راهنمای انتخاب عطر بهاره و مناسب عید 1402+ معرفی محصول

بررسی نکات مربوط به انتخاب عطر بهاره و مناسب عید

0

با شروع فصل تغییرات، جایگزینی عطرهای قدیمی با یک عطر بهاره و مناسب فصل، به استقبال سال جدید بروید. فصل بهار گل ها، چمن‌های تازه و باران‌های بهاری را به همراه دارد. بنابراین بهتر است رایحه ای انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با حال و هوای بهاری داشته باشد.

چرا برای هر فصل عطر مخصوص لازم است؟

با تغییر فصول، دما نیز تغییر می‌کند که می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روی عطر داشته باشد. ماندگاری و پخش رایحه در آب و هوای گرم تر نسبت به سردتر بسیار بهتر است، زیرا مولکول‌های معطر می‌توانند با سرعت بسیار بیشتری حرکت کنند.

عطر بهاره

این بدان معنی است که یک عطر چوبی یا تند که برای زمستان مناسب است، ممکن است در هوای گرم بهار خیلی تند و حتی زننده باشد و طبیعت تازه فصل را منعکس نکند و یا منجر به سردرد شود و در عین حال یک عطر ملایم بهاری در فصل زمستان پخش بو نخواهد داشت و استفاده از آن بی فایده است.

به کدام نت‌های عطری توجه بیشتری شود؟

در حالی که محیط اطراف ما با گل‌های شیرین و خوش رایحه شکوفا می‌شود، تمایل به رایحه‌هایی که بوهای نشاط‌آور طبیعت را تقلید می‌کنند، ذاتی است. از آنجایی که بهار فصل رشد مجدد و جوان سازی است، خانواده عطرهای تازه و گلی به بهترین وجه با تغییرات فصلی نشاط آور هماهنگ هستند.

مطلب پیشنهادی: همه چیز درباره نت‌های عطر و معرفی 10 نت اصلی و پر طرفدار

با زمستان خداحافظی کنید

زمستان بهترین زمان برای استفاده از عطرهای سنگین است. دمای بدن کاهش می‌یابد و چربی کمتری توسط پوست تولید می‌شود، بنابراین ماندگاری و پخش بوی عطر کاهش می‌‌یابد. عطرهای سبک تر ممکن است خاموش و ضعیف به نظر برسند، به همین دلیل است که زمستان به سمت عطرهای قوی تر جذب می‌شویم اما برای فصل بهار باید از عطرهای سبک تر استفاده شود.

بالا بودن دما و رطوبت بدن و همچنین گرمای هوا، استفاده از رایحه های تند و گرم را منع می‌کند. رایحه های خنک و تازه و همچنین سبک بهترین انتخاب‌ها هستند.

مقاله مرتبط: انتخاب عطر زمستانی + 10 عطر پرفروش

به نت‌ها توجه کنید

درک نت‌های عطر به شما در انتخاب درست کمک می‌کند. هر عطر از سه دسته نت عطر ساخته شده است. بویی که استشمام می‌کنید ابتدا از نت‌های بالایی می‌آید. وقتی که نت اولیه از بین رفت، نت‌های میانی را حس می‌کنید. نت‌های پایانی همان رایحه ماندگار و نهایی هستند که از باقی مانده عطر استشمام می‌شوند.

در حین خرید عطر بهاره به نت‌های آن توجه کنید تا هارمونی لازم را داشته باشند.

خنک و تازه

در خانواده عطرهای تازه، زیر شاخه‌ها عبارتند از: نت‌های سبز، اقیانوسی، مرکباتی، میوه‌ای و علفی. این سبک از عطر بهاره، با طراوت قابل توجهی در هوا پخش می‌شوند و در آب و هوای گرم استایل شما را شاداب تر می کنند.

گورماند

عطرهای گورماند همان عطرهایی با رایحه شبیه به خوراکی‌ها هستند و به عطرهایی اطلاق می‌شوند که ترکیبات رایحه آن‌ها در آشپزخانه‌ها یافت می‌شود مانند عسل، وانیل، شکلات و انواع میوه‌ها. بهار بدون شک فصل مناسبی برای استفاده از عطرهای خوش طعم است. برای داشتن رایحه ای دلپذیر و شیرین، رایحه ای با آکوردهای میوه ای، ترکیبی از نت های هلو، آلو و انگور سیاه را انتخاب کنید تا جلوه ای منحصر به فرد داشته باشید.

عطرهای گلی

عطر بهاره

در خانواده عطرهای گلی، زیر مجموعه‌ها عبارتند از: نت‌های گلی، گلی ملایم، گل‌های شرقی، تازه و پودری. بسیاری از گونه‌های گیاهی در بهار گل می‌دهند و فضا را با بوی مجلل، شیرین و حسی بی‌نهایت پر می‌کنند و عطرسازان را در طول قرن‌ها برای برآورده کردن میل طبیعی ما به این عطرها جذب کرده‌اند. اگر طرفدار عطرهای گلی هستید، به دنبال عطرهایی باشید که دارای زنبق، مگنولیا و یاس هستند زیرا این گل های سفید قوی ترین نت‌های عطرهای گل هستند.

