اماده کردن وسایل مورد نیاز سفر هوایی

0

اگر به ندرت با هواپیما سفر کرده اید یا تا کنون تجربه سفر هوایی نداشته اید، ممکن است در مورد وسایل مورد نیاز سفر هوایی که باید بسته بندی کنید گیج و گمراه شده باشید. دستورالعمل‌های ارائه شده توسط ایرلاین‌ها معمولا در دسترس نیستند و بسیار پیچیده‌اند و گاهی اوقات ممکن است مجبور به پرداخت پول برای اضافه بار شوید.

مراحل پیش رو را دنبال کنید تا در هر مسیر بلند یا کوتاه، برای کسب و کار یا برای تفریح، به بهترین حالت ممکن ملزومات خود را برای سفر فراهم کنید.

به وسایلی که با خود به کابین هواپیما می‌برید، توجه کنید!

بسته به شرکت هواپیمایی منتخب شما و داخلی یا خارجی بودن پرواز شما اجازه دارید بین 5 تا 10 کیلو گرم از وسایل خود را در یک کیف یا چمدان کوچک متناسب با کابین، همراه با خود به داخل هواپیما ببرید. اصطلاحا به این بار همراه carry-on (کَری آن) گفته می‌شود.

به وسایلی که با خود به کابین هواپیما می‌برید، توجه کنید!

1.فقط وسایلی که دسترسی سریع به آن‌ها لازم است!

در پروازهای بسیار طولانی و چندین ساعته وسایل ضروری ذکر شده را با خود ببرید: لباس زیر، کفش راحت، یک دست لباس معمولی، سرگرمی، دارو و لوازم بهداشتی ضروری.

برخی از مردم طوری پرواز می کنند که گویی ممکن است دیگر هرگز چمدان خود را نبینند و این تنها یک مزیت دارد. اگر چمدان خود را گم کردید، حداقل تا یافتن چمدان خود لوازم ضروری را به همراه دارید.

  • قبل از بسته بندی چیزی در کیف دستی خود، دستورالعمل های مربوط به نظارت و کنترل فرودگاه را دوباره بررسی کنید. در صورت به همراه داشتن هر یک از وسایل ممنوعه، شما مجبور به دور انداختن یا انتقال آن به ساک باری خود می‌شوید.
  • مطمئن شوید که تمام داروهای واجب خود و یا هر چیزی را که برای راحت تر شدن فرایند پرواز به آن نیاز دارید را به همراه دارید. داروهای تجویزی (همراه با نسخه پزشک) و بدون نسخه در ابعاد کوچک در اغلب ایرلاین‌ها مجاز هستند.
  • به منظور کاهش تعداد لباس‌های چمدان کوچک خود، اقلامی را انتخاب کنید که دارای چندین کاربرد باشند. به جای لباس‌هایی با کاربری محدود (مثلا لباس هایی که فقط برای استراحت یا فقط برای جلسات رسمی مناسب هستند)، به چند مورد که برای چند کاربری طراحی شده اند فکر کنید. از لوازم جانبی برای خوشرنگ کردن لباس استفاده کنید. به عنوان مثال، روسری‌ها کوچک هستند و به راحتی بسته بندی می‌شوند و می‌توان از آن‌ها به عنوان روسری، هدبند یا حتی کمربند استفاده کرد.

2.اشیاء قیمتی

اشیای قیمتی را در کیف دستی خود قرار دهید. هر چیز با ارزشی باید با شما همراه باشد. تا در صورت گم شدن یا آسیب دیدن چمدان، خسارت مالی زیادی را تجربه نکنید.

به دلایل ایمنی، همه‌ی اقلام الکترونیکی با باتری‌های لیتیوم یونی، از جمله اکثر لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، باید در صورت امکان به جای چمدان‌ها، همراه با بسته‌بندی و کیف‌های مربوط به کابین حمل شوند. علاوه بر این، پاوربانک‌ها و باتری‌های لیتیوم یونی یدکی باید همیشه به جای چمدان‌ها، در داخل وسایل کابین شما قرار گیرند.
وسایل الکترونیکی بزرگ را در آخرین مرحله بسته بندی قرار دهید تا به راحتی در دسترس باشند. تا وقتی که زمان مهم است، نیازی به حفاری در وسایل خود را نداشته باشید.

وسایل الکتریکی خود را در یک محل قرار دهید.

3.وسایل الکتریکی خود را در یک محل قرار دهید.

قرار دادن وسایل الکترونیکی، با هم و در یک محل 2 فایده دارد؛

  1. به احتمال زیاد در طول سفر حوصله شما سر خواهد رفت و داشتن وسایل الکترونیکی در کنار هم به شما این امکان را می‌دهد که بدانید هرچیزی در کجا قراردارد تا بتوانید به آی پاد، آی پد، کیندل یا کتاب الکترونیک و یا هر چیز دیگری که به آن نیاز دارید، به سرعت و آسانی دسترسی داشته باشید.
  2. بخش امنیتی فرودگاه نیاز به غربالگری وسایل الکترونیکی دارد – وقتی همه آن‌ها در یک مکان باشند و به راحتی برای ماموران امنیتی دیده می شود، در صف امنیتی و چک کردن وسایل معطل نخواهید شد.

