معروف ترین بازی های ویدیویی کدامند؟ | بروزرسانی 1402

0

در حالی که در چند سال گذشته هیچ کمبودی در بازی‌های منتشر شده وجود نداشته است، ممکن است کمی عجیب به نظر برسد که اکثر بازی ‌های معروف در سال 2023 در واقع بسیار قدیمی‌ هستند. آیا این نشان دهنده ضعف عملکرد شرکت های بازی سازی در این چندسال اخیر بوده است؟ شاید این سوال برایتان پیش بیاید که در این صورت معروف ترین بازی 2023 چه عنوانی است؟

معروف ترین بازی های ویدیویی کدامند؟

اگرچه، برخی از شرکت ها در ماه سپتامبر ثابت کردند که اینگونه نیست و هنوز هم امیدی به بازی‌های بی نظیری هست که می توان روی آنها حساب باز کرد.

بنابراین در این مقاله، ما 10 بازی معروف در سال 2023 را بر اساس داده‌های ارائه شده توسط سایت ‌های تحلیلی مختلف را بررسی و معرفی می کنیم.

10. World of Warcraft

این بازی نقش‌آفرینی آنلاین سبک ام ام او آر پی جی (MMORPG) با میلیون‌ها مشترک و بازیکن فعال در سراسر جهان، طرفداران وفاداری را به خود اختصاص داده است. در ورلد آف وارکرفت (World Of Warcraft)، بازیکنان از مناظر مجازی گسترده و پیچیده عبور می‌کنند، در حالی که درگیر ماموریت‌های پیچیده و ایجاد اتحاد و رقابت با دیگر بازیکنان می‌شوند، با دشمنان سرسخت مبارزه می‌کنند.

چیزی که این بازی را متمایز می کند، داستان غنی و همه جانبه آن است، که گواهی بر توجه دقیق بلیزارد به جزئیات است. چه یک تازه وارد یا یک کهنه کار با تجربه باشید، بازی World of Warcraft یک عنوان ماجراجویی است که می تواند یک عمر طول بکشد.

این بازی دستخوش تغییرات متعددی شده است که ویژگی ها و محتوای جدیدی به آن اضافه شده است. هر توسعه، بازیکنان را با دنیای جدیدی با چالش ها و اهداف منحصر به فرد آشنا می کند. توسعه‌ها همچنین مسابقات، کلس‌ها و آیتم‌های قابل بازی جدیدی را به ارمغان می‌آورند و موارد موجود را بهبود می‌بخشند.

همچنین افزونه ‌ها علاوه بر افزودن محتوای جدید، گرافیک، مکانیک و گیم ‌پلی بازی را بهبود می‌بخشند.

درحالی که اکسپنشن جدید ورلد آف وارکرفت یعنی Dragon Flight به تازگی عرضه شده، بیشتر بازیکنان نسخه های کلاسیک این بازی که مجددا عرضه شده را ترجیح می دهند. از این نسخه های کلاسیک می توان به Wrath of The Lich King و World of Warcraft Classic Hardcore اشاره کرد.

9. Fortnite

فورتنایت (Fortnite) یکی از محبوب ‌ترین بازی‌های بتل رویال در سبک خود است که میلیون‌ ها بازیکن در سراسر به خود اختصاص داده است. این بازی شما و سایر بازیکنان را در لابی به جزیره ای با سلاح های مخفی و ابزارهای ضروری برای بقای شما می برد.

 شما باید از حملات سایر بازیکنان خود جان سالم به در ببرید و در طول کل گیم پلی در منطقه امن بمانید. تمام این کشمکش ‌ها منجر به هیجان انگیز شدن گیم ‌پلی می‌شود، و انگیزه برای زنده ماندن شما را به بازی استراتژیک ‌تر و برنامه ‌ریزی هر یک از حرکات خود سوق می ‌دهد.

در حال حاضر، فورتنایت حالت کریتیو (Creative) را نیز ارائه می‌کند که شما را از بازی سلطنتی سریع هدایت می ‌کند و به شما امکان می‌دهد جزیره خود را بسازید. حالت خلاقانه فورتنایت تا حدودی شبیه ماین کرفت (Minecraft) است، که در آن می توانید هر چیزی را که می خواهید بسازید و قوانین مربوط به جزیره خود را تعیین کنید.

8. Dota 2

دوتا 2 (Dota 2)، یکی از محبوب ‌ترین بازی‌های چند نفره آنلاین نبرد آرنا (MOBA) است که دارای گرافیکی غنی، گیم‌ پلی پیچیده اما بصری، در عین رایگان بودن و داشتن منابع مفید فراوان است و دارای روش هایی برای برقراری ارتباط در بازی مانند چت صوتی و متنی است. تنها مشکل اصلی دوتا 2، تاکسیک بودن کامینیوتی این بازی است که همه ی طرفداران از آن با خبر هستند.

