انتخاب عطر زمستانی مناسب + 10 عطر پرفروش

روش‌های انتخاب عطر زمستانی مناسب و معرفی 10 عطر پرفروش برای خانم‌ها و آقایان

2

انتخاب یک عطر زمستانی مناسب برای فصل سرما می‌تواند به تکمیل استایل شما کمک شایانی کند. یک عطر زمستانی مناسب باید با هوای سرد و خشک زمستان هارمونی ایجاد کند و پخش بو و ماندگاری مناسبی داشته باشد. در ادامه تفاوت عطر مناسب فصل زمستان و سایر فصل‌ها را بررسی کرده و 10 عطر زمستانی معروف و پرفروش مناسب برای آقایان و خانم‌ها معرفی می‌کنیم.

چه تفاوتی میان عطر زمستانی و عطر تابستانی وجود دارد؟

قبل از ایجاد و توسعه یک عطر جدید، برای شیمیدانانی که در آزمایشگاه‌های عطر کار می‌کنند، مهم است که بدانند عطر در چه فصل رونمایی شده و فروش اصلی عطر در چه زمانی است. فصل استفاده از یک عطر خاص، برای اندازه گیری دقیق مواد مورد نیاز نت‌های بالایی، نت‌های میانی و نت‌های پایانی، مهم است.

برخی از عطرها در بهار و تابستان بهتر عمل می‌کنند، در حالی که برخی دیگر در فصل‌های پاییز و زمستان پخش بو و ماندگاری بهتری دارند.عطرهای تابستانی سبک تر هستند زیرا ماندگاری نت‌های پایانی کمتر است. از این رو هنگام فرا رسیدن تابستان، توصیه می‌شود عطرهایی با رایحه سنگین را با عطرهای سبک تر جایگزین کنید که حس شادابی را برای شما به ارمغان آورد.

عطر زمستانی

از طرف دیگر، یک عطر زمستانی معمولاً حاوی رایحه‌های سنگین‌تر و گرم‌تر است، زیرا در طول زمستان دمای بدن شما پایین‌تر است. بنابراین عطرهای سبکی که در طول تابستان استفاده می‌کردید پخش بوی کمتری خواهند داشت.

گرمای بدن ما باعث می‌شود که عطر پخش بوی بالاتری داشته باشد و سریع‌تر تبخیر شود. به طور خلاصه، در طول تابستان به دلیل حرارت طبیعی و نسبتا بالای پوست، نت‌های ملایم گل و مرکبات را انتخاب کنید. هنگام زمستان به سراغ عطرهایی بروید که رایحه شیرین و قوی تر که بویی شبیه به دسرهایی مانند وانیل، گل رز و کارامل دارند.

چگونه یک عطر زمستانی انتخاب کنیم؟

1-رایحه‌ای گرم انتخاب کنید.

همانطور که در زمستان لباس‌های راحت با ژاکت های بزرگ، کت، کلاه و … انتخاب می‌کنید، عطری لازم دارید که همان حس گرم و مبهم را ایجاد کند؛ عطری دلپذیر که مانند پیله ای شما را در بر بگیرد و با ایجاد رایحه‌ای گرم استایل شما را تکمیل کند.
اگرچه در تابستان یا بهار به دنبال نت‌های باطراوت، مرکبات، گل یا حتی نت های دریایی هستیم، اما به محض سرد شدن هوا، خواسته‌های ما نیز تغییر می‌کند.

رایحه‌ها در ماه‌های سردتر، سریع‌تر محو می‌شوند (چون پوست شما بسیار خشک است)، بنابراین انتخاب یک رایحه سنگین‌تر به شما کمک می‌کند تا ماندگاری طولانی تری را تجربه کنید.

در این فصل، میل به عطر قوی تر، شدیدتر می‌شود و پالت بویایی نت‌های جدید، با مشخصات گرم‌تر و تندتر مزین می‌شود.

عطر زمستانی

2- به نت‌های پایانی توجه کنید.

نت های پایانی یک عطر در ماه‌های زمستان اهمیت بیشتری دارند. عطرها از نت‌های بالایی، نت‌های میانی و نت های پایانی تشکیل شده اند. نت های پایانی سنگین ترین قسمت عطر هستن(بخشی که ماندگار تر است) در حالی که نت های بالایی به سرعت محو می‌شوند. نعناع هندی، وانیل و چوب صندل نت های پایانی رایجی هستند که بیشتر دریک عطر زمستانی مناسب پیدا می‌شوند.

همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مربوط به نت‌های عطر را مطالعه کنید.

3- از ادوپرفیوم‌ها استفاده کنید.

در ماه‌های زمستان، ممکن است لازم باشد به سراغ عطرهای غلیظ‌تر بروید. ادکلن تنها حدود 5 درصد اسانس و مواد معطر دارد، در حالی که ادوپرفیوم ها غلیظ تر بوده و حدود 30 درصد اسانس دارند. نکته کلیدی این است که شما در زمستان چیزی قوی تر لازم دارید.

ادوپرفیوم‌ها به دلیل غلظت بالا تر، پخش بو و ماندگاری بیشتری دارند و برای هوای سرد مناسب تر هستند.

مقاله پیشنهادی: مقایسه انواع عطر؛ ادوپرفیوم، ادوتویلت، ادکلن و اوفرش

4- دسته بوهای خاص

زمستان فصل مناسبی برای انتخاب عطر هایی با رایحه های خاص و کمیاب است. در این فصل می‌توانید جسورانه تر عطر خود را انتخاب کنید.

عطرهای گورماند

این عطرها به دسته ای اطلاق می‌شوند که رایحه ای مانند خوراکی ها و غذاهای مختلف دارند. این عطر ها غالبا رایحه ای شیرین دارند و بیشتر در میان عطر های زنانی و یا عطر های مناسب هر دو جنس (unisex) رایج اند. معروف ترین نت عطر های این دسته عبارت اند از: عسل، وانیل، شکلات، قهوه، بادام و انواع میوه ها.

عطر های گورماند انتخاب های مناسبی به عنوان عطر زمستانی هستند.

عطرهای ادویه‌ای

این عطرها به دلیل دارا بودن نت پایانی قوی تر، ماندگاری بیشتری نیز دارند. این عطر ها در دسته بندی عطرهای گرم قرار می‌گیرند و بسیار برای زمستان مناسب اند. دارچین، جوز هندی و هل از محبوب ترین نت‌های ادویه ای هستند. عطرهای ادویه ای از دسته عطرهای شرقی نیز هستند و رایحه ای قوی دارند.

عطرهایی با رایحه چوب و جنگل

این عطرها یکی از بهترین‌ انتخاب‌ها به عنوان عطر زمستانی اند. رایحه ای غنی و سنگین دارند که یادآور درختان کاج و جنگل‌های بارانی است. ترنج، نعناع هندی، خزه، بلوط و لبدانوم از این دسته هستند. غالبا در این عطرها از مرکبات به صورت مکمل نیز استفاده می‌شود.

عطر های گلی

این دسته از عطرها غالبا برای فصل بهار پیشنهاد می‌شوند اما اگر عطر موردعلاقه شما رایحه ای گلی و شیرین دارد؛ می‌توانید از آن به عنوان عطر زمستانی نیز استفاده کنید. عطرهای گلی اغلب اوقات شیرین و قوی بوده و در روز های سرد زمستان یاد آور و نوید بخش بهار اند.

برای زمستانی‌تر کردن عطر، گلی را با رایحه‌ای عمیق‌تر و تندتر انتخاب کنید، به‌عنوان مثال، پایه‌ای از یاس یا گل سرخ می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

عطرهای شرقی

این عطر ها در روز های خاکستری زمستان،به استایل شما گرما و صمیمیت بیشتری می‌بخشند. عطرهای شرقی، به لطف عنبر و نعناع هندی، مشام شما را به سرزمین های دور می‌کشاند. رایحه نارگیل، گل‌های سفید، یلانگ یلانگ یا گل سرخ و… انتخاب‌های مناسبی برای یک عطر زمستانی مناسب هستند.

10 عطر زمستانی برتر

5 انتخاب برتر برای خانم‌ها

عطر زمستانی

  1. عطر خوش بوی Yves Saint Laurent_Black Opium Eau De Parfum

    وقتی صحبت از عطرهای گرم و عمیق پاییزی-زمستانی می‌شود، هیچ چیز مانند Black Opium از برند YSL به استقبال فصل جدید نمی رود. این عطر سرشار از شور و انرژی است، رایحه ای که قهوه سیاه و وانیل را کاملا متعادل می‌کند تا عطری شیرین و در عین حال بسیار اغواکننده ایجاد کند.

