همه چیز درباره تابلو دکوراتیو و خرید آن

0

طراحی و ساخت تابلو دکوراتیو و استفاده از آنها در اصل اقدامی است جسورانه برای روح بخشیدن به تابلوها و قابهایی که اغلب بی روح و تاریک بر دیوارهای خانه همچون مجسمه‌های سنگی و سرد و یخ زده‌ای می‌مانند که سالهای دور از این دنیا رفته‌اند و نقشی از زندگی را بر پیکره خود ندارند.

این شما هستید که می‌توانید انتخاب کنید، به جای چنین تصاویر خالی از زندگی، از انواع مختلف تابلو دکوراتیو استفاده کرده و طراوت و زیبایی بیشتری به اتمسفر خانه خود اضافه کنید. با استفاده از انواع مختلف تابلوئه دکوراتیو، علاوه بر اینکه به محیط و محل سکونت خود ظاهر و حس و حالی زنده‌ و شاداب‌تر می‌بخشید، به ظاهر دیوارهای تک رنگ خانه نیز ظاهر و شکلی جذابتر می‌دهید.

در ادامه به راز محبوبیت جهانی و روز افزون استفاده از انواع مختلف تابلوهای دکوراتیو پی خواهیم برد. هنگام خرید و قبل از اقدام برای تهیه انواع مختلف تابلویه دکوراتیو لازم است تا به مواردی همچون:

  • اندازه دیوار مد نظر
  • اندازه و سایر تابلو دکوراتیو
  • توجه به سبک قرار گیری دیوار
  • متریال تشکیل دهنده تابلوهای دکوراتیو

توجه به این نکات، آنهم قبل از تهیه و اقدام برای خرید تابلوهای دکوراتیو به شما عزیزان این اجازه را می‌دهد تا با شناخت کامل شرایط بتوانید بهترین و مناسب‌ترین نوع تابلو دکوراتیو را برای محیط مورد نظرتان انتخاب و تهیه کنید. پس از شما عزیزان دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید و اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه استفاده و نگهداری و انتخاب بهترین تابلوئه دکوراتیو را بدست آورید.

انواع تابلو دکوراتیو

نمونه‌های متفاوت تابلو دکوراتیو در انواع الگوها و با متریال‌های اولیه مختلف طراحی و تولید می‌شوند. افزایش جذابیت محیط با سفارش و تهیه تابلوئه دکوراتیو، راهی بسیار ساده برای دگرگونی ظاهری و فضای منازل و محیط‌های مختلفی همچون دفاتر کار و محیط‌های اداری و … است.

برخورداری از الگوهای متنوع تابلو دکوراتیو باعث جذابیت زیبایی شناختی این آثار هنری شده است. استفاده از تابلو دکوراتیو در دکوراسیون داخلی امر جدیدی نیست، بلکه استفاده از انواع و اشکال و نمونه‌های مختلف تابلوهای دکوراتیو سالهای بسیاری است که در بین انسان‌ها رواج دارد و هر قرن و تاریخ مشخصی، دارای سبک مخصوص به خود بوده است و انسانهایی که در همان عصر زندگی می‌کردند از انواع تابلوی دکوراتیو استفاده نموده‌اند.

نکات مهم در خرید تابلو دکوراتیو

همانطور که پیشتر خدمت شما عزیزان عرض شد، تابلوی دکوراتیو دارای طیف گسترده‌ای از انواع و مدل‌ها و مواد تشکیل دهنده است. به دلیل گستردگی و وسیع بودن حق انتخاب‌هایی که در رابطه با تهیه تابلو دکوراتیو وجود دارد، این سازه‌های بسیار زیبا توانسته جوابگوی نیازهای تمامی اقشار و تمامی سلیقه‌ها باشد.

