همه چیز درباره استایل قرمز و طیف‌های مختلف این رنگ

بررسی طیف‌های متنوع رنگ قرمز و نحوه ست کردن آن با رنگ‌های دیگر

0

تابحال به رنگ قرمز فکر کرده‌اید؟ تابحال توجه کرده‌اید که رنگ عشق قرمز است، معمولا رنگ اشتیاق و هوس نیز در طرح‌ها و آثار هنری بسیاری با قرمز به نمایش در می‌آید. اتاق خواب زوج‌های عاشق تم قرمز رنگ دارد. حتی در رابطه با احساس خشم و خطر نیز از رنگ قرمز و پرچم‌های قرمز رنگ استفاده می‌شود.

انرژی بسیار زیاد رنگ قرمز و تاثیری که بر افزایش احساسات و جلب توجه بسیاری که موجب می‌شود، این رنگ را به یکی از رنگ‌های مورد علاقه بانوان در ست لباس تبدیل کرده است. در صورت انتخاب و استفاده صحیح از رنگ قرمز در ست کردن این رنگ و اکسسوری‌های مختلف در کنارش، در هر محفل و جمعی که حضور داشته باشید تمامی توجهات به شما عزیزان معطوف خواهد بود.

استایل قرمز

اما رنگ عشق، قرمز نیز در ست کردن و استفاده از استایل قرمز رنگ، دارای نکات و قوانین مهمی است که باید در نظر گرفته شود. در طی این مقال تحت عنوان: همه چیز درباره استایل قرمز و طیف های مختلف این رنگ، می‌توانید به تمامی نکات و قوانین در این باره دست یابید. در غیر اینصورت کیفیت مورد نظر برای علاقمندان ست قرمز رنگ در استایل‌ خود نخواهد داشت.

از آنجایی که خانم‌ها برای تمام موقعیت‌ها یکی دو دست لباس آماده در کمد دارند، احتمال استفاده از رنگ قرمز در تمامی آنها وجود دارد. رابطه ست قرمز رنگ یا استفاده از قرمز در کنار رنگهای دیگر با خانم‌ها رابطه نا گسستنی است. قرمز پر از انرژی است و می‌تواند تمامی سرها را در هر مجلسی به شخصی که ست قرمز رنگ زیبا و بسیار شیکی به تن دارد برگردد و چشم‌ها به آن شخص خیره شود.

اما باید در نظر داشته باشید که قرمز یکی از جسورانه‌ترین رنگهایی است که همیشه به شکلی تابوشکنانه از آن استفاده می‌شود و الحق که می‌تواند بسیاری از مرزها را در شیک پوشی جا به جا کند. و به لطف وجود بیش از چهل طیف رنگی از قرمز و برخورداری هر یک از میزان متغیری از رنگ‌ها و سایه‌هایی از رنگ‌های آبی و زرد، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها نزد بانوان شده است.

مجله اینترنتی صفحه برتر با توجه به استقبالی که از این رنگ در استایل و ست‌ های مختلف می‌شود و با درک این نیاز که دوستان و همراهان همیشگی ما نیاز به اطلاعات کامل و بیشتری در زمینه استایل قرمز دارند اقدام به انتشار این مقاله نموده است. در ادامه در این مطلب که از سری مطالب مربوط به مد و زیبایی مجله می‌باشد، نکات و قوانینی را که می‌تواند شما را در تهیه و استفاده از یک استایل قرمز به صورت حرفه‌ای یاری نماید.

از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با عنوان همه چیز درباره استایل قرمز و طیف های مختلف این رنگ همراه ما باشید و از اطلاعات کاربردی موجود در این مطلب استفاده نمایید. در ادامه با رنگ قرمز آشنا خواهیم شد و طیف‌های مختلف این رنگ را شناخته و رنگ‌های مناسب برای ست کردن با قرمز را به صورت حرفه‌ای بررسی خواهیم کرد و از تاثیرات هر یک با خیر می‌شویم.

شناخت رنگ قرمز و نگاهی از دید روانشناسانه به این رنگ

استفاده از رنگ قرمز تاریخی بسیار قدیمی دارد و شاید برای شما عزیزان قابل باور نباشد که استفاده از رنگ قرمز توسط انسان، به ماقبل ثبت و نگارش تاریخ باز می‌گردد. قرمز از رنگ‌هایی است که در تمامی اقشار و جوامع و هر سن و سالی طرفدار دارد. قرمز توسط کودکان و نوجوانان و حتی افراد کهن سال به صورت گسترده در البسه و تهیه وسایل منزل و حتی به عنوان رنگ خودرو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و از جایگاه ویژه‌ای بین مابقی رنگ‌ها برخوردار است.

