انواع جوراب و کاربرد آن + 15 جوراب خوشگل

0

آشنایی با کاربرد انواع جوراب

می‌توان گفت، جوراب به عنوان پوشاننده‌ی پا از کاربردهای بسیار وسیعی برخوردار می‌باشد. اولین و مهم‌ترین کاربرد هر جوراب، محافظت کامل از پا در برابر عوامل مختلف محیطی می‌باشد. از آن جایی که پا به قلب دوم انسان شناخته می‌شود و همچنین به دلیل تماس مداوم پا با زمین در معرض آسیب‌های گوناگونی وجود دارد.

  • استفاده از انواع جوراب باکیفیت می‌تواند در مراقبت از پا نقش اساسی داشته باشد، همچنین مانع از ایجاد اصطکاک اضافی پا با کفی کفش و زمین شود. بدین ترتیب حتی با وجود استفاده از کفش مناسب در هنگام راه رفتن، استفاده از جوراب با کیفیت می‌تواند از آسیب احتمالی ناشی از کفش و ا جلوگیری نماید و به خوبی از پاها مراقبت کند.
  • جورا‌ب‌ها می‌توانند از مچ پا در برابر آسیب‌های احتمالی ناشی به مچ پا تا حد بسیار زیادی جلوگیری نمایند.
  • جذب عرق کف پا، یکی دیگر از موارد کاربرد استفاده از جوراب می‌باشد. پای هر فرد به علت عدم مجاورت با هوای آزاد در مدت زمان طولانی، انجام حرکات سنگین و راه رفتن به شدت در معرض عرق کردن قرار می‌گیرد. در صورتی که بخشی از این عرق ایجاد شده توسط جوراب جذب نگردد بی‌شک به کفی نشت پیدا می‌کند.
  • در صورتی که رطوبت پا توسط جوراب جذب نشود، پا به شدت مستعد رشد باکتری و در نهایت بیمار‌هایی نظیر قارچ و اگزماهای پوستی قرار می‌گیرد که در صورتی که نادیده گرفته شود می‌تواند آسیب‌های جدی‌تری را برای پا به ارمغان آورد.

در انتها خوب است بدانید که استفاده از جوراب مناسب می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی استایل شما بگذارد و به عنصر مهمی در استایل تبدیل شود.

نکات طلایی در هنگام استفاده از انواع جوراب

توجه به نکاتی در هنگام استفاده از انواع جوراب ها به شما کمک می‌کند تا علاوبر داشتن استایلی جذاب و منحصر به فرد از پاهای خود در برابر عوامل مختلف بیرونی به خوبی مراقبت نمایید.

استفاده از جوراب‌های مچی

پیروی از این قانون برای خانوم‌ها نسبت به آقایان راحت‌تر می‌باشد. خانوم‌ها می‌توانند به راحتی و با هر نوع کفش و استایلی از جوراب‌های مچی استفاده نمایند؛ اما این در حالی است که استفاده از جوراب‌های مچی برای آقایان در استایل‌های رسمی، اسپورت و کت و شلوار گزینه مناسبی نمی‌باشد. در نظر داشته باشید برای آقایان استفاده از جوراب در برخی از استایل‌ها از محدودیت برخوردار می‌شود و پیشنهاد می‌شود برای جذابیت بیشتر استایل بهترین گزینه استفاده از جوراب‌های ساق بلند می‌باشد.

انواع جوراب
نکات طلایی در هنگام استفاده از انواع جوراب

استفاده مداوم از جوراب

تمامی افراد با هر نوع استایلی اعم از اسپوت و رسمی نباید بدون پوشیدن جوراب مناسب از منزل خارج شوند. جوراب‌ها علاوبر این که از پای شما در برابر عوامل مختلف حفاظت می‌کنند می‌توانند در داشتن یک استایل جذاب به شما کمک کنند، پس در صورتی که بیش از یک ساعت خارج از خانه هستید پوشیدن جوراب را فراموش نکنید.

ممنوعیت پوشیدن کفش تابستانی با جوراب

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، همواره و تحت هر شرایطی استفاده از جوراب برای پا لازم و ضروری می‌باشد. خوب است بدانید که استفاده از این قانون در صورتی که از صندل و یا کفش تابستانه استفاده می‌نمایید، صدق نمی‌کند. خوب است بدانید که هدف استفاده از صندل آزاد گذاشتن پاها در هوای گرم و امکان ارتباط آن‌ها با هوا می‌باشد. در غیر این صورت استفاده از صندل در فصول گرم درصد ابتلا به بیماری‌های قارچی و اگرما در پا را بالا خواهد برد. بنابراین استفاده پوشین کفش تابستانی به همراه جوراب را فراموش کنید.

آشنایی با 15 نوع از جوراب‌های کاربردی و خوشگل

شناخت انواع جوراب ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید به خوبی تشخیص دهید بهترین نوع جوراب با توجه به نوع کفش و استایلتان چیست و بهترین گزینه را به خوبی انتخاب نمایید.

