همه چیز درباره ساعت دیواری و اهمیت آن در زندگی

0

با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا نگاهی به روند تغییر و تحول ساعت دیواری بیاندازیم و اطلاعات مفیدی را در رابطه با شناخت ساعت دیواری و نکاتی در مورد نحوه نگهداری و خرید و … آن را بدست آوریم.

مدل ساعت دیواری دست ساز

ساعت دیواری

در دنیایی که هر لحظه و هر موجودیتی با زمان درگیر است، انسان سالهای بسیاری است که از وسیله‌ای ضروری به نام ساعت دیواری استفاده می‌کند. تا چند سال پیش اعضای یک خانواده برای اطلاع از اینکه در چه ساعتی از روز و شب قرار دارند، باید خود را نقطه‌ای از خانه می‌رساندند که ساعت در آنجا و بر دیوار نصب شده بود.

اما امروزه با گذشت سالها و پیشرفت تکنولوژی و ظهور وسایل متعدد الکترونیکی و ارتباطی و گجت‌‌های بسیار متنوع و کاربردی، ساعت های دیواری ها دیگر یک ضرورت بسیار کاربردی نیستند. با دسترسی آزاد و لحظه‌ای مردم به اطلاعات که یکی از آنها ساعت و زمان و تاریخ است، دیگر ساعت دیواری تنها وسیله برای اطلاع از زمان برای خانه و خانواده‌ها محسوب نمی‌شود.

اما خرید ساعت دیواری از یک نیاز ضروری و بسیار کاربردی، امروز به بخشی از دکوراسیون منازل تبدیل شده و شئ‌ای بسیار لوکس محسوب می‌گردد. در موارد متعددی قیمت‌های بسیار بسیار زیادی برای برند‌های بزرگ و معتبر تولید کننده و مدلهای مختلف ساعت دیده می‌شود که به واقع جای شکی در مورد این حقیقت که ساعت دیواری امروزه یکی از کالاهای لوکس است را باقی نگذاشته است.

با ما تا انتهای این مطلب موشکافانه و بسیار جذاب که به شکل سفری جذاب در تاریخ است، همراه باشید تا تمامی نقاط و نکات سربسته در مورد این تغییر و تحول بزرگ ساعت دیواری را باز کنیم. با مخترع و مغز مبتکر آن آشنا شویم و شاهد تکامل چشمگیر آن تا امروز باشیم.

مدلهای ساعت دیواری مختلف

جایگاه ساعت دیواری در زندگی مدرن

در مجموعه لوازم دکوراسیون منازل امروزی، ساعت به عنوان یک وسیله دکوراتیو و لوکس، نقش دوگانه‌ای را بر عهده دارد. در واقع امروزه با توجه به انواع ساعت سنج‌های مختلفی که خانواده‌ها در اختیار دارند، ساعت دیواری هم به عنوان یک زمان سنج کاربردی و هم در جایگاه یک وسیله لوکس زینتی و شیک در حال استفاده است.

در طول تاریخ تحول‌هایی که ساعت تجربه کرده است، این وسیله نه تنها از نظر عملکردی و تکنولوژیکی بسیار تغییر کرده است، بلکه از نظر ظاهری و زیبایی نیز تکامل بسیار زیادی یافته و صرفا قابی چوبی و روکشی شیشه‌ای و ساده نیست. امروزه مجموعه‌های بسیار وسیع و گسترده‌ای از انواع ساعت دیواری از نمونه‌های سنتی و کلاسیک تا مدرن و دکوراتیو و بسیار لوکس و چشم نوازی وجود دارد که در سطح بازارهای داخلی و خارجی تولید و عرضه می‌شود.

مقاله پیشنهادی: همه چیز درباره تابلو دکوراتیو و خرید آن

امروز اگر قصد تغییر دکوراسیون منزل خود را داشته باشید، با توجه به نمونه‌های بسیار شکیل و جذاب ساعت دیواری، تنها با اقدام به خرید نمونه مناسب با دکوراسیون منزل خود می‌توانید تحول بسیار زیادی را ایجاد نمایید. انتخاب یک ساعت دیواری مناسب را به عنوان حرکتی بسیار تاثیرگذار بر نمای داخلی منزل به شما عزیزانی که در فکر یک تغییر بزرگ در دکوراسیون هستید، پیشنهاد می‌کنیم.

