همه چیز در مورد ست کردن رنگ سفید در استایل شما

بررسی تمامی نکات مربوط به رنگ سفید و بهترین روش‌های ست کردن آن

0

رنگ سفید یکی از رنگ‌های خنثی محسوب می‌شود و خنثی بودن رنگ سفید باعث شده تا بتواند تمامی طول موج‌های نور را به خوبی بازتاب دهد. به همین دلیل ست کردن رنگ سفید با دیگر رنگها بسیار رایج است. در حقیقت یکی از رنگ‌هایی که در بسیاری موارد شاهد ست شدنش با دیگر رنگ‌ها در استایل‌های مختلف هستیم، رنگ سفید است. دلیل این امر نیز میزان بالای هارمونی رنگ سفید با دیگر رنگ‌ها است.

اما همه چیز در رابطه با رنگ سفید و استفاده از آن در دنیای مد و لباس، به این سادگی و آسانی نیست. رنگ سفید در عین سادگی و کاربردی بودن، از نکات بسیار مهمی برخوردار است. عدم رعایت قوانین ست کردن رنگ سفید در ست کردن با رنگ‌های دیگر می‌تواند نه تنها باعث افزایش خوش پوشی نخواهد شد، بلکه می‌تواند به کلی ست مورد نظر شما را خراب کند.

با توجه به اینکه استفاده و ست کردن رنگ سفید می‌تواند بسیار هیجان انگیز به نظر آید، و با وجود این حقیقت که به راستی این رنگ با تمام رنگ‌های دیگر میانه بسیار خوبی در ست کردن دارد، اما عدم توجه به قوانین و نکات مهم موجود در ارتباط با استفاده از رنگ سفید در استایل خود و ست کردن آن با دیگر رنگها، باعث می‌شود تا هیچگاه نتیجه مورد نظرتان را از ست و استفاده این رنگ دریافت نکنید.

همچنین ببینید: اصول شیک پوشی و ست کردن لباس

مجله صفحه برتر مثل همیشه در کنار شما عزیزان است تا با ارائه مطلبی کاربردی تحت عنوان همه چیز در مورد ست کردن رنگ سفید در استایل شما، به ارتقاء شیک پوشی و زیبایی ظاهری شما کاربران مجله اینترنتی صفحه برتر کمک نماید. از شما دعوت می‌کنیم با ما تا انتهای این مطلب همراه بوده و از اطلاعات کاربردی آن، در جهت افزایش میزان شیک پوشی و جذابیت خود استفاده نمایید.

مزایای استفاده از رنگ سفید

در رابطه با مزایای استفاده از رنگ سفید در ست لباسی شما عزیزان، لازم است بدانید که یکی از برجسته‌ترین مزایای استفاده از رنگ سفید این است که با رنگ‌های دیگر به راحتی ست می‌شود و می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. و از آنجایی که رنگی کاملا خنثی است، در هنگام ست کردن با رنگهای دیگر، مانند زرد، مشکی، آبی سلطنی، آبی کاربنی، لیمویی و قرمز.

می‌تواند بهترین جلوه را داشته باشد. و در کل استفاده از رنگ سفید به دلیل داشتن ویژگی‌های بسیارش در کنار این رنگ‌ها استایلی بسیار جذاب و زیبا را ایجاد خواهد کرد. این موارد در کنار این نکته که پوشیدن و استفاده از لباس‌های سفید رنگ در فصول گرم سال باعث بیشترین میزان بازتاب نور خورشید شده و شما را تا حد زیادی از گرمای تابستان نجات می‌دهد.

یکی دیگر از مزایایی که می‌توان در رابطه با استفاده از لباس‌های سفید رنگ بیان کرد، سادگی بیش از اندازه این رنگ است. آرامشی که اگر شما هم مینیمالیست باشید، هرگز آن را به این راحتیا از دست نخواهید داد. انرژی پاک و شادی بخش و همینطور آرامشبخشی که در استفاده از این رنگ در پوشش ظاهری وجود دارد، نه تنها شخص استفاده کننده را غرق در آرامش خود می‌کند، بلکه در صورت حضور در هر مکانی این انرژی آرامش بخش به حاضرین دیگر نیز منتقل می‌گردد.

