معروف‌ترین بازی‌های استیم: تجربه‌ای از دنیای بازی‌های دیجیتال

0

با گذشت سال‌ها از ایجاد پلتفرم بازی استیم توسط شرکت ولو، این پلتفرم به یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین نقاط تجمع گیمرها و توزیع بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شده است. تعداد بازی‌های متنوعی که بر روی استیم عرضه شده‌اند، از اکشن تا ماجراجویی و از استراتژی تا شبیه‌سازی، برای هر سلیقه‌ای محتوا دارند. در این مقاله، به برخی از معروف‌ترین بازی‌های استیم که تا تاریخ برش دانش من در سپتامبر 2021 پرطرفداری فراوان داشته‌اند، پرداخته خواهد شد.

معروف‌ترین بازی‌های استیم: تجربه‌ای از دنیای بازی‌های دیجیتال

در ادامه به معرفی معروف ترین بازی های استیم می‌پردازیم:

10. Rust

اگر شما یک گیمر حرفه ای هستید و بازی های سبک بقا را دوست دارید حتما نام بازی محبوب و معروف راست (Rust) را شنیده اید!

Rust یک بازی سبک بقا و اول شخص، جهان باز و چند نفره توسط استودیوی Facepunch است برای بازیکنانی که خواهان ترکیبی از بقا و کرفتینگ هستند. Rust که هر روز حدود 80.000 بازیکن را جذب می‌کند، یکی دیگر از بازی‌های استیم است که همچنان تعداد بازیکنان بالایی دارد و با در نظر گرفتن همه چیز، به نظر می‌رسد که این بازی هنوز نمرده است وهمچنان در حال پیشرفت است.

شما باید در این بازی برای زنده ماندن در جزیره هر کاری که لازم است انجام دهید چون هر چیزی و هرکسی می خواهند به شما آسیب برسانند و وسایلتان را بدزدند! یک پناهگاه بسازید، بخورید (یا خورده شوید)، و مواد مورد نیاز خود را جمع آوری کنید. تعداد زیادی سکونتگاه متروکه و بناهای تاریخی اسرارآمیز وجود دارد که می توانید آنها را کشف کنید.

Rust از زمان راه اندازی خود در 8 فوریه 2018 بیش از 300 به روز رسانی و یک پچ تضمینی در هر ماه دارد.این ها شامل بالانس کردن، بهبود هوش مصنوعی، به ‌روزرسانی‌های گرافیکی و موارد دیگر است. همچنین این بازی روزانه حدود 80.000 بازیکن دارد و در کل بیش از 100.000 بازیکن دارد.

ما به شما توصیه می کنیم که اگر تصمیم گرفتید تا Rust  را تجربه کنید حتما مراقب باشید چون این بازی به شدت اعتیاد آور است!

9. Wallpaper Engine

Wallpaper Engine در اصل یک بازی نیست، اما سزاوار جایگاهی در این لیست است. این عنوان هم اکنون در معروف ترین بازی های استیم، رتبه 9 است و روزانه بیش از 100.000 بازیکن فعال دارد.

با این عنوان شما می توانید از تصاویر پس زمینه زنده در دسکتاپ ویندوز خود استفاده کنید. این شامل انیمیشن های سه بعدی و دو بعدی، وب سایت ها، فیلم ها و حتی برنامه ها می شود.

 همچنین این برنامه به شما این امکان را می دهد که یک کاغذ دیواری موجود را انتخاب کنید یا خودتان آن را بسازید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و این برنامه به شما امکان می دهد تصاویر پس زمینه را به دستگاه خود منتقل کنید و از آنها در حال حرکت استفاده کنید.

دانستن این بخش استیم مهم است: کیف پول استیم و آموزش مشاهده آن در استیم

Wallpaper Engine با استفاده از تصاویر پس زمینه زنده در دسکتاپ ویندوز، یکنواختی پس زمینه های ثابت را از بین می برد. همچنین با لینک شدن به ورک شاپ استیم ، به شما این امکان را می دهد تا تصاویر پس زمینه متحرک ایجاد شده و به اشتراک گذاشته شده را توسط انجمن استیم دانلود کنید.