مکان‌های مختلف و استفاده از ساعت‌های دیواری

در گذشته و در طول تاریخ ساعت های‌ دیواری هرگز مخصوص و محدود به منازل و خانواده‌ها نبودند. امروز هم که یک کالای دو کاربرده و لوکس و دکوراتیو و در مواردی بسیار گرانقمیت است، باز هم محدود به منازل و زندگی خانوادگی نیست و حضور ساعت های دیواری،

بله، دیگر ساعت دیواری، فقط به منازل ما تعلق ندارد و بلکه در دفاتر کاری و سایر فضاها نیز به عنوان وسایلی لاکچری و دکوراتیو و بسیار معروف هستند. پس همانطور که متوجه شدیم، خرید ساعت های دیواری و استفاده از آن، با هدف کمک به ارتقاء سطح زیبایی شناسانه محیط نیز انجام می‌پذیرد.

تاریخچه ساعت دیواری و مخترع آن

شاید بتوان گفت یکی از ماندگارترین اختراعات بشر در طول تاریخ، ساعت های دیواری هستند. اختراعی که برای سالهای زیادی به مدیریت امورات مختلفمان از طریق سنجش زمان و اطلاع از ساعت کمک نموده است. تکامل و تغییرات بسیار زیادی که در طول تاریخ شامل ساعت های دیواری شده، در حقیقت نشان دهنده تلاش متخصصین و کوشش انسان برای درک بهتر و دقیقت‌تر زمان و سنجش آن بوده و هست.

مدل ساعت دیواری مینیمال ساده و شیک

ساعت دیواری به صورت بسیار خاص، نوع بخصوصی از ساعتها است که در اکثر نواحی وجود دارد. می‌توانیم شاهد حضور پر رونق آن در بسیاری از منازل و دفاتر کار و اداره‌جات مختلف و …  باشیم. این نوع از ساعتها که به دیواری معروف هستند و الحق و الانصاف که به بهترین شکل نیز تا کنون توانسته‌اند به برنامه ریزی اوقات و زمانمان، آنهم در محیط‌های شلوغ مانند منازل و محیط‌های کاری و … کمک نماید.

اما دانستن این نکات تاریخی برای آشنایی با اهمیت اختراع ساعت دیواری لازم است. تا قبل از اختراع این نوع زمان سنج بسیار کاربردی و محبوب، تلاشهایی برای ساخت انواع مختلف زمان سنج در طول تاریخ صورت گرفته بود. این تلاش‌ها که شامل ساخت ساعت‌های :

ساعت‌‌های خورشیدی

ساعت‌های آبی

ساعت‌های شنی

و … بود. که البته تمامی این تلاشها، اقدامات انسان برای درک بهتر و عمیق‌تری از زمان و ماهیت شتابان و گریزان آن بود. اما متاسفانه هیچ یک از آن اختراعات نتوانستند به تولید انبوه رسیده و با شکست رو به رو شدند. دلیل شکست این نوع ساعت‌ها نیز عدم اندازه گیری و سنجش دقیق زمان و غیر قابل اعتماد بودن آنها بود. اما با اختراع ساعت مکانیکی در بریتانیا برای اولین بار نسخه‌ای از دستگاه‌های زمان سنجی به میان آمد که هم مورد اعتماد بود و هم مردم به دلیل دقیق بودنشان، از آنها بسیار استقبال کردند.

حضوری ساعت‌های دیواری در فرانسه

با جان گرفتن تولید این نوع از ساعت‌ها، در طی تاریخ، در فرانسه هم شاهد اقداماتی مشابه خواهیم بود که باعث تولید انواع بسیار دقیق‌تر و کاربرپسندتر ساعت‌ها گردید. با وجود اینکه این مسیر را در طول دو إلی سه پاراگراف می‌توان نوشت و توضیح داد، اما در حقیقت پروسه اختراع و تکمیل ساعت‌ها به شکلی که برای ما آشنا هستند حدود 5 قرن به درازا کشید. پنج قرن ساعت دیواری در حال توسعه و گسترش و ارتقاء بود تا بالاخره به چیزی که باید باشد، تبدیل شد.

