انیمیشن ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی

0

تماشای انیمیشن و کارتون یکی از سرگرم کننده ترین و جذاب‌ترین فعالیت‌ها برای کودکان و حتی بزرگسالان به شمار می‌آید. در دهه‌های اخیر انیمیشن‌های تاثیرگذار و فوق‌العاده‌ای ساخته شده‌است که دارای مفاهیمی غنی و متنوع است که گاهی حتی برای کودکان مناسب نمی‌باشد؛ پس بهتر است در هنگام انتخاب انیمیشن و کارتون برای کودکان، به ویژگی‌های فیلم مورد نظر و تناسب آن با سن و خصوصیات اخلاقی کودک دقت و توجه کافی داشته باشیم. در این مقاله به نقد و بررسی انیمیشن ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی (Cloudy With A Chance of Meatballs) می‌پردازیم و در صورت تمایل می‌توانید این انیمیشن زیبا را تماشا و دانلود کنید

مشخصات انیمیشن ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی

  • کارگردان: Phil Lord, Christopher Miller
  • تهیه کننده: Pam Marsden
  • مدت زمان: 1ساعت و 6 دقیقه
  • سال ساخت: 2009
  • کشور سازنده: آمریکا
  • رده سنی: بالای 3 سال
  • دسته: آموزش والدین

داستان ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی

فینیت کودکی باهوش و خلاق است. او به مسائل پیرامون خود نگاه متفاوتی دارد و تلاش می‌کند با اختراعات خلاقانه خود آنها را حل کند. در این میان تنها کسی که او را درک می‌کند و با حمایت خود به او دلگرمی می‌دهد مادر اوست. پدر او هر چند که علاقه شدیدی به فینیت دارد ولی از درک و ابراز احساس خود عاجز است. 

فینیت به تلاش خود برای اختراعات و نوآوری های بهتر ادامه می‌دهد و به مسخره شدن توسط دوستانش اهمیت نمی‌دهد. با بزرگ شدن فینیت و مرگ مادرش او تنهاتر می‌شود و زمان زیادی را در آزمایشگاه بزرگ خود می‌گذراند. 

او در حال کار روی آخرین اختراع خود است. دستگاهی که آب را به غذا تبدیل می‌کند. از آن طرف شهردار تلاش می‌کند که با سرمایه گذاری روی کارخانه ساردین آنرا احیا و شهر را نجات دهد. در این میان فینیت دستگاه خود را به نیروگاه شهر برده تا امتحان کند.

با اتصال دستگاه به برق شهر دستگاه پس از خرابکاری بسیار مثل یک موشک به آسمان می‌رود. تمام مردم شهر و همچنین پدر فینیت از او ناامید شده و تنهایش می‌گذارند. ولی در کمال ناباوری پس از چند دقیقه از آسمان چیز برگر می‌بارد و مردم بسیار خوشحال می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: انیمیشن شیر شاه؛ صحبت درباره مرگ برای کودکان

در این میان سم که کارشناس هواشناسی است گزارش های هیجان انگیز از این اتفاق نادر تهیه و از تلویزیون پخش می‌کند. سم در مورد طرز کار این دستگاه با فینیت تبادل نظر می‌کند و به او نزدیک می‌شود و رابطه احساسی بین آنها شکل می‌گیرد. شهردار شهر که تمام برنامه‌هایش در مورد احیای شهر به هم خورده سعی می‌کند با کنترل دستگاه فیلینت درآمدزایی کند. پس از یک ماه فیلینت متوجه می‌شود که سایز غذاهایی که از آسمان می‌بارد بزرگ و بزرگتر می‌شود.

با اینکه سم هم این مشکل را به فیلیت تذکر می‌دهد ولی شهردار او را قانع می‌کند که برای رونق شهر باز هم از این دستگاه استفاده کند. و در روز افتتاح گردش‌گری شهر یک طوفان ماکارونی شهر را به هم می‌ریزد و بارش باران غذاهای غول پیکر به تمام جهان گسترش پیدا می‌کند. فینیت به خود می آید و برای رفع این مشکل ماشینی طراحی میکند که با پرواز کردن و نزدیک شدن به دستگاه غذا ساز بتواند آن را خاموش کند. او به کمک سم و پس از گذر از مشکلات بسیار و تحمل سختی های زیاد میتواند به کمک اسپری کفش ژله ای خود دستگاه را متوقف و دنیا را نجات دهد.

انیمیشن ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی

نقد و بررسی فیلم ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی

نقاط مثبت

  • در انیمیشن ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی می توان به وضوح ابتکار عمل، خلاقیت و صبر و بردباری در فعالیت ها نوآورانه را مشاهده کرد.
  • در بخشی از انیمیشن ایثار به نمایش در می آید. البته به صورت محدود و بسیار کوتاه، نکات مثبتی در مورد ارتباط موثر با مردم بیان می شود.

نقاط منفی

  • در بخش هایی از انیمیشن خشونت و خشم و ناامیدی به نمایش گذاشته می شود.
  • در بخشی هایی از انیمیشن ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی اطلاعات نادرستی در مورد فیزیک کوانتوم گفته می شود.
  • در بخش هایی از انیمیشن، سکانس هایی ترسناک به نمایش در می آید، از جمله مرغ های پخته بدون سر و …

با فرزندان خود درباره این موارد صحبت کنید.

۱. از فرزند خود سوال کنید؛ اختراع کردن یعنی چی؟ از او بخواهید با توجه به محیط زندگی و اطرافش، بهترین اختراع هایی که دیده است برای شما بیان کند.

به او توضیح دهید بعضی از انسان ها، به مشکلات با دید دیگری نگاه می کنند. آن ها بر خلاف دیگران وقتی با مشکل مواجه می شوند، به فکر رفع مشکل با راه حل های مختلف می باشند. زمانی که فرزندتان اختراع های مفید اطرافش را برشمرد، از او بپرسید این اختراع ها برای رفع چه مشکلی ایجاد شدند.

2. از فرزند خود سوال کنید، یکی از مهترین ویژگی های یک مخترع چیه؟ ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی

در این سوال سعی کنید، یکی از مهترین ویژگی های یک مخترع، یعنی صبر و تلاش بی وقفه را برای او مطرح کنید. برای این کار می توانید مثال هایی از شخصیت اول انیمیشن ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی و یا افراد و مخترعین حقیقی معاصر و یا گذشته استفاده کنید.

3. از فرزند خود سوال کنید که اگر می خواست یک مخترع باشد، چه چیزی اختراع می کرد؟

باید توجه داشته باشید که نظر فرزند شما در اختراعی که مد نظرش می باشد، می تواند نشان دهنده مشکلاتی که او تصور می کند باشد. حال که متوجه می شوید مشکلات از نظر او چه چیز هایی هستند، می توانید زندگی را با حل بعضی از مشکلات برای او زیبا تر و دوست داشتنی تر کنید.

4. از فرزندتان در مورد فن آوری های روز سوال کنید، از او بپرسید، امروزه تکنولوژی چه مقدار توانسته به مردم کمک کند و چه مقدار به ضرر مردم جامعه بوده است؟

در این بخش سعی کنید برای فرزند خود این نکته را مطرح کنید که، خیلی از تکنولوژی ها می تواند مفید باشد، اما نحوه استفاده و شخصی که استفاده می کند، نقش مهمی در مفید بودن و یا مضر بودن یک تکنولوژی دارد.

منبع: سایت چی خوبه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.