لیست 10 تایی از برترین بازی‌های اندروید ایرانی

ده بازی پرطرفدار ایرانی اندروید

0

بازی‌های اندروید ایرانی که بیشترین محبوبیت را بین بازیکنان دارند. در این مطلب با 10 بازی پرطرفدار اندروید ایرانی آشنا خواهیم ش، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تاریخچه کوتاه بازی‌های اندروید ایرانی

در سال‌های اخیر استفاده از بازی‌های رایانه‌ای در تلفن‌های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید و آی او اس (ios) رشد چشمگیری داشته است. هر روزه شاهد افزایش کیفیت بازی‌هایی هستیم که برای تلفن‌های هوشمند به بازار عرضه می‌شوند.

طبق آمارهای رسمی کاربران ایرانی به صورت متوسط و میانگین حدود 80 دقیقه از بیست و چهار ساعته شبانه روز را به بازی‌های کامپیوتری اختصاص داده‌اند. نکته قابل توجه سهمی است که بازی‌های ساخته شده برای پلتفرم اندروید و آی‌اواِس به خود اختصاص داده‌اند و هم اکنون 65 درصد از آن هشتاد دقیقه، مختص به بازیهایی است که برای تلفن‌های همراه ساخته شده است. سازندگان ایرانی طی چند سال گذشته صدها عنوان بازی موبایلی را معرفی طراحی، تولید و روانه بازار کرده‌اند، که بسیاری از عناوین آنها، مورد پسند کاربران قرار گرفته است. در ادامه با چند عنوان بسیار محبوب از بازیهای اندرویدی که در لیست برترین‌ها قرار گرفته‌اند آشنا خواهیم شد.

در این مطلب که با هدف معرفی ده بازی محبوب ساخت ایران برای دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید، آشنا می‌شویم. لیست برترین بازی‌های اندروید ایرانی و ده بازی برتر در این مطلب، با در نظر گرفتن تعداد دانلود هر یک از عناوین و نظرات کاربران تهیه شده است. سنجش کیفیت نیز با در نظر گرفتن نکاتی، نظیر عدم وجود لُگ و مشکلات درون برنامه‌ای، میزان کیفیت گرافیکی مطلوب و صداگذاری خوب و … صورت پذیرفته است.سعی ما در جمع آوری بهترین عناوین بوده، در صورتی که فکر می‌کنید عنوانی در این لیست جایش خالی است و از آن نام برده نشده است، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما، بازی اندرویدی مورد نظر را به اطلاع تیم محتوایی ما برسانید تا در آپدیت‌های بعدی این نسخه، حتما از آن عنوان نیز استفاده شود. و اما لیست برترین بازی‌های اندروید ایرانی :

لیست برترین بازی‌های اندروید ایرانی و ده بازی برتر

بازی شماره 10 – خروس جنگی با بیش از 500 هزار بازیکن فعال

بازی شماره در در لیست برترین بازی‌های اندروید ایرانی، بازی خروس جنگی است. خروس جنگی به عنوان یکی از اولین بازی های ویدیویی موفق ایرانی، آنهم در ژانر چند نفره توانت بسیار محبوب و برجسته شود. این بازی تا کنون توانسته است تعداد قابل توجهی از بازیکنان را به خود جذب نماید. بازیکنان با ورود به بازی باید کاراکتر خروس مخصوس خود را قبل از شرکت در نبردهای تک و یا چند نفره انتخاب کنند.

در طول تجربه این بازی که از گیم پلی هیجان انگیزی برخوردار است، شرکت کنندگان وظیفه دارند خروس خود را به پاداش‌ها و تجهیزات دریافتی پس از موفقیت و بُرد در هر نبرد، مجهز کنند . بازیکنان می‌توانند از این طریق به تدریج توانایی‌های خروس جنگی خو را ارتقاء داده و بهبود بخشند.

حتما ببینید: معروف ترین بازی های ویدیویی کدامند؟ | بروزرسانی 1402

بازی خروس جنگی علاوه بر داشتن امکان مبارزه چندنفره آنلاین، از حالت ها و سناریوهای داستانی تک نفره مختلفی نیز برخوردار است. خروس جنگی در لیست برترین بازی‌های اندروید ایرانی، برای کسانی که به دنبال تجربه بازی آنلاین ایرانی هستند و از ژانر اکشن نوبتی لذت می‌برند، می‌تواند به عنوان یک انتخاب بسیار لذت‌بخش در نظر گرفته شود.