حتما ببینید: همه چیز درباره ساعت دیواری و اهمیت آن در زندگی

خرید تابلوئه دکوراتیو نیز مانند خرید هر کالای هنری و یا دکوری دیگر نیاز به رعایت و توجه به یک سری نکات دارد که در صورت رعایت و در نظر گرفن این نکات می‌توانید اطمینان حاصل نمایید که مناسب‌ترین و بهترین خرید خود را انجام داده‌اید. به نکات ذیل با دقت توجه نمایید:

  • داشتن ابعاد و اندازه دقیق دیوار مورد نظر جهت نصب تابلو دکوراتیو
  • اطلاع از اندازه دقیق تابلوئه دکوراتیو
  • اطلاع از سبک معماری و قرار گیری دیوار
  • اطلاع از طرح و مواد تشکیل دهنده تابلوی دکوراتیو

و در آخرتوجه به این نکته ضروری است که این تابلوها دارای طرح‌ها، رنگ‌ها، اندازه‌ها و ابعاد مختلفی هستند. بنابراین افراد با سلیقه‌های مختلف می‌توانند به راحتی از پنل‌های تزئینی برای تزیین منزل خود استفاده کنند. این تابلوها را می‌توان در قسمت‌های مختلف خانه قرار داد. ، جذابیت بصری محیط مورد نظر را دوچندان می کند، اطمینان حاصل نمایید که انتخاب این نوع تابلو دکوراتیو، می‌تواند تضمین کننده جذابیت حداکثری و زیبایی محیط مورد نظر شما باشد.

تاریخچه استفاده از تابلوهای دکوراتیو

شاید شنیدن این حقیقت تاریخی که استفاده از تابلوی دکوراتیو در بسیاری از تمدن‌های بزرگ باستانی نیز نه تنها وجود داشته، بلکه بسیار مورد علاقه اقشار سلطنتی بوده است. در تمدن‌های باستانی، استفاده از تابلوئه دکوراتیو بیشتر به عنوان وسیله‌ای که معرف دین و هنر و فرهنگ آن مردمان بوده، رواج داشته و در مکان‌های بسیار خاصی نصب و قرار می‌گرفته است.

به عنوان مثال، باستان شناسان و تاریخ دانان طبق شواهد تاریخی معتقد هستند در دوران باستان انواع مختلفی از تابلو دکوراتیو را در کاخ‌های سلطنتی، معابد و ساختمان‌های مهم به عنوان آثار ارزشمندی که بیانگر هنر و فرهنگ و دین و قدرت نظامی آن منطقه بوده و سلسله بوده را نصب می‌کردند.

  • استفاده از تابلو دکوراتیو در قرون وسطی

تابلو دکوراتیو به دلیل ارزش هنری و فرهنگی و دینی‌ای که در دوران باستان از آن خود کرده بود، توانست در قرون وسطی هم در جایگاه خود را به عنوان تابلوهایی تزئینی که نمایان‌گر هنر و قدرت و فرهنگ و دین بودند را حفظ کند. اما محیط‌هایی که از آن نوع تابلو های دکوراتیو به عنوان آثار هنری بر دیوارهایشان پذیرایی می‌کردند، به کتابخانه‌ها و محل اقامت اشراف زادگان و کاخ‌های مجلل اروپایی تغییر کرد.

در این دوره نقاشان بزرگی مانند لئوناردو داوینچی ظهور کردند و از سبک‌های جدید نقاشی برای تهیه و ایجاد تابلو دکوراتیو استفاده کردند و باعث پدیداری معروف‌ترین آثار تاریخی جهان شدند.

  • تابلو دکوراتیو و نقاشی‌های رنسانس

در دوران رنسانس بود که تابلوی دکوراتیو تحت یک استحاله بزرگ قرار گرفت. تابلوهای دکوراتیو به لطف پیشرفت‌هایی که در تکنولوژی‌های نقاشی پدید آمد، شامل استفاده از رنگ‌های روغنی و تکنیک‌های بهینه سازی شد و توانست جایگاه بسیار ارزشمندی به آثار هنری ببخشد.