و خیلی تاثیر گذاری در هزینه سوخت نداره ولی از اون طرف هزینه‌های تعمیرات و نگهداری خودروهای هیبرید خیلی بیشتره ولی با افزایش قیمت دلار قیمت بنزین ثابته ولی هزینه‌های تعویض روغن مخصوص و هزار تا لوازم مصرفی این نوع ماشین‌ها با موتورهای پیچیده با افزایش نرخ ارز ببشتر میشه تازه شرکت‌های واردکننده مختلف تویوتا هیچکدوم سابقه تعمیرات ماشینهای هیبرید رو ندارن همون ماشین توربو رو بتونن درست کنن شاهکار کردن اگرم بخوایم در نهایت بریم سراغ ایرتویا که سابقه هیبرید رو قبلا تو پریوس و کمری داشته چون تو این دور شرکت‌های دیگه وارد کننده تویوتا بودن خوب باید از جیب هزینه کنیم و گارانتی الکی میشه پس در نهایت مطمئن هستم در دراز مدت واسه اینکه چند درصد مصرف سوختم بیاد پایین باید واسه نگهداری یک خودروی هیبرید چند برابر هزینه کنم، تو مقاله‌های ماشین خوندم تصادف های شدید با ماشینهای هیبرید و برقی میتونن به خاطر باطری و گرما و مواد سمی داخلشون خطرات جانی بیشتری ایجاد کنند ، دوما همون بحث و دقدقه همه! به لحاظ گشتاور یا بصورت عامیانه کشش ماشین کمی گشتاور ماشین های هیبرید روی کاغذ بیشتره ولی نباید فراموش کنیم که طبق کاتالوگ رسمی و آماری که من درآوردم وزن خودروی هیبرید 1450 کیلو هست ولی توربو 1320 کیلو (انگار دوتا آدم میان وزن تو ماشینتون اضافه نشستن) ، وزن اضافی بخاطر وجود باطری بیشتره پس درسته کمی گشتاور بالاتره ولی وزن ماشین بیشتره همه میدونن که ماشین سبک‌تر اگرم گشتاور پایین‌تری داشته باشه بازم سریعتره لذا هیبرید چه بسا کشش اولیه کمتری حتی میتونه داشته باشه و از طرفی ماشبن هیبرید فقط وقتی که هردو موتور بنزینی و الکتریکی باهمدیگر کار کنن این گشتاور رو ایجاد میکنن که اونم کامپیوتر ماشین این تصمیم رو میگیره و دکمه ای رو ماشین نیست که شما بخوابین بزنین و هردو کار کنن و این گشتاور رو بدن در ضمن، وقتی موتور الکتریکی تو مدار هست که وضعیت شارژش بالا باشه وقتی پایین هست باطری از مدار خارج و موتور بنزینی که از نوع تنفس طبیعی و یک موتور خیلی خیلی ضعیف با 101 اسب بخار هست وظیفه حرکت ماشین رو به عهده داره تازه باطری هم باید شارژ بشه(فقط شاید هیبرید پلاگین بشه اتنخاب خوبی باشه چون واسه شارژ باطری نیازی به موتور الکتریکی نیست و میشه با برق شارژ کرد ولی هیبرید تنها واسه شارژ باطری نیاز به حرکت موتور بنزینی داره حالا انگار دوتا آدم اضافه زیز صندلی صندوق عقب هست موتور باید باطری رو هم شارژ کنه دیگه خودتون حساب کنید) ،این میتونه کلی تو عملکرد ماشبن تو شتاب حرکت تو سربالایی وقتی باطری توان بالایی نداره تاثیر داشته باشه،، ولی ماشین توربو با حجم موتور کمتر 185 نیوتن گشتاور رو میده که حدودا معادل یک خودروی 2000 تنقس طبعیه با مصرف صدی 12 لیتری تازه همیشه این گشتاور ثابته و شما وقتی میخواین جایی ثبقت بگیرین خیالتون راحته موتور کم نمیاره ولی تو ماشین هیبرید تصمیم اینکه ماشین در چه وضعیتی باشه درسته بستگی به پدال گازی که شما فشار میدین داره ولی تصمیمش با کامپوتر ماشینه اگر تو یک مسیر طولانی و سربالایی و ترافیک مثل شمال مرتب بخواین گاز بدین حتما توان باتری تحلیل میره و در مسیرهای کفی موتور الکتریکی از کار میوفته تا با موتور بنزینی باطریها شارژ بشه خوب اونوقت میبینین که اون موتور 1800 تنفس طبیعی با 100 اسب بخار و گشتاور پایین چه بلایی سر عشق ماشین‌ها کشش بالا میاد یک خودروی دیگه خیلی راحت ازتون سبقت میگیره متاسفانه مردم ما آگاهی لازم رو ندارن و فقط فکر میکنن چون موتور 1200 هست پس ضعیفه در صورتی که تمام خودروسازها در دنیا با تکنولوژی توربو یا سوپر توربو شارژ تونستن با ماشین سبک‌تر و حجم موتور کمتر گشتاور بالاتری از ماشبن بگیرن، بحث بعدی همون داستان همیشگی کیفیت بنزین در ایران برای ماشین توربو هست که حتما میدونید قرار بنزین باکیفیت سوپر وارد کنند قیمتش هم این 80 و 90 که میگن نیست و برای کسی که کرولا سوار میشه نمیتونه تا 30 تومن لیتری هزینه بالایی باشه همین الانم کسایی که اکتان خوب میریزن تو ماشینشون دارن همین هزینه حتی بیشتر پرداخت میکنن حتی میشه نصف باکو با این بنزین باکیفیت سوپر زد بقیشو با کارت بنزین معمولی ترکیبش حتما بهتر از اینه که کل باک معمولی باشه قیمتش هم به صرفه تر در میاد من که مطمئنم از اون اکتان بوستر خارجی که الان میریزیم کمتر در میاد، به لحاظ قیافه و آپشن اصلا تفاوت خاصی نداره پس چرا باید برم چند صد میلیون بیشتر بدم، فقط واسه اینکه آگاهی ندارن مردم ما همیشه فقط به دهن همدیگه و هرچی می‌شنویم نگاه میکنن و تصمیم میگیریم و خودشون اصلا دنبال کسب آگاهی و حقیقت نیستن متاسفانه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.