31 فکت که در مورد انیمه اتک آن تایتان نمی‌دانید

0

انیمه “اتک آن تایتان” بدون شک یکی از معروف‌ترین سریال‌های انیمه در حال حاضر است. این انیمه با امتیاز 9.21، محبوب‌ترین انیمه در پایگاه اطلاعاتی (myanimelist) MAL است. تنها انیمه‌ای که موفق شده این امتیاز را کسب کند، انیمه کلاسیک معروف به نام “فول‌متال آلکمیست: برادری” است.

اگر تعریف دقیق انیمه را می‌خواهید: انیمه چیست و چه تفاوتی با انیمیشن دارد؟ معرفی 10 انیمه برای شروع

با وجود مضمون اصلی این انیمه سریالی که مبارزه انسانیت برای بقا در برابر غول‌های تایتان است، پس از سطح اصلی داستان و پشت پرده ساخت این سری، نکته‌های بسیار بیشتری وجود دارد که در نخستین نگاه به آن‌ها، متوجه آن نمی‌شوید. در این مقاله مجله صفحه به این موضوع می‌پردازیم. با ما همراه باشید:

5 حقیقت درباره اتک آن تایتان (سری اول 5-1)

1- شخصیت مورد علاقه هاجیمه ایسایاما نویسنده مانگای حمله به تایتان، “ژان کیرشتاین” (Jean Kirschtein) بود. ایسایاما از ژان به خاطر شجاعت و جسارت او در بیان نظراتش بدون درنگ به عنوان مثالی از شخصیت‌های شجاع و مستقل می‌نامد. جالب اینکه ایسایاما، این شخص را با پایان مانگا نکشته است.

2- آخرین اظهارات ایسایاما، کاراکتر مورد علاقه خودش را به راینر تغییر داد.

3- برخلاف جایگاه نقش اول، لیوای در تمام نظرسنجی‌هایی که حول اتک آن تایتان انجام شد، شخصیت معروف و محبوب مخاطبین برای فصل اول شد و پس از آن ارن یگر و سپس میکاسا قرار داشت.

با این‌حال، این آمار بر همین منوال ادامه پیدا نکرد و جای شخصیت‌های محبوب مخاطبین به مرور تغییر کرد. در ادامه با همراه باشید تا منظورمان را متوجه شوید.

4- ایسایاما گفته است که میکاسا ترجیح می‌دهد در صورتی که هوا خیلی گرم باشد، روسری گرانبهای خود را نپوشد.

5- ایسایاما فاش کرده است که فرم تیتان ارن بر اساس یوشین اوکامی، رزمی کار ترکیبی ژاپنی است. ایسایاما احساس می‌کرد که یوشین اوکامی «هیکل ایده‌آل یک رزمی‌کار ترکیبی میان‌وزن» را دارد.

الگوگیری تایتان ارن از روی یوشین اوکامی ورزشکار رزمی کار ufc
الگوگیری تایتان ارن از روی یوشین اوکامی ورزشکار رزمی کار ufc

5 حقیقت بعدی درباره Attack On Titan (سری دوم 10-6)

6- Marnia Inoue وویس اکتور، آرمین، صدای نریتور اصلی انیمه اتک آن تایتان نیز هست.

7- نام “میکاسا” به معنای “سه کلاه بامبو” است… 🙂

8- تاریخ تولد “آرمین” در ۳ نوامبر است که به وی می‌آید. چرا؟ چرا که در ژاپن این روز به عنوان روز فرهنگ، ترویج علم و هنرهای زیبا جشن گرفته می‌شود.

9- با بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه فروخته‌شده، “حمله به تایتان” چهاردهمین مانگا پرفروش تاریخ است.

10- در یک قسمت از برنامه “سیمپسون‌ها” با عنوان “درختان ترس بیست و پنجم”، “لیزا” به شکل “میکاسا” لباس پوشیده بود. او حتی از “تجهیزات پرواز ۳ بعدی” که در اتک آن تایتان استفاده می‌شود هم استفاده کرد.

لیزا در سیمپسون ها لباس کاراکتر میکاسا از انیمه اتک آن تایتان را به تن دارد.
لیزا در سیمپسون ها لباس کاراکتر میکاسا از انیمه اتک آن تایتان را به تن دارد.

5 حقیقت بعدی درباره حمله به تایتان‌ها (سری دوم 15-11)

11- کاراکتر “مایک” بلندترین شخصیت انسان در سریال حمله به تایتان‌ها با ارتفاع 195 سانتی متر قد است.

12- احتمالاً “اروین رومل” ژنرال معروف ارتش هیتلر، معروف به “روباه بیابان”، منبع اصلی الهام برای کاراکتر “اروین اسمیت” بوده است. در مورد اروین رومل را می‌توانید در کتاب “مارشال اروین رومل اثر لویی سورل” اطلاعات بیشتری کسب کنید.

13- تاریخ تولد “مارکو” در ۱۶ ژوئن است، که دقیقاً در وسط سال است. این موضوع معنی دیگری پیدا می‌کند زمانی که متوجه می‌شوید که نصف بدن او پیدا شده است. شاید اگر در ژانویه متولد شده بود، به شکل بهتری می‌مرد.

14- به شکل میانگین، لیوای روزانه فقط 2 تا 3 ساعت می‌خوابد.

15- بخشی از طراحی و شخصیت “لیوای” در اتک آن تایتان بر اساس “رورشاک” از “Watchmen” متاثر شده است.