جوراب‌های مچی

همانطور که از نام این گونه جوراب پیدا می‌باشد، ارتفاع این نوع جوراب‌ها از مچ پا بالاتر نمی‌رود. یکی از کوتاه‌ترین نوع جوراب‌ها، جوراب‌های مچی هستند که بسیار یاز افراد مخصوصا خانوم‌ها در سراسر جهان به طور روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند. در صورتی که قصد استفاده از این نوع جوراب را دارید بهتر است آن را با لباس‌هایی همانند لباس‌های غیر رسمی، و اسپورت بپوشید. جوراب‌های مچی با رنگ‌هایی همانند سفید، مشکی و طوسی محبوب‌ترین نوع از جوراب‌ها هستند.

انواع جوراب
جوراب‌های مچی

جوراب‌های ساق متوسط

یکی از معمولی‌ترین نوع از جوراب‌ها، جوراب‌هایی با ساق متوسط می‌باشد. اندازه جوراب‌های ساق متوسط کمی بالاتر از قوزک پا می‌باشد. در این نوع جوراب‌ها یک کش الاستیک در بالای جوراب قرار دارد، همچنین بهترین جنس از جوراب‌های ساق متوسط نوع نخ پنبه آن می‌باشد، زیرا مانع از عرق کردن بیش از حد پاها می‌شوند. استفاده از این نوع جوراب به طور معمول در هر فصلی مناسب است.

انواع جوراب
جوراب‌های ساق متوسط

جوراب‌های کالج یا بدون ساق

جوراب‌های کالج یا بدون ساق که برخی از افراد به آن‌ها جوراب‌های کف نیز می‌گویند، در واقع برای پوشیدن با کفش‌های رو باز طراحی شده است تا فقط قسمت دور پای فرد را در هنگام استفاده از کفش‌های رو باز بپوشاند. در زمانی که نباید جوراب از کناره‌های کفش دیده شود استفاده از جوراب‌های کالج گزینه بسیار مناسبی می‌باشند. شما با استفاده از جوراب‌های کالج می‌توانید از عرق کردن و اصطحکاک میان کفش و پا جلوگیری نمایید.

انواع جوراب
جوراب‌های کالج یا بدون ساق

جوراب‌های تا به تا

جوراب‌های تا به تا یا به اصطلاح جوراب‌های لنگه به لنگه، جوراب‌هایی هتسند که در حال حاظر در بین طرفداران مد و فشن از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. اندازه جوراب‌های تا به تا می‌تواند متفاوت باشد که به صورت مچی، ساق دار و … موجود می‌باشد. تنها ویژگی این نوع جوراب‌ها نسبت به جوراب‌های دیگر لنگه به لنگه بودن آن‌ها می‌باشد. پس می‌توان گفت که جوراب‌های لنگه به لنگه زنانه از لحاظ ظاهری دارای همخوانی و تناسب هستند و با رنگ‌های قرینه و یا طرح‌های متناظر تولید و طراحی می‌گردد.

انواع جوراب
جوراب‌های تا به تا

جوراب‌های لا انگشتی

جوراب‌های لا انگشتی، در قسمت پنجه آن هر کدام از انگشت‌های پا به صورت مجرا از بقیه انگشتان قرار می‌گیرند. در صورتی که علاقه دارید با دمپایی و یا صندل خود جوراب استفاده نمایید، استفاده از جوراب‌های لاانگشتی گزینه مناسبی می‌باشند. گر چه جوراب‌های لاانگشتی جزوی از جوراب‌های متداول نمی‌باشند؛ اما این در حالی است که برخی از بانوان علاقه به پوشیدن آن با همه‌ی کفش‌ها دارند.

انواع جوراب
جوراب‌های لا انگشتی

جوراب شیشه‌ای

در صورتی که برای خرید جوراب‌های زنانه اقدام کرده باشید، به طور قطع با جوراب‌های متنوع زنانه مجلسی رو به رو شده‌اید که جوراب‌های شیشه‌ای یک نمونه از آن‌ها می‌باشد. در صورتی که علاقه دارید در مهمانی و یا مجالس استایلی شیک و خاص داشته باشید جورا‌ب‌های شیشه‌ای این امکان را برای شما فراهم می‌سازند.

انواع جوراب
جوراب شیشه‌ای

جوراب‌های مهماندار

crew socks یا جوراب‌های مهماندار دارای ساق 12 الی 15 سالنتی متر می‌باشند که پاها را در برابر عواملی همچون سرما و آلودگی حفظ می‌نمایند. علت نامگذاری این جوراب را می‌توان به استفاده و پوشیدن این نوع جوراب توسط مهماندار و خدمه‌های زن هواپیما دانست. در صورتی که در فصول سرد به دنبال یک جوراب جذاب و خوشگل هستید، استفاده از این نوع جوراب گزینه مناسبی می‌باشد.

