سفر به جنوب شرقی آسیا و فراتر از آن: 6 مقصد برای یک سفر تابستانی به یادماندنی

0

برای ما ایرانی‌ها، یکی از مهم‌ترین گزینه‌های تفریح، سفر به جنوب شرقی آسیا است. دلیلش هم به صرفه بودن، جذاب بودن این مقاصد هستند. در این مقاله از مجله صفحه برتر، چند مقصد عالی و جذاب برای سفر به جنوب شرقی آسیا به شما معرفی می‌کنیم.

مقاصد تابستانی باشکوه برای سفر به جنوب شرقی آسیا

1.اندونزی

اندونزی یکی از گزینه های سفر به جنوب شرقی آسیا

اندونزی، مجمع‌الجزایری که دارای نقشه‌ای از گنجینه‌های طبیعی است، که توسط خدایان تابستانی به‌عنوان بهشتب برای پرستندگان خورشید ساخته شده است. امتداد بی پایان سواحل، آتشفشان‌های فعال بر فراز دهکده‌های کوچک، جنگل‌های بکر مملو از میمون‌ها. اگر به دنبال یک سفر در فضای باز در مناطق استوایی هستید؛ اندوزی، کشور پهناور و زیبای جنوب شرقی آسیا، ارزش یک تور تابستانه را دارد.

اگر برای بستن چمدان سفر مشکل داری حتما بخوان: اماده کردن وسایل مورد نیاز سفر هوایی

به محض شروع ماه ژوئن، موجی از گردشگران به جزیره بالی می‌آیند. موج‌سواری بی‌وقفه، ایستگاه‌های پرجنب‌وجوش غواصی، فرهنگ محلی هنرمندانه، کافه‌های و استراحتگاه‌های یوگا؛ جزیره اندونزی را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد تابستانی در جنوب شرق آسیا تبدیل می‌کند. همه چیز آنقدر آرام و جذاب است که جامعه بزرگی از عشایر در اینجا زندگی می‌کنند و به سادگی تصمیم می گیرند تا به طور نامحدود در جزیره بمانند.

جاکارتا، پایتخت اندونزی نیز یکی از بهترین مقاصد سفر به جنوب شرق است. آب و هوای مطبوع و خشک گشت و گذار مناسب است. در زیر هرج و مرج شهری، این شهر تاریخ غنی و روح هنری را پنهان می کند که کشف آن لذت بخش است. توصیه می کنیم ابتدا از بنای یادبود ملی در میدان مردکا و موزه ملی مجاور آن بازدید کنید، سپس به کاوش جاذبه های دیگر مانند تامان مینی اندونزی ایندا، موزه MACAN و غیره بروید.

2.مالزی

زمستان سرد را در مالزی به پایان برسانید، کشوری زیبا که  جذابیت های زندگی شهری و زندگی جزیره ای را در هم می‌آمیزد.

علیرغم داشتن پارک‌های ملی درجه یک، جزایر و سواحل بکر و زیبا و غذاهای خیابانی خوش طعمی که از بهترین غذاهای آسیایی شناخته می‌شوند، مالزی یک مقصد تابستانی دست کم گرفته شده در جنوب شرقی آسیا است.

حتما بخوانید: اماده کردن وسایل مورد نیاز سفر هوایی

آسمان صاف و هوای خشک نیز تابستان را بهترین زمان برای رفتن به کوالالامپور، پایتخت شلوغ مالزی می‌کند. مراکز هاوکر و کافه‌های محلی هر روز در KL، وعده‌های غذایی ضیافتی متناسب با ذائقه‌های شما ارائه می‌دهند، در عین حال؛ غارهای جادویی باتو یک مقصد سفر یک روزه عالی هستند

کاوشگران طبیعت حتی می‌توانند به طبیعت بورنئو بپردازند، چرا که تابستان بهترین زمان برای دیدار اورانگوتان در جنگل‌های بارانی و مشاهده کوسه‌ نهنگ‌ها در آب‌های اطراف صباح است. ماه‌های تابستان برای تعطیلات استوایی در جزیره تیومان در شرق کشور نیز ایده آل است.

3.سنگاپور

سفر به جنوب شرقی آسیا

برای سفر به جنوب شرقی آسیا، سنگاپور مقصدی چهار فصل است اما تابستان سنگاپور حال و هوای دیگری دارد. تابش آفتاب و هوای مطلوب، شما را به بیرون رفتن و گردش می کشاند. استراحت در باغ‌های کنار خلیج، کاوش در مراکز دستفروشان، بازی در پارک‌ها و سواحل سنتوسا، و حتی پیاده روی در طبیعت در بسیاری از مکان‌های مخفی سنگاپور، از جاذبه‌های این کشور است.

