نکاتی برای انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی

0

یکی از ضروری‌ترین و پراهمیت‌ترین لباس‌هایی که بانوان ایرانی از آن استفاده می‌کنند؛ مانتو است. هنگام انتخاب مانتو باید آیتم‌های گوناگونی نظیر سن، وزن و فرم اندام، قد، رنگ پوست و… را در نظر بگیرید. انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی که هم به شیک بودن ظاهرتان کمک کند و هم متناسب با اندامتان باشد، کار چالش بر انگیزی است. در ادامه، ما تصمیم داریم نکاتی را در این باره شرح دهیم تا شما در انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی دچار سردرگمی نشوید.

نکاتی برای انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی
نکاتی برای انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی

پارچه مناسب برای مانتو تابستانی

هنگام انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی در وهله اول باید بدانید چه نوع پارچه‌ای برای شما مناسب است. استفاده از پارچه‌هایی که الیاف طبیعی دارند بهترین گزینه است. چرا که الیاف مصنوعی سبب تعریق می‌شود. پارچه‌هایی مانند لنین، کتان و پارچه نخی با درصد پنبه بالا از بهترین پارچه‌های فصل تابستان است.

به طور کلی پارچه‌هایی که کم تراکم هستند و هوا در آن جریان دارد، بهترین گزینه هستند. شما باید از پارچه های پلاستیکی دوری کنید زیرا در فصل گرما که تعریق زیاد است،  ممکن است موجب عفونت قارچی و بیماری‌های پوستی شوند. در ادامه به معرفی چند پارچه کاربردی در فصل تابستان، می‌پردازیم:

  • لی کاغذی: ترکیبی از کتان و پنبه است. این پارچه خنک و سبک است و برای تیپ‌های اسپرت پیشنهاد می‌شود.
  • شانتون: این نوع پارچه خوش‌دوخت که به سختی هم چروک می‌شود، حتی با داشتن در صد کمی الیاف مصنوعی باز هم از بهترین گزینه‌ها برای مانتو تابستانی محسوب می‌شود.
  • کرپ: کرپ حریر و کرپ اسکاچی از پارچه‌ای هستند که در روزهای گرم تابستان می‌توان از آن‌ها بهره برد. کرپ مازراتی نیز، یکی از انواع کرپ است که بافت کلفت تری از دو نوع قبلی دارد اما برای یک ست مانتو شلوار شیک در هنگام بهار، می‌تواند مناسب باشد. پس به این نکته در هنگام خرید ست مانتو شلوار، توجه داشته باشید.
  • لنین: این پارچه پر طرفدار که هم در استایل‌های رسمی و هم مینیمال استفاده می‌شود در اصل از کتان ساخته شده. لنین، رطوبت را به راحتی جذب می‌کند و زود هم خشک می‌شود.
  • کتان: پارچه کتان، یک استایل اسپرت و یا نیمه رسمی به شما ارائه می‌کند. جذب بالایی دارد و همچنین هوا به راحتی در آن جریان می‌یابد.
نکاتی برای انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی
انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی

انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی متناسب با افراد قد بلند

پیش از خرید مانتو بهاره و تابستانی حتماً باید به فرم بدنتان دقت کنید. افرادی که قد بلندی دارند در انتخاب مدل مانتو دستشان باز است. با این حال نکاتی وجود دارد که اگر رعایت کنید، خروجی استایل شما بی‌نقص‌تر خواهد بود. به طور مثال خانم‌های قد بلند بهتر است از مانتو های تک رنگ استفاده نکنند.

مقاله پیشنهادی: نکات انتخاب لباس برای افراد قد بلند

مانتوهای اور سایز برای خانم‌های جوان که به تیپ‌های نیمه رسمی تمایل دارند، مناسب خواهد بود. همچنین مانتو های کتی با رنگ‌های شاد و پاستلی می‌تواند بهترین انتخاب برای مدل مانتو تابستانی باشد. اگر قد بلندی دارید اما ریز نقش هستید، مانتو های چین دار به اصطلاح عروسکی به استایل شما جلوه زیبایی خواهد داد.

نکاتی برای انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی

بهترین مدل مانتو تابستانی

انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی متناسب با افراد قد کوتاه

خانم‌هایی که قد کوتاهی دارند، احتمالاً سعی می‌کنند به هنگام خرید مانتو تابستانی، قد خود را از آنچه که هست بلند تر نشان دهند. این خانم ها بهتر است باید ها و نباید های زیر را جدی بگیرند:

  • از مانتو های اور سایز دوری کنید زیرا استایل شما را شلوغ و قد شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.
  • مانتو های خیلی کوتاه، گزینه مناسبی برای شما نیست.
  • از مانتو های ساده که قالب تن هستند بهره بگیرید.
  • مانتو های پرچین و کلوش شما را پهن تر نشان می‌دهد. اگر چاق هستید این مدل مانتو برای شما ممنوع است.
  • مانتو هایی با پترن راه راه و یا برش عمودی، قد شما را بلند تر نشان می‌دهد.

