ترکیب مناسب کیف و کفش با لباس در مواقع مختلف

Shoes and bags close up
0

یکی از موضوعاتی که دنیای مد با آن مواجه است؛ انتخاب ترکیب مناسب کیف و کفش با لباس در مواقع مختلف است. این روزها که استایل شما راهی برای نشان دادن سلیقه و شخصیت شماست؛ انتخاب درست کیف و کفش از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب ترکیب مناسب کیف و کفش باید با در نظر گرفتن آیتم‌هایی همانند وزن، قد، رنگ و … باشد.

همچنین به سلیقه شخصی فرد مورد نظر هم برمی‌گردد. ست کردن با کفش‌هایی که رنگ خنثی دارند، چالش برانگیز نیست و نیاز به تکنیک خاصی ندارد. اما زمانی که می‌خواهید از انواع و اقسام کفش‌های مد روز استفاده کنید، می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد. به همین دلیل، ما در این محتوا تلاش می‌کنیم شما را با ترکیب مناسب کیف و کفش با لباس در مواقع مختلف آشنا کنیم. پس تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

ست کیف و کفش با لباس در مواقع مختلف

ترکیب مناسب کیف و کفش با لباس در مواقع مختلف

حتماً باید کیف و کفش را با هم ست کنیم؟

اگر قصد دارید به یک مراسم رسمی بروید، پیشنهاد می‌کنیم که کیف و کفشتان را ست کنید. هیچ اجباری وجود ندارد، این کار موجب می‌شود که شیک‌تر به نظر برسید. البته در مراسم غیررسمی هم می‌توانید کیف و کفشتان را باهم ست کنید. ست کردن کیف و کفش هم نکاتی دارد که بهتر است آن را رعایت کنید تا استایل جذاب و منحصر به فردی داشته باشید. در ادامه به چند مورد از نکات مهم آن می‌پردازیم:

  • اگر کیفتان رنگارنگ است، بهتر است کفشتان را با یکی از رنگ‌های کیفتان ست کنید.
  • دقت کنید که کیف و کفش باید هر دو در یک سبک باشند. به عبارتی، استفاده از کیف مجلسی با کفش اسپرت یا بلعکس ممنوع است.
  • کیف و کفش می‌توانند هم رنگ نباشند؛ ولی در یک تناژ رنگی قرار بگیرند.
  • استفاده از کیف‌های حصیری با صندل‌های تابستانی بدون در نظر گرفتن رنگ، می‌تواند یک ست جذاب به همراه انتخاب مانتو بهاره باشد.
  • استفاده از کیف و کفش‌هایی با جنس یکسان، می‌تواند استایل گیرایی را به ارمغان بیاورد. به عنوان مثال بهره‌گیری از بوت کاپشنی و کیف کاپشنی همراه هم بسیار جذاب است.
  • کفش را با شلوار خود ست کنید و از کیف با رنگی متفاوت بهره بگیرید. به عنوان مثال استفاده از کفش و شلوار سرمه‌ای به همراه کیف زرد یا قرمز، بسیار جالب است.
  • همچنین می‌توانید به همراه یک ست مانتو شلوار شیک از کیف و کفش با رنگ های نود یا رنگ جیغ استفاده کنید. پس هنگام انتخاب ست مانتو شلوار، این نکته را هم در نظر بگیرید.
  • حتی برای داشتن یک استایل آوانگارد، امکانش را دارید که یکی از این گزینه‌ها یعنی رنگ رژ لب، رنگ مو، دستمال گردن و گزینه‌هایی از این قبیل را با کیف یا کفشتان ست کنید.
ست کیف و کفش با لباس در مواقع مختلف

ست کیف و کفش با لباس در مواقع مختلف

چه کیف و کفشی با فرم بدنی شما متناسب است؟

اندام مثلث معکوس، سینه و شانه پهن و پاهای لاغر

کفش‌های ساق‌دار و بنددار برای این اندام بسیار مناسب هستند. همچنین اگر هیکل ورزشکاری دارید، می‌توانید از کفش‌های پاشنه بلند نوک تیز استفاده کنید. برای انتخاب کیف، بهتر است کیفی را انتخاب کنید که توجه را از بالاتنه شما بردارد. کیف‌هایی که بند بلند دارند و طولشان تا زیر باسن می‌آید، انتخاب خوبی است. دقت کنید که اگر قد کوتاهی دارید این گزینه مناسب شما نیست. زیرا که قدتان را کوتاه‌تر جلوه خواهد داد.

اندام مستطیلی، شانه هم عرض با کمر و باسن

کفش‌های پاشنه‌دار با رنگ‌های نود و یا کفش‌های کالج انتخاب بسیار مناسبی هستند. اگر شما دارای این فرم بدنی هستید، هنگام خرید کیف بهتر است از کیف‌های بزرگ با بند کوتاه بهره بگیرید. زیرا موجب خطای دید و بروز انحنا در قسمت میانی بدن شما می‌شوند.