نکته: مراقب رویدادهای سرگرم کننده در طول ماه‌های تابستان باشید. جشنواره غذای سنگاپور معمولاً در ماه جولای برگزار می‌شود، در حالی که فروش انبوه در مراکز خرید اغلب تمام تابستان ادامه دارد. بنابراین، پول نقد اضافی به همرار خود بیاورید!

4.تایلند

سفر به جنوب شرقی آسیا

اگر بخواهیم یک مقصد در قسمت جنوب شرقی آسیا را نام ببریم که برای سفر تابستانی مشهور باشد، احتمالاً تایلند را به یاد می‌آوریم. آفتاب را دنبال کنید و در جزایری مانند کو تائو، کو فانگان، و کوه فی فی موج‌سواری کنید.

بانکوک، شهر محبوب تایلند و مملو از رستوران‌های میشلن و گزینه‌های خرید بی‌پایان ، را در سفرهای تابستانی خود از دست ندهید. معابد طلایی، غذاهای خیابانی فوق‌العاده ارزان و در عین حال خوشمزه، زندگی شبانه هیجان‌انگیز، و بازارها و مراکز خرید پرجنب‌وجوشی که هر مسافری را به یک خریدار تبدیل می‌کند و لذت‌های سرزمین لبخندها، تعطیلات فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زند.

یک یا دو ساعت دورتر از بانکوک، نقاط توریستی بیشتری وجود دارد. این نقاط مقاصد سفرهای یک روزه فوق‌العاده‌ای مانند خرابه‌های باستانی آیوتایا، پناهگاه غذاهای دریایی سی راچا، و مرکز مهم ساحلی پاتایا را برای شما به ارمغان می‌آورد.

5.ویتنام

سفر به جنوب شرقی آسیا

آب و هوای ویتنام از شمال به جنوب متفاوت است، اما ماه های تابستان، بین ژوئن و آگوست به طور کلی زمان خوبی برای گشت و گذار در کل کشور است. رگبارهای باران عادی اما معمولاً سریع هستند.

همچنین، آفتاب کافی و هوای گرم و مرطوب برای ماجراجویی در فضای باز، سفرهای ساحلی و گشت و گذار مناسب است. برای غلبه بر گرما به سواحل ویتنام مرکزی بروید؛ از سواحل شلوغ An Bang گرفته تا ساحل مای خه با ماسه سفید.

تابستان برای بازدید از دانانگ نیز هیجان انگیز است، جایی که جشنواره بین المللی آتش بازی از ژوئن تا جولای برگزار می شود.

به شهر هوشی مین، مرکز ویتنام مدرن سفر کنید. با توجه به معابد قدیمی و موزه‌های جنگ گرفته تا دلتای باشکوه مکونگ و زندگی شبانه باورنکردنی، خواهید فهمید که گم شدن در این شهر چقدر آسان است. هوشی مین همچنین مکان خوبی برای امتحان طیف گسترده ای از غذاهای خوشمزه ویتنامی است.

6.کامبوج

سفر به جنوب شرقی آسیا

جادوی تابستان را در کشوری که به عنوان قلمرو شگفت‌انگیز شناخته می‌شود، در آغوش بگیرید: کامبوج. معابد با شکوه عظمت آنگکور و مناظر تماشایی سراسر کشور، و روزهای افتابی خشک از جاذبه های این مقصد اند. می‌توان گفت به ندرت بارش طولانی مدت رخ می‌دهد، به هر حال، صبح‌ها معمولا آفتابی و خشک می‌مانند.

مسافرانی که کامبوج را برای سفر خود انتخاب می‌کنند، برای رسیدن به آنگکور وات از شهر Siem Reap به عنوان یه دروازه خاطره انگیز عبور می‌کنند. اما اگر در پایتخت پنوم پن،جایی که جذابیت را در پیک به ارمغان می آورد، توقف نکنید، یک جاذبه اصلی را از دست خواهید داد.

اگرچه مشهورترین مکان‌های شهری که باید از آن بازدید کنید، مانند موزه نسل‌کشی Tuol Sleng و میدان‌های کشتار Choeung Ek، از گذشته غم‌انگیز این شهر صحبت می‌کنند.

اما فراموش نکنید که در پنوم پن مکان‌های بیشتری برای کشف وجود دارد: فرهنگ کافه‌ای پررونق و مکان‌های غذاخوری در کلاس جهانی از ساده ترین مثال‌ها هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.