اسپاتیفای (Spotify) چیست و چه قابلیت هایی ارائه می دهد؟

0

میشه گفت تقریباً از زمانی که اسپاتیفای (Spotify) برای اولین بار در سال 2008 راه اندازی شد، نزدیک به 15 سال می گذرد. ​​از آن زمان تا کنون تغییرات زیادی صورت گرفته است و امروزه این پلتفرم در میان محبوب ترین سرویس های پخش موسیقی، با برتری قابل توجهی نسبت به سایر گزینه ها مانند اپل موزیک (Apple Music) و تیدال (Tidal) قرار گرفته است.

اما اسپاتیفای (Spotify) چیست، چه قابلیت هایی را ارائه می دهد و آیا اشتراک پرمیوم آن ارزش پولی که به سختی به دست آورده اید را دارد؟ این مقاله به عنوان جایی برای یافتن پاسخ تمام سوالات شما درباره اسپاتیفای است. پس بریم که شروع کنیم.

اسپاتیفای (Spotify) چیست؟

اسپاتیفای (Spotify) در اصل یک سرویس پخش موسیقی دیجیتال است. این برنامه امکان دسترسی فوری به کتابخانه آنلاین وسیع موسیقی و پادکست را به شما می دهد و به شما امکان می دهد و می توانید با استفاده از این برنامه، در هر زمان به هر موسیقی که علاقه دارید، گوش دهید. اسپاتیفای (Spotify) هم رابط کاربری مناسبی دارد و هم برای استفاده آسان و قانونی است.

در این برنامه شما میلیون‌ ها آهنگ از ژانرها و هنرمندان مختلف، خواهید یافت؛ از سبک ایندی راک گرفته تا 40 آهنگ برتر پاپ، موسیقی فیلم و کلاسیک. همچنین اسپاتیفای دارای یک الگوریتم پیچیده، برای توصیه موسیقی بر اساس سابقه موسیقی های شما و همچنین لیست های پخش انتخاب شده و ایستگاه های رادیویی اینترنتی است.

علاوه بر این، پادکست‌ها به اندازه موسیقی ها در اسپاتیفای فراوان هستند، بنابراین چه عاشق گوش دادن به داستان‌های جنایی واقعی و چه به بحث‌های فنی باشید، هر چیزی برای همه وجود دارد. در واقع، این شرکت سرمایه گذاری زیادی روی محتوای پادکست می کند و شبکه های پادکست گیملت مدیا (Gimlet Media) و پارکست   (Parcast)را خریداری کرده است.

بهتر از همه، می توانید از اسپاتیفای کاملاً رایگان استفاده کنید. این سرویس دارای یک طرح اشتراک Premium است، اما شما همچنین می توانید از نسخه پشتیبانی شده از پلتفرم بدون هزینه کردن یک سنت لذت ببرید. تنها مشکل اسپاتیفای برای ایرانی ها، تحریم بودن این برنامه است و متاسفانه فقط با فیلترشکن می توانید از این برنامه استفاده کنید.

آیا اسپاتیفای رایگان است؟

آیا اسپاتیفای رایگان است؟

نسخه اصلی اسپاتیفای (Spotify) که از تبلیغات پشتیبانی می‌کند کاملاً رایگان است و دسترسی نامحدود به کاتالوگ کامل موسیقی و پادکست ها را ارائه می دهد، اما با چند اشکال جدی و مهم همراه است؛ مزاحم ترین آنها وقفه های تبلیغاتی مکرر هستند.

 اگر شما به صورت آنلاین در یک مهمانی موسیقی پخش کرده باشید، تبلیغات اسپاتیفای می تواند به معنای واقعی آزاردهنده باشد. همچنین فقط می توانید تعداد محدودی از موسیقی هایی که مورد پسندتون نبوده را اسکیپ و یا رد کنید. علاوه بر این، کیفیت صدا با پخش‌کننده مرورگر 128 کیلوبیت بر ثانیه و در دسکتاپ و موبایل با سرعت 160 کیلوبیت بر ثانیه کمی پایین ‌تر است.