قرمز یکی از انواع رنگ‌هایی است که در زمینه‌های مختلف، معانی و مفهوم‌های بسیار متفاوتی دارد. از اطلاع خطر تا خشم و عشق و هوس و … زمینه‌هایی هستند که از رنگ قرمز استفاده می‌نمایند. حتی در برخی از فرهنگ‌ها قرمز به معنای شجاعت مردانه و جسارتی است که افراد برای تبدیل شدن به یک مرد واقعی باید دارا باشند. حتی در بعضی از نقاط جهان، قرمز نشانه نفرت و کینه است. پس دفعه بعدی که قصد سفر داشتید از معنی و مفهوم و زمینه کاربردی رنگ قرمز در آن نواحی مطلع باشید.

اما نکته بسیار مهم که در این مطلب با هدف ارائه همه چیز درباره استایل قرمز و طیف های مختلف این رنگ در رابطه با رنگ قرمز، این است که طبق آزمایشات صورت گرفته توسط دانشمندان و محققین در زمینه رنگ‌ها و تاثیراتی که بر انسان‌ها دارند، به اثبات رسیده است که استفاده از رنگ قرمز باعث بالا رفتن گرما در بینندگان می‌شود و به گونه‌ای احساسات افراد را تا حد بسیار زیادی تحریک کرده و ضربان قلب را در فرد بالا می‌برد. به همین دلیل نیز به یکی از زیرکانه‌ترین انتخاب‌های بانوان برای استایل خود، هنگام شرکت در محافل خاصی است که قصد جلب توجه حضار به خود را دارند.

مفهوم و روانشناسی رنگ قرمز

قرمز یکی از ابتدایی ترین رنگ‌های مصرفی انسان از دوران ما قبل تاریخ بوده و همچنان یکی از پرطرفدار ترین رنگ‌ها است. این رنگ معانی مختلفی در فرهنگ‌های متفاوت دارد؛ در برخی مناطق رنگ قرمز نشان دهنده شجاعت و جسارت است اما در در برخی مناطق سنبل خشم و نفرت است.

یکی از معروف ترین تعابیر از رنگ قرمز، عشق و اشتیاق است که مورد قبول بسیاری از فرهنگ‌ها و کشورها نیز می‌باشد. این رنگ بالاترین میزان گرما را به مخاطب القا می‌کند و از نظر علمی نیز ثابت شده است که نگاه کردن به رنگ قرمز باعث افزایش تعداد ضربان قلب در فرد می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید ستاره یک مجلس خاص شوید و تاثیر بسیار زیادی بر مخاطبین خود داشته باشید، از استایل قرمز بهره ببرید.

طیف‌های مختلف رنگ قرمز

رنگ قرمز دارای بیش از چهل دسته بندی است که متشکل از طیف‌های رنگی قرمز نزدیک به صورتی و همینطور طیف‌هایی از قرمز که به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای می‌باشد. متاسفانه به دلیل گستردگی بیش از حدی که طیف‌های رنگ قرمز دارا می‌باشند، بررسی هر یک از این طیف‌های رنگی نیازمند زمان بسیار زیادی است. با این وجود بست پیج نهایت تلاش خود را کرده است تا به نکات مهم در این رابطه بپردازد و اقدام به انتشار همه چیز درباره استایل قرمز و طیف های مختلف این رنگ بپردازد.

1.قرمز شرابی یا بورگاندی

قرمز شرابی هم رنگ یاقوت است. یکی از طیف‌های بسیار تیره و قدرتمند که بیشتر در تم‌های سلطنتی مشاهده می‌شود. اگر تجربه دیدار از کاخ‌ها و قصرهای اروپایی و غربی را داشته باشید، یکی از رنگ‌های قالب در دکوراسیون را قرمز شرابی تشکیل داده است. رنگی بسیار زیبا و گرم.

استایل قرمز

استفاده از این رنگ در فصل‌های سرد سال به دلیل دارا بودن همین گرمای مطبوع بسیار رایج است. و در کل با هماهنگی عالی و کاملی که با تمامی استایل‌ها دارد، توانسته است به یکی از پرمصرف‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین طیف‌های رنگ قرمز تبدیل شود.

