اصول شیک پوشی و ست کردن لباس

0

یکی از مهمترین اصول در هر جامعه و فرهنگی نوع پوشش شهروندانشان می‌باشد. اصولا در جوامعی که شهروندان برای شخصیت فردی خود در سطح جامعه اهمیت قائل می‌شوند، شاهد رعایت اصول شیک پوشی و ست کردن لباس در بین بانوان و آقایان خواهیم بود.

اهمیت به زیبایی ظاهری با توجه به مدهای امروزی، گاهی می‌تواند صرفا استفاده از البسه لوکس و گرانقیمت معنی شود. چنین برداشتی از حقیقت شیک پوشی بسیار به دور است. برای شیک پوش بودن اصولی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها استفاده از شیوه‌‌های ست کردن لباس است.

مردم، در سطح جامعه و در طول قرارهای کاری، دوستانه و … اولین عاملی که برای سنجش شخصیت و اعتبار شما در نظر خواهند گرفت نوع پوشش شما است. در صورتی که به چشم آنها شما از دسته شهروندانی باشید که اصول شیک پوشی و ست کردن لباس را رعایت کرده است، به احتمال خیلی زیاد به راحتی قابل مورد اعتماد قرار خواهید گرفت و اهداف مورد نظرتان را از آن ملاقات و دیدار بدست خواهید آورد.

چگونه لباس را ست کنیم؟

پس با توجه به این حقیقت که ظاهر شما می‌تواند تا حد بسیار زیادی نشان دهنده‌ی شخصیت شما باشد، توجه بسیار در انتخاب نوع و رنگ لباس و استفاده از اصول شیک پوشی و ست کردن لباس اهمیت فراوانی دارد. چرا که شما قادر خواهید بود توسط استفاده از لباس‌های جذاب و شیک، انتقال دهنده این پیام به تمامی اطرافیان در سطح جامعه باشید که شما فردی هستید که به شخصیت خود اهمیت می‌دهد.  

با ما در ادامه این مطلب از سری مطالب آموزنده در زمینه مد و زیبایی وبسایت بست پیج، همراه باشید تا با مهمترین و کارآمد‌ترین اصول شیک پوشی و ست کردن لباس آشنا شده و بتوانید نسخه‌ای بسیار شیک پوش‌تر از خودتان را در جامعه معرفی کنید.

آشنایی با اهمیت ست کردن لباس در اصول شیک پوشی

آشنایی با اهمیت ست کردن لباس در اصول شیک پوشی

ست کردن لباس یکی از روشهای بسیار مرسوم و موثر در ایجاد یک ظاهر شیک و جذاب دارد و می‌توان گفت که یکی از اصلی‌ترین اصول شیک پوشی، ست کردن لباس است. یکی از دلایلی که به ست کردن لباس اهمیت بسیار ویژه‌ای می‌بخشد، دنیای گسترده طیف‌های رنگی است.

اصول شیک پوشی و ست کردن لباس، از آنجا که طیف‌های رنگی بسیار گسترده‌ای وجود دارد می‌تواند اقدام بسیار مهمی در رابطه با کیفیت جذابیت ظاهری شما عزیزان باشد. جهان رنگ‌ها مملو از رنگ‌های بسیار زیادی است که در صورت انتخاب صحیح می‌توانند مکمل هم بوده و جذابیت خاصی را به تیپ ظاهری شما ببخشند.

 در صورت استفاده از رنگهایی که مکمل یکدیگر هستند، پیغام روشنی را به افراد و بینندگان از طرف شما ارسال میکند. پیغامی که از اهمیت بالای شما نسبت به شخصیت خود می‌گوید. در اولین قدم برای رسیدن به احترام اجتماعی و محترم شمرده شدن، می‌بایست خود در احترام گذاشتن به خویشتن پیش قدم بود. اطرافیان زمانی که بیننده نوع رفتار محترمانه شخص با خودش باشند، می‌آموزند که می بایست به این فرد احترام بگذارند.

رنگ‌های مکمل در ست لباس

رنگ‌های مکمل در ست لباس

در مسیر آشنایی با اصول شیک پوشی و ست کردن لباس، به اهمیت استفاده از ست‌هایی متشکل از رنگ‌های مکمل بر می‌خوریم که بسیار مهم است. این اهمیت در شیک پوشی تا حدی بالاست که در حال حاضر تمامی برندهای طراحی و تولید لباس، محصولات خود را با ست‌ رنگی مکمل  تولید و در سطح بازار توزیع می‌نمایند.