بازی شماره 9 – شدو رِیسر با بیش از نیم میلیون بازی کن فعال

یکی از ویژگی‌های قابل توجه بازی مسابقه‌ای شَدو رِیسر Shadow Racer که در جایگاه نهم لیست برترین بازی‌های اندروید ایرانی در قالب ده بازی برتر قرار گرفته است، برخورداری از دو حالت تک نفره مجزا است. همین حالت به شما امکان می‌دهد تا از طریق دو روش مختلف در مسابقات اتومبیل‌رانی شرکت کنید.

شما می‌توانید به عنوان یک دزد یا پلیس، به بازی پردخته و یا اینکه در حالت کلاسیک. این امکان را دارید که در ساعات مختلف شبانه روز و حتی در شرایط مختلف مانند حالت بی پایان، مسابقه را در شهرهای متفاوت از جمله تهران شروع کرده و به پیش ببرید کنید. در این بازی می‌توانید از رانندگی با ماشین خود در ترافیک لذت ببرید. حالت کلاسیک اساساً بخش بی پایانی از بازی Shadow Racer است که هدف شما این است که تا حد امکان بدون برخورد با وسایل نقلیه دیگر پیش بروید.

با این حال، وظیفه شما در گیم پلی بازی صرفاً فرار یا به دنبال دزدان رفتن نیست، زیرا پس از هر مسابقه خلاصه‌ای از دستاوردهای دریافت شده خواهید داشت، که موفقیت شما در سبقت گرفتن از اتومبیل‌های دیگر یا تکمیل دورها و همچنین سرعت نهایی شما را اندازه گیری کرده و بیان می‌کند. با برنده شدن در هر مسابقه، سکه هایی به دست خواهید آورد که می توانید از آنها برای خرید اتومبیل‌های جدید و ارتقاء وسایل نقلیه فعلی خود استفاده کرد.

بازی شماره 8 – آنسوی باران با بیش از 600  هزار نسخه به فروش رسیده

بازی آنسوی باران Beyond the Rain دارای جایگاه ویژه‌ای است که به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی ایران بین تمامی بازی‌های اندرویدی دیگر کاملاً متمایز است. این بازی داخلی توانست با جلب رضایت کاربران و منتقدین فعال در این زمینه، به راحتی به عنوان یکی از بهترین‌ها در لیست برترین بازی‌های اندروید ایرانی قرار گیرد و در کشور نیز دارای شهرت قابل توجهی شود. به علاوه اینکه موسیقی بازی آنسوی باران می‌تواند، یک سفر شنیداری منحصر به فرد و هیجان انگیز را به شما ارائه دهد.

در طول بازی، بازیکن وظیفه دارد با کنترل ماهرانه شخصیت خود، معماهای پیچیده‌ای را حل کند. و از طریق حل معماهای مختلف در سطوح متفاوت بازی پیشروی کند. طراحی خاص هر سطح این بازی اندرویدی، نه تنها بازیکنان را به شدت جذب می‌کند، بلکه تجربه‌ای بسیار دلنشین و چالش برانگیز را نیز برایتان به ارمغان می‌آورد.

گفتنی است، نمایشنامه آنسوی باران تا کنون توانسته است جوایز بسیاری را از آن خود نماید. همین مساله نشان از کیفیت برجسته این شاهکار ایرانی دارد و مهر تاییدی است بر انتخاب صحیح آن به عنوان یکی از عناوین در لیست برترین بازی‌های اندروید ایرانی. در حال حاضر این بازی ایرانی باکیفیت با قیمت مناسبی در فروشگاه‌های مایکت و بازار قابل خریداری است.

بازی شماره 7 – کابوس دشمن با بیش از 1 میلیون بازیکن فعال

کابوس دشمن یکی از بازی‌هایی بود که با استقبال مثبت گیمرهای ایرانی مواجه شد. کابوس دشمن یک بازی اکشن است که شما را به نبرد با تروریست‌هایی می‌برد که به عنوان نیروهای نظامی در مقابل شما ظاهر می‌شوند. هدف شما نیز در  این بازی مهیج این است که تروریست ها را در هر مرحله نابود کرده، و ماموریت خود را با موفقیت انجام دهید. قرار گیری این بازی در جایگاه هفتم لیست برترین بازی‌های اندروید ایرانی، به حق بوده و بی شک یکی از عناوین پیش رو در صنعت بازی  سازی کشور محسوب می‌شود.