انواع جوراب
جوراب‌های مهماندار

جوراب بالای زانو

جوراب‌های بالای زانو، همانطور که از نامشان پیداست تا بالای زانو امتداد دارند؛ اما به قسمت ران نمی‌رسند. یکی از کاربردهای جوراب‌های بالای زانو جوراب‌های ورزشی به خصوص در فوتبال می‌باشد که می‌تواند از زانو و ساق‌های پا در برابر عوامل گوناگون همانند ضربه و سرما تا حدودی مراقبت نماید.

انواع جوراب
جوراب بالای زانو

جوراب‌های خدمه

جوراب‌های خدمه، نوعی از جوراب‌های کلاسیک هستند که می‌توان به راحتی آن‌ها را با انواع کفش‌ها ست نمود. این نوع جوراب در بین جوراب‌های سه ربع و مچی قرار دارد، گر چه جوراب‌های خدمه در هنگام پوشیدن با کتانی و سایر کفش‌ها قابل رویت می‌باشد. در ساختار این نوع جوراب‌‌‌ها به منظور گرم نگه داشن پاها از پشم و مواد مصنوعی استفاده شده است.

انواع جوراب
جوراب‌های خدمه

جوراب سه ربع

جوربا سه ربع که به جوراب زیر زانو نیز معروف می‌باشد ساق پارا تا زانو به صورت کامل می‌پوشاند. با توجه به ضخامت بافت این نوع جوراب می‌توانید از آن در فصول سرد جهت گرم نگه داشتن پاها و در فصول گرم تابستانی نیز استفاده نمایید. در صورتی که علاقه دارید جوراب خود را با لباستان ست نمایید جوراب سه ربع بهترین گزینه برای این کار می‌باشد.

انواع جوراب
جوراب سه ربع

جوراب ساق بلند بالای ران

جوراب‌های ساق بلند بالای ران، یک نوع پوشش تنگ و معمولا کش بافت می‌باشد که ساق‌ها و ران‌های پا را می‌پوشاند. این نوع از جوربا‌ها کاربرد بسیار گسترده‌ای در بین خانوم‌ها دارد. شما می‌توانید از این نوع جوراب در زیر لباس‌های مجلسی خود استفاده نمایید.

انواع جوراب
جوراب ساق بلند بالای ران

جوراب یک ربع

Quarter-length socks یا جوراب‌های یک ربع تا بالای قوزک پا را می‌پوشاند. این مدل جوراب‌ها مخصوص استفاده از کفش‌های اسپورت می‌باشند. برای افرادی که دوست ندارند قوزک پای آن‌ها دیده شود، استفاده از جوراب‌های یک ربع گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.

انواع جوراب
جوراب یک ربع

جوراب سر پنجه

جوراب‌های سرپنجه فقط قسمت پنجه‌ی پا را پوشش می‌دهند. در برخی از مدل‌های این جوراب، قسمت انگشت پا و سینه پا پوشیده شده و در برخی از مدل‌های دیگر بدون انگشت می‌باشد. این نوع جوراب‌ها بسیار سبک و ظریف هستند در صورتی که کفش شما از قسمت جلو و یا پشت باز هستند، این جوراب برای شما گزینه مناسبی می‌باشد.

انواع جوراب
جوراب سر پنجه

جوراب ساق دار

این نوع جوراب از محبوبیت بالایی در بین عموم مردم برخوردار می‌باشد. در قسمت بالایی این جوراب حالت کش بافت قرار دارد که ساق پا را می‌پوشاند. خوب است بدانید که اکثر جوراب‌های مردانه تولید شده نیز به صورت ساق دار می‌باشند.

انواع جوراب
جوراب ساق دار

یکی از جوراب‌های زنانه که در طراحی آن یک فاصله بین شست پا و سایر انگشت‌ها وجود دارد، جوراب شستی می‌باشد. همانند جوراب لا انگشتی جوراب‌های شستی نیز برای پوشیدن با دمپایی و صندل گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.

در انتها

جوراب‌ها علاوبر داشتن ظاهر جذاب و زیبا، در مراقبت از پاها گزینه مناسبی هستند. شناخت انواع جوراب ها به شما کمک می‌کند تا بهترین جوراب را با توجه به نوع کفش و استایل خود انتخاب و استفاده نمایید. با توجه به حساس بودن پاها استفاده از جوراب باکیفیت و مناسب هنگام خروج از خانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.

سوالات متداول

1. کدام نوع از جورب‌ها برای پوشیدن صندل مناسب هستند؟

جوراب‌هایی همچون جوراب لاانگشتی و جوراب شستی گزینه مناسبی برای استفاده در هنگام پوشیدن صندل هستند.

2. بهترین کیفیت برای جوراب‌های ساق متوسط چیست؟

نخ پنبه کیفیتی مناسب برای جوراب‌های ساق متوسط می‌باشد.

منبع:

topickshop

kresent

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.