برای مثال می‌توان به نمونه‌ رنگهای ذیل که مکمل یکدیگر هستند اشاره نمود:

  • رنگهای بنفش و زرد
  • رنگهای سبز و قرمز
  • رنگهای آبی و نارنجی
  • و …

بدون شک استفاده از رنگ‌های مکمل باعث می‌شود تا جذابیت تیپ ظاهری چندین برابر شده و اصول شیک پوشی و ست کردن لباس باعث جذابیت هرچه تمامتر لباسهای انتخاب شده توسط شما عزیزان شوند.

اگر تا کنون از چنین رویکرد و شیوه‌ای به عنوان یکی از راه‌کارهای موجود در اصول شیک پوشی و ست کردن لباس بهره نبرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا سری به کمد لباس‌های خود بزنید و اگر لباس‌هایی با چنین رنگهای مکمل در کمد لباس خود دارید در اولین فرصت از آنها استفاده کنید تا خود شاهد تاثیر بسیار زیادی که ترکیب ست این رنگ‌ها در کنار مکمل خود دارند شوید.

کالکشن‌های جدید 2023 که از طرف برندهای متعددی برای پاییز و زمستان معرفی و ارائه شده‌اند، هم اکنون از رنگ‌های مکمل برای ست کردن تکه‌های مختلف در هر ست استفاده کرده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم اگر تا کنون از این مکمل‌های رنگی استفاده نکرده‌اید، برای امتحانشان، از پاییز زیبای فعلی استفاده نمایید.

اصول شیک پوشی و ست کردن لباس با رنگهای سایه روشن

اصول شیک پوشی و ست کردن لباس با رنگهای سایه روشن

سایه روشن‌ها رنگ‌هایی هستند که در کنار رنگ‌های مکمل یکی دیگر از ست‌های رنگی لباس‌ را تشکیل می‌دهند، و گفتنی است که استفاده از این نوع رنگ بندی در بسیاری از ست‌های ترند شده و معروف نیز دیده می‌شد. سایه روشن‌ها شامل رنگ‌هایی مانند:

  • تلفیق رنگ کرم و قهوه‌ای
  • رنگ قهوه‌ای سوخته در کنار قهوه‌ای روشن
  • و …

می‌شوند که در کالکشن‌های 2023 تیپ‌های رسمی و مجلسی هم در بانوان و هم در آقایان به وفور قابل مشاهده هستند. زیبایی خیره کننده این ست‌های رنگی یکی دیگر از شگرد‌ها و اصول شیک پوشی با کمک ست کردن محسوب می‌شود که الحق و الانصاف که می‌تواند در هر مجلس و جمعی، خیره کننده ظاهر شود.

اصول شیک پوشی برا مردان

اصول شیک پوشی

در ادامه آشنایی با اصول شیک پوشی به معرفی و ارائه نکاتی خواهیم پرداخت که می‌توانند تاثیر بسیار زیادی بر جذابیت پوشش داشته باشند. نکات شاید به ظاهر ساده‌ای که قادر به ایجاد تغییرات اساسی هستند.

حتما بخوانید: راهنمای کامل شیک پوشی برای آقایان

اگر شما نیز مایل به آشنایی و استفاده از اصولی هستید که به شیک پوشی شما کمک بیشتری کند، در ادامه مطلب اصول شیک پوشی و ست کردن لباس، با ما همراه باشید و از نکاتی که در ذیل آمده استفاده نمایید.