این رنگ مناسب استفاده توسط افرادی است که دارای پوست‌های سفید و درخشنده دارند. ضمنا عزیزانی که از موهای بلوند و روشن برخوردار هستند نیز از دیگر افرادی هستند که می‌توانند از این طیف رنگ قرمز استفاده نمایند. اما این به معنای عدم تناسب قرمز شرابی برای کسانی که موهای تیره دارند نیست! بلکه داشتن رنگ موی تیره می‌تواند یک مزیت در استفاده از قرمز شرابی باشد و ست رنگ قرمز یاقونی و یا همان قرمز شرابی با موهای تیره نیز یکی از زیباترین استایل‌ها است.

اگر در نظر دارید که از قرمز شرابی در استایل خود استفاده کنید، گزینه‌های زیادی برای ست کردن با این رنگ وجود دارد. از قبیل رنگهای ذیل:

  • مشکی
  • کرم
  • خردلی
  • کلیه رنگ‌های خنثی

که در صورت ست شدن با طیف رنگی قرمز شرابی، از جلوه و جذابیت بسیار بالایی برخوردار خواهند شد. نکته مثبت در این رابطه این است که در تمام کمد‌های لباس، رنگهای فوق موجود است و می‌توانید به راحتی و بی دردسر اقدام به ست استایل خود نمایید.

2.قرمز تند یا چیلی

با توجه به تمامی خواصی که در این نوع از طیف رنگ قرمز در مطلب همه چیز درباره استایل قرمز و طیف های مختلف این رنگ مطلع شدیم که وجود دارد، استفاده از قرمز تند که با نام قرمز چیلی نیز شناخته می‌شود، تابستان می‌تواند یکی از بهترین زمان‌ها برای ست و استفاده از یک استایل قرمز تند باشد. به واقع که استفاده از این طیف رنگی بسیار هیجان انگیز و جالب است.

حضور مقادیر اندکی از ته رنگ‌هایی که به نارنجی شباهت دارند باعث شده است تا در صورت تمایل بتوانید در استایل ست قرمز تند خود از زرد به عنوان یکی از بهترین مکمل‌های این رنگ استفاده نمایید و به استایلی بسیار زیبا و جذاب دست پیدا کنید. یکی از رنگ‌های دیگری که در کنار قرمز تند می‌تواند استایل و ست بسیار زیبایی را ایجاد نماید، رنگ سبز است. اما نکته قابل توجه در رابطه با استفاده سبز و قرمز تند و ایجاد ستی از این دو رنگ، مناسب کسانی است که به میزان کنتراست بالا اهمیت می‌دهند و تمایل دارند از چنین استایل‌هایی استفاده نمایند. گفتنی است که در این زمینه، سبز روشن می‌تواند در بین دیگر طیف‌های رنگی سبز از زیبایی بیشتری در ست با قرمز تند برخوردار باشد.

مطلب پیشنهادی: آموزش جامع ست کردن لباس‌های رنگ سبز + 9 رنگ پیشنهادی

استایل قرمز

3.قرمز سینابار

استایل قرمز

اولین نکته در همه چیز درباره استایل قرمز و طیف های مختلف این رنگ، مربوط به نام این طیف رنگی قرمز است. سینابار در حقیقت نام ی سنگ معدنی و سرخ رنگ بسیار جذاب و دیدنی گرفته شده است. وجود سایه‌های آجری رنگ نارنجی نیز یکی دیگر از نکات بسیار مهم در رابطه با قرمز سینابار محسوب می‌شود. در حقیقت وجه تمایز این طیف رنگی قرمز با دیگر طیف‌های این رنگ نیز وجود همین سایه‌های نارنجی رنگ است.

سینابار یکی از طیف‌های رنگی بسیار گرم در بین طیف‌های دیگر رنگ قرمز محسوب می‌شود که به دلیل دارا بودن سایه‌هایی از رنگ نارنجی باعث ایجاد تحرکت و انرژی فوق العاده بیشتری در افراد خواهد شد. نکته مهم بعدی نیز استفاده از طیف‌های رنگی قهوه‌ای است و می‌توان گفت که یکی از بهترین ست‌ها نیز محسوب شده و  مناسب  استفاده هم در بهار و هم در فصل سفید پوش سال، زمستان خواهد بود.در صورت تمایل به استفاده از استایل قرمز سینابار در فصل پاییز نیز می‌توانید برای تهیه و ایجاد یک استایل و ست قرمز بی نظیر از رنگ‌هایی مانند زرد و نارنجی در کنار این طیف رنگی قرمز استفاده‌های بسیار هوشمندانه‌ای داشته باشید. در کل توجه داشته باشید که قرمز سینابار با ست شدن در کنار کلیه رنگ‌های خنثی بسیار استایل شیکی را می‌تواند ایجاد نماید.