 این کتابخانه دارای خلاقیت هایی است که شامل بازی ها، ورزش ها، حیوانات و حتی میم ها می شود. شما حتی می توانید تصاویر پس زمینه خود را با استفاده از ویرایشگرWallpaper Engine ایجاد کنید. علاوه بر این، می‌توانید برنامه مخصوص گوشی های اندرویدی Wallpaper Engine را در فروشگاه Google Play دانلود کنید.

8. Grand Theft Auto V

قاطعانه میشه گفت که دیگه هیچکس بین گیمر ها نیست که شاهکار شرکت راکستار رو نشناسه! بله GTA V!

GTA V که با طراحی و داستان سرایی جهان باز خود، که به اندازه یک فیلم لذت بخش است، بازی‌های رایانه شخصی را شکل داده است. در حالی که داستان بازی به تنهایی ارزش بازی کردن را دارد و حتی ممکن است اغراق‌آمیز و ترسناک باشد.

 جذابیت ابدی GTA V در این است که چگونه حواستان به ماموریت‌های جانبی، یا ماشین‌های زیبا برای دزدی، یا دیدن آنچه در اطراف پیچ بعدی وجود دارد، پرت می‌شود. GTA 5 به شما این امکان را می دهد تا بازی چندنفره آنلاین، دزدی‌ها، دنیای فشرده و جهان باز آن را تجربه کنید. مکانی با طراحی فوق‌العاده که شما را به سادگی با آن آشنا خواهد کرد!

از زمان انتشار GTA V تاکنون بازی های جهان باز زیادی عرضه و تولید شده اند اما هیچکدام نتوانستند جای بازی محبوب و تکرار نشدنی یعنی GTA V  را بگیرند!

حتما بخوانید: راهنمای ریجن استیم (region)  و نکات تغییر آن

در حال حاضر بیش از 165 میلیون نسخه از این بازی با بیش از 6 میلیارد دلار درآمد به فروش رسیده است که این باعث می شود که یکی از محبوب ترین بازی های جهان باشد. تنها در استیم، GTA V روزانه حدود بیش از 140.000 بازیکن دارد.

 این بازی دارای یک جامعه مادینگ قوی با هزاران ماد ساخته شده توسط بازیکنان است. همچنین تعداد بسیار زیادی بیننده در توییچ دارد زیرا استریمرهای محبوب زیادی هرروز این بازی جذاب را استریم می کنند.

7. Naraka: Bladepoint

خوش اومدید به افسانه های جذاب در ناراکا (Naraka: Bladepoint) . با دوستان خود در نبردهای تنومند و سریع تیم شوید تا تجربه یک بازی بتل رویال را داشته باشید که شبیه به سایرین نیست. شما باید سبک بازی خود را با گروه های مختلف قهرمانان با مهارت های منحصر به فرد پیدا کنید.تاکنون بیش از 20 میلیون بازیکن در حال حاضر به این مبارزه پیوسته اند.

ناراکا روزانه بیش از 200.000 بازیکن فعال دارد و هنوز در حال پیشرفت است! شما می توانید این عنوان را در استیم به صورت رایگان تجربه کنید.

6. Starfield

RPG جدید شرکت بزرگ Bethesda بالاخره اینجاست! استارفیلد  (Starfield)اولین دنیای جدید در بیش از 25 سال از استودیوی بازیسازی Bethesda است. خالقان برنده جایزه The Elder Scrolls V: Skyrim و Fallout 4. در این بازی نقش آفرینی نسل جدید در میان ستارگان قرار می گیرید و هر شخصیتی را که می خواهید بسازید و با آزادی بی نظیر کاوش کنید و در سفری حماسی برای پاسخ به بزرگترین رمز و راز بشریت قدم بگذارید.