  • مرتب و بسیار تمیز باشید، چرا که ظاهری مرتب می‌تواند به جذابیت شیک پوشی شما بسیار کمک کند.
  • استفاده از عطر و خوشبو کننده از اصولی است که در هر آقا و خانم شیک پوشی، یکی از ارکان اصلی محسوب می‌شود.
  • ناخن‌های خود را کوتاه و از آشفتگی ظاهری بپرهیزید و همیشه سعی کنید موهایی برس کشیده و مرتب داشته باشید.
  • تمیز نگه داشتن کفش‌ها یکی از نکات بسیار مهم است، اولین قسمتی از تیپ ظاهری که سریعا به چشم دیگران می‌آید کفش‌های شما هستند. در صورت کثیف بودن به شدت روی شخصیت شما تاثیر منفی خواهند گذاشت.
  • به یاد داشته باشید که همیشه به اندازه میکاپ کنید، هیچگاه اجازه ندهید تا چهره و زیبایی طبیعی شما با آرایش بیش از حد از بین برود.
  • فرقی نمی‌کند کفش یا پیراهن و شلوار، همیشه سعی داشته باشید تا از البسه هم سایز خود استفاده کنید. نه گشاد و بزرگ و نه تنگ و کوچک. دقیقا هم سایز خود خرید کنید که به شدت می‌تواند باعث افزایش جذابیت تیب ظاهری شما و شیک پوش به نظر آمدن شما بشود.
  • یکی از اصول شیک پوشی و ست کردن لباس، استفاده از یک پیراهن کوتاه و ساده در مجالس است که با رنگی مکمل پوشیده شود. اما به یاد داشته باشید که نباید بیش از حد کوتاه و جذب باشد، که در اینصورت باعث افت زیبایی ظاهری شما خواهد شد.
  • در رابطه با بانوانی که تمایل دارند قد خود را بلندتر و بدنشان را لاغر‌تر از آنچه که هست نشان دهند، استفاده از پیراهن مشکی توصیه می‌شود.
  • بانوانی که تمایل دارند قدشان کوتاه‌تر از آنچه که هست و بدنشان نیز چاق تر به نظر آید، توصیه ما به این عزیزان استفاده از پیراهن با رنگ‌های بسیار روشن و است.
اصول تناسب و هماهنگی در شیک پوشی

اصول تناسب و هماهنگی در شیک پوشی

بی شک همه می‌دانند و به این موضوع واقف هستند که تناسب قد و وزن مهمترین عامل در شیک پوش بودن محسوب می‌شود. در همین زمینه، بسیار مهم است که میزان وزنتان را متناسب و هماهنگ با میزان قدتان حفظ کنید.

یکی از دلایلی که برخی از افراد هرگز شیک پوش به نظر نمی‌آیند نیز در واقع همین عامل است. عدم تناسب بین قد و وزن باعث می‌شود تا در صورت پوشیدن گران قیمت ترین لباس‌ها نیز هرگز شیک پوش به نظر نرسید.

اصول شیک پوشی با استفاده از اکسسوری‌ها

اصول شیک پوشی و ست کردن لباس در رابطه با استفاده از اکسسوری‌های مختلف نیز صدق می‌کند و متاسفانه بسیاری از بانوان به این امر هیچگونه توجهی ندارند. به یاد داشته باشید که در صورت استفاده از اکسسوری‌هایی مانند ساعت‌های شیک و هماهنگ با ست لباستان و یا استفاده از یک انگشتر می‌تواند در شیک پوش به نظر آمدنتان معجزه نماید.

رنگ‌ها و اصول شیک پوشی و ست کردن لباس

رنگ‌ها در ست کردن لباس‌‌ها حرف اول را می‌زنند. در کل شیک پوشی تا میزان بسیار زیادی از رنگ‌ها تاثیر می‌پذیرد. هر رنگی نیز خواص و تاثیر مختص به خود را در استایل ما ایفا می‌کند. با توجه به این مساله در ادامه مطالب اصول شیک پوشی و ست کردن لباس، به سراغ معرفی رنگ‌ها و تاثیراتی که می‌توانند برخی از رنگ‌های رایج در میزان شیک پوشی ما داشته باشند رفته‌ایم.

استفاده از رنگ سیاه و سفید در اصول شیک پوشی و ست کردن لباس
  • استفاده از رنگ سیاه و سفید در اصول شیک پوشی و ست کردن لباس

سیاه و سفید جزو رنگهایی هستند که با هر استایل و در هر سال و دوره‌ای می‌توانند بسیار پرطرفدار و البته زیبا باشند. این دو رنگ هیچگاه کنار گذاشته نخواهند شد و استفاده از آنها طبق عهد نامه‌ای نانوشته، همیشگی است.