حتما ببینید: معروف‌ترین بازی‌های استیم: تجربه‌ای از دنیای بازی‌های دیجیتال

اگرچه Dota 2 در سال 2013 منتشر شد، اما این روزها همچنان محبوبیت فوق العاده ای دارد. این بازی فراتر از یک بازی رفته و با میلیون ها بازیکن و طرفدار در سراسر جهان و صدها هزار بازیکن همزمان در استیم (Steam) در هر ماه به یک عنوان تمام عیار گیم های ویدیویی تبدیل شده است.

 مردم برنامه های زنده را در خانه و در کافه های ورزشی تماشا می کنند. تورنمنت ‌های آفلاین کل استادیوم‌ ها را در خود جای می ‌دهند و بودجه جایزه مسابقات به ده ‌ها میلیون دلار می ‌رسد.

7. Escape From Tarkov

اسکیپ فرام تارکو (Escape From Tarkov) یک بازی شوتر اول شخص فوق العاده واقع گرایانه از توسعه دهنده روسی، بتل استیت گیمز Battlestate Games است که در سال 2016 به صورت آلفا منتشر شد و در حال حاضر در فاز بتا قرار دارد. در این بازی، شما باید در دنیایی پر از NPC و بازیکنان دشمن، حملات و غارت های فراوان از تارکو فرار کنید.

اهداف این بازی ساده اند، شما یک نقشه را انتخاب می کنید، به نقطه استخراج می رسید، غارت می کنید و در حین انجام این کار زنده می ماندید. اگر موفق شدید، می توانید تمام غنیمت هایی را که در آن جلسه به دست آورده اید حفظ کنید. سپس می‌توانید از این لوت برای بهبود تجهیزات و سلاح‌ های خود استفاده کنید تا بتوانید به عنوان یک شخصیت قوی ‌تر به بازی بازگردید، یا فقط تمام وسایل خود را به طلای درون بازی بفروشید.

6. Minecraft

ماین کرفت (Minecraft) که توسط استودیو موجانگ (Mojang) و تحت هدایت شخصی به نام ناچ Markus “Notch” توسعه یافته است، همچنین یک بازی sandbox بی‌رقیب است. اولین بار در سال 2009 رونمایی شد و در نوامبر 2011 به طور کامل منتشر شد. بازی Minecraft تا الان بیش از 238 میلیون نسخه فروخت و نزدیک به 140 میلیون بازیکن فعال ماهانه دارد که آن را به پرفروش ترین بازی ویدیویی تاریخ تبدیل کرد.

این عنوان با بقا و حالت های خلاقانه، امکانات و آزادی بی پایانی را به بازیکنان می دهد. دنیای بلوک ‌ها که به ‌طور رویه ‌ای تولید می‌شوند، دارای زیست ‌بوم ‌ها، موجودات، و افسانه‌های غنی از جمله Nether، The End، Ender Dragon، Wither و شهرهای باستانی است.

حتما نیاز دارید: شما برای گیمر شدن، مقاله راهنمای جامع گیمر شدن مجله صفحه برتر را حتما مطالعه کنید تا نکات ریز و مهم که تا الان به آن توجه نمی‌کردید را آشنا شوید.

تاثیر بازی بسیار گسترده است و جامعه عظیمی از طرفداران را برای ایجاد و به اشتراک گذاری مادها، نقشه ها، پوسته ها، سرورها و موارد دیگر الهام می بخشد. فراتر از سرگرمی، بازی بر آموزش، خلاقیت و مهارت های اجتماعی تأثیر مثبت می گذارد. این بازی که به خاطر جوایز متعددش شناخته شده است، یک بازی ویدیویی بسیار تاثیرگذار در طول تاریخ بوده است.

5. Starfield

استارفیلد (Starfield)، بازی RPG فضایی جدید توسط استودیو Bethesda Game سازنده اسکایریم (Skyrim)، بعد از مدت ها انتظار در در سپتامبر 2023 منتشر شد. مدت زیادی است که این بازی به طور رسمی در سال 2018 معرفی شد و بعداً از تاریخ انتشار اصلی آن در سال 2022 به تعویق افتاد. اما اکنون Starfield از 6 سپتامبر برای Xbox Series X / S و PC منتشر شده است. (اگر بازی را پیش خرید کرده بودید ، می توانستید چند روز زودتر این عنوان شاهکار را تجربه کنید.)

همانطور که ممکن است حدس زده باشید استارفیلد شما را در فضا قرار می دهد. اینجا جایی است که بشریت در کیهان قرار می گیرد که شامل سیاره های متعددی است و به عنوان بخشی از داستان وسیع بازی، ماموریت های ثانویه و اکتشاف است.

4. Counter-Strike: Global Offensive

کانتر استرایک (CS:GO) یک بازی FPS (شوتر اول شخص) است که در سال 2012 ساخته شد و هنوز هم یکی از پربازیکن ترین بازی های استیم است.

