نکات انتخاب بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه

0

یکی از دغدغه‌هایی که اکثر مردم با آن درگیر هستند، موضوع قد است. صرف نظر از هر قدی که دارید، چه کوتاه چه بلند، باید اعتماد بنفس خود را حفظ کنید زیرا که هر اندام و قدی، زیبایی‌های مخصوص خودش را دارا است. سپس به انتخاب لباس و کفش مناسب متناسب با قد و اندام خود بپردازید. شما می‌توانید با ایجاد خطای دید، ذهن مخاطب را منحرف کنید.

مقدمه

جالب است بدانید میانگین قد زنان در ایران، 161 و مردان در ایران، 175 است. همچنین زنان بالای 170، بلند قامت در نظر گرفته می‌شوند. در نتیجه این مقاله می‌تواند برای اغلب زنان و مردان ایرانی، مفید باشد. انتخاب بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه می‌تواند چالش برانگیز باشد. در ادامه به ترفند‌هایی که شما را بلند قامت‌تر نشان می‌دهد می‌پردازیم، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

از مانتو های کتی کوتاه استفاده کنید

به دنبال موضوع مقاله با عنوان بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه، از مانتوهای کتی شروع می کنیم. مانتوهای کتی کوتاه، موجب می‌شود پاهای شما کشیده‌تر نشان دهد. این روزها که مانتوهای کتی بسیار ترند هستند، پیشنهاد می‌کنیم از ست مانتو شلوار شیک غافل نشوید.

اگر می‌خواهید بلندقد تر جلوه کنید، خرید ست مانتو شلوار را در الویت قرار دهید. بهتر است از کت و شلوار با طرح‌های شلوغ بپرهیزید و از کت‌های تک رنگ بهره بگیرید. همچنین کت و شلوار با راه‌های عمودی می‌تواند تاثیرگذار باشید.

اگر دانشجو هستید، احتمالا خرید مانتو دانشجویی از نگرانی‌های شماست. مانتو کتی می‌تواند بهترین انتخاب برای مانتو دانشجویی باشد. مانتو کتی را با یک شلوار راسته، بوت کات و یا نیم بگ ست کنید و از استایل منحصر به فرد خود لذت ببرید.

بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه
نکاتی برای انتخاب بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه

برای انتخاب بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه از استایل مونوکروم غافل نشوید!

دومین قانون برای انتخاب بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه ، استفاده از استایل مونوکروم است. استایل‌های چند رنگ به دلیل اینکه بدن را به قسمت‌های مختلف تقسیم می‌کنند، شما را کوتاه قامت‌تر جلوه می‌دهند. اما استایل مونوکروم که تنها یک رنگ در آن استفاده شده است، یک استایل مناسب برای افراد قد کوتاه است.

پیشنهاد مطالعه مقاله: راهنمای جامع ست کردن رنگ آبی با دیگر رنگ‌ها

حتی اگر علاقه ای به پوشیدن لباس های یک رنگ ندارید، سعی کنید هارمونی را رعایت کنید. پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های تضاد در بالا تنه و پایین تنه، شما را بسیار کوتاه قامت نشان خواهد داد.

هنگام خرید مانتو بهاره، این سبک از استایل می‌تواند به کمک شما بیاید. در بهار و تابستان رنگ‌های پاستلی، جلوه بسیار دلربایی به استایل مونوکروم شما می‌دهند. همچنین در پاییز و زمستان، استفاده از رنگ‌های خنثی مثل کرم و طوسی می‌تواند ظاهر جذاب و شیکی داشته باشد.

بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه
انتخاب بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه

شلوارهای بوت کات و راسته بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه

شوارهای بوت کات پس از مدت‌ها، دوباره در راس شلوارهای ترندینگ قرار گرفته‌اند. اگرچه این نوع شلوارها برای قد بلندها بسیار جذاب هستند، اما افراد قد کوتاه هم از این قاعده مستثنی نیستند و به همان مقدار می‌توانند از آن بهره بگیرند.

کافی است، شلوارهای بوت کات را با مانتوهای کتی و یا شومیزهای جذاب ست کنید تا متوجه شوید که چقدر فوق‌العاده است. نکته آخر اینکه از شلوارهای فاق کوتاه دوری کنید به خصوص اگر پایین تنه کوتاهی دارید. شلوارهای فاق بلند برای افراد قد کوتاه، انتخاب معقولانه‌تری است.

بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه
خرید بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه

از استایل‌های اور سایز دوری کنید

اگرچه لباس های اور سایز این روز ها بسیار ترند هستند و از هر پنج جوانی که در خیابان می بینید، حداقل یک نفر لباس های اور سایز بر تن دارد؛ اما حقیقت این است که استایل های اور سایز برای افراد قد بلند ساخته شده اند. شما باید از هرچیز لایه لایه و حجیم که شما را پهن تر نشان دهد دوری کنید.