بازی کابوس دشمن دارای 8 شخصیت متمایز است، هرکدام از شخصیت‌های مختلف این بازی نیز دارای سلاح‌ها و توانایی‌های خاص خود هستند. در طول بازی، بازیکنان این آزادی را دارند که شخصیتی را انتخاب کنند که مطابق با ترجیحات و سلایق آنها و البته موقعیتی که در آن هستند باشد. بدینصورت می‌توانند از توانایی‌های مربوطه به نفع خود استفاده کنند.

به طور خلاصه، کابوس دشمن به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در بین آثار ایرانی در ژانر تیراندازی بسیار برجسته و متمایز است. بازی اندرویدی کابوس دشمن را می توانید به صورت رایگان از مارکت‌های ایرانی دانلود کنید.

بازی شماره 6 – پسر خوانده با بیش از 3 میلیون بازیکن فعال

سه میلیون نفر بازیکن، سه میلیون بار دانلود رقم قابل توجهی است برای یک عنوان ایرانی، شاید هیچ زمانی فکرش را هم نمی‌کردیم که ایران بتواند در زمینه طراحی و ساخت بازی به مرحله‌ای برسد که تنها یکی از عناین بازی‌های تولید شده‌اش به سه میلیون بازیکن برسد. اما دلیلی که بازی پسر خوانده را در لیست برترین بازی‌های اندروید ایرانی قرار دادیم، تنها تعد بازیکنان  دانلود‌های آن نیست.

اگر تا به حال به دنبال یک بازی ویدیویی ایرانی با کیفیت بالا بوده‌اید، احتمالاً توانسته‌اید با بازی پسر خوانده آشنا شوید. اول از همه، ذکر این نکته ضروری است که پسر خواندده یک بازی آنلاین استاندارد است. و یا به عبارتی دیگر، اگر تمایلی به انجام بازی‌های نوبتی از این نوع دارید، این بازی شما را به هیچ وجه ناامید نخواهد کرد و قرار گیری پسر خوانده در لیست برتری بازی‌‌های اندروید ایرانی. یکی از انتخاب‌های به حق دیگر بوده است.

پسر خوانده دارای بیش از 30 شخصیت مختلف است، که هر کدام دارای توانایی‌های منحصر به فرد و مختص به خود هستند. این شخصیت‌ها با رسیدن به موفقیت‌های بیشتر و پیشروی در بازی، به تدریج در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرند. با به دست آوردن شخصیت‌های مخلتف و استفاده از توانایی‌های آنها، استراتژی دقیق‌تری را در مقابل حریف داشته باشید.

بازی شماره 5 – فندق با بیش از 4 میلیون بازیکن فعال

فندق یک بازی کلماتی جذاب است، که چالشی سرگرم کننده و هیجان انگیز را برای بازیکنانش به همراه دارد. این بازی که توسط استودیوی پلاس ناین گیمز ساخته شده بود، قبل از اینکه آمیرزا و باقلوا به خاطر عناوین رکوردشکنانه خود به شهرت زیادی برسند، جای خود را در بازار بازی ایران باز کرد و توانست در لیست برترین بازی‌های اندروید ایرانی قرار بگیرد.

مانند سایر بازی های مشابه، فندق در هر مرحله مجموعه ای از حروف را به بازیکنان می‌دهند و از آنها می‌خواهند که کلمات معنی داری از بین این حروف بهم ریخته، بسازند. هدف این است که انگشت خود را روی حروف بلغزانید تا کلمات معنادار زیادی را تشکیل دهد و به گونه‌ای در واژگان استاد شوید. اما از یاد نبرید که تسلط، مستلزم فداکاری و تلاش است، پس وقت آن است که در اسرار کلمات غوطه ور شوید و ظرفیت ذهنی خود را به طور چشمگیری بهبود ببخشید.

