راهنمای ست کردن لباس‌های رنگ سبز؛ 10 رنگ پیشنهادی

آموزش روش‌های اصولی برای ست کردن لباس‌های سبز و معرفی رنگ‌های مناسب

0

سالهاست که تعداد زیادی از فعالین و نظریه پردازان و اندیشمندانی که در رابطه با رنگ‌ها فعالیت می‌کنند، بدنبال رمزگشایی و درک معانی پنهان در هر رنگ هستند. رنگها عناصر بسیار مهمی در ارتباط‌های انسانی محسوب می‌شوند، و امروزه تمامی فعالین و دانشمندان به این حقیقت پی برده و بر اهمیت آن تاکید می‌نمایند که هر رنگ دارای تاثیر و معنی خاص خود بوده و می‌بایست در هنگام انتخاب رنگ پوشش و استایل خود با علم و آگاهی نسبت به این تاثیرات و پیام‌ها اقدام نماییم.

پس می‌توان گفت که با توجه به اهمیت رنگ‌ها و معانی آنها در طول تاریخ تا کنون، در حال حاضر یکی از مسائل مهم کنونی، شیوه استفاده از رنگ‌ها در استایل و نوع پوشش است. امروزه درصد کثیری از جوامع بشری و تمدن‌های مختلف از تاثیراتی که هر رنگ می‌تواند در پوشش انسان داشته باشد آگاه هستند.

به همین دلیل شناخت رنگ‌ها و تاثیراتی که از طریق استفاده در ست رنگی پوشاک و استایلمان می‌توانند بر ما و محیط پیرامون ما داشته باشند، یکی از نیازهای اساسی در جوامع محسوب می‌شود و بست پیج با درک این نیاز اقدام به انتشار راهنمای کامل ست سبز و نکات مهم آن برای شما عزیزان نموده است.

گاهی بی دلیل غمگین می‌شویم، گاهی بی دلیل شاد و حتی بدون وجود دلیل مشخصی عصبی شده و از کوره در می‌رویم. یا در مقابل برخی مواقع حس آرامش عجیبی در وجودمان جریان دارد و تمامی این حالات می‌تواند تاثیراتی باشد که ناخودآگاه از رنگ استایل و پوشش خود می‌گیرید.

در این مطلب که از سری مطالب مربوط به بخش مد و زیبایی مجله اینترنتی صفحه برتر است، پس از پرداختن به برخی از رنگ‌ها و ارائه توضیحاتی در مورد ست‌های رنگی مختلف، در قالب ارائه راهنمای کامل ست سبز و نکات مهم آن، به معرفی بهترین رنگ‌ها و ست‌های رنگی سبز پرداخته‌ایم. با تاثیراتی که ست سبز از نظر روانشناسی می‌تواند بر ما و اطرافیان داشته باشد آشنا می‌شویم و می‌آموزیم چطور با انتخاب صحیح رنگ‌ها، ست‌های زیبا و جذاب و آرامش‌بخش سبز رنگ را طراحی و استفاده نماییم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ست کردن لباس‌های رنگ سبز

چرا باید از ست سبز رنگ استفاده کنیم؟

در راهنمای کامل ست سبز و نکات مهم آن یکی از نشانه‌های بارز استفاده از ست سبز رنگ در استایل و پوشش، رساندن این پیام است که صاحب استایل سبز رنگ از اعتماد بنفس بسیار بالایی برخوردار است. پس در وحله اول اگر مایلید شما را به عنوان یک فرد با اعتماد بنفس بشناسند از ست های سبز رنگ بیشتر استفاده نمایید. یکی دیگر از پیام‌هایی که ست سبز رنگ از سمت شما ارسال می‌کند، احترامی است که برای فضای سبز و طبیعت قائل هستید. پوشیدن و استفاده از استایل ست سبز به سطح بالای آرامش فرد نیز اشاره دارد و حامل این پیام است که این فرد بسیار آرام است و آرامشش را به دیگران نیز منتقل می‌نماید.