ساعت ساز هلندی

با وجود اینکه مسیر تکامل و توسعه ساعتها بیش از پنج قرن به درازا کشید و بسیار تدریجی بود، اما بالاخره به نقطه‌ای از تاریخ رسیدیم که پیتر هنلاین، یک مخترع آلمانی موفق به ساخت و اختراع اولین ساعت جیبی شد. لازم به ذکر است که ساعت های جیبی با ساعت دیواری تفاوت‌های بسیاری دارند و ساعت جیبی، شباهت بسیار زیادی با انواع ساعتهای مچی فعلی دارد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید کفش کوهنوردی و پیاده روی

اما پیتر هنلاین که بود؟ می‌توان گفت که آقای هنلاین شخصی با سابقه طلایی در ساخت انواع ساعت‌های نجومی پیشرفته بود که به دلیل ابداعات و دستاوردهای مدرنی که در آن زمان در حرفه ساعت سازی و مخصوصا ساعت سازی نجومی داشت، بسیار سرشناس و معروف شده بود.

قرن محبوبیت ساعت دیواری

در ادامه مرور تاریخ در زمینه ساخت ساعت دیواری، به نقطه‌ای از تاریخ می‌رسیم که شاهد محبوبیت و مورد توجه قرار گرفتن ساعت  هستیم. قرن هفدهم، قرنی بود که نقطه عطفی برای تمامی عاشقان و طرفداران ساعت  محسوب می‌گرد.

قرن هفدهم، نقطه‌ای است از تاریخ که ساعت دیواری به اوج محبوبیت خود رسید و توسط همگان شناخته شده و مورد تقاضای تمامی افراد جامعه قرار گرفته بود. در آن زمان، هر خانه و خانواده‌ای که می‌توانست یک ساعتهای دیواری داشت باشد، به نوعی دارای پرستیژ و درجه اجتماعی بسیار خاص و بالایی می‌گردید.

تا قرن نوزدهم، در ساخت ساعتهای دیواری اتفاق خاصی را در تاریخ مشاهده نخواهیم کرد و سیستم و ظاهر ساعت دیواری، تا قرن نوزدهم تغییر خاصی را تجربه نکرده بود.  اما با فرارسیدن قرن نوزدهم صنعت ساعت سازی دچار یک دوره تغییرات عظیم در طراحی و تولید مدل‌های بسیار متنوع ساعت شد. از این تاریخ به بعد، ساعت های دیواری به یکی از مهمترین رکن‌های اساسی موجود در زندگی هر خانه و خانواده‌ای شد.

مسیر تکامل ساعت های دیواری و در کل محصولات زمان سنجی، با ورود ساعت‌های کوارتز نیز یک دگرگونی بسیار بزرگ را تجربه کرد و ساعت‌های کوارتز مورد تقاضای بسیار زیادی از طرف جوامع قرار گرفتند که تا همین امروز نیز این جریان ادامه دارد و همچان کوارتز به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب، برندی معروف در صنعت ساعت سازی جهان محسوب می‌گردد.

تکامل دستگاه های زمان سنجی در آنجا متوقف نشد. ظهور ساعت‌های کوارتز یک دگرگونی سریع را نشان می‌دهد و به سرعت به انتخاب اصلی زمان‌سنجی تبدیل می‌شود که امروزه نیز رایج است. این ساعت‌های کوارتز به دلیل دقت

بهترین برند‌های سازنده ساعت دیواری در جهان

پس از آشنایی با تاریخچه ساخت و اختراع ساعتهای دیواری و در کل محصولات زمان سنج به سبک و سیاق جدیدشان و شکل و شمایل آشنا  برای ما، وقت آن رسیده تا بهترین تولیدکنندگان حال حاضر ساعتهای دیواری در جهان را بشناسیم. در ادامه قصد داریم تا به معرفی معروف‌ترین برندهای تولید کننده ساعتهای دیواری در سطح جهان بپردازیم، که در صنعت ساخت ساعتهای دیواری بسیار موفق و پیشرو هستند و قاعدتا، محصولات گران قیمت و بسیار لوکسی نیز تولید و روانه بازار جهانی می‌کنند.

