کیف پول استیم و آموزش مشاهده آن در استیم

0

استیم (Steam) احتمالاً بزرگترین پلتفرم در زمینه توزیع دیجیتالی بازی ها است. استیم یک فروشگاه بزرگ است که می‌ توان بازی ‌هایی از هر نوع، همراه با انواع مختلف نرم‌ افزارهای کاربردی خریداری کرد.

کاربران جدید یا کاربرانی که کتابخانه‌ ای پر از بازی‌های رایگان دارند، ممکن است ندانند چگونه یک بازی را در استیم Steam بخرند. اما نگران نباشید زیرا ما می خواهیم به شما بگوییم که دو راه برای خرید بازی در استیم وجود دارد. استفاده از کیف پول Steam و یا استفاده از روش پرداخت مستقیم.

استیم در هر کشوری موجود است اما متاسفانه با وجود تحریم ها ایران در بین این کشور ها نیست. با این حال، روش‌های پرداخت استیم برای هر ریجن (Region) استیم خاص است، بنابراین می‌توانید استیم والت یا همان کیف پول را امتحان کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، شما باید نحوه پرداخت و خرید بازی ها را با کیف پول استیم (Steam wallet) در نظر بگیرید.

کیف پول استیم چیست و چگونه کار می کند؟

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، کیف پول استیم (Steam wallet)یک ارز مجازی در پلتفرم استیم است که می توانید از آن برای خرید محصولات در این فروشگاه استفاده کنید.

در اصل کیف پول استیم به عنوان جایگزینی برای روش‌های سنتی‌ تر پرداخت، مانند کارت اعتباری، یا ارائه‌ دهندگان خدمات پرداخت خارجی عمل می ‌کند. استیم ولت تمام پولی که به آن اضافه کرده اید را نگه می دارد و آماده استفاده فوری است.

همچنین می‌توان از آن به ‌عنوان کوپن یا روش پرداخت ثانویه استفاده کرد، زیرا می‌توانید از آن برای پوشش تفاوت بین وجوه خود در پی پال (Pay Pal) و قیمت محصول استفاده کنید.

حتما بخوانید: معروف ترین بازی های استیم کدام اند؟

به عنوان مثال: حساب پی پال شما دارای 45 دلار است، اما می خواهید یک بازی 60 دلاری بخرید. اگر کیف پول Steam شما حداقل 15 دلار داشته باشد، تراکنش انجام می شود و مبلغ لازم از کیف پول برداشته می شود.

آموزش مشاهده کیف پول و نحوه شارژ کردن آن در استیم

1- برنامه دسکتاپ Steam را راه اندازی کنید. اگر قبلاً برنامه Steam را روی رایانه خود دانلود نکرده‌اید، آن را نصب کنید تا بتوانید بازی‌هایی را که می‌خرید شروع کنید.

حتما نیاز دارید: شما برای گیمر شدن، مقاله راهنمای جامع گیمر شدن مجله صفحه برتر را حتما مطالعه کنید تا نکات ریز و مهم که تا الان به آن توجه نمی‌کردید را آشنا شوید.

2- وارد اکانت استیم مورد نظر خود شوید تا بتوانید کیف پول استیم خود را شارژ کنید.

3- با باز شدن استیم، بالا سمت چپ، روی تب Games  کلیک کنید.

4- در تب های باز شده، روی گزینه سوم، Redeem a Steam Wallet Code  کلیک کنید تا به صفحه کیف پول استیم منتقل شوید.

5- در سمت راست این صفحه شما می توانید موجودی کیف پول خود را مشاهده کنید و در سمت چپ، در صورت نیاز کد استیم ولت خود را وارد کنید تا حساب خود را شارژ کنید. توجه داشته باشید که برای شارژ کردن کیف پول، باید فیلترشکن روشن داشته باشید در غیر این صورت با ارور مواجه می شوید.

سوالات متداول در مورد کیف پول استیم

آیا موجودی کیف پول استیم منقضی می شود؟

جواب این سوال خیر است. اگر متوجه شدید که کیف پول شما علیرغم وجود مقداری پول، خالی شده است، احتمالاً به این دلیل است که اخیراً تراکنش انجام داده اید و سیستم به طور خودکار علاوه بر روش پرداخت انتخابی شما، از آن موجودی برداشت کرده است.

آیا می توان موجودی کیف پول استیم را برداشت کرد؟

خیر، پس از شارژ کردن کیف پول استیم، موجودی شما در حساب باقی می ماند. شما فقط می‌توانید از آن در فروشگاه استیم یا وب ‌سایت‌های خارجی استفاده کنید که با کمپانی Valve (مالک Steam) همکاری می‌کنند.

با کیف پول استیم چه چیزی می توانم بخرم؟

هرچیزی در فروشگاه استیم (بازی‌ها، نرم‌افزار) و Steam Community Market (آیتم های درون بازی و انجمن)، به شرطی که سرمایه کافی برای تکمیل تراکنش داشته باشید.

از کجا می توانم گیفت کارت استیم والت بخرم؟

اگر شما تصمیم گرفته اید تا کیف پول استیم خود را شارژ کنید، می توانید گیفت کارت استیم والت مورد نظر خود را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

آیا می توان موجودی کیف پول خود را به اکانت دیگری منتقل کرد؟

خیر. هنگامی که کیف پول استیم خود را شارژ کردید، انتقال مستقیم آنها به حساب دیگر غیرممکن است، مگر اینکه با اکانت دیگر خود، چیزی را برای فروش قرار دهید.

در غیر این صورت، اگر می خواهید به حساب دیگری پول انتقال بدید، باید یک کد Steam Wallet جدید خریداری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.