همچنین اگر قصد حضور در جلسه‌ای کاری، و یا قراری دوستانه را دارید و به دنبال بیشترین میزان تاثیرگذاری بر مخاطب و مخاطبین خود هستید، ست سبز بهترین رنگ برای پوشش و استایل شما در چنین شرایطی است. استایل‌هایی که از ست سبز تشکیل می‌شوند، می‌توانند نوعی احساس نزدیکی و صمیمیت بین شما و مخاطبتان ایجاد کنند. چه چیزی بهتر از ایجاد صمیمیت در اولین دیدارها می‌تواند در رسیدن به موفقیت نقش داشته باشد؟

تعادل و اهمیت آن در ست سبز

در راهنمای کامل ست سبز و نکات مهم آن، قرار بر این است که از قوانین و نکات بسیار مهم و تاثیرگذاری که می‌تواند به شما عزیزان در تهیه و استفاده از یک استایل با ست سبز رنگ کمک کند، صحبت شود. در همین زمینه نیز یکی از نکات بسیار مهمی که در رابطه با مزایای استفاده از رنگ سبز و استایل سبز رنگ وجود دارد، تعادل است.

ست سبز رنگ در صورتی می‌تواند آرامشبخش و زیبا باشد که از تعادل برخوردار باشد. در این حالت، سبز رنگی است که به چشم‌ها آرامش بخشیده و به هیچ وجه چشم را نمیزند، اما در صورتی که از تعادل خارج شود و برای مثال از استایلی سراسر سبز استفاده گردد، دیگر انرژی مثبتی منتقل نخواهد شد و حتی برعکس احساس تنبلی و حتی افسردگی را می‌تواند منتقل و تداعی کند.

در همین زمینه لازم به ذکر است که اگر تعادل در استایل و ست سبز رنگ شما عزیزان، دچار کمبود استفاده از رنگ سبز شود، باعث ایجاد احساس ترس و ترد شدن خواهد شد. اما در صورت ایجاد تعادل در ست رنگ سبز، و در نظر گرفتن قوانینی که در راهنمای کامل ست سبز و نکات مهم آن خدمت شما عزیزان ارائه می‌گردد، ست سبز رنگ می‌توان حس تکامل و تعالی و رشد را ایجاد کرده و یکی از زیباترین ست‌های پوشش برای موقعیت‌های مختلف باشد.

رنگ سبز در کشورهای شرقی و فرهنگ‌های مربوط به شرق نیز به معنای زندگی و حیاط ابدی شناخته می‌شود و به گونه‌ای با حیاط ابدی و جاودانگی طبیعت نیز گره خورده است. در غرب نیز به رنگ سبز نگاه‌ ویژه‌ای می‌شود، از جمله باوری که رنگ سبز را نماد ثروت و سرزندگی و خوش‌شانسی معرفی می‌کند و تمامی این معانی و تشبیهات از انرژی مثبت این رنگ و ست سبز رنگ خبر می‌دهد.

رنگ سبز در چرخه رنگ

یکی از مسائل مهم و نکاتی که در راهنمای کامل ست سبز و نکات مهم آن باید به آن پرداخته شود، چرخه‌ی رنگی و جایگاه این رنگ در چرخ رنگی می‌باشد. سبز در چرخه رنگی، در نقطه ای قرار دارد که دقیقا در موقعیت مقابل قرمز قرار گرفته است. این تقابل به خصوصیات این رنگ و رنگ قرمز اشاره دارد، که دقیقا برعکس هم بوده و در تضادی کامل نسبت به یکدیگر بسر می‌برند.