  • افزایش قدرت بینایی در تابستان توسط استفاده از ست سفید رنگ.
  • استفاده از ست سفید رنگ شما را بیش از حد تصور در جامعه منظم و مرتب نشان می‌دهد.
  • ست سفید باعث افزایش انرژی و خلاقیت و همینطور افزایش راندمان کاری می‌گردد.
  • شست و شوی راحت توسط مواد شوینده قوی که به سرعت باعث تمیزی لباس‌‌های سفید خواهند شد.
  • جلب توجه دیگران به اکسسوری‌هایی که شما به همراه دارید و استفاده کرده‌اید. درست مانند یک بوم سفید که لکه‌های رنگ را به راحتی نشان می‌دهد
  • دسترسی بسیار راحت به انواع پوشاک سفید رنگ، که باعث سهولت بالا در ست رنگ سفید برای علاقمندان می‌گردد.

نکات مهم در استفاده از ست سفید رنگ

در کنار تمامی مزایایی که استفاده از ست سفید رنگ وجود دارد، نکات مهم دیگری نیز وجود دارد که در صورت عدم توجه می‌تواند معایب استفاده از پوشاک و ست سفید رنگ را تشکیل دهند. برای مثال:

  • در بسیاری از نقاط جهان استفاده از رنگ سفید مختص به مراسم ختم بوده و معرف شرایط بسیار غم انگیز است. پس در صورتی که عادت به سفرهای گردشگری به نقاط مختلف جهان دارید، قبل از سفر مطمئن شوید که ست سفید مورد نظرتان، معنای خاصی در آن منطقه نداشته باشد.
  • نکته مهم بعدی در رابطه با ست کردن و انتخاب استایل سفید، مناسب افرادی که اضافه وزن دارند نیست. به این دلیل که این رنگ می‌تواند شما را چاق‌تر از حالت عادی و وزنتان را بیش از آنچه که در واقع است، نشان دهد.
  • اگر از رنگ سفید برای ست خود استفاده نموده‌اید، باید توجه داشته باشید که در صورت عدم استفاده از اکسسوری‌های مختلف ظاهر شما به حد فاجعه آمیزی ساده و خسته کننده به نظر خواهد آمد. پس در صورت انتخاب ست رنگی سفید برای استایل خود، حتما از اکسسوری‌های مناسب استفاده نمایید. می‌تواند کیف و کفش و کلاه و ساعت خود را با رنگ‌های دیگر ست کرده و نمایی بسیار زیبا در این این حالت ایجاد نمایید.
  • برای بسیاری از عزیزان که فعالیت‌های بدنی زیادی در طول روز دارند و دچار تعریق زیاد هستند، استفاده از رنگ سفید به دلیل اینکه به راحتی در ناحیه‌های زیر بغل تغییر رنگ می‌دهد و خیلی زود کثیف می‌شود، مناسب نیست.

همچنین ببینید: همه چیز درباره استایل قرمز و طیف‌های مختلف این رنگ

نکات منفی استفاده از رنگ سفید

  • رنگ سفید فرد را چاق تر از حالت عادی نشان می‌دهد بنابراین برای برخی از افراد محدودیت ایجاد می‌کند.
  • در برخی کشورها رنگ سفید نماد مرگ و ماتم است.
  • رنگ سفید اگر بدون اکسسوری مناسب پوشیده شود، می‌تواند خسته کننده به نظر آید.
  • برای افرادی با رنگ پوست خنثی و سرد انتخاب مناسبی نبوده و بهتر است کمتر از رنگ سفید استفاده کنند.
  • لباس‌های سفید راحت تر از سایر رنگ‌ها کثیف می‌شوند و نیازمند شستشوی سریع و متعدد هستند.
  • در اثر تعریق به راحتی زیر بازوها تغییر رنگ می دهد.