ساعت دیواری ساخت برند کاسیو

زمانی که وقت انتخاب بهترین برند و مارک در بین تمامی برندهای تولید کننده ساعت دیواری می‌شود، بی شک در کاسیو حرفهای بسیار زیادی را برای گفتن دارد که همین باعث شده نامش، به عنوان یکی از بهترین سازندگان ساعت  همیشه در ذهن‌ها ماندگار شود.

اما کاسیو، در اصل یکی از غولهای تولید کننده لوازم الکترونیکی ساکن در ژاپن است که از تاریخ بسیار غنی‌ای نیز برخوردار است و به غیر از ساخت ساعت های دیواری و انواع ساعت‌های دیگر، در زمینه ساخت ماشین حساب و دوربین‌ها نیز بسیار مشهور و موفق است.

کاسیو توانسته است لیاقت و هنر و کیفیت خود را در ساخت انواع ساعت، مخصوصا ساعت‌های مچی و ساعت دیواری ثابت کند و جایگاه خود به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان ساعت در جهان را برای همیشه به نام خود بدست آورد. به واقع زمانی که صحبت از کیفیت ساعت مچی می‌شود، برندهای بسیار بسیار کمی قوای رقابت با ساعت‌های کاسیو را دارند.

ساعت دیواری شوبرت

در میان برندهای قدرتمند و بسیار با کیفیت سازنده ساعت ، نام شوبرت یکی از نام‌هایی است که به در بین بهترین تولید کنندگان ساعت  می‌درخشد و تولیدات بسیار با کیفیتی را تا کنون روانه بازار نموده است. اما نکته‌ای که در این میان در رابطه با برند شوبرت وجود دارد، ایرانی بودن این برند است.

اصولا ما ایرانی‌ها عادت کرده‌ایم هر زمانی که صحبت از ساعت  و یا ساعت‌های با کیفیت و گران قیمت می‌شود، به برندهای ژاپنی و سوئیسی و خارجی فکر کنیم. در صورتی که یکی از بهترین تولید کنندگان ساعت دیواری برند شوبرت است که انتظارات را در زمینه برند‌های ساعت  میلیون‌ها کیلومتر در نزد ایرانیان جا به جا نموده است.

برند شوبرت که یکی از بهترین برند‌های سازنده ساعت  است، بیش از 27 سال سابقه و تجربه در زمینه ساعت سازی دارد و باعث افتخار است که برندی کاملا ایرانی و یکی از زیر مجموعه‌های شرکت بسیار مشهور زمان آوران است. شوبرت توانسته به لطف همکاری با بیش از یک صدو پنجاه متخصص زبده، نام خود را به عنوان یک تولید کننده ساعت دیواری در جهان ثبت نماید.

یکی از مهمترین نکات برند شوبرت، توانایی تولید بیش از 2 میلیون ساعت دیواری در سال است که به واقع در سطح جهان، قوای تولیدی بسیار زیادی محسوب می‌شود و با توجه به بالا بودن کیفیت محصولات شوبرت، نکته‌ای بسیار قابل توجه است.

مدل‌های جذاب ساعت دیواری

در ادامه مدل‌های جذاب و شیک ساعت دیواری رو برای شما برای مشاهده قرار می‌دهیم.

کلام آخر

از همراهی گرمتان که نشان دهنده لطف همیشگی شما نسبت به ما است، کمال تشکر را داریم و امیدواریم که مطالب ارائه شده در این مقاله، توانسته باشد نیاز شما عزیزان را تامین کند. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ساعتهای دیواری با ما و دیگر کاربران وبسایت به اشتراک بگذارید.

لازم به ذکر است که در صورت تمایل می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفن‌های موجود در وبسایت راویتا، به صورت رایگان از کارشناسان آن‌ها مشاوره حرفه‌ای دریافت کرده و نسبت به انتخاب و خرید مناسب‌ترین محصول با توجه به نیازهایتان اقدام نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.