  • برای مثال استفاده از رنگ مشکی می‌تواند بر هر رنگ تند دیگری که در کنارش قرار می‌گیرد تاثیر داشته باشد و رنگ‌های تند را خنثی‌تر خواهد کرد.
  • در مقابل، استفاده از رنگ سفید باعث می‌شود تا هر رنگی که در کنارش استفاده و پوشیده شده از آنچه که واقعا هست روشن‌تر به نظر آید.
رنگ قرمز و اصول شیک پوشی و ست کردن لباس
  • رنگ قرمز و اصول شیک پوشی و ست کردن لباس

قرمز رنگ جذابی است. خانم‌ها بیش از آقایان ممکن است از این رنگ استفاده کنند ولی این به معنای عدم استفاده آقایان از این رنگ نیست. اما رنگ قرمز در اصول شیک پوشی و ست کردن لباس دارای نکاتی است که اگر مورد توجه  و رعایت قرر بگیرد، تا میزان بسیاری می‌توانند افزایش دهنده زیبایی و جذابیت شما عزیزان شوند.

  • سعی کنید از رنگ قرمز در کنار آبی و زرد استفاده نکنید، به این دلیل که هارمونی خوبی با یکدیگر نداشته و تنها در شرایطی می‌توانند زیبا و مناسب در کنار یکدیگر ظاهر شوند که آبی به بنفش نزدیک باشد و زرد نیز به رنگ نارنجی تمایل زیادی داشته باشد.
  • به هیچ وجه زمانی که یکی از تکه‌های لباس شما قرمز است از رنگ قرمز برای تکه بعدی لباستان استفاده نکنید و در عوض تلاش کنید تا از رنگ‌های خنثی برای قرار گرفتن در کار رنگ قرمز استفاده نمایید.
  • رنگ آبی و اصول شیک پوشی و ست کردن لباس

یکی از رنگهایی که در ست کردن می‌توان از آن بسیار استفاده نمود و تاثیرات خیلی زیبایی را در پوشش دارا است، رنگ آبی است. این رنگ با رنگهایی مانند:

  • مشکی
  • نارنجی
  • سفید

فوق‌العاده عمل می‌کند و بیشترین زیبایی رنگ آبی، زمانی جلوه‌گر می‌گردد که با این رنگ‌ها ست و در کنارشان قرار می‌گیرد.

  • رنگ زرد و تاثیر آن در اصول شیک پوشی و ست کردن لباس

رنگ زرد از آن دسته رنگهای بسیار سخت در ست کردن محسوب می‌شود. به همین دلیل، عزیزانی که از اصول ست کردن برای رسیدن به شیک پوشی بیشتر و استایلی زیبا باخبرند به جای استفاده از رنگ زرد، معمولا از لیمویی و زرد بسیار روشن استفاده می‌نمایند.

در این صورت این عزیزان قادر خواهند بود تا کمی راحتتر بتوانند با لباس‌های دیگر، این رنگ را ست و استفاده کنند. اما نکته جالب اینجاست که استفاده از رنگ زرد در کنار هم رنگ‌های خودش می‌تواند جذاب باشد.

  • رنگ سبز و ست کردن این رنگ با اصول شیک پوشی

رنگ آرامش و طبیعت، رنگی که بسیاری از مردم آن را دوست دارند و اکثرا در هنگام خرید به دنبال بالاتنه‌های سبز رنگ هستند. سبز رنگی است که می‌تواند با قرار گرفتن و ست شدن کنار رنگهایی مانند:

  • زرد
  • سفید
  • مشکی
  • آبی

جلوه‌گری کرده و در کل ست زیبایی را تشکیل دهد. نکته جالب در رابطه با رنگ سبز نیز این است که رنگ مکمل قرمز است و سبز و قرمز در کنار هم یکی از بهترین ترکیب‌ها را ایجاد خواهند نمود.

کلام آخر

در این مطلب به سراغ بررسی اصول شیک پوشی و ست کردن لباس رفتیم. به نکاتی مهم در رابطه با این اصول شیک پوشی اشاره کردیم که در صورت رعایت می‌توانند تاثیر بسیار زیادی را در شیک پوش بودن داشته باشند. از اهمیت ست کردن سخن گفتیم و به سراغ معرفی برخی از بهترین ست های رنگی رفتیم و در آخر نیز تاثیر برخی از رنگ‌های رایج را به صورت خلاصه خدمتتان ارائه نمودیم.

ضمن تشکر از همراهی صفحه برتر، از شما خواهشمندیم تا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان گذاشته و در صورتی که تجربه استفاده از ست رنگی خاصی را دارید که توانسته جذاب به نظر آید با ما و دیگر کاربران عزیز وبسایت به اشتراک بگذارید. ما همیشه منتظر استفاده از نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.