انتخاب سایه و بافت مناسب

توجه داشته باشید که در صورت ایجاد ست رنگی کاملا سفید با اکسسوری‌های مناسب، بازهم ممکن است انتظارتان از برآورده نشود. در این رابطه نکته‌ای بسیار مهم وجود دارد که شاید کمتر در اقداماتی برای ست سفید در نظر گرفته می‌شود و آن هم انتخاب بافت و نوع پارچه است.

هماهنگی کامل ست سفید در صورتی محقق می‌شود که، شما عزیزان در هنگام اقدام برای تهیه و استفاده از یک ست کاملا سفید به غیر از استفاده از اکسسوری‌های مناسب به بافت‌های مناسب نیز توجه داشته باشید. ست سفید رنگ شما عزیزان در صورتی که از بافت‌های مناسب و هماهنگ با یکدیگر تشکیل نشده باشند، در نگاهی دقیق می‌توانند تفاوت‌های بسیار زیادی را به چشم دیگران بیاورند.

حتی اگر از سر تا پا از لباس‌ها و اکسسوری‌های سفید و یک رنگ استفاده کنید، ممکن نتیجه نهایی ناهمگون به نظر برسد. در حین استفاده از رنگ سفید حتما از بافت‌ها و الیافی استفاده کنید که با یکدیگر هماهنگی دارند.

این تفاوت‌هایی که در عدم هماهنگی بافت دچار ست انتخابی سفید رنگ شما عزیزان می‌شود به دلیل سایه‌هایی است که در کنار ته رنگ‌های مختلف مربوط به بافت‌ها است که در نگاه‌های اولیه قابل رویت نیستند. اما با نمایان شدن تمامی ته رنگ‌ها و سایه‌هایی که به دلیل اختلاف نوع بافت ایجاد می‌شوند، بسیار ناراحت کننده خواهند بود. تنها راه جلوگیری از اینجاد سایه‌ها و اختلاف ته رنگ‌ها این است که در هنگام ست و تهیه آن به ته رنگ‌ها دقت کرده و از بهترین نوع بافت که با دیگر قسمت‌های ست شما عزیزان هماهنگ باشد استفاده نمایید.

از طرف دیگر ممکن است لباس سفید شما ته رنگ و سایه خاصی داشته باشد که در نگاه اول متوجه آن نمی‌شوید ولی در کنار سایر لباس‌های سفید این ته رنگ نمایان شده و آزاردهنده به نظر می‌رسد. بنابراین حتما به ته رنگ‌ها دقت کنید و بهترین و هماهنگ ترین سایه‌ها را انتخاب کنید.

آشنایی با طیف‌های اصلی رنگ سفید

به صورت کلی، در هنگام خرید با سه طیف اصلی از رنگ سفید مواجه خواهیم شد. که در اکثر مغازه‌ها و مارکت‌ها نیز موجود هستند. به گونه‌ای می‌توان گفت که این سه طیف اصلی رنگ سفید بیش از تمامی انواع طیف‌های مختلف این رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. شناخت طیف‌های رنگی یکی از مهمریت عوامل در توانایی شما علاقمندان عزیز به ست کردن رنگ‌های مختلف با رنگ سفید محسوب می‌شود.

ست کردن رنگ سفید
سایه‌های متفاوت از رنگ سفید

همه چیز در مورد ست کردن رنگ سفید در استایل شما با شناخت کامل این سه طیف اصلی رنگ سفید، می‌تواند دست یافتنی شود. این سه طیف مهم عبارتند از:

  • سفید مرواریدی
  • سفید عاجی
  • سفید روشن 

این سه طیف مختلف و اصلی رنگ سفید، در مقایسه با هم از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار هستند. مانند:

  • سفید روشن بسیار چشم بوده و از میزان جلوه گری بسیار بیشتر نیز در میان دو طیف‌ اصلی دیگر برخوردار است.
  • سفید مرواریدی با اینکه طیفی بسیار ملایم‌تر و ملو‌تر محسوب می‌شود، اما به شکل خیره کننده‌ای چشم نوازتر است.
  • سفید عاجی نیز از طیف‌های بسیار گرم رنگ سفید محسوب می‌شود و برای استفاده در فصول سرد سال از کارایی بالایی برخوردار است.

