انواع شلوار مناسب بهار و تابستان 2023

معرفی مناسب ترین شلوارها برای فصل گرم

0

شلوار همیشه یکی از اجزای کلیدی در کمد لباس ما بوده و امروزه ترندها و مدل‌های بسیار متنوعی از انواع شلوار به بازار عرضه شده است که این امر، انتخاب مناسب را کمی دشوار تر از گذشته می‌کند.

برای کمک به آسان‌تر کردن جستجوی شما، بهترین شلوارهای تابستانی را در مطلب پیش رو گردآوری کرده‌ایم. از شلوارهای گشاد گرفته تا کتانی‌های بسیار خنک و انواع ساحلی، سبکی متناسب با هر نیاز و سلیقه وجود دارد.

چه شلوار‌هایی برای تابستان مناسب اند؟

برای تابستان، شلوار‌هایی که از پارچه‌های سبک، تنفس پذیر و خنک ساخته شده‌اند انتخاب مناسبی هستند. در ادامه چند نوع شلوار مناسب برای تابستان ذکر شده است:

شلوار کارگو

شلوار کارگو یکی از انواع شلوار است که از جنس پارچه‌ای سبک و مقاوم ساخته شده و دارای جیب‌های بزرگ و متعدد اند. این شلوارها در اصل، به دلیل مقاومت بالا و دارا بودن فضای کافی برای حمل ابزار ضروری، در مصارف صنعتی و کارگاهی کاربرد دارد. شلوار کارگو بیشتر برای فعالیت‌هایی مانند کمپینگ، پیاده‌روی در جنگل، شکار و ماجراجویی به‌کار می‌رود اما به دلیل ظاهر خاص و راحتی آن، یکی از ترند ترین شلوارهای این تابستان است. در کل، شلوار کارگو بسیار راحت و خنک اند و به دلیل طراحی خاص آن، برای حمل و نگهداری انواع ابزارها و اشیاء کوچک بهترین گزینه است.

انواع شلوار

این شلوارها با پاچه‌های گشاد وحداکثر فضای جیب، ظاهر انتخابی برای سال 2023 هستند. شلوارهای کارگو که فاق بلندی نیز دارند، در قسمت کمر به صورت جذب قرار می‌گیرند و فضای کافی را برای پاها فراهم می‌کنند.

این شلوار خاص را می‌توانید با انواع تیشرت و پولوشرت و یا یک پیراهن نخی ست کنید. رنگ‌های روشن مانند کرمی، سفید، سبز مغز پسته‌ای و آبی آسمانی از بهترین گزینه ها هستند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای جامع ست کردن لباس آبی با سایر رنگ‌ها

برای استایل کردن این شلوار بهتر است از بوت‌ها و نیم بوت‌ها استفاده نشود. جدای از گرمای طاقت فرسا تابستان، ترکیب شلوار کارگو و بوت بسیار قدیمی و نامتعارف است.

بهترین کفش‌های برای این استایل کفش‌های نوک تیز، کتانی‌های مینیمال با رنگ‌های خنثی، انواع صندل‌های پاشنه دار یا تخت و بند دار هستند.

اگر شلوار انتخابی شما ساده و با رنگ‌های خنثی می‌باشد از کفش و صندل‌های پر جلوه استفاده کنید اما اگر از انواع شلوار کارگو فانتزی استفاده می‌کنید بهترین انتخاب، کفش‌های مینیمال و ساده هستند.

شلوار بگ

انواع شلوارهای بگ جین یا پشمی در پاییز و زمستان بسیار پرطرفدار هستند. شلوارهای بگ نخی، لینن و کتان از انواع رایج در فصل گرم هستند. این شلوار در دو نوع کوتاه و بلند و همچنین، در انواع رنگ‌ها موجود هستند. شلوارهای بگ کوتاه تقریبا برای همه افراد مناسب اند اما اگر مایل هستید قد خود را بلند تر و کشیده تر نشان دهید، از شلوار های بگ بلند استفاده کنید.

انواع شلوار
نمونه شلوار بگ کوتاه
انواع شلوار
شلوار بگ بلند

اگر از انواع پارچه ای و نخی این شلوار استفاده می‌کنید، انواع کفش‌های پاشنه بلند و نیم پاشنه و البته انواع صندل مناسب اند. شلوارهای بگی جین یا کتان انتخاب مناسب تری برای ترکیب شدن با کتانی‌های اسپرت و مینیمال هستند.

جین کاغذی

اگر به انواع شلوار جین علاقه بسیار دارید اما گرمای تابستان شما را محدود می‌کند، جین‌های کاغذی ناجی شما خواهند بود. این شلوارها دارای پنبه بیشتری در الیاف خود هستند، بافت سبک تر و ضخامت کمتری دارند. شما میتوانید جین‌های کاغذی را در انواع بگ، راسته، بوت کات، قد نود و… بیابید.