4. مدارک شناسایی و سایر مدارک مهم

مطمئن شوید که مدارک خود را فراموش نمی‌کنید. برای سوار شدن به هواپیما به مدارک شناسایی مانند پاسپورت یا کارت ملّی یا شناسنامه نیاز دارید. کارت بانکی و کارت اعتباری و حتی گواهی نامه خود را نیز فراموش نکنید. با این حال، همه کارت‌های بانکی خود را در یک محل قرار ندهید زیرا با گم کردن یک کیف، تمامی کارت‌هارا از دست می‌دهید.
اطلاعات پرواز خود را در جیب کیف یا چمدان دستی خود که به راحتی قابل دسترسی است ذخیره کنید: شرکت هواپیمایی، شماره پرواز، کد تأییدیه و جزئیات پرواز…

5.فقط محصولات آرایشی و بهداشتی واجب!

از خود بپرسید که آیا واقعاً به لوازم آرایشی نیاز دارید؟ محصولاتی که فرم مایع و خمیری دارند و  ممکن است نشتی داشته باشند، دارای محدودیت پرواز هستند پس بهتر است از برخی از آنان صرف نظر کنید.

محصولاتی مانند شامپو و خمیر دندان، دارای اخرین اولویت برای حضور در بار همراه را دارا هستند. با خرید محصولاتی از این دسته در شهر مقصد و اجتناب از به همراه داشتن بطری‌ها و لوسیون‌ها، فضا را برای چیزهای مهم‌تر دیگر صرفه‌جویی می‌کنید.
در نظر داشته باشید که شما فقط می‌توانید بطری‌هایی با حجم حداکثر 3 اونس (100 میلی‌لیتر) را در کیسه‌های پلاستیکی زیپ‌لاک و محکم به همراه داشته باشید. در صورت داشتن محصولات خمیری یا مایعی که محتوای هر یک از آنان بیشتر از 100 میلی لیتر باشد، ممکن است در ایست بازرسی مجبور به دور انداختن آن‌ها شوید.

6. جعبه کمک‌های اولیه مخصوص هواپیما

به همراه داشتن برخی از لوازم می‌تواند سفر شما را بسیار راحت تر و بی دغدغه تر کند:

  1. داروهای مسکن ( قبل از سفر با ایرلاین خود هماهنگ کنید تا فقط داروهای مجاز را با خود به همراه داشته باشید)
  2. آرام بخش (اگر پرواز برایتان استرس زاست، بهتر از قبل از سوار هواپیما شدن مصرف کنید.)
  3. داروی ضد تهوع
  4. آدامس (برای کاهش اذیت گوش ناشی از تغییر فشار هوا)
  5. گوش گیر (در صورت شلوغ بودن هواپیما و سرو صداهای احتمالی)

7. بیشترین تعداد لباس را بپوشید!

به یاد داشته باشید که لباس هایی که در سفر می‌پوشید جزء بار شما محسوب نمی‌شوند، پس اگر حس می‌کنید ممکن است مشمول اضافه بار شوید تعدادی از لباس‌های خود را بپوشید. چند لایه لباس بپوشید تا بتوانید وسایل بیشتری با خود بیاورید. سعی کنید کفش‌ها و لباس های سنگین خود را بپوشید و بقیه را در چمدان خود جای دهید.

پسری که بار اصلی از وسایل مورد نیاز سفر هوایی را برمیدارد.

بار اصلی؛ هر چه در مقصد نیاز دارید

بار اصلی، چمدان اصلی بزرگ شماست که حین دریافت کارت پرواز آن را به کانتر تحویل می‌دهید.

1. پرواز‌های بدون بار اصلی

گاهی ممکن است در حین خرید بلیط هواپیما متوجه شوید که پرواز شما شامل بار اصلی نمی‌شود و شما باید برای به همراه داشتن بار اصلی مجبور به پرداخت مبلغ اضافه برای بار می‌شوید. در صورت عدم خریداری بار شما صرفا مجاز به حمل یک کیف دستی کوچک هستید.

2. سبک سفر کنید

در اغلب پروازها وابسته به بیزینس یا اکونومی و یا، داخلی یا خارجی بودن پرواز شما مجاز به حمل 20 الی 50 کیلوگرم بار اصلی هستید. حتما قبل از پرواز، قوانین خط هواپیمایی خود را چک کنید تا مشمول پرداخت اضافه بار نشوید.

حتما بخوانید: سفر به جنوب شرقی آسیا و فراتر از آن: 7 مقصد برای یک سفر تابستانی به یادماندنی

فراموش نکنید که بهتر است چمدان خود را در سبک ترین حالت ممکن جمع کنید. حمل چمدان های سبک راحت تر بوده و ریسک اضافه بار را کاهش می‌دهند. سبک بودن بار به شما این امکان را می‌دهد که در زمان برگشت از سفر بتوانید خریدها و سوغاتی‌های خود را حمل کنید.