رنگ سفید برای هر فصل

در گرمای سوزان تابستان، رنگ سفید بهترین انتخاب است. این رنگ حداکثر میزان بازتاب نور را دارد و در نتیجه گرمای کمتری از نور خورشید جذب می‌کند. لباس‌های نخی یا لنین و الیاف کتان با رنگ سفید خنک ترین تابستان را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در فصل بارانی، بسیاری از افراد از پوشیدن لباس سفید اجتناب می‌کنند، زیرا ممکن است به سرعت گل آلود و لکه دار شوند. با این حال، اگر استایل‌های سفید رنگ را دوست دارید، می‌توانید پارچه‌هایی را انتخاب کنید که به سرعت خشک می‌شوند و در برابر آب مقاوم اند، مانند چرم‌ها مصنوعی یا پنبه فرآوری شده.

برای فصل خنک بهار بهترین انتخاب، ست کردن رنگ‌های سفید و رنگ‌های تیره مانند شرابی، آبی سرمه ای یا سبز زیتونی است تا ظاهری شیک و پیچیده داشته باشید.

رنگ‌هایی که بهتر است برای ست کردن رنگ سفید استفاده نکنید!

 زرد

در حالی که رنگ زرد روشن می‌تواند به خوبی با رنگ سفید هماهنگ شود، طیف‌های تیره تر از رنگ زرد می‌تواند استایل شما را بر هم بزند و تضادی را ایجاد کند که از نظر بصری جالب نیست.

اگر قصد دارید که از لباس‌های زرد برای ست کردن رنگ سفید استفاده کنید، بهتر است از رنگ زرد روشن و اکسسوری‌هایی با رنگی ملایم مانند آبی بهره ببرید.

مشکی

در حالی که سیاه و سفید یک ترکیب رنگی کلاسیک است، همیشه بهترین ایده نیست که این رنگ‌ها را با هم جفت کنید؛ به خصوص اگر به دنبال ظاهری پیچیده تر هستید. از آنجایی که سفید و مشکی کاملا با یکدیگر در تضاد هستند و اگر تنهایی با یکدیگر ست شوند، کنتراست بشدت واضح و کلیشه‌ای را ایجاد می‌کند.

ست کردن رنگ سفید

اگر همچنان مایل هستید که از مشکی برای ست کردن رنگ سفید استفاده کنید، بهتر است از یک اکسسوری با یک رنگ خاص استفاده کنید.

بهترین انتخاب‌ها برای ست کردن رنگ سفید

اکسسوری‌های جذاب

در صورتی که شما هم یکی از طرفداران استفاده از ست سفید هستید و علاقه‌ای به استفاده از رنگ دیگر در استایل سفید خود ندارید، توصیه می‌کنیم تا برای ایجاد تنوع و خارج شدن از یکنواختی در ست خود اکسسوری‌هایی را مورد استفاده قرار دهید. اکسسوری‌هایی که می‌توانید انتخاب و مورد استفاده قرار دهید، می‌توانند نقره‌ای یا طلایی باشند.

لازم به ذکر است که در صورت استفاده از اکسسوری‌های نقره‌ای در ست سفید، استایلتان مدرن‌تر به نظر خواهد آمد. و همینطور اکسسوری‌هایی که طلایی هستند نیز می‌توانند به تن سرد ست سفیدتان، گرمای خاصی بخشیده و جذابیت بسیار بیشتری برای ظاهرتان به ارمغان آورند.