بهترین عناصر برای یک عطر بهاره

1. یلانگ یلانگ

این گل محبوب مورد استفاده در عطر، بومی آسیای جنوب شرقی است و در دماهای گرم رشد می‌کند. درخت یلانگ یلانگ در طول سال شکوفا می‌شود و گل‌های معطری می‌دهد که برای تهیه اسانس مورد استفاده در محصولات زیبایی و عطرها چیده می‌شوند. این رایحه بیشتر به دلیل حضور در نت بالایی عطر معروف Chanel No. 5 بسیار معروف و پر طرفدار است.

2. زنبق دره

زنبق دره گل سفید زیبایی است که شبیه زنگوله های کوچکی اند که در دریایی از برگ های سبز روشن آویزان شده اند. این گونه عطر بسیار دلنشین و محبوبی دارد اما استخراج عصاره آن سخت است، بنابراین بیشتر به صورت مصنوعی ساخته می‌شود و یا صرفا در عطرهای بسیار قیمتی و خاص به صورت خالص استفاده می‌شود.

این گل در سراسر جنگل‌ها در آب و هوای معتدل رنیمکره شمالی رشد می‌کند و در دهه 1930 در مراسم ویژه اواخر بهار در فرانسه ظاهر شدند. کریستین دیور آنقدر عاشق زنبق بود که در سال 1956 رایحه ای خاص با آن ساخت و آن را در عطرهای تجاری رایج کرد. زنبق در حال بازگشت به نت‌های پایانی است و به دلیل قیمتی بودن این اسانس بسیار خاص و منحصر به فرد است.

3-رایحه فوژر

عطرهای مدرن فوژر (به معنی رایحه سرخس مانند) بسیار منحصر به فرد هستند و ما را به یاد بهار می‌اندازند. تن‌های علفی، سبز و چوبی با رایحه‌هایی از گل‌ها، مرکبات یا میوه‌ها ترکیب می‌شوند، سپس با نت‌های عمیق تر مشک، خس خس و یا عنبر آمیخته می‌شوند. عطرهای فوژر احساس تازگی را القا می‌کنند و بوی طبیعی دارند و از بهترین انتخاب‌ها برای یک عطر بهاره هستند.

4-مشک و چوب

برخی می‌گویند که بهار آن‌ها را به یاد قدم زدن در جنگل پس از یک باران طولانی می‌اندازد. بنابراین رایحه‌های چوبی سبک نیز نت‌های عالی برای یک عطر بهاره جدید در نظر گرفته می‌شوند. نت‌های گل‌های سفید همراه با رایحه‌های گل رز مخلوط شده با چوب صندل و مشک، ترکیبی همه پسند است که هم برای آقایان و هم خانوم‌های طرفدار رایحه طبیعی، مناسب است.

برترین عطرهای زنانه و بهاری

  1. Carolina Herrera) Good Girl Blush Eau de Parfum)
عطر بهاره
عطری جذاب و خانمانه که با آکوردهایی از گلهای سفید و ادویه های گرم ساخته شده است، به سادگی با نت‌های اولیه بادام و قهوه، نت‌های میانی یاس و گل سرخ و نت های پایانی دانه تونکا و کاکائو تشکیل شده است.
  • Amouage)  Lilac Love Eau de Parfum)
  • عطر بهاره
    رایحه یاس بنفش پودری شیرین و نرم که به سرعت تبدیل به کاکائو می‌شود.
  • chanel Paris) Paris Eau de Toilette)
  • عطر بهاره
    نت های لیموی تازه، نارنگی، گل رز داماسینا، دانه های فلفل صورتی تند و نعناع هندی چوبی، از نت‌های بارز این عطر بهاره هستند.

    برترین عطرهای بهاری مردانه

    1. Beau De Jour از (Tom Ford)
     عطر بهاره
    متشکل از اسطوخودوس، شمعدانی سبز گلدار، خزه بلوط، چرمی، مشک، نعناع هندی و کهربا
  • Dior Homme از (Dior)
  •  عطر بهاره
    متشکل از چرم، زنبق، سدر ، چوب صندل سفید ، گل ختی ، عود و پرتقال
  • Platinum Egoiste از (Chanel)
  • عطر بهاره
    رایحه ای تازه و مایل به سبز، گیاهی، خنک، اسطوخودوس و چوبی

    لازم به ذکر است 6 عطر معرفی شده از برترین و پرطرفدار ترین عطرهای جهانی هستند و ممکن است همه افراد بودجه خرید این عطرها را نداشته باشند اما با الگو برداری از نت‌های تشکیل دهنده این عطرها می‌توان از نسخه های در دسترس و مناسب قیمت تر بهره برد.

    سخن نهایی

    هیچ قانون و اجباری در مورد انتخاب عطر وجود ندارد، بنابراین اگر در تمام طول سال یک عطر امتحان شده دارید که با آن راحت هستید، نیازی به تغییر عطر خود ندارید. اما برای کسانی که می‌خواهند به صورت فصلی از عطر خاصی بهره ببرند، رعایت نکات ذکر شده در بالا برای پیدا کردن یک عطر ایده آل و مناسب کافی است. ادوتویلت‌های سبک بهترین انتخاب برای یک عطر بهاره هستند.

    منبع dolma
    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.