قرمز که همواره به عنوان رنگی پر از انرژی و احساسات جنسی شناخته می‌شود، در مقابل سبز که معنای تعادل و هماهنگی و آرامش دارد یک پاداروکس به تمام معنا ایجاد می‌نماید. در حقیقت با اطلاع از جایگاه رنگ‌ها در چرخ رنگی، توجه داشته باشید که اهمیت اطلاع از چرخه رنگی، در این است که می‌توانید متضاد‌ها و رنگ‌های نزدیک و مکمل یکدیگر را بشناسید و در طراحی استایل و ست‌های مختلف، با آگاهی و علم رنگی بیشتری نسبت به انتخاب ست رنگی پوشش و استایل خود اقدام نمایید.

چگونه لباس سبز رنگ بپوشیم؟

عموم مردم نظرشان در مورد ست کردن رنگ سبز با دیگر رنگ‌ها بسیار مایوس کننده است و بسیاری اینطور تصور می‌کنند که برای رنگ سبز به سختی می‌توان رنگ مناسبی را انتخاب و استفاده کرد. اما ما در این مطلب که تحت عنوان راهنمای کامل ست سبز و نکات مهم آن برای شما عزیزان آماده تهیه کرده و ارائه نموده‌ایم، قصد داریم تا عکس این تصور را اثبات نماییم.

برخلاف تصور عموم مردم، ست کردن سبز با رنگ‌های مختلف به هیچ‌عنوان کار سختی نیست. بلکه سبز یکی از رنگهای بسیار مناسبی است که می‌توان با ترکیبات مختلف رنگی، ست‌های بسیار زیبایی را با آن ایجاد کرد. در ادامه به معرفی چند رنگ زیبا و جذاب و ست آن‌ها با سبز خواهیم پرداخت. اگر شما نیز به دنبال بهترین رنگ‌ها برای ست کردن در کنار سبز هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

طیف‌های متفاوتی از رنگ سبز در کمد‌ها و فروشگاه‌ها دیده می‌شود؛ از سبز روشن و لیمویی گرفته تا سبز‌های تیره زمردی که بهتر است به نسبت رنگ پوست شما انتخاب شوند.

• مانند هر رنگ دیگری، ست کردن لباس‌های سبز با رنگ‌های خنثی بهترین ترکیب را می‌سازد. بنابراین با مشکی، آبی سرمه ای، سفید، خاکستری یا شتری، استایلی ایمن و پیچیده داشته باشید.

• سر تا پا سبز نپوشید مگر آنکه از تطابق طیف‌ها اطمینان داشته باشید. در ادامه مطلب بیشتر به این مورد می‌پردازیم.
• به عنوان یک رنگ برجسته و به عنوان یک قطعه قهرمان مانند کت، کفش، پیراهن، دامن یا شلوار استفاده کنید و توجه را به قسمت سبز استایل خود جلب کنید.
• بر خلاف نکته قبل می‌توانید با لوازم جانبی و اکسسوری شروع کنید و حتی با افزودن جزئیات سبز استایلی زیبا داشته باشید. روسری، کیف، کفش، کمربند، گردنبند درشت یا سرآستین را امتحان کنید.
• مجبور نیستید رنگ های ساده بپوشید. به دنبال طرح‌ها یا الگو‌های خاص باشید و آنان را با رنگ‌های ساده ست کنید.
• بدانید کدام سایه سبز با رنگ پوست شما بهترین عملکرد را دارد.
• رنگ پوست‌های سرد (تناژهای پوستی که بیشتر صورتی به نظر می‌رسند): رنگ سبز بر پایه آبی را انتخاب کنید.
• رنگ پوست گرم (تناژهای پوستی که طلایی تر به نظر می‌رسند): رنگ‌های سبز بر پایه زرد را انتخاب کنید.

رنگ‌های مناسب برای ست کردن با سبز

رنگ سبز از دو رنگ آبی (سرد) و زرد (گرم) تشکیل می‌شود. برای اینکه لباس شما بهترین هماهنگی را با رنگ پوست شما داشته باشد بهتر است طیفی را انتخاب کنید که به تناژ پوستی شما نزدیک ترین باشد.