بخشی از طراحی و شخصیت "لیوای" در اتک آن تایتان بر اساس "رورشاک" از "Watchmen" متاثر شده است.

10 حقیقت بعدی درباره اتک آن تایتانز (سری سوم 25-16)

16- برخی از تایتان‌ها بر اساس دوستان و آشنایان ایسایاما مدل‌سازی شده‌اند. گاهی او حتی درخواست‌هایی از طرف طرفداران را هم برای طراحی شخصیت‌های مانگاهای طراحی شده‌اش قبول می‌کند.

17- “ارن” بالاترین نرخ کشتن تایتان‌ها را با کشتن 23 تایتان، از میان تیم آموزشی ۱۰۴ دارد.

18- وب‌سایت رسمی اتک، تایید کرده که احساسات “یمیر” نسبت به “کریستا” شکل عاطفی دارد. تهیه‌کننده انیمه، “George Wanda” نیز اعلام کرده که این دو نفر یک زوج هستند.

19- اولین نسخه کوتاه حمله به تایتان که ایسایاما توسط آن اثر را توسعه داد، به امید نشر در مجله هفتگی شونن جامپ به “شوئیشا” ارائه شد. آنها از ایسایاما خواستند که سبک و داستان خود را تغییر دهد تا برای این مجله مناسب‌تر باشد. اما او این پیشنهاد را نپذیرفت و به “کودانشا” برد و بی معطلّی این مانگا پذیرفته و منتشر شد و در مجله ماهانه “بساتسو شونن” به چاپ رسید.

20- صداپیشه “ارن”، “یوکی کایجی”، هنگام خواندن اسکریپت فصل نهایی، گریه کرد.

"یوکی کایجی" ، صداپیشه "ارن یگر" نقش اول اتک تایتان

21- اروین به دلیل اینکه نمی‌دانست تا کی زنده می‌ماند، ازدواج نکرد و مجرد ماند.

22- ایسایاما افشا کرده است که لیوای گاهی آرزوی داشتن قد بلندتری می‌کند.

23- اتک آن تایتان 7 اپیزود با امتیاز 9.9 یا بالاتر دارد و در حالی است که سریال‌های “Breaking Bad” و “Game Of Thrones” دارای 7 اپیزود امتیاز بالا هستند.

24- در یک نقطه از مانگا آمده است که میکاسا “ارزش هزار سرباز را دارد.” این جمله از “داستان‌های هایکه” گرفته شده است و برای توصیف توموئه گُزن، یک جنگجوی معروف زن در ژاپن، استفاده می‌شود.

25- ظاهر شهر با دیوار در اتک آن تایتان، از شهر نوردلینگن در آلمان الهام گرفته شده است.

نوردلینگن در آلمان مرجع الهام طراحی شهر دیوار در حمله به تیتان ها
Nördlingen Germany

6 حقیقت بعدی درباره اتک آن تایتان (سری چهارم 31-26)

26- لیوای یک طرفدار پروپاقرص چای است. او از جمع‌آوری برگ‌های چای لذت می‌برد و به چای سیاه علاقه دارد. ایسایاما حتی گفته است که زمانی لیوای درحال بازگشایی یک فروشگاه چای بوده است.

27- خواسته ارن برای خروج از دیوارها از کودکی ایسایاما برمی‌آید. او در یک روستا در میان کوه‌ها بزرگ شده است و همیشه خواسته دیدن آنچه که از کوه‌ها پشت آن‌هاست را داشته است. منطقه اطراف دیوارها الهام‌گرفته از روستای ایسایاما است.

28- یک مصاحبه با ویراستار ایسایاما نشان داده که “ساشا”، دختر دیوانه سیب‌زمینی، قرار بود در فصل 36 مانگا به قتل برسد. خوشبختانه، ویراستار موفق شد ذهن ایسایاما را تغییر دهد تا کمی بیشتر او را در داستان حمله به تایتان ها ببینیم.

29- ویراستار پیشین “اتک آن تایتان” به جرم قتل همسرش به 11 سال زندان محکوم شد.

30- برای فصل دوم و سوم در نظرسنجی محبوبیت شخصیت‌های آتک آن تایتان، اروین اسمیت، GOAT، رتبه اول را کسب کرد. قوی‌ترین انسان، لیوای در رتبه دوم قرار گرفت و میکاسا توانست رتبه سوم را به دست آورد. در حالی که رتبه شخصیت اصلی ما، ارن، در رتبه چهارم رسید.

31- قبل از تغییر شغل به مانگاکا، ایسایاما در یک کافی‌نت کار می‌کرد. در حالی که در کافی‌نت کار می‌کرد، ایسایاما با مشتری‌ای روبرو شد که او را از یقه گرفت. این واقعه نشان داد به او که “ترس دیدار با یک نفر که نمی‌توانم با او ارتباط برقرار کنم”، احساسی است که او از طریق تایتان‌ها منتقل می‌کند، احساسی هیجان انگیز و درعین حال ترسناک است. بنابراین، اولین الهام تایتان‌های ترسناک از طریق یک دعوا ایجاد شد.

نتیجه گیری

پس از پایان انیمه اتک آن تایتان، (البته بالاخره تموم شد)، مطمئنا نکات مختلف و حقایق زیادی در مورد این انیمه منتشر خواهد شد. این حقایق کمکی به جذابیت داستان اتک آن تایتان نمی‌کنند امّا به خیال‌پردازی در مورد این انیمه برای طرفداران آن کمک وافری خواهند داست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.