کتاب من دیگر ما

0

مشخصات کتاب من دیگر ما

نویسندهمحسن عباسی ولدی انتشاراتنشر جامعه الزهرا علیها السلام سال چاپ1394 گروه سنیبزرگسال دسته کتابمشاوره والدین – تربیت فرزند

اشتراک گذاری


Twitter


Linkedin


Whatsapp


Telegram


Facebook

درباره کتاب

درباره نویسنده

بخشی از کتاب

خرید / دانلود

« کتاب من دیگر ما »، نوشته‌ی « محسن عباسی ولدی » است. این کتاب از کتاب‌های مجموعه «مهارت‌های تربیت فرزند در دنیای امروز» است. این کتاب تلاش می‌کند با تکیه بر مبانی دینی، مهارت‌های تربیت فرزند در دنیای امروز را با قلمی ساده و روان به پدران و مادران آموزش دهد.

«من دیگر ما» از سه بخش تشکیل شده است:
بخش اول به رابطه‌ی بازی با محبت ورزی می‌پردازد که درواقع گزاره‌های رفتاری و موضوع این کتاب را به هم ربط می‌دهد. امروزه برخی  والدین بازی بچه‌ها را جدی نمی‌گیرند. چرایی این بی‌اعتنایی موضوع بخش دوم است.
در بخش سوم هم به ویژگی‌های بازی مفید پرداخته شده است.

محسن عباسی ولدی در سال ۱۳۵۵ در تهران متولد شد. او با مدرک دیپلم ریاضی از دبیرستان شهدای کرج فارغ التحصیل شد و تحصیلات حوزوی را تا سطح ۳ کارشناسی ارشد فقه و اصول ادامه داد. محسن عباسی ولدی، آثار بسیاری را در زمینه‌های متفاوت داستان، ادبیات و معارف اسلامی تالیف و منتشر کرده است. مجموعه‌ی هفت جلدی کتاب من دیگر ما یکی از تالیفات محسن عباسی ولدی است که به موضوع تربیت فرزند بر پایه‌ی دیدگاه تفکر اسلامی پرداخته است. 

«باید کودک شد. راه همین است. من هنوز باور نکرده ام کوچک بودن کودکان را. کودکان به اندازه ی آسمان پهناورند. این ماییم که کوچک شده ایم. باید کودک شد. راه بزرگ شدن ما از جاده ی کودک شدنمان می گذرد. کودک که شدیم می فهمیم بازی های کودکانه چقدر با معنا تر از بازی های ما بزرگتر هاست. چه اندازه صداقت دارند این بچه ها که کارهای خودشان را بازی می نامند؛ و چه بهره ای از صداقت داریم ما که بازی هایمان را جدی ترین کارهای روزگار میدانیم؟! میوه ی بازی های کودکانه شادابی و طراوت است ونتیجه ی بازی ما بزرگ تر ها جز غم چیز دیگری نیست؛ چقدر سیاست دارند کودکان و چه اندازه بی تدبیریم ما!

پس باید باور کنیم این حقیقت را که ما بزرگ نشده ایم ازکودکی که فاصله گرفتیم کوچک شدیم .
این قاعده را هیچ گاه فراموش نکنیم: پاسخ گویی به نیاز های انسان یکی از اصلی ترین راه های ابراز محبت به اوست. والدینی که به این قانون اعتقاد دارند، باید بدانند بازی یکی از نیاز های حقیقی فرزندان ماست. این نیاز مانند آزادی یک نیاز حقیقی بوده وزیاده طلبی به شمار نمی آید

خرید نسخه چاپی

خرید نسخه الکترونیکی

برای مشاهده سایر کتاب های تربیت فرزند کلیک کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.