اگر تناژ پوستی شما به گرمی مایل است، می‌توانید از این گزینه‌ها بهترین بهره را ببرید:

ست کردن لباس‌های رنگ سبز
رنگ سبز شارتوز
ست کردن لباس‌های رنگ سبز
رنگ سبز شبدری
  1. سبز زیتونی
  2. سبز شارتوز (با تناژ زرد بالا)
  3. سبز لیمویی
  4. سبز شبدری

طبق یک قاعده اصلی، افرادی با تناژ پوستی گرم، باید از رنگ‌هایی با تناژ گرم استفاده کنند تا هماهنگی لازم را ایجاد کنند. هرچه میزان زردی یک لباس سبز بیشتر باشد، آن لباس مناسب تر است.

ست کردن لباس‌های رنگ سبز

اگر تناژ پوستی شما به سردی مایل است، گزینه ‌های پیش رو بهترین انتخاب‌ها هستند:

ست کردن لباس‌های رنگ سبز
سبز مغز پسته‌ای
ست کردن لباس‌های رنگ سبز
سبز سرخسی
  1. سبز سرخسی
  2. سبز مغز پسته‌ای
  3. سبز نعنایی
  4. سبز ریحونی

برای بالا بردن سردی رنگ سبز، کافیست که طیف رنگی را به رنگ آبی نزدیک کنیم تا هماهنگ ترین رنگ‌ را داشته باشیم.

9 رنگ برتر برای ست کردن لباس‌های رنگ سبز

از بهترین رنگ‌هایی که می‌توان در کنار ست سبز از آنها استفاده کرد و به استایلی بسیار جذاب رسید، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ترکیب ست سبز با زرد
  • ترکیب ست سبز با صورتی
  • ترکیب ست سبز با نارنجی
  • ترکیب ست سبز با مشکی
  • ترکیب ست سبز با زرد

1. ترکیب رنگی لباس سبز با رنگ سفید

با ابتدایی ترین ترکیب رنگ‌ها شروع کنید، ترکیب هر لباس رنگارنگ با رنگ سفید همیشه یک راه حل است. مطمئناً خنثی بودن رنگ سفید، باعث جلوه لباس‌های رنگ سبز می‌شود و به آن اجازه می‌دهد تا به بخش کانونی هر استایل تبدیل شود حتی اگر از ملایم ترین طیف‌های رنگ سبز باشد.
در حالی که هر سایه سبز به خوبی با رنگ سفید هماهنگ می‌شود، رنگ‌های روشن تر مانند سبز لیمویی زیباترین ظاهر را ایجاد می‌کند.سفید یکی از رنگ‌های خنثی محسوب شده و می‌توان از آن در هر ست و استایلی استفاده نمود. در رابطه با ست سبز نیز، سفید یکی از بهترین رنگ‌ها برای استفاده در کنار این رنگ محسوب می‌شود. برای ست و طراحی این استایل زیبا با ست سبز و سفید می‌توانید در کنار عمل به توصیه‌هایی که در راهنمای کامل ست سبز و نکات مهم آن خدمتتان عرض شد، از تکه‌های سفید رنگ مربوط به قسمت‌های میانی اندام نیز مانند: پیراهن و تاپ و تیشرت استفادهنموده و با وجود همین یک تکه سفید رنگ در میان دیگر قسمت‌های پوشش سبز رنگ خود استایل بسیار زیبایی را خلق نمایید.

مطلب پیشنهادی: همه چیز در مورد ست کردن رنگ سفید در استایل شما

ست کردن لباس‌های رنگ سبز

2.طیف‌های روشن از قهوه‌ای و کرمی

رنگ‌های سبز و قهوه‌ای به طور طبیعی به خوبی با یکدیگر جفت می‌شوند. برای سایه‌های سبز سردتر، قهوه‌ای روشن‌تر و کم‌رنگ‌تر بهترین انتخاب است.
اگر در کمدتان یک شلوار خاکی یا شلواری با رنگ مشابه دارید، می‌توانید آن‌ها را با تاپ یا تیشرت سبز پسته‌ای بپوشید.