انواع شلوار
شلوار جین کاغذی از نوع بگی

شلوار راسته

یکی از انواع شلوار که هیچ وقت از مد خارج نمی‌شود و تقریبا برای همه استایل‌ها مناسب است شلوارهای راسته هستند. برای تابستانی کردن استایل خود از الیاف سبک کنفی و لینن استفاده کنید. رنگ‌هایی مانند نخودی، شیری، طوسی، آبی اسمانی و صورتی روشن از رنگ‌های خاصی هستند که در کمال سادگی به استایل شما جلوه می‌بخشند.

شلوار راسته به راحتی با انواع استایل‌ها هماهنگ می‌شود و برای تمامی سلیقه ها خوشایند است. اگر در نظر دارید که از صندل‌ها یا کفش‌های پاشنه بلند برای تیپ خود استفاده کنید، شلوارهای راسته با قد کوتاه (90 سانتی متر) مناسب تر هستند اما اگر کتانی و کفش‌های اسپرت در نظر دارید از شلوارهایی با قد متناسب استفاده کنید.

انواع شلوار

طرح‌های خاص و رنگارنگ

این دسته از انواع شلوار یکی از پر طرفدار ترین و خاص ترین مدهای این تابستان هستند که در انواع راسته، بگی، و مام استایل به فروش می‌رسند. مهم ترین ویژگی این شلوارهای پر از رنگ و  طرح، استتار و پنهان کردن بقیه اجزای استایل شما است.

انواع شلوار
انواع شلوار

این شلوارها تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ دارند و استایل شما را تابستانه و پر جلوه می‌کند. بهتر است در زمان پوشیدن این شلوارها، از رنگ‌های ملایم تر و پارچه‌های بدون طرح و چاپ برای بقیه اجزای استایل خود استفاده کنید.

دامن شلواری

انواع شلوار

یکی از راحت ترین و خنک ترین شلوارها، دامن شلواری است که چندین برابر بیشتر از شلوارهای بگی ازاد تر هستند. رنگ‌های پاستلی و ملایم با برش‌ها و گره‌های خاص پارچه ترکیب بسیار زیبایی ایجاد می‌کند و در عین راحتی زیبایی استایل شما را چندین برابر می‌کنند.

مام استایل

انواع شلوار

در چند سال اخیر شلوارهای مام استایل از پرطرفدار ترین انواع شلوار بوده اند. این شلوارها کمر جذب، فاق بلند و پاچه‌هایی مخروطی شکل دارند. به دلیل آزاد بودن این شلوار در ناحیه پاها، برای استایل تابستانه به شدت توصیه می‌شوند. این شلوار در انواع لینن و نخی، کتان و جین عرضه می‌شوند.

شلوارهای دمپا کش

شلوارهای دمپا کش همواره از راحت ترین و رایج ترین شلوارهای موجود در بازار هستند. انواع الیاف کتان، کشی، نخی و … برای دوخت این شلوار استفاده می‌شود که بهترین انتخاب برای فصل گرما قطعا نخی و کتان می‌باشد. برای استایل‌های اسپرت و نیمه اسپرت تابستانه این گزینه متنوع و جذاب را همواره در نظر داشته باشید.

انواع شلوار

شلوارهایی با برش‌های خاص و فانتزی

امروزه علاوه بر شلوارهای پارچه‌ای راسته و ساده، شلوارهایی با دیزاین‌های خاص نیز چشم گیر اند. برای مثال، اضافه شدن یک ایتم خاص یا یک برش خاص به کلی استایل شما را تغییر می‌دهد. در ادامه چند مثال را از برند SHEIN معرفی می‌کنیم.

انواع شلوار
اجرای گلدوزی روی پارچه لینن
انواع شلوار
ایجاد یک برش و فرم دهی خاص
انواع شلوار
استفاده از طراحی خاص برای مجلل و رسمی تر شدن استایل

سوالات متداول

مناسب ترین پارچه و الیاف برای شلوارهای تابستانی کدام اند؟

  1. لینن
  2. ابریشم
  3. پنبه

ترند ترین شلوار برای این تابستان کدام است؟

به طور کلی برای امسال شلوارهای بگی و کارگو صنعت مد و پوشاک را به دست گرفته اند و به روز ترین انواع شلوار هستند.

کدام الیاف برای تابستان و بهار مناسب نیستند؟

الیاف مصنوعی که از مشتقات نفت بدست می‌آیند اصلا برای فصل گرم توصیه نمی‌شوند اما اغلب پارچه‌ها حاوی این الیاف مصنوعی هستند که به صورت مکمل با سایر الیاف طبیعی، برای افزایش مقامت پارچه استفاده می‌شوند.

پس بهتر است که به برچسب یا لیبل شلوار دقت کنید و لباسی را انتخاب کنید که از کمترین میزان الیاف مصنوعی ( مانند پلی استر) برای ساخت آن استفاده شده باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.