ترکیب مناسب کیف و کفش

ترکیب مناسب کیف و کفش با لباس

اندام سیب شکل، عرض شانه و باسن باریک‌تر از کمر

کفش‌های لژ دار انتخاب بسیار خوشایندی برای این افراد است. زیرا بیشتر وزن افراد با فرم بدنی سیب شکل در قسمت میانی بدن تجمع یافته است و کفش لژ دار موجب می‌شود توجه مخاطب از آن قسمت کاسته شود. صندل‌های بنددار و چکمه‌های شل و ول هم می‌توانند آیتم مناسبی برای یک روز پاییزی باشند. اما افراد سیبی شکل در انتخاب کیف راه دشواری دارند. این افراد باید از هرگونه کیف که در قسمت میانی بدن قرار می‌گیرد دوری کنند و کیف‌های دستی و صندوق‌دار جعبه‌ای را جایگزین کیف‌های کراس بادی کنند.

حتما بخوانید: نکات استفاده از ماسک صورت و تاثیرات آن

اندام ساعت شنی

کسانی که اندامشان به ساعت شنی شباهت دارد برای انتخاب کیف و کفش محدودیتی ندارند. اما بهتر است هنگام انتخاب کیف و کفش قدتان را هم در نظر بگیرید.

ترکیب مناسب کیف و کفش

ترکیب مناسب کیف و کفش

بایدها و نبایدهای انتخاب کیف و کفش و لباس

اگر می‌خواهید یک استایل اصولی و جذاب از ست کیف و کفش با لباس مناسب داشته باشید خوب است که به نکات زیر آگاه باشید:

  • در استایل خود از یک جنس استفاده نکنید: درست است که ست کردن کیف و کفش یک جنس، استایل را شیک جلوه می‌دهد اما هرگز در کل استایلتان از یک جنس استفاده نکنید.
  • فصل‌های مختلف را باهم ترکیب نکنید: وقتی که شما یک مانتو بهاره را با چکمه نمی‌پوشید باید توجه داشته باشید که این قانون برای کیف و کفش و اکسسوری‌های مختلف هم صادق است.
  • موقعیت مکانی را نادیده نگیرید: حتی اگه همه چیز را به خوبی باهم ست کرده باشید، اگر در جای نامناسب استفاده شوند، بسیار عجیب خواهد بود. به عنوان مثال نباید هنگام استایل دانشجویی از مانتو دانشجویی نا مناسب و یا کیف و کفش با رنگ های جیغ استفاده گنید. بهتر است این نکات را هنگام خرید مانتو دانشجویی و دیگر آیتم های مربوطه جدی بگیرید.
  • در استایل خود تماماً از یک رنگ استفاده نکنید: بهترین کار این است که از تناژهای یک رنگ در استایلتان بهره بگیرید و یا از یک‌رنگ ضد که کنتراست خوبی ایجاد می‌کند، استفاده کنید.
  • از طرح یکسان در کل لباس استفاده نکنید: مثلاً اگر لباستان ساده است کیف و کفش طرح‌دار انتخاب کنید یا بلعکس.
ترکیب مناسب کیف و کفش با لباس در مواقع مختلف

استایل مناسب کیف و کفش با لباس در مواقع مختلف

سخن پایانی

اگر هنوز هم به قوانین قدیمی مد و زیبایی پایبند هستید، دیگر وقت آن رسیده که تغییری در تفکر خود ایجاد کنید. داشتن کیف و کفش متضاد با لباس‌هایتان، نه تنها مشکلی ندارد بلکه استایل شما را منحصر به فرد تر خواهد کرد و سرزندگی و شادابی را به ارمغان می‌آورد.

حتما بخوانید: راهنمای جامع ست کردن با رنگ آبی

در واقع در دنیای مد دیگر کسی به باید و نبایدها پایبند نیست و اجباری در ست کردن وجود ندارد. اما به این معنا نیست که شما اجازه دارید هر چیزی را با هر چیزی بپوشید. اصطلاحاً کیف و کفش باید به لباستان بیاید و در خروجی استایل شما، یک هارمونی جذاب میان اجزای استفاده شده وجود داشته باشد.

به عنوان مثال شما نمی‌توانید از کیف با پترن پلنگی و کفش با پترن گل ریز به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید. یا مثلاً استفاده از آیتم‌های تابستانی و زمستانی در کنار هم استایل شما را مضحک جلوه می‌دهد. خواندن مقاله‌های مد و زیبایی می‌تواند شما را در این راه، یاری کند.

همچنین این مقاله‌ها به شما یاد می‌دهند که چطور در عین حال که بایدها و نبایدهای دنیای مد را رعایت می‌کنید، استایل خود را شخصی‌سازی کنید. تلاش ما در این مقاله بر این بوده که با شما دربارة اصول اولیه انتخاب ترکیب مناسب کیف و کفش، صحت کنیم. امیدواریم که استفاده لازم را برده باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.