چرا باید اسپاتیفای پرمیوم داشته باشیم؟

اشتراک پرمیوم در اسپاتیفای (Spotify) یک راه عالی برای خلاص شدن از شر تبلیغات مزاحم است، اما نسخه پولی این سرویس بیشتر از آنچه انتظار دارید عمل می کند. اینجاست که اسپاتیفای پرمیوم ممکن است ارزشش را به شما نشان می دهد.

حذف تبلیغات در همه جا: این شامل تبلیغات صوتی و بنر می شود.

کیفیت صدای بهتر: اگر کیفیت موسیقی برای شما بسیار مورد اهمیت است، ارتقاء اشتراک رایگان به پرمیوم در اسپاتیفای، از 160 کیلو بیت بر ثانیه به 320 کیلوبیت بر ثانیه می تواند ارزشش را داشته باشد.

دانلود آهنگ: اشتراک پرمیوم در این برنامه به شما امکان می دهد آهنگ ها را برای گوش دادن آفلاین دانلود کنید. اما در نظر داشته باشید که اگر اشتراک خود را لغو کنید، دیگر به آنها دسترسی نخواهید داشت.

اسکیپ نامحدود موسیقی: نسخه رایگان اسپاتیفای، همه ی لیست ‌های پخش را به هم می‌ ریزد و حتی آهنگ‌ های تکی را به لیست‌ های پخش به هم ریخته اضافه می‌کند، در حالی که فقط به شما اجازه می دهد در هر ساعت شش بار موسیقی ها را اسکیپ کنید. با این حال، با  اشتراک پرمیوم اسپاتیفای، می توانید به موسیقی های دلخواه خود به صورت نامحدود بپرید.

شما عزیزان می توانید با خرید اشتراک اسپاتیفای (Spotify Premium) از سایت ما، از تمامی امکانات ویژه آن بهره مند شوید و نهایت استفاده را ببرید.

نحوه دانلود و نصب اسپاتیفای

وارد وب سایت رسمی Spotify شوید با استفاده از هر مرورگر وب مانند Google Chrome، Microsoft Edge و غیره نسخه ویندوز مورد نظر خود را دانلود کنید.

پس از دانلود نسخه دانلود شده را نصب و اجرا کنید. پس از باز شدن برنامه Spotify، صفحه ورود به سیستم را به شما نشان می دهد که در آن باید از اعتبار ورود خود (نام کاربری و رمز عبور) برای ورود به حساب Spotify خود استفاده کنید. اگر حساب کاربری موجود ندارید، ابتدا باید با ایجاد یک حساب کاربری جدید، خود را ثبت کنید.

قابلیت های اسپاتیفای چیست؟

قابلیت های اسپاتیفای (Spotify) چیست؟

همانطور که میدانید اسپاتیفای (Spotify) یک سرویس پخش موسیقی دیجیتال است که به شما امکان دسترسی به میلیون ها آهنگ، پادکست و ویدیو از هنرمندان سراسر جهان را می دهد.

از آوریل 2019، با 217 میلیون کاربر فعال ماهانه (شامل 100 میلیون مشترک پرداخت کننده)، اسپاتیفای به محبوب ترین سرویس پخش موسیقی در جهان تبدیل شد. اما شاید از خودتون سوال کنید که چرا اسپاتیفای انقدر برنامه محبوب و معروفی شد و چه قابلیت هایی دارد؟ برای پیدا کردن جواب این سوال ادامه این مقاله رو از دست ندید!

1- اسپاتیفای کانکت

هنگامی که در اسپاتیفای (Spotify) به یک موسیقی گوش می دهید، می توانید از دستگاه تلفن همراه خود به عنوان یک کنترل از راه دور استفاده کنید و حساب Spotify خود را به هر دستگاه دیگری مانند رایانه، تلویزیون، بلندگوهای Wi-Fi، کنسول بازی، کروم کست (Chromecast) و بلوتوث متصل کنید.

برای استفاده از این قابلیت، مطمئن شوید که دستگاه شما با Spotify Connect سازگار است. وقتی برای اولین بار به بلندگو متصل می شوید، همه دستگاه ها باید به یک Wi-Fi متصل باشند. سپس برنامه تلفن همراه اسپاتیفای را برای پخش موسیقی باز کنید، درنهایت آیکونSpotify Connect Devices را در پایین صفحه فشار دهید و می‌توانید دستگاهی را که می‌خواهید با آن پخش کنید انتخاب کنید.