3. یک نسخه کپی اضافه از مدارک مهم خود در چمدان اصلی داشته باشید.

یک نسخه کپی از اسناد مهم خود را در چمدان تحویلی قرار دهید. حتی در سفر های تفریحی نیز ممکن است به مدارک خود و یا فتوکپی آنان نیاز پیدا کنید.

سعی کنید همواره و در همه سفر های کاری یا تفریحی خود از مدارک شخصی مانند شناسنامه و ویزا فتوکپی داشته باشید.

4.از نشتی مایعات جلوگیری کنید.

هنگام سفر هوایی انتظار نشتی بطری‌ها را داشته باشید. اگر لوازم بهداشتی همراه خود داشته باشید، احتمالا نشتی وجود دارد. هر بطری باید به طور جداگانه بسته بندی شود و در کیسه‌های زیپ دار نگهداری شوند تا مطمئن شوید که هیچ یک از آن‌ها لباس‌ها و سایر وسایل شما را خراب نکنند. بهتر است که یک زیپ جداگانه برای این دسته از محصولات، در نظر داشته باشید.

6.لباس‌های خود را رول کنید.

تا کردن لباس می‌تواند منجر به ایجاد چروک‌های چهارگوش روی لباس شما شود و پیدا کردن اتو در هتل‌ها دشوار است.

همچنین تجربه ثابت کرده است که رول کردن لباس فضای کمتری از چمدان را نسبت به تا کردن آنان اشغال می‌کند. لباس‌های سنگین تر را در پایین و کف چمدان و لباس‌های سبک تر را در بالا تر از آ‌ن‌های قرار دهید.

7.کیسه‌های پلاستیکی و زیپ دار اضافی را فراموش نکنید.

ممکن است پلاستیک‌ها و زیپ‌ بگ‌های پلاستیکی ای که برای بسته بندی و حفاظت وسایل خود در نظر گرفته بودید، دچار پارگی یا آسیب شوند و برای بازگرداندن‌ها در مسیر بازگشت دچار مشکل شوید.

بنابراین با به همراه داشتن زیپ بگ و پلاستیک اضافه از ریسک نشتی و آلودگی احتمالی جلوگیری کنید.

8.اگر قصد خرید کردن دارید، چمدان خود را سنگین نکنید.

درصورتی که قصد دارید در مقصد سفر خود به میزان قابل توجی خرید کنید، حتما چمدان خود را سبک ببندید و ترجیحا لوازمی که در لیست خرید خود دارید و قرار است که آنان را در مقصد خود خریداری کنید، به هیچ عنوان همراه با خود نبرید.

چک لیست جامع برای سفر هوایی

شما می‌توانید وابسته به نیاز های شخصی خود وسایل ذکر شده در چک لیست پیش رو را تغییر دهید و آیتم‌های نامبره پیشنهاد سایت می‌باشد.

  • محصولات بهداشتی( شوینده‌های صورت، بدن، مو و سایر محصولات بهداشتی مانند ژیلت و محصولات مخصوص بانوان)
  • داروهایی که لازم است به صورت روزانه مصرف کنید و داروهایی برای بیماری‌های محتمل در سفر( مانند دارو‌سرماخوردگی، داروهای درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال و حالت تهوع و داروهای ضد حساسیت)
  • لباس مناسب فصل
  • لباس زیر
  • ضد آفتاب‌، لوسیون و پماد سوختگی
  • مدارک مهم مانند کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت، گواهی نامه (درصورتی که تمایل داشته باشید در مقصد مسافرتی خود ماشین بدون راننده کرایه کنید)
  • پول نقد، ارز و کارت‌های بانکی
  • کفش مناسب فصل و کفش مناسب پیاده روی
  • لباس راحتی
  • ملزومات آرایشی و سایر وسایل مانند سشوار و اتو مو
  • وسایل الکترونیک مانند تبلت، لبتاب و شارژر آن‌ها

نتیجه گیری ما در مورد وسایل مسافرت هوایی

در خصوص وسایل مورد نیاز سفر هوایی شما، وسایل را به دو دسته تقسیم کنید، وسایل سفر که در یک ساک و چمدان بزرگ مسافرت تجمیع می‌کنید و ترجیحا با وزن کمتر از 20 کیلوگرم (به شکل عمومی برای اکثر ایرلاین‌های ایرانی) با خود همراه می‌کنید. وسایلی مانند مدارک شناسایی و وسایل روزمره اصلی مورد نیاز را نیز در یک کیف دستی یا کوله پشتی همراه یا چمدان کابین خود قرار دهید. امیدواریم در این مقاله از مجله صفحه برتر توانسته باشیم یک راهنمای جامع از وسایل مسافرت هوایی را برای شما ارائه کرده باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.