 برخی از بخش‌های Starfield احساس بازگشت به Skyrim یا Fallout را دارند، اما برخی دیگر کاملاً جدید و متفاوت هستند. استارفیلد ممکن است بهترین نقش‌آفرینی اصلی بتسدا نباشد، اما قطعاً بزرگ‌ ترین است.

استارفیلد هم اکنون روزانه بیش از 250.000 بازیکن فعال دارد و این تازه شروع ماجراست و هرروز تعداد کسانی که این بازی شگفت انگیز و جذاب را تجربه می کنند بیشتر و بیشتر می شود.

5. Apex Legends

ایپکس لجندز (Apex Legends) یک بازی شوتر رایگان است که توسط Respawn Entertainment توسعه یافته و توسط شرکت بزرگ Electronic Arts منتشر شده است. این بازی دارای انواع Legends، گیم پلی تاکتیکی و نوآوری هایی است که تجربه بتل رویال را متحول می کند.

 هر لجندی شخصیت، نقاط قوت و توانایی های خاص خود را دارد که یادگیری آنها آسان است، اما تسلط بر آنها دشوار. به علاوه تعداد زیادی سلاح و تجهیزات قدرتمند وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. در سال 2020، Apex Legends برنده جایزه “بهترین بازی که از آن لذت می برید” شد.همچنین بیش از 50 جایزه دارد و توسط IGN به عنوان “بهترین شوتر 2019” انتخاب شده است.

ایپکس لجندز هم اکنون در استیم بیش از 350.000 بازیکن فعال دارد و به صورت رایگان عرضه شده که شما عزیزان می توانید در هر زمانی این بازی تکرار نشدنی را تجربه کنید و لذت ببرید.

4. Player Unknown’s Battlegrounds

تا الان پابجی Player Unknown’s Battlegrounds (PUBG) یکی از بزرگترین بازی‌های جهان است. اگرچه تعداد بازیکنان آن در طول سال ها کاهش یافته است، اما به لطف عناوین جدیدتر بتل رویال، همچنان موفق تر می شود.

PUBG: BATTLEGROUNDS یک بازی بتل رویال (مشابه Fortnite) است که توسط Krafton ساخته شده. شما باید در مکان های استراتژیک فرود بیایید، سلاح ها را غارت کنید و زنده بمانید تا آخرین تیم ایستاده شوید. این بازی که در 21 دسامبر 2017 منتشر شد و نقدهای متفاوت زیادی را در استیم دریافت کرد. اکثر نظرات منفی در مورد هکرها و ریزتراکنش های گران قیمت است.

این بازی شاهکار در استیم بیش از 370.000 بازیکن فعال دارد و همچنین پابجی موبایل در کشور هند یکی از محبوب ترین بازی ها است!

بازی “PlayerUnknown’s Battlegrounds”، مخفف “PUBG”، یکی از موفق‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های شوتر بتل رویال است که توسط کره‌ای به نام Brendan Greene توسعه داده شده و توسط شرکت PUBG Corporation منتشر شده است. این بازی در سال 2017 عرضه شد و به سرعت تبدیل به یک پدیده جهانی شد، با جذب میلیون‌ها گیمر از سراسر جهان.

بازی “PlayerUnknown’s Battlegrounds”، مخفف “PUBG”، یکی از موفق‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های شوتر بتل رویال است که توسط کره‌ای به نام Brendan Greene توسعه داده شده و توسط شرکت PUBG Corporation منتشر شده است. این بازی در سال 2017 عرضه شد و به سرعت تبدیل به یک پدیده جهانی شد، با جذب میلیون‌ها گیمر از سراسر جهان.

در بازی PUBG پابجی، 100 بازیکن به صورت همزمان به یک جزیره بزرگ منتقل می‌شوند و در یک محیط باز، ماموریت دارند تا تا زمان زنده ماندن خود را ادامه دهند. بازیکنان باید به دنبال اسلحه‌ها، تجهیزات و منابع مختلف باشند تا برای مبارزه با دیگر بازیکنان آماده باشند. همچنین، یک ناحیه پویا به نام “منطقه خطرناک” به تدریج بزرگ می‌شود و بازیکنان را به مناطق کوچک‌تری هدایت می‌کند، که این وضعیت باعث افزایش تنش و تاکتیک در بازی می‌شود.