3. طیف‌های تیره از قهوه‌ای

اگر استایل و طیف پیشنهاد قبل را پسندیدید اما نیازمند جلوه بیشتری هستید، به راحتی با افزایش تضاد یا تیره تر کردن طیف رنگی انتخابی به جلوه مورد نظر برسید.

قهوه‌ای تیره و سبز یکی از ترکیب‌های برنده برای استایل شماست اما برای فصل گرم پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است برای پاییز یا زمستان امتحان شود.

ست کردن لباس‌های رنگ سبز

4. ست سبز و رنگ آبی

آبی یکی از رنگ‌هایی است که برای استایل کردن لباس‌های رنگ سبز همواره مناسب است. طبق تئوری رنگ‌ها و همانطور که پیشتر گفته شد، رنگ سبز، از ترکیب آبی و زرد تشکیل می‌شود بنابراین اغلب طیف‌های آبی با سبز هماهنگی دارند.

جین‌های آبی، کت‌های سورمه‌ای و یا هر انتخاب دیگری می‌تواند برگ برنده شما برای استایل کردن لباس‌های رنگ سبز باشد.

برای استایل‌های بهاری از طیف‌های روشن سبز و آبی و برای استایل‌های تابستانه از طیف‌های پر جلوه و پر نقش و نگار آبی و سبز استفاده کنید. پاییز و زمستان بهترین زمان برای لباس‌هایی با رنگ‌های تیره و خنثی از آبی و سبز است.

مطلب پیشنهادی: راهنمای جامع ست کردن لباس آبی با سایر رنگ‌ها

ست کردن لباس‌های رنگ سبز

5. ست رنگ سبز با زرد خردلی

از آنجایی که رنگ زرد نشان دهنده درخشش خورشید و رنگ سبز نشان دهنده طبیعت است، این دو رنگ با یکدیگر هارمونی بسیار خوبی داشته و در نتیجه کنار هم قرار گرفتن این دو رنگ ترکیب بسیار جذاب و زیبایی را ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال: بسیاری از خانم‌ها مانتوهای زرد رنگ خود را با شال و کیف سبز ست کرده و استایلی خاص و شیک خلق می‌کنند. در ادامه با راهنمای کامل ست سبز و نکات مهم آن همراه باشید که اطلاعات مفید بیشتری در این رابطه در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

اگر به صورت رندوم و تصادفی طیف‌های متنوع از زرد و سبز را کنار هم قرار دهید ممکن است نتیجه‌های متفاوتی دریافت کنید که برخی اوقات دلنشین نیستند. برای ست کردن لباس‌های رنگ سبز با طیف سلطنتی، مانند سبز زمردی، بهتر است که از رنگ‌های شکیل مانند زرد خردلی استفاده شود تا سازگاری اجزای استایل شما بالا برود.

چه در استایل‌های اسپرت و چه در استایل‌های لوکس و فانتزی، این ترکیب رنگ بهترین انتخاب است.

ست کردن لباس‌های رنگ سبز

6. ترکیب ست سبز با بنفش

از نظر بصری، بنفش و سبز کاملا با یکدیگر در تضاد هستند که این موضوع منجر به یک ترکیب رنگی هماهنگ و دلنشین می‌شود. با استفاده از این ترکیب و قرار دادن بنفش در کنار لباس‌های رنگ سبز در هر سبک استایلی می‌توانید بدرخشید.

ست کردن لباس‌های رنگ سبز

7. ست سبز و صورتی

از دیگر ترکیب‌های رنگی که می‌توان با رنگ سبز ست کرده و استایلی بسیار زیبا را خلق نمود، رنگ صورتی است. این ست رنگی یکی از ست‌هایی که بانوان در فصل بهار و تابستان بسیار مورد استفاده قرار می‌دهند و از جذابیت بالایی نیز برخوردار است.