رنگ‌های تیره

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فصولی از سال که برودت هوا نسبت به سایر فصل‌ها بالاتر است، استفاده بیشتر از طیف‌های رنگی تیره می‌تواند انتخاب بسیار عاقلانه‌ای باشد. در همین زمینه نیز یکی از بهترین ست‌هایی که می‌توانید با رنگ سفید داشته باشید استفاده از رنگ‌هایی مانند مشکی و خاکستری است.

سفید و سرمه‌ای

ست کردن رنگ سفید

یکی از مشهور ترین و پر طرفدار ترین روش‌های ست کردن لباس سفید، استفاده از رنگ سورمه ای است. این ترکیب برای استایل‌های پاییزی و زمستانی بسیار مناسب بوده و هیچ گونه محدودیت سنی و جنسیتی ندارد.

در میان تمامی رنگهایی که در ست کردن با سفید ظاهری خارق‌العاده را برای شما عزیزان رقم می‌زنند، ست کردن سفید با رنگ سرمه‌ای سرآمد است و یکی از زیباترین رنگهایی است که می‌توانید در کنار رنگ سفید از آن استفاده نمایید. در این رابطه نیز زمان مناسبی که می‌توانید انتخاب کنید، در فصول سرد سال و اواخر پاییز تا زمستان است. عدم محدودیت سنی و امکان شخصی سازی بسیار زیادی که این ست رنگی دارد باعث شده است تا از کودکان و نوجوانان تا سالخوردگان از آن استفاده و جزو طرفدارانش باشند.

سفید و خاکستری

ست کردن رنگ سفید

اگر به دنبال استایلی نیمه رسمی هستید که شما را بالغ و خونگرم و مورد اعتماد جلوه دهد حتما از ترکیب سفید و خاکستری استفاده کنید. ست کردن رنگ سفید و خاکستری منجر به استایلی زمستانی و پاییزه خاص و همه پسند می‌شود.

سفید و آبی

آبی یکی دیگر از رنگهای بسیار محبوب برای قرار گیری در ست سفید رنگ است. آبی نیز مانند سرمه‌ای هیچ محدودیت سنی‌ای را شامل نمی‌شود و به شدت ستی آرامش بخش محسوب می‌گردد. آبی در کنار سفید یکی از ست هایی است که نه تنها به فضا گرمی و آرامش خاصی می‌تواند ببخشد، بلکه خود شما نیز در صورتی که از این رنگ برای قرار گیری در کنار سفید استفاده نمایید، حس آرامش و حضور در فضایی امن را تجربه خواهید کرد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای جامع ست کردن لباس آبی با سایر رنگ‌ها

ست کردن رنگ سفید

سفید و سبز

سبز نیز مانند آبی یکی از رنگهایی است که به شدت می‌تواند آرامش بخش باشد و مکان‌هایی که از رنگ سبز در دکوراسیون خود برخوردارند، آرامش خاصی را به حاضرین منتقل می‌کنند. در رابطه با پوشش و ست رنگ سفید در کنار سبز نیز دقیقا چنین حسی ایجاد می‌شود و در وحله اول شما با انتخاب این رنگ در ست کردن با سفید حس سرزندگی و شادابی را تجربه خواهید کرد و سپس به اطرافیان نیز منتقل خواهید نمود. ست سبز و سفید از نظر زیبایی، بی شک یکی از بهترین ست‌هایی است که می‌توان با رنگ سفید ایجاد کرد.

اگر به دنبال ایجاد استایلی با انرژی طبیعت هستید، سبز تیره یک انتخاب زیبا برای کتانی‌ است تا آن را با یک تاپ سفید ست کنید، زیرا شما را اصیل و راحت نشان می‌دهد.

ست کردن رنگ سفید

سفید و نارنجی

ست کردن رنگ سفید

نارجی به ذات یکی از رنگ‌های پر انرژی است که در صورت انتخاب در کنار رنگ سفید و ست کردن، هیجان و انرژی زیادی را ایجاد می‌کند و در صورتی که از این رنگ در میهمانی‌های تابستانی در فضای باز و زیر نور خورشید استفاده نمایید، بی شک یکی از کسانی خواهید بود که تمام حاضرین توجهشان به او معطوف می‌شود.