حتما بخوانید: نکات انتخاب لباس برای افراد قد کوتاه

  • مانتو با آستین سه ربع باعث می‌شود کشیده‌تر به نظر برسید.
  • مانتو های جلو بسته و تا روی زانو از بهترین انتخاب‌های اندام‌های ریز نقش با قد کوتاه است.
  • مانتوهای چروک و پلیسه برای افراد قد کوتاه گزینه مناسبی است.
نکاتی برای انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی

 مدل مانتو تابستانی

انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی متناسب با فرم بدنی

هر انسانی، فرم بدنی متفاوت با دیگری دارد. برای خرید لباس در ابتدا باید با فرم بدنی خود آشنا باشید؛ سپس اقدام به خرید لباس مورد نظر کنید. شناخت فرم بدنی به شما کمک می‌کند که با ایجاد خطای دید، نقص های ریز و درشت خود را در دید مخاطب بر طرف کنید. به طور معمول، فرم های بدنی بر اساس اشکال هندسی شناخته می‌شوند که در ادامه با مانتوهای مناسب انواع فرم‌های بدنی آشنا خواهیم شد:

فرم بدن دایره‌ای یا سیبی شکل

افراد دارای فرم بدنی دایره‌ای باید از مانتوهای بسیار تنگ و کوتاه دوری کنند. بهترین انتخاب برای آنها، مانتوهای بلند با خطوط یا برش‌های عمودی است. از آنجایی که این افراد پاهای لاغرتری به نسبت قسمت میانی بدن خود دارند، بهتر است از شلوارهای گشاد و خنک در کنار مانتو تابستانی بهره بگیرند.

فرم بدن مثلث برعکس

افرادی که این فرم بدنی را دارا هستند، نمی‌توانند از مانتوهای کتی و اپل دار استفاده کنند. همچنین مانتوهای آستین پفی نیز گزینه مناسبی برای آنها نیست. در عوض بهتر است از مانتو هایی که در قسمت پایین تنه شلوغ و پف دار است استفاده کنند.

فرم بدن گلابی

این گروه، دقیقاً نقطه مقابل فرم بدن مثلث برعکس هستند. استفاده از مانتو های اپل دار و یا آستین پفی، انتخاب معقولانه‌ای است زیرا سبب می‌شود که تعادل بین بالا تنه و پایین تنه ایجاد شود. دقت کنید که مانتوهای کوتاه و تنگ مناسب شما نیست.

فرم بدن ساعت شنی

همان طور که می‌دانید بهترین فرم بدنی است. این گونه افراد می‌توانند هر مدل مانتویی را بدون محدودیت خریداری کنند. اما اگر می‌خواهید باریکی کمر خود را بیشتر نمایان کنید از مانتو هایی که کمربند دارند، غافل نشوید.

نکاتی برای انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی
مدل مانتو تابستانی شیک
نکاتی برای انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی
مدل مانتو تابستانی شیک
نکاتی برای انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی
مدل مانتو تابستانی شیک
نکاتی برای انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی
مدل مانتو تابستانی شیک
نکاتی برای انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی
مدل مانتو تابستانی شیک

بهترین رنگ ها برای مانتو تابستانی

انتخاب رنگ مانتو به عوامل گوناگونی از قبیل رنگ پوست، سلیقه شخصی و همچنین فصل و محیطی که قرار است از آن استفاده کنید ربط دارد. به عنوان مثال هنگام خرید مانتو دانشجویی لازم است از رنگ‌های تیره و یا خنثی بهره بگیرید. رنگ‌های جیغ و تند برای مانتو دانشجویی مناسب نیستند.

کسانی که رنگ پوست تیره دارند، بهتر است از رنگ‌های پاستلی استفاده کنند و از پوشیدن رنگ مشکی یا قهوه‌ای، خودداری کنند. در مقابل افرادی که رنگ پوست روشن دارند هم باید از رنگ‌هایی استفاده کنند که با پوستشان در تضاد باشد. گروه آخر که در هیچ یک از دو دسته قبل قرار نمی‌گیرند، افرادی با رنگ پوست معمولی هستند. این افراد انتخاب گسترده‌تری دارند و می‌توانند با توجه به سلیقه شخصی خود از هر رنگی استفاده کنند.

سخن آخر

فصل تابستان که افراد زمان بیشتری را بیرون از خانه سپری می‌کنند، گرمای هوا می‌تواند طاقت فرسا باشد. از این رو باید در انتخاب لباس‌هایمان با در نظر گرفتن، جنس، رنگ و مدل و… دقت کنیم. ما سعی کردیم در این مقاله، تمام نکاتی را که برای انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی نیاز دارید در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم که استفاده کافی را برده باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.