مقاله پیشنهادی: 10 از بهترین بازی‌های رایگان استیم

100 بازیکن به صورت همزمان به یک جزیره بزرگ منتقل می‌شوند و در یک محیط باز، ماموریت دارند تا تا زمان زنده ماندن خود را ادامه دهند. بازیکنان باید به دنبال اسلحه‌ها، تجهیزات و منابع مختلف باشند تا برای مبارزه با دیگر بازیکنان آماده باشند. همچنین، یک ناحیه پویا به نام “منطقه خطرناک” به تدریج بزرگ می‌شود و بازیکنان را به مناطق کوچک‌تری هدایت می‌کند، که این وضعیت باعث افزایش تنش و تاکتیک در بازی می‌شود.

3. Baldur’s Gate 3

بالدور گیت 3 (Baldur’s Gate 3) یک بازی ویدئویی نقش آفرینی است که توسط Larian Studio ساخته و منتشر شده است. این سومین بازی اصلی از سری Baldur’s Gate است که بر اساس سیستم نقش آفرینی Dungeons & Dragons ساخته شده است.

Baldur’s Gate 3 یک بازی ویدئویی نقش آفرینی چند نفره، تک نفره و همکاری است. بازیکنان می توانند یک یا چند شخصیت بسازند و همراه با تعدادی شخصیت از پیش ساخته شده یک مهمانی تشکیل دهند تا داستان بازی را کشف کنند.

 به صورت اختیاری، بازیکنان می‌توانند یکی از شخصیت‌های خود را بردارند و به صورت آنلاین با بازیکنان دیگر متحد شوند. مانند بازی های قبلی، Baldur’s Gate 3 دارای مبارزات نوبتی است، مشابه بازی های قبلی لاریان یعنی Divinity Original Sin Series. همه مبارزات بر اساس قوانین Dungeons & Dragons است.

Baldur’s Gate 3 مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و از گیم پلی، روایت، میزان محتوا و بازی تمجید کردند.

این بازی روزانه بیش از 400.000 بازیکن دارد و هرروز تعدادشان بیشتر می شود.

2. Dota 2

بازی “Dota 2” یکی از پرطرفدارترین بازی‌های استراتژیک آنلاین چندنفره (MOBA) است که توسط شرکت Valve Corporation توسعه داده شده و در سال 2013 منتشر شده است. نسخه دوتا 2 به عنوان نسخه بهبود یافته و با کیفیت‌تری از بازی اصلی “Defense of the Ancients” (DOTA) در طراحی و ارتقاء گرافیکی به شمار می‌رود.

 Dota 2 یا Defence of the Ancients یک بازی محبوب MOBA (محیط نبرد آنلاین چند نفره) است. این بازی توسط Valve ساخته شده است و رتبه دوم از نظر تعداد بازیکن در استیم است. در این بازی شما یک هدف دارید: قبل از اینکه دشمن شما را نابود کند، Ancient آنها را نابود کنید.

اگرچه هدف بسیار ساده است، برای موفقیت، بازیکنان باید به عنوان یک تیم کار کنند و بسیاری از کارهای دیگر را انجام دهند تا بتوانند Ancient حریف را نابود کنند. هم اکنون دوتا 2 روزانه در استیم بیش از 690.000 بازیکن فعال دارد.

در بازی Dota 2، بازیکنان به دو تیم مختلف تقسیم می‌شوند: “رادیانت” و “دایرکت”، و هر تیم سعی می‌کند پایگاه دیگر تیم را تخریب کند. بازی از نظر گیم‌پلی بسیار پیچیده است و شامل عناصر استراتژیک، تیمی، و تکتیکی است. هر بازیکن یک قهری (Hero) را انتخاب می‌کند، و هر قهری دارای توانایی‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که در نبردها و تداخل‌ها به کار می‌رود. همچنین، با گذشت زمان و در طول بازی، قهری‌ها قادر به جمع‌آوری تجهیزات و بهبود مهارت‌های خود هستند.