یک شلوار سبز رنگ در کنار تاپ یا بلوزی صورتی رنگ و یا حتی سرخابی یکی از هوشمندانه‌ترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود. در راهنمای کامل ست سبز و نکات مهم آن نیز، ما به شما عزیزان استفاده از این ست را توصیه می‌کنیم و این اطمینان را به شما می‌دهیم که سبز و صورتی در کنار یکدیگر از جلوه‌گری خاصی برخوردار هستند.

مطلب پیشنهادی: اصول شیک پوشی و ست کردن لباس

به راحتی می‌توانید با قرار دادن یک ژاکت سبز روی یک تاپ صورتی پاستلی یا برعکس، این ست رنگی محشر را امتحان کنید.

ست کردن لباس‌های رنگ سبز

8.چند طیف متفاوت از سبز

قطعا همه طیف‌های سبز با یکدیگر هماهنگی ندارند اما اگر بتوانید 2 یا 3 طیف مختلف اما هماهنگ را در کنار یکدیگر قرار دهید می‌توانید یک استایل مونوکروم (تک رنگ) و جذاب بسازید.

در نظر داشته باشید که حداکثر از 3 طیف متفاوت در استایل خود استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است استایل شما شلخته و ناهماهنگ به نظر آید.

ست کردن لباس‌های رنگ سبز

9. ترکیب رنگی نارنجی و سبز

از زیباترین رنگ‌های مکمل رنگ سبز، نارنجی را می‌توان یک سرو گردن بالاتر از دیگران تصور کرد. این ست رنگی آنقدر زیباست که بسیاری از پارچه‌های گرانقیمت را با چنین ست رنگی‌ای تولید و عرضه می‌نمایند. ست سبز و نارنجی در فصل‌های گرم سال مانند تابستان و حتی بهار از زیباترین ست‌های رنگی‌ای محسوب می‌گردند که هم برای بانوان و هم برای آقایان می‌تواند استایل‌های بسیار زیبایی را ایجاد نماید.

10. ترکیب رنگ سبز و مشکی

در رابطه با ست سبز و مشکی می‌توان گفت از آنجایی که مشکی یکی از رنگ‌های بسیار آسان در ست کردن است با هر رنگی می‌توان از آن استفاده کرد، اما ست سبز و مشکی یک ست ساده نیست و با رعایت نکات و اصول مهم مانند تعادل که پیشتر در همین مطلب تحت عنوان راهنمای کامل ست سبز و نکات مهم آن خدمتتان عرض شد، می‌تواند هم برای آقایان و هم بانوان یکی از ست‌های بسیار بسیار جذاب و زیبای تیره را تشکیل دهد.

اصولا در این نوع ست خانم‌ها بلوزهای سبز خود را با استفاده از دامن مشکی رنگ استفاده می‌نمایند و آقایان نیز بلوزهای سبز تیره خود را می‌توانند با شلوار و یا کت و شلوار مشکی ست نمایند و از جذابیت جلوه‌گری این استایل زیبا لذت ببرند.

سخن پایانی

با تشکر از همراهی همیشگی و گرمتان تا انتهای این مطلب، امیدواریم راهنمای کامل ست سبز و نکات مهم آن توانسته باشد در زمینه ست سبز و انتخاب بهترین رنگ برای همراهی در ست سبز، پاسخگوی نیازهایتان شود. در صورت تمایل می‌توانید تجارب خود را با ما و دیگر کاربران عزیز سایت بست پیج به اشتراک بگذارید.

بست پیج همواره آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان بوده و در تمایل می‌توانید مطالب بسیار کاربردی را در رابطه با ست‌های رنگی دیگر در قسمت مد مجله اینترنتی صفحه برتر مطالعه نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.