مقایسه مرز شانگری لا و هنر شمشیرزنی آنلاین

0

با انتشار قسمت‌های اولیه انیمه مرز شانگری لا، شباهت‌های اولیه آن با انیمه معروف و پرطرفدار هنر شمشیر زنی آنلاین مشخص شد. شباهت مرز شانگری لا و هنر شمشیرزنی آنلاین محدود به ایده داستان نبوده و شامل موضوعات دیگر نیز شده است. در این مقاله از مجله صفحه برتر، به موارد مختلف مقایسه مرز شانگری لا و هنر شمشیرزنی آنلاین می‌پردازیم.

مقدمات اولیه مقایسه

در دنیای همیشه در حال تکامل MMORPGهای واقعیت مجازی، انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین (Sword Art Online (SAO)) محبوب ترین انیمه مبتنی بر بازی‌های واقعیت افزوده منتشر شده تاکنون بوده است. با کنار گذاشتن منتقدان، این یک نمونه از داستان‌سرایی و نوآوری در انیمه‌های با موضوع بازی بوده است. اما اکنون، یک تازه نفس از راه رسیده است، انیمه مرز شانگری لا Shangri La Frontier. حال سوال این است که آیا این انیمه ژاپنی جدید می‌تواند جا پای انیمه هنر شمشیر زنی SAO بگذارد و تبدیل به انیمه بزرگ بعدی مرتبط دنیای بازی شود؟

داستان انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین (Sword Art Online (SAO))

انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین

در سال ۲۰۲۲، یک بازی واقعیت مجازی با نام هنر شمشیرزنی آنلاین رونمایی می‌شود که بازیکنان آن با گذاشتن کلاهی بر سر که با عصب‌های گردن ارتباط برقرار می‌کند (نِرو گیر به انگلیسی:Nerve gear) می‌توانند به دنیای مجازی بازی که آینکرد (Aincrad) نامیده می‌شود منتقل شوند. آینکرد، قلعه فلزی بزرگی است که در میان آسمان شناور است و دارای صد طبقه می‌باشد. هر یک از طبقه‌های آن ممکن است دارای جنگل‌ها، کوه‌ها، دریاچه‌ها، زیرزمین‌ها، دشت‌ها و مراحل پنهان مختلفی باشد. در این طبقه‌ها جانوران و دیوهایی هستند که بازیکن با نابود کردن آن‌ها تجربه و امتیاز بدست می‌آورد. برای رفتن به طبقه بالاتر باید غول آخر مرحله را شکست داد که در آخرین مکان طبقه قرار دارد.

در ۶ نوامبر ۲۰۲۲ تمام بازیکنان برای اولین بار پس از آزمایش نسخه بتای آن، به بازی متصل می‌شوند اما متوجه می‌شوند که دکمه‌ای برای خروج از بازی وجود ندارد. کایابا آکیهیکو، سازنده بازی، به آنها اطلاع می‌دهد که برای خروج از بازی باید تمامی ۱۰۰ مرحله بازی را فتح کنند (۱۰۰ طبقه بازی) و در این بین هرکس که آواتارش بمیرد در دنیای واقعی نیز کلاهش با فرستادن فرکانسی به سرش او را می‌کشد. همچنین در صورتی که در دنیای واقعی کسی کلاه را از سر آن‌ها بردارد باعث مرگ آنها می‌شود.

این داستان اولیه آغاز انیمه‌ای جذاب بود که به عنوان بهترین انیمه مرتبط با موضوع بازی‌ها، بخصوص بازی‌های نسل جدید، شناخته می‌شود.

داستان انیمه مرز شانگری لا

انیمه Shangri La Frontier، بر اساس یک سری رمان ژاپنی توسط ریوسکه تاکوچی و تصویرگری توموری، سروصدای قابل توجهی به پا کرده است. این نه تنها یک رمان و مانگا است، بلکه در یک مجموعه انیمیشن نیز اقتباس شده است. داستان حول محور Rakuro Hizutome می چرخد، گیمری که به دلیل غلبه بر مزخرف‌ترین و ناعادلانه‌ترین بازی‌ها مشهور است. با این حال، هنگامی که او وارد بازی Shangri La Frontier می شود، با یک شگفتی واقعی روبرو می‌شود.