توجه به تکنیک‌های استراتژیک، هماهنگی تیمی، و مهارت‌های فردی، Dota 2 به عنوان یک تجربه ژرف و چالش‌برانگیز در دنیای بازی‌های آنلاین محسوب می‌شود. با گرافیک‌های خیره‌کننده و اجزای طراحی‌شده با دقت، این بازی توانسته است جامعه‌ای پرشور از بازیکنان از سراسر جهان را به خود جذب کند.

به‌عنوان یکی از بازی‌های MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) موفق، Dota 2 تعداد زیادی از بازیکنان را به خود جذب کرده است. شاید یکی از علل محبوبیت و زیاد بودن کاربران استیم را همین بازی Dota2 دانست.

1. بازی Counter-Strike: Global Offensive

بالاخره می رسیم به محبوب ترین بازی در استیم و اون چیزی نیست جز Counter-Strike: Global Offensive

CS:GO با جذب بیش از 1.390.000 بازیکن در هر روز، بازی شماره یک بی چون و چرا در استیم است. حتی پس از انتشار آن در 17 سال پیش، بازی همچنان در صدر جدول استیم قرار دارد.

این بازی حرفه ای دارای تعداد زیادی لیگ و تورنمنت است. وقتی یک تورنمنت بزرگ (مثلاً PGL Major) در Twitch به صورت زنده پخش می شود، بینندگان آن بیش از یک میلیون نفر می شوند که این بازی را تماشا می کنند. مسابقات قهرمانی بزرگ توسط کمپانی والو حمایت می شود که در آن جایزه حداقل 1.000.000 دلار است.

بازی “Counter-Strike: Global Offensive” (معمولاً به عنوان CS:GO شناخته می‌شود) یک بازی شوتر اول‌شخص چندنفره است که توسط شرکت Valve توسعه داده و در سال 2012 منتشر شده است. این بازی به عنوان نسخه به‌روزشده و بهبود یافته از بازی قدیمی Counter-Strike به‌شمار می‌رود و به سرعت توانسته است جامعه‌ای پرشور و علاقه‌مند از گیمرها و انصار بازی‌های شوتر را به خود جلب کند.

در CS:GO، بازیکنان دو تیم مختلف به نام‌های “تروریست‌ها” و “ضدتروریست‌ها” را به نقاب می‌پوشانند. هر تیم مأموریت‌های متفاوتی دارد که از انجام آن‌ها بستگی به نقش و موقعیت بازیکن در تیم دارد. مثلاً تروریست‌ها ممکن است باید محل‌ها را تخریب کرده یا گروه‌های غیرنظامی را گروگان گیری کنند، در حالی که ضدتروریست‌ها باید از تروریست‌ها جلوگیری کرده و گروگان‌ها را نجات دهند.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد CS:GO، گیم‌پلی استراتژیک و تاکتیکی آن است. بازیکنان باید به‌خوبی با سلاح‌ها و تجهیزات مختلف آشنا شوند، از تفکر و هماهنگی تیمی برخوردار باشند و استراتژی‌های مناسبی برای مختلف موقعیت‌ها پیش بینی کنند. همچنین، عنصر شگفت‌انگیز بازی در انواع نقشه‌های مختلف و مکان‌هایی که برای انجام مأموریت‌ها و مبارزات استفاده می‌شوند، نهفته است.

CS:GO به عنوان یک ای‌اس‌پی (esports) محبوب و موفق نیز به شمار می‌آید. تورنمنت‌ها و رقابت‌های جهانی با جوایز قابل توجهی برگزار می‌شوند و گیمرها از سراسر جهان در تیم‌های حرفه‌ای شرکت می‌کنند. این بازی با گرافیک‌های بالا، مکانیک دقیق و ارتباط مستقیم با جامعه بازیکنان، به عنوان یکی از موفق‌ترین بازی‌های شبکه‌ای و چندنفره تجربه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.