پس از اتمام موفقیت آمیز هر سطح از بازی فندق، سه صندوق دریافت خواهید کرد. وظیفه شما این است که یکی از این صندوق ها را برای دریافت جایزه خود انتخاب کنید. این پاداش ها به صورت سکه‌هایی هستند که می‌توان از آنها برای دسترسی به نکات و ابزارهای مفید استفاده کرد.

بازی شماره 4 – گلمراد با بیش از 4 میلیون بازیکن فعال

یکی دیگر از عناوین بسیار جذاب در لیست برترین بازی‌های اندروید ایرانی، گلمراد است. گلمراد داستان شخصی به همین نام را روایت می‌کند که پس از ازدواج به محل سکونت دوران کودکی خود باز می‌گردد و با عمارتی بزرگ روبرو می‌شود که گرفتار مشکلات و خرابی‌های فراوانی است. در طول بازی و حل جورچین‌های مختلف، علاوه بر ادامه داستان، بازیکن وظیفه دارد خانه پدری گلمراد را نیز بازسازی کند و نکات شخصی را به آن اضافه کند.

این بازی دارای پازل های سرگرم کننده و مینی گیم‌هایی است، که هر کدام برای جذابیت بازیکنان در گروه‌های سنی مختلف طراحی شده‌اند. اگر به دنبال یک بازی ایرانی محرک فکری هستید، گلمراد می‌تواند با بیش از 4 میلیون بار دانلود و بازیکن فعال، تا مدت ها توجه شما را به خود جلب کرده و سرگرمتان کند.

بازی شماره 3 – کوییز آف کینگز با بیش از 6 میلیون بازیکن فعال

بازی کوییز آف کینگز که در جایگاه سوم لیست برترین بازی‌های اندرویدی ایرانی قرار دارد، بیش از 6 میلیون بار دانلود شده و هم اکنون بازیکنان فعال میلیونی دارد. این بازی بستری را برای افراد علاقه‌مند به دانش عمومی و موضوعات خاص در زمینه‌های مختلف فراهم می‌کند. کوییز آف کینگز به بازیکنان اجازه می‌دهد تا هوش و مهارت‌های خود را در برابر دیگران در یک محیط آنلاین آزموده و به نمایش گذارند.

اگر بازی‌های ویدیویی علاقه دارید بخوانید: معروف‌ترین بازی‌های استیم: تجربه‌ای از دنیای بازی‌های دیجیتال

این بازی سوالات مختلفی را در زمینه‌های مختلف مانند ورزش، زبان، بازی‌های ویدیویی و موارد دیگر به بازیکنان ارائه می‌دهد. Quiz of Kings به عنوان یکی از بهترین بازی‌های مسابقه‌ای برای بازیکنان ایرانی شناخته شده و از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است.

بازی شماره 2 – آمیرزا با بیش از 10 میلیون دانلود

در چند وقت اخیر بازی‌هایی به سبک آمیرزا که بازی‌های حدس کلمات هستند، بسیار محبوب شده‌اند. آمیرزا که اکنون در دومین جایگاه لیست برترین بازی‌های اندروید ایرانی قرار داد، بیش از ده میلیون بار دانلود شده است. به لطف انتشار عناوین باکیفیتی مانند آمیرزا، اکنون بازی‌های مشابه دیگری در ایران رواج پیدا کرده است. این بازی‌ها برای بازیکنان در هر سنی طراحی شده‌اند، زیرا به مهارت‌های بازی خاصی نیاز ندارند، اما در عوض توانایی‌های ذهنی بازیکنان را بسیار تحریک کرده  و قوه تعقل را به کار می‌اندازند.

بازی شماره 1 – کلاچ با بیش از 10 میلیون بار دانلود

بالاخره به جایگاه نخست لیست برترین بازی‌های اندروید فارسی رسیدیم، آن هم با عنوانی که حدود یازده میلیون بار دانلود شده است. صرف استفاده از وسایل نقلیه ایرانی در بازی‌های ویدیویی مسابقه ای باکیفیت، کافی است تا انگیزه‌ای برای علاقه‌مندان به این عرصه برای اقدام به بازی کردن با کلاچ فراهم شود. بازی کلاچ به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از ماشین‌های ایرانی چالش‌های مختلفی را انجام دهند. علاوه بر این، بازیکنان این آزادی را دارند که در شهر مجازی به صورت آزادانه کاوش کنند و برای حالت‌های مهم بازی آماده شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.