نکاتی برای انتخاب بهترین مدل لباس برای افراد قد بلند

0

اگر شما یک فرد قد بلند هستید، احتمالاً بارها با این سؤال مواجه شده‌اید که چه لباسی بپوشید تا اندامتان را جذاب‌تر نشان دهد. در وهله اول باید با فرم بدن خود آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. همه ما تصور می کنیم که افراد قد بلند به‌راحتی لباس مناسب اندام خود را می‌یابند، اما این موضوع همیشه درست نیست.

افراد قد بلند گاهی این مشکل برایشان پیش می‌آید که لباس موردنظر برایشان کوتاه است در صورتی که افراد کوتاه قد می‌توانند مشکلات سایز نبودن لباس را با تنگ یا کوتاه نمودن آن لباس، تا حدود زیادی بر طرف کنند. انتخاب بهترین مدل لباس برای افراد قد بلند، بسیار دشوار است.

با همه اینها اگر شما با فرم بدن خود آشنا باشید و بدانید که طرف‌دار چه استایلی هستید، می‌توانید با رعایت نکاتی که قصد داریم در این مقاله نشر دهیم به استایل دلخواه  خود برسید. ما در این مطلب سعی کردیم نکاتی درباره انتخاب بهترین مدل لباس برای افراد قد بلند را بیان کنیم. پس اگر قد بلندی دارید و یا علاقه‌مند به اصول استایلینگ هستید، خوش‌حال می‌شویم ما  را تا انتهای این مطلب، همراهی کنید.

انتخاب لباس برای افراد قد بلند
نکاتی برای انتخاب بهترین مدل لباس برای افراد قد بلند

انتخاب بهترین مدل لباس برای افراد قد بلند ؟

انتخاب بهترین مدل لباس برای افراد قد بلند، بستگی به هدف آن فرد دارد. زمانی که شما در حال انتخاب و ست کردن آن هستید، باید به این نکته توجه کنید که آیا می‌خواهید قد خود را بلندتر نشان دهید یا کوتاه‌تر. اگر می‌خواهید قد بلندتان را به رخ بکشید یا حتی از آنچه که هستید بلندتر به نظر برسید و بر قد بلندتان تأکید کنید؛

مقاله پیشنهادی: راهنمای جامع ست کردن لباس آبی با سایر رنگ‌ها

استایل مونوکروم می‌تواند یکی از روش‌های استایلینگ برای رسیدن به این هدف باشد. واژه مونوکروم به معنی تک رنگ است؛ یعنی شما باید در استایلتان از یک سایه یا تناژ رنگی یا یک رنگ استفاده کنید.

انتخاب لباس برای افراد قد بلند

انتخاب بهترین مدل لباس برای افراد قد بلند

اما اگر می‌خواهید قد خود را کوتاه‌تر از آنچه که است نشان دهید؛ استفاده از لباس‌های رنگارنگ، طرح‌دار و لایه‌لایه می‌تواند تأثیرگذار باشد. لباس‌های رنگی بدن شما را به چند قسمت تقسیم می‌کند و بدین صورت موجب کوتاه  نشان داده شدن قد شما می‌شود.  همچنین لباس‌های راه‌راه افقی، شما را پهن‌تر و کوتاه‌تر از آنچه که هستید نشان می‌دهند. در مقابل لباس‌های راه‌راه عمودی است که تأثیر عکس دارد.

انتخاب لباس برای افراد قد بلند

بهترین مدل لباس برای افراد قد بلند

نکاتی کاربردی برای انتخاب بهترین مدل لباس برای افراد قد بلند

وقتی می‌خواهید جذاب و زیبا به نظر برسید، هنگام خرید لباس نکاتی را لازم است رعایت کنید:

  • از پالتو یا مانتو های بلند استفاده کنید: اگر شما یک خانم بلند قد بلند هستید؛ مانتو های و بارانی‌های اورسایز و جلوباز، یک انتخاب مناسب برای شما محسوب می‌شود. برای مثال هنگام خرید مانتو دانشجویی، می‌توانید از این آیتم بهره بگیرید.
  • لباس‌های چند لایه بپوشید: لباس‌های چند لایه شما را حجم دار تر نشان می‌دهد و این موجب می‌شود در کنار قد بلند بودن، خوش استایل هم به نظر برسید.
  • شلوار های راسته و واید لگ بپوشید: استفاده از شلوارهای واید لگ، بوت کات و راسته که این روزها بسیار ترند شده است به جذاب و به‌روزشدن استایل شما کمک ویژه‌ای خواهد کرد. اگر در کنار بلند قد بودن، لاغر اندام هم هستید به هیچ عنوان به دنبال شلوارهای اسکینی به خصوص با رنگ‌های تیره نروید.
  • کت و شلوار بپوشید: کت و شلوار از آن دسته از لباس‌هایی است که برای قد بلند ها طراحی شده است. بهره‌گیری از رنگ‌های متضاد می‌تواند جذابیت آن را دوچندان کند. هنگام خرید مانتو بهاره، ست کت و شلوار خنک، می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
  • از اکسسوری غافل نشوید: استفاده از اکسسوری در استایل بلند قدها، موجب می‌شود تا توجه مخاطب از قد شما برداشته شود و به سمت و سویی دیگر برود.
  • از کیف‌های بزرگ استفاده کنید: خانم‌های قد بلند می‌توانند از کیف‌های بزرگ در استایل‌های روزمره استفاده کنند. کیف‌های بزرگ موجب می‌شوند قد شما کوتاه‌تر به نظر برسد.
  • خرید ست مانتو شلوار شیک یک انتخاب فوق‌العاده: خرید ست مانتو شلوار شیک برای هر خانم قد بلندی از واجبات مد و زیبایی محسوب می‌شود.