4.زرشکیاستایل قرمز

اگر در جستجوی بازار برای خرید و تهیه پوشاک برای استایلی با ست قرمز هستید، به احتمال زیاد اولین رنگی که می‌تواند به میزان بسیار زیادی توجه شما را به خود جلب کند، و از آنجایی که در اکثر فروشگاه و مراکز توزیع و پخش پوشاک به تعداد قابل توجهی موجود است، احتمالا رنگ زرشکی است.

اما برای انتخاب و استفاده از ست قرمز و زرشکی نکات و قوانینی وجود دارد که باید به آنها بسیار توجه نمایید. و مهمترین آنها را در همه چیز درباره استایل قرمز و طیف های مختلف این رنگ خواهید یافت. یکی از موارد بسیار مهم در این رابطه ترکیب زرشکی با رنگ‌های خنثی است. که می‌توان از رنگ‌های سفید و آبی بسیار کم رنگ در این میان نام برد. اما در صورتی که فصل پاییز را برای ست این استایل انتخاب کرده‌اید، می‌توانید برای ایجاد بالاترین میزان هماهنگی و هارمونی، به استایل قرمز و زرشکی خود کمی از رنگ‌های طلایی و قهوه‌ای و یا قرمز تند استفاده نمایید.

رنگ‌های برتر برای ست کردن با استایل قرمز

زرد خردلی

استایل قرمز

یکی از بهترین و جالب‌ترین رنگ‌هایی که می‌توان از آن در کنار قرمز برای رسیدن به یک استایل ست قرمز رنگ فوق العاده استفاده کرد، رنگ زرد خردلی است. اما در صورتی که استایل مورد نظر را برای فصل‌های پاییز و زمستان در نظر دارید، بهتر است تا از طیف‌های تیره‌تر قرمز استفاده نمایید. و اگر در فصول گرم سال نیز حضور دارید، سعی کنید بیشتر به سمت استفاده از رنگ‌ها و طیف‌هایی تیره تر از قرمز بروید.

طوسی

استایل قرمز

رنگی سرد و کاملا خنثی مانند طوسی چطور می‌تواند به عنوان رنگی مناسب برای ست قرمز محسوب شود؟ این ترکیب یکی از بهترین ست‌ها برای استایلهای قرمز رنگ محسوب می‌شود.  جالب است بدانید که استفاده از این ست و ترکیب در هر دو نوع پوشش‌های پر کاربرد، یعنی پوشش‌های رسمی و راحت امکان پذیر است و می‌تواند ست‌های بسیار زیبایی را تشکیل دهد.

سبز

در بین تمامی رنگ‌هایی که می‌توانیم از آنها در تهیه یک استایل ست قرمز استفاده کنیم، رنگ سبز است. برای مثال، استفاده از انواع روشن‌تر رنگ سبز، از قبیل: سبز روشنی که با نام سبز پاستلی شناخته می‌شود در کنار قرمز تند یا همان قرمز چیلی، تشکیل دهنده یکی از زیباترین ست های رنگ قرمز در استایل‌های شما باشد.

لازم به ذکر است که استفاده از انواع پارچه‌های سبز رنگ که طبق موارد نوشته شده در  همه چیز درباره استایل قرمز و طیف های مختلف این رنگ، در صورتی که از بافت و جنس مخمل تشکیل شده باشد، می‌توانند یکی از لوکس‌ترین استایل‌های ممکن را برای شما عزیزان تشکیل دهد. نکته بعدی که می‌بایست در نظر داشته باشید، در مورد ست و ترکیب رنگ‌های سبز ارتشی و قرمز زرشکی و یا همان آجری برای استایل‌های راحت و روزانه است که می‌تواند انتخاب بسیار مناسب و هوشمندانه‌ای باشد.

استایل قرمز

سبز ارتشی و قرمز زرشکی یا آجری نیز برای یک استایل راحت و روزانه، یک انتخاب بسیار مناسب است.