شما با یک تیم تصادفی به عنوان تروریست (T) یا تیم مقابله با تروریست ها (CT) جفت می شوید و در چندین حالت مختلف بازی با هم کار می کنید تا تیم دیگر را متوقف کنید.

مطالعه کنید: بررسی جامع پلتفرم بازی استیم

همانطور که تروریست ها در اکثر حالت های بازی باید به عنوان یک تیم کار کنید تا به یک سایت بمب (سایت A یا سایت B واقع در نقشه) برسید، در حالی که با ضد تروریست ها مقابله می کنید، بمب خود را بکارید و سعی کنید از آن مراقبت کنید تا خنثی نشود.

همچنین به عنوان ضد تروریست، باید با صبر کردن تا پایان زمان سنج، یا با کشتن تمام تیم دشمن، از کارگذاری بمب توسط تروریست ها جلوگیری کنید. در صورتی که بمب توسط تروریست کاشته شد شما چنددقیقه فرصت دارید قبل از اینکه بمب منفجر بشه آن را خنثی کنید.

3. Valorant

ولورانت (Valorant) یک بازی شوتر تاکتیکی مبتنی بر شخصیت است. دو تیم پنج نفره به نوبت حمله یا دفاع می کنند و اولین تیمی که 13 راند را تضمین می کند برنده می شود. مهاجمان با حذف تیم دشمن و یا منفجر کردن اسپایک در راندها پیروز می شوند. مدافعان با جلوگیری از انفجار اسپایک توسط مخالفان پیروز می شوند.

پیشنهاد مطالعه: مقایسه استیم یا اپیک گیمز؛ کدام لانچر بهتر است؟

اسپایک (Spike) هدف شما به عنوان یک مهاجم است. وظیفه شما این است که آن را در سایت های رآکتور تعیین شده روی نقشه بکارید، فراموش نکنید که همکاری با تیم برای کاشت یا خنثی کردن اسپایک بسیار ضروری است. شخصیت‌ های Valorant (که به آنها Agents گفته می‌شود) به چهار دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام از آنها نقش خاصی دارند.

در هر دسته عوامل مختلفی وجود دارد که هر کدام مجموعه ای از توانایی های منحصر به فرد خود را دارند.

2. League of Legends

لیگ آف لجندز (League of Legends) اولین بازی از سری بازی های توسعه یافته توسط شرکت Riot Games است. در حالی که توسعه این بازی زودتر شروع شده بود، بازیکنان برای اولین بار در سال 2009 بازی League of Legends را تجربه کردند.

این بازی در درجه اول یک بازی پنج نفر در مقابل پنج نفر با سبک آرنا نبرد آنلاین چند نفره (MOBA) است که گیم ‌پلی سریع را با استراتژی، توسعه شخصیت و انتخاب موارد،  و مبارزات تیمی ترکیب می کند.

همانطور که تا الان فهمیدید لول یا همان League of Legends یک بازی است که بین دو تیم پنج نفره بر روی نقشه Summoner’s Rift انجام می شود. هر بازیکن یکی از 161 قهرمان موجود در بازی را انتخاب می کند و پس از آن بازیکنان با هم برای به دست آوردن طلا، خرید آیتم ها، مبارزه با تیم دشمن، با هدف نهایی نابودی نکسوس دشمن همکاری می کنند.

1. GTA V

در صدر فهرست ما چیزی نیست جز جی تی ای وی (Grand Theft Auto V)، بازی ای که مظهر موفقیت در توسعه بازی های ویدیویی است. GTA V که در سال 2013 عرضه شد، چندین رکورد را شکست و در روز اول 800 میلیون دلار درآمد داشت و به سریع ترین محصول سرگرمی تاریخ تبدیل شد.

 داستان بازی، شما را به زندگی قهرمان‌های داستان می‌برد، در حالی که آن‌ها مجموعه ‌ای از دزدی‌ها را در شهر گسترده لوس سانتوس و منطقه بلین اطراف آن دنبال می‌کنند.

اما چیزی که واقعاً GTA V را متمایز می کند مقیاس و عمق خیره کننده آن است. دنیای بازی به قدری گسترده و پر از فعالیت های متنوع است که به راحتی می توان ساعت ها خود را بدون دست زدن به خط اصلی داستان گم کرد.

از چتربازی و بیس جامپینگ گرفته تا معاملات سهام و خرید ملک، GTA V به خودی خود یک جهان است. معرفی GTA Online طول عمر بازی را افزایش داد و یک پلتفرم دائماً در حال تکامل را ارائه داد که در آن بازیکنان می‌توانند در دزدی‌ها، مأموریت‌ها و فعالیت‌های مختلف دیگر با دوستان و بازیکنانی از سراسر جهان شرکت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.