افراد قد بلند بهتر است چه لباس‌هایی را نپوشند؟

اگر چه قد بلند خودش یک مزیت است؛ اما افرادی هستند که از این موهبت ناراضی‌اند و می‌خواهند با انتخاب لباس‌های غلط آن را تشدید نکنند. از این رو نبایدهایی وجود دارد که در انتخاب بهترین مدل لباس برای افراد قد بلند باید مورد توجه قرار گیرد:

  • خانم‌های قد بلند بهتر است از کفش هایی با پاشنه‌ های خیلی بلند و نازک استفاده نکنند؛ زیرا در کشیده تر نشان دادن پاها بسیار موثر است.
  • لباس، بخصوص پیراهن با راه‌های عمودی تأثیر به سزایی در این موضوع دارد. اگر خانمی هستید که از پیراهن‌های بلند استفاده می‌کنید؛ کمربند را فراموش نکنید. کمربند پهن موجب می‌شود بدن به دو قسمت تقسیم شده و شما را زیباتر نشان دهد.
  • شلوارک کوتاه و پیراهن آستین‌کوتاه را با هم نپوشید؛ اگر لاغر اندام هستید این موضوع باعث لاغر و قد بلند تر نشان دادن شما خواهد شد.
  • لباس‌های جذب نپوشید؛ پیشنهاد می‌کنیم اگر قد بلندی دارید از لباس‌های با حجم عادی یا اورسایز استفاده کنید.
  • استفاده از کمربندهای نازک شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد، اما کمربندهای پهن بسیار برای شما مناسب هستند.
  • کیف‌های خیلی کوچک، فوکوس مخاطب را به سمت قد شما می‌برد بلعکس کیف‌های بزرگ حواس مخاطب را پرت می‌کند.
  • لباس‌های پر چین با دوخت‌های تزئینی را جایگزین لباس‌های ساده کنید. لباس‌های ساده و مینیمال بیشتر برای افرادی که به دنبال بلند نشان دادن قد خود هستند، مناسب است.
  • شلوار تیره نپوشید؛ شلوارهای طرح‌دار، زاپ دار و رنگ روشن را جایگزین شلوارهای تیره کنید.
  • از لباس‌های با طرح‌های ریز استفاده نکنید؛ این مدل لباس ها موجب می‌شود درشت تر به نظر برسید.
  • شلوار فاق بلند نپوشید؛ شلوار فاق بلند به‌خصوص اگر تیره باشد، قد شما را دوچندان می‌کند.
بهترین مدل لباس برای افراد قد بلند چیست؟

بهترین مدل لباس برای افراد قد بلند چیست؟

جمع بندی

همان‌طور که می‌دانید، هیچ روشی برای افزایش یا کاهش قد شما وجود ندارد. پس بهتر است قد خود را قبول کنید. حتماً این جمله را بارها شنیده اید که “قد بلند‌ها در هر لباسی خوش استایل دیده می‌شوند” پس با اعتماد به نفس بالا به انتخاب لباس و ست کردن آن بپردازید. اگر چه قد فیزیکی قابل تغییر نیست، اما در دنیای مد و استایلینگ راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن، مخاطب را دچار خطای دید کنید. قانون کلی این است که با بهره‌گیری از آیتم‌های موجود، خود را عریض‌تر جلوه دهید این گونه می‌توانید دید مخاطب را به چالش بکشید.

نکته دیگری که برای خوش استایل شدن باید دقت کنید این است که صاف بایستید. اگر شما این مورد را رعایت نکنید انتخاب بهترین لباس هم برای شما هیچ تأثیری نخواهد داشت. ما در این مقاله سعی کردیم همه نکاتی را که لازم است یک فرد قد بلند برای ست کردن و انتخاب لباس‌های خود بداند، شرح دهیم. امیدواریم که از این مقاله لذت کافی را برده باشید.

در انتها اگر در زمینه انتخاب لباس برای خودتان به عنوان یک فرد قد بلند، با محدودیت خاصی روبرو هستید و نمی‌دانید که چه لباسی را انتخاب کنید، خواندن این مقاله می‌تواند به شما کمک زیادی بکند. سعی کنید حداقل اصول و قوانین ذکر شده در مقاله را به طور دقیق رعایت نمایید.

تلاش کنید با ایده‌های مناسب و هم‌رنگ لباستان در تصاویر موجود در پینترست و گوگل جستجو کنید. ست کردن لباس‌ها نیز اهمیت خاصی در انتخاب دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.