    عطر زمستانی

  2. عطر تند و شرقی Hermès Twilly d’Hermes Eau De Parfum

    Twilly از برند Hermès یکی از محبوب ترین ها در بین دوستداران عطر است. نت‌های زنجبیل و گل سرخ در یک ادوپرفیوم گلی، تند و شرقی ترکیب شده است و یک عطر زمستانی متناسب را ایجاد می‌کند.عطر زمستانی

  3. عطر Marc Jacobs_Decadence Eau So Decadent Eau De Toilette

    پیش تر در این مقاله گفته شد که بهترین انتخاب برای زمستان ادوپرفیوم ها هستند اما این ادو تویلت قدرتمند، با ادوپرفیوم‌ها در رقابت است. رایحه مخملی و چوبی این عطر جذابیت و پیچیدگی را به استایل ما هدیه می‌دهد. رایحه آلوی آبدار ایتالیایی و چوب های گرم پاپیروس از نت‌های موثر این عطر به شمار می‌آیند.عطر زمستانی

  4. عطر تام فورد Velvet Orchid Eau De Parfum

    این زمستان، با ارکیده مخملی از مجموعه تام فورد متفاوت تر از همیشه باشید. این رایحه شرقی و گلی ناشی از پرتقال ماندارین با عسل، ترنج و رام، زمستان گرمی را به شما هدیه می‌کند.عطر زمستانی

  5. عطر Carolina Herrera_Good Girl Eau De Parfum

    این عطر با نت‌های یاس، کاکائو و دانه تونکا شناخته می‌شود. آن رایحه زمستانی بسیار مهمی که به دنبال آن هستید به لطف ترکیب بادام، قهوه و گل سرخ به دست می آید.عطر زمستانی

5 انتخاب برتر برای آقایانعطر زمستانی

1. عطر مردانه (Bvlgari) Man in Black

عطر مرد سیاه پوش توسط استاد فوق ستاره عطرساز “آلبرتو موریلاس” ساخته شده است که بسیاری از معروف ترین عطرهای جهان را خلق کرده است. این عطر با نت‌های ادویه ای (فلفل سیاه و دارچین) و همچنین تنباکو، رایحه ای تند و شیرین دارد.عطر زمستانی

2. عطر Paco Robanne One Million Prive

One Million Prive نسخه جدیدتر و زیباتر از Paco Rabanne One Million بسیار محبوب است. پرتقال خونی، دارچین، دانه تونکا و تنباکوی سیب از نت‌های بارز این عطر زمستانی پرفروش است.

عطر زمستانی3. عطر مردانه Yves Saint Laurent – La Nuit De L’Homme (EDT Version)

La Nuit De L’Homme لغتی فرانسوی است و به «شب مرد» ترجمه می‌شود. این عطر به مدت یک دهه پر فروش ترین عطر مردانه برند YSL است. هل تند مخلوط با اسطوخودوس و کمی طراوت ترنج و حال و هوای ملایمی از چوب کاج که با مقداری شکلات مخلوط شده و بوی شگفت انگیز این عطر زمستانی را می‌سازد.عطر زمستانی

4. عطر مردانه Dolce & Gabbana_The One

برند دالچه اند گابانا این عطر را به عنوان بهترین عطر زمستانی ممکن برای یک جنتلمن معرفی می‌کند.این ادوپرفیوم با ترکیبی از گریپ فروت و کمی زنجبیل، رایحه ای تازه و مرکباتی و تند را ارائه می‌کند. با گذشت زمان رایحه تنباکو پیپ و کهربا همراه با هل تند و کمی چوب در پس زمینه نمایان می‌شوند.عطر زمستانی

5. عطر Armani_Code Profumo

سیب شیرین و پرتقال، هل تند و جوز هندی، دانه تونکا، کهربا و چرم از نت‌های بارز و پرطرفدار این عطر زمستانی اند. برند آرمانی همواره محصولات لوکس و قابل توجهی به بازار ارائه کرده است؛ این عطر نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد.عطر زمستانی

سخن پایانی

اگرچه انتخاب عطر مناسب کار مشکل و سختی به نظر می‌آید اما با توجه به نکات ذکر شده و دقت در نت‌های عطر می‌توانید بهترین عطر زمستانی منحصر به فرد خود را انتخاب کنید. درصورتی که تشخیص نت‌های عطر برای شما سخت است می‌توانید از فروشنده  سوال کنید و یا نام عطر مورد نظر را در گوگل سرچ کنید.

منبع pamper carrementbelle beautypert
2 نظرات
  1. امین رضا می گوید

    بسیار مفید و راه گشا، مرسی???

  2. امین رضا می گوید

    بسیار مفید و کمک کننده، مرسی???

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.