2- لیست پخش مخصوص اسپاتیفای (Spotify)

لیست پخش مخصوص اسپاتیفای (Spotify) از امکانات اسپاتیفای پریمیوم است.

برای من، مهمترین ابزار برای یافتن موسیقی جدید برای گوش دادن به موسیقی در اسپاتیفای، بخش Made for You است که تعداد زیادی آهنگ را بر اساس آنچه شما و دیگران با سلیقه های مشابه گوش کرده اید، ارائه می دهد.

پیشنهاد ما: لیست 10 تایی از برترین بازی‌های اندروید ایرانی

اکثر کاربران اسپاتیفای (Spotify) علاقه زیادی به میکس های روزانه (Daily Mix) و موسیقی های برتر هفتگی هستند. بخش موسیقی های هفتگی هر دوشنبه به‌ روزرسانی می‌شود تا میکس هفتگی موسیقی تازه را ارائه دهد و میکس روزانه، هرروز به‌ روزرسانی می‌شود و دارای موسیقی از هنرمندانی است که دوستشان دارید.

3- فایل های محلی در اسپاتیفای

فایل های محلی در اسپاتیفای یکی از امکانات نسخه پریمیوم آن است.

فایل‌های محلی دراسپاتیفای قابلیتی است که به هر دو کاربر با اشتراک پرمیوم و رایگان اجازه دارند که مجموعه‌های موسیقی خود را با کتابخانه موسیقی اسپاتیفای ترکیب کنند. شما فقط باید مطمئن شوید که فایل های موسیقی شما با این ویژگی در فرمت های MP3، MP4 یا M4A سازگار است.

با این حال، اگر می‌خواهید فایل‌های محلی خود را به مکان‌های بیشتری مانند دستگاه تلفن همراه خود ببرید، برای همگام ‌سازی فایل‌های محلی خود با برنامه تلفن همراه اسپاتیفای، شما به اشتراک Premium فعال نیاز دارید.

4- اسپاتیفای در حالت آفلاین

پخش موسیقی Spotify Music ممکن است عالی باشد، اما همیشه راحت نیست. اگر از اتصال اینترنتی پدرقدرت برای پخش آنلاین موسیقی استفاده می‌کنید، می‌توانید از آن برای دانلود موسیقی در اسپاتیفای برای پخش آفلاین نیز استفاده کنید.

با اشتراک پرمیوم اسپاتیفای، دسترسی فوری به دانلود موسیقی از اسپاتیفای برای گوش دادن آفلاین دارید.در حال حاضر ، مشترکین پرمیوم اسپاتیفای می توانند تا 10000 آهنگ را در هر یک از حداکثر 5 دستگاه مختلف دانلود کنند.

بیشتر بخوانید: بررسی جامع پلتفرم استیم

 همچنین هنگامی که در دستگاهی هستید که دارای برنامه اسپاتیفای (Spotify) است، حتی می توانید حالت آفلاین را برای صرفه جویی در هزینه داده فعال کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که حداقل هر 30 روز یک بار آنلاین شوید تا بارگیری های اسپاتیفای خود را حفظ کنید.

5- اسپاتیفای (Spotify) کد

مشابه کدهای QR، کدهای اسپاتیفای یک تجربه اشتراک‌ گذاری را ارائه می ‌دهند که به سرعت یک متن، دقیقا یک متن کار می ‌کند. این کد مانند یک موج صوتی در زیر اثر هنری محتوا از نمایه آن به نظر می رسد. با استفاده از اپلیکیشن موبایل می‌توانید کد اسپاتیفای موسیقی دلخواه خود را بگیرید.

برای مثال، می‌توانید از Spotify Codes برای به اشتراک گذاشتن موسیقی مورد علاقه خود با مخاطبین خود در یک پیام رسان استفاده کنید. به عنوان مثال، آهنگ، لیست پخش، پادکست یا کتاب صوتی در برنامه تلفن همراه اسپاتیفای (Spotify) قابلیت اشتراک گذاری با کد اسپاتیفای را دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.