آبی

اگر شما نیز جزو آن دسته از عزیزانی هستید که تمایل به استفاده از رنگ آبی در کنار قرمز را دارید، باید خدمتتان عرض کنیم که می‌بایست کمی با آگاهی بیشتری نسبت به انجام این کار اقدام نمایید. در این رابطه توجه و رعایت به قوانین موجود یکی از مهم‌ترین اعمالی است که باید در تکمیل استایل ست قرمز خود با آبی، نیاز به حفظ قانون تضاد رنگی بسیار مهم است. برای مثال اگر در حال استفاده از طیف‌های بسیار جلوه‌گر و قوی رنگ قرمز هستید، بهتر است تا از طیف‌های رنگی آبی روشن و ملایم در کنارش بهره ببرید.

اگر هر دو رنگ انتخابی جیغ و تند باشند ممکن است استایل شما را شلخته نشان دهد. البته ترکیب آبی سلطنتی یا سرمه‌ای همراه با قرمز چیلی در آیتم‎‌های ساده و بدون طرح و الگو نیز می‌تواند شکیل و زیبا باشد.

مقاله پیشنهادی: راهنمای جامع ست کردن لباس آبی با سایر رنگ‌ها

استایل قرمز

کرمی _ شتری

اگر به دنبال یک استایل فوق العاده خاص و شیک هستید که در عین زیبایی تیپ شما را چندین برابر قیمتی تر نمایان کند، از ترکیب رنگ قرمز و کرم استفاده کنید. از رنگ زرشکی و یا قرمز شرابی برای ست کردن با کرم روشن و از طیف‌های روشن تر قرمز برای ست کردن با شتری یا همان کرم تیره استفاده کنید.

استایل قرمز

مشکی

استایل قرمز

یکی از راحت ترین رنگ‌ها برای ست کردن با استایل قرمز، مشکی است. برای افرادی که دوست ندارند ریسک کنند و در عین حال استایلی کلاسیک و پر جلوه می‌خواهند، مشکی بهترین انتخاب است.

جمع بندی

تشکر ویژه از شما بزرگواران که تا انتهای این مطلب با بست پیج همراه بودید. امیدواریم که در قالب این مقاله که تحت عنوان: همه چیز درباره استایل قرمز و طیف های مختلف این رنگ، تقدیم حضورتان شد توانسته باشیم به تمامی سوالاتی که در رابطه با ست کردن قرمز با رنگ‌های مناسب داشتید پاسخ داده باشیم.

مجموعه بست پیج تنها به رضایت شما عزیزان می‌اندیشد و تمام تلاش ما در مجله اینترنتی صفحه برتر، ارائه محتواهایی است که در عین آموزندگی بتواند هم سرگرم کننده باشد و هم در کمال آموزندگی در نهایت سادگی بیان شود.

از شما عزیزان دعوت می‌کنیم تا در صورت داشتن هرگونه پیشنهاد و انتقادی، از راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت استفاده نمایید و ما را در ارائه خدماتی بهتر یاری رسانید.

در این مطلب سعی کردیم تا در ابتدا از اطلاعات مهمی که در رابطه با رنگ قرمز وجود دارد مطالب خاصی را خدمتان ارائه نماییم و سپس به سراغ معرفی طیف‌های مختلفی از رنگ قرمز رفتیم و با هریک از آنها آشنا شده و از قوانینی که در رابطه با ست کردن هر طیف رنگی قرمز وجود دارد مطلع شدیم.

در ادامه نیز به سراغ معرفی بهترین رنگهایی که می‌توانیم در ست استایل قرمز از آنها استفاده نماییم رفتیم و با شناخت بهترین رنگ‌هایی که می‌توانند در ست استایل قرمز به کار رفته و معجزه کنند بحث را ادامه دادیم.

سوالات متداول درباره استایل قرمز

چه رنگ‌هایی با قرمز هماهنگ نمی‌شوند؟

رنگ‌های بنفش، صورتی و سرخابی با قرمز همخوانی ندارند. با این حال، صورتی روشن و گلبهی یک استثنا هستند.

آیا رنگ‌های زیتونی و قرمز با هم هماهنگی دارند؟

بله! رنگ قرمز انرژی سبز زیتونی را بیشتر نمایان می‌کند. اغلب طیف‌های رنگ سبز با قرمز هماهنگی دارند.

بهترین انتخاب برای ست کردن با رنگ قرمز، چه رنگی است؟

رنگ‌های خنثی مانند سفید یا سیاه، خاکستری، قهوه ای یا خاکی را برای استایل‌‌های قرمز مناسب زمستان و پاییز انتخاب کنید. در تابستان انتخاب‌هایی مانند خردلی و آبی مناسب تر است.

برگرفته از: novacolor

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.