سفید و کرم

ست کردن رنگ سفید و کرم یک استایل کلاسیک را می‌سازد زیرا ظاهری ماندگار و ظریف ایجاد می‌کند. اگر به دنبال اضافه کردن کمی پیچیدگی به لباس خود هستید، این انتخاب رنگ، عالی است.

ست کردن رنگ سفید

ترکیب رنگ سفید با بژ نیز می‌تواند به ایجاد ظاهر خنثی تری کمک کند که به راحتی می‌توانید برای هر فصل بپوشید.

نکات تکمیلی

  1. هنگام پوشیدن سفید در بالای کمر، سفیدی را انتخاب کنید که دارای ته رنگ و شفافیت باشد که به بهترین وجه مناسب رنگ پوست شما باشد. اگر رنگ پوست شما متمایل به سردی باشد و رنگ سفیدی را انتخاب کنید که ته رنگ زرد داشته باشد، لباس کدر و احتمالاً کثیف به نظر می‌رسد.
  2.  در صورتی که چاقی ناحیه ای دارید بهتر است که در آن ناحیه از رنگ سفید استفاده نکنید. برای مثال اگر بالاتنه پر تری دارید ولی پایین تنه شما لاغر است، از رنگ سفید برای پر تر نشان دادن پایین تنه استفاده کنید اما از رنگ‌های تیره تر برای متناسب نشان دادن بالاتنه استفاده کنید.
  3. حتما از پارچه‌های مرغوب استفاده کنید چراکه شفافیت رنگ سفید ناهمگونی و عیوب پارچه را به وضوح نشان می‌دهند و استایل شما را بی‌کیفیت و شلخته نشان می‌دهد.
  4. از لباس‌های سفید بسیار جذب استفاده نکنید.

سخن آخر

صمیمانه از همراهی گرمتان که تا انتهای این مطلب نصیب مجله اینترنتی صفحه برتر شد، سپاسگزاری می‌کنیم. در این مطلب نیز تمام سعی ما مبنی بر ارائه بهترین اطلاعات و استفاده از نکاتی بود که بتوانید از آنها نه در حد تئوری، بلکه به واقع استفاده نموده و برای ارتقاء شیک پوشی خود به کار بندید.

در آغاز از خواص رنگ سفید برای شما عزیزان توضیحات مختصری دادیم تا درک بهتری از کلیات این رنگ و امکاناتی که می‌تواند در کنار رنگ‌های دیگر داشته باشد به دست آورید. سپس سراغ مزایای استفاده از ست سفید در این مطلب که با عنوان همه چیز در مورد ست کردن رنگ سفید در استایل شما خدمت شما عزیزان ارائه شد، رفتیم و از نکاتی برایتان صحبت کردیم که به مزایای استفاده از ست سفید رنگ اشاره می‌کردند.

در ادامه به سراغ نکات دیگر از قبیل ست سفید رنگ در کنار رنگ‌های دیگر، ست سفید مناسب برای فصول گرم و سرد سال و در کل هر آنچه که باید در رابطه با ست سفید رنگ می‌دانستید تا قادر به بهترین انتخابها در ست سفید شوید، رفتیم.

از شما عزیزان دعوت می‌کنیم تا از بخش‌ها و مقالات دیگر وبسایت بست پیج دیدن فرمایید، بی شک اطلاعات بسیاری در مجله اینترنتی صفحه برتر وجود دارد که می‌تواند شما عزیزان را آگاه و سرگرم کند. با امید مورد قبول واقع شدن و کاربردی بودن این مطلب برای شما بزرگواران، منتظر استفاده از نظراتتان در قالب پیشنهادات و انتقادات هستیم.

منبع برگرفته از: style clinic
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.