Rakuro با نام مستعار Sunraku، بازی را حتی بدون امتحان کردن آموزش های بازی آغاز می کند. با این حال، او به زودی متوجه می شود که کوله باری از حقه های معمول او، سوء استفاده از چاله ها و اشکالات، در اینجا کافی نیست. در عوض، او باید به مهارت‌های بازی و دانش عمیق خود در مورد بازی تکیه کند تا چالش‌های بزرگ آن را پشت سر بگذارد.

همانطور که راکورو سفر خود را آغاز می کند، با گروه بازیگران متنوعی از شخصیت ها روبرو می شود که هر کدام سرگرمی را به تجربه بازی او اضافه می کنند. اینها عبارتند از Rei Saiga با نام مستعار Psyger-0، یک نیروی قدرتمند در بازی با درک عمیقی از گیم پلی آن. آمنه تووا، که مهارت های خود را به گروه می دهد، و خرگوش شیطان و در عین حال مفید، Emuru، یک عنصر بازیگوش را به ماجراهای خود اضافه می کند.

مقایسه مرز شانگری لا و هنر شمشیرزنی آنلاین

انیمه Shangri La Frontier چندین شباهت قابل توجه با انیمه Sword Art Online دارد. نقاط شباهت مرز شانگری لا و هنر شمشیرزنی شامل موارد زیر است:

  • دسته بندی VRMMORPG: هر دو عنوان در دنیای فراگیر VRMMORPG ها طراحی شده‌اند و بازیکنان را قادر می‌سازد تا به طور کامل در دنیای خارق العاده غوطه ور شوند.
  • قهرمانان قوی: راکورو هیزوتوم، بسیار شبیه کیریتو در SAO، مظهر کهن الگوی قهرمان قوی است. هر دو گیمرهای فوق‌العاده ماهری هستند که برای غلبه بر چالش‌های بزرگ تلاش می‌کنند.
  • خطرات مرگ و زندگی: هم در انیمه مرز شانگری لا و هم در هنر شمشیرزنی آنلای، ریسک نمی‌تواند بالاتر باشد. بازیکنان با عواقب زندگی واقعی برای اقدامات خود در بازی روبرو می‌شوند و بعد هیجان انگیزی را به ماجراجویی‌های آنها می‌بخشند.

چه چیزی این دو را متفاوت می کند و تفاوت مرز شانگری لا و هنر شمشیرزنی آنلاین در چیست؟

  • لحن روشن‌تر: داستان SLF یا (Shangri La Frontier) با حفظ لحن امیدوارانه‌تر و سرگرم‌کننده‌تر در مقایسه با جنبه‌های تیره‌تر Sword Art Online، خود را متمایز می‌کند. در حالی که هنوز دارای گیم پلی با ریسک بالا است، لذت و هیجان بازی در داستان شما را در بر می‌گیرد. این درحالیست که علت اصلی هیجان هنر شمشیرزنی مرگ و زندگی بود.
  • گیم پلی و مکانیک: مکانیک بازی در این انیمه جزئیات بیشتری دارد و فعالیت های متنوع تری را برای بازیکنان ارائه می دهد. این تاکید بر گیم پلی تجربه بازی را عمیق تر می کند.
  • تنوع در شخصیت: دارای شخصیت‌های متنوع‌تر و پر جنب و جوش تر از SAO است، از جمله حضور چشمگیر شخصیت‌های زن و طیف وسیع‌تری از پس زمینه‌ها در داستان که باعث شده حتی شروع فصل اول انیمه مرز شانگری برای مخاطبان کمی جذاب تر به نظر برسد.

جمع بندی

آیا Shangri La Frontier قرار است Sword Art Online بعدی باشد؟ انیمه مرز شانگری لا در حالی که اجزای اساسی یک انیمه موفق VRMMORPG شامل داستانی جذاب، قهرمانی قدرتمند، مجموعه شخصیت های متنوع و گیم پلی پرمخاطره به نمایش می گذارد. فقط زمان نشان می دهد که آیا این انیمه می‌تواند به همان سطح محبوبیت برسد یا خیر. با این وجود، برای طرفداران هنر شمشیرزنی، انیمه Shangri La Frontier یک رقیب هیجان‌انگیز و یک پیشنهاد عالی برای تماشای آن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.