در مقابل، لباس های ظریف و جذب شما را کشیده‌تر نشان می‌دهند. اما اگر اصرار به پوشیدن لباس های اور سایز دارید حتما از لباس های اور سایز کوتاه تر و به همراه کمربند استفاده کنید. بنابراین لباس های اورسایز هرگز بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه نخواهند بود.

بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه
انتخاب مدل لباس برای افراد با قد کوتاه

کفش را همرنگ شلوار انتخاب کنید

انتخاب کفش و شلوار هم رنگ پا ها را بسیار کشیده تر نشان می دهد و موجب خطای دید می شود . این ترفند برای افرادی که پا های چاق دارند نیز تاثیر گذار است. در مقابل افرادی که پای لاغری دارند باید این ترفند را فراموش کنند. کفش های پاشنه بلند، یک ابزار اصلی برای بلند نشان دادن قدتان است. در انتخاب کفش های پاشنه بلند به این نکته توجه داشته باشید که کفش های نوک تیز با پاشنه های نازک برای افراد قد کوتاه انتخاب مناسبی هستند.

مطالعه مقاله پیشنهادی: 13 رنگ که هیچ‌وقت از مد نمیوفتند

حال اگر کفش پاشنه بلندتان را با یک شلوار هم رنگ ست کنید، تاثیر مضاعف آن را مشاهده خواهید کرد. اگر علاقه ای به کفش های پاشنه بلند ندارید، کفش های تخت نوک تیز نیز می تواند کمک کننده باشد. پس کفش ها هم گزینه ی مهم بعدی برای بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه می باشند.

بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه
بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه چیست؟

لباس با پترن راه راه‌های عمودی بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه

افرادی که قد کوتاهی دارند یا حتی قد بلند دارند اما از اضافه وزن رنج می برند، لباس های با پترن راه راه عمودی می تواند انتخاب خوبی باشد. فرقی نمی کند با راه های ریز یا درشت، اما امروزه راه های ریز از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

دقت کنید که فقط لباس های راه راه عمودی این خاصیت را دارند و دیگر طرح ها، شما را چاق تر و کوتاه تر نشن می دهند. اما اگر به لباس های طرح دار علاقه دارید سعی کنید از پترن های ریز استفاده کنید، زیرا پترن ریز شما درشت تر از آنچه که هستید نشان می دهند. در مقابل پترن های درشت شما را ریز تر می کنند.

بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه
بهترین لباس برای افراد با قد کوتاه

کمد کپسولی بسازید

کمد کپسولی (capsule wardrobe)، اولین بار توسط «سوزی فاکس» در دهه هفتاد میلادی مطرح شد. طبق تعریف خانم فاکس، کمد کپسولی کمدی است که در آن با قرار دادن تعداد محدودی از لباس‌ های ضروری مانند شلوار، پیراهن، مانتو، شال و تی‌ شرت، سعی می کنید برای مناسبت‌ های مختلف ست‌ های جدیدی خلق کنید.

حال قرار است به ساخت کمد کپسولی یا از واجبات کمد لباس یک خانم ایرانی قد کوتاه بپردازیم، لباس هایی که در این لیست آورده می شد برای هر خانم قد کوتاه لازم و کافی است البته دقت کنید که این یک نسخه کلی است و جزئیات لیست ر بر اساس علایق، فصل و … می توانید اضافه یا کم کنید:

  • یقه اسکی جذب
  • جین اسکینی تیره
  • لباس های با پترن راه راه های عمودی
  • مانتو کتی
  • کفش پاشنه بلند نوک تیز
  • ست کت و شلوار هم رنگ
  • شلوار راسته
  • شومیز ساده
  • کمربند نازک
  • تیشرت های کراپ
  • کفش راحتی تک رنگ
  • شال و روسری متناسب با هارمونی رنگ مانتو ها
  • کیف های کوچک، متناسب با هارمونی مانتو ها

سخن پایانی

انتخاب بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه ، کاری بسیار تخصصی است. افراد قد کوتاه گاهی اعتماد به نفس خود را هنگام انتخاب لباس از دست می دهند. زیرا تصور می کنند نمی توانند یک استایل کانل و فوق العاده داشته باشند. اما ما در این مقاله نشان دادیم که این چنین نیست و با دانستن چند ترفند کوچک می توانید به استایل دلخواه برسید.

نکته آخری که افراد قد کوتاه باید به ان دقت کنند، این است که صاف بایستند. قوز کرن و خمیدگی جدا از اینکه استایل شما را خراب می کند، شما را کوتاه تر نیز نشان می دهد. ممنون از اینکه تا انتهای این محتوا همراه ما بودید. امیدواریم که ای مقاله برای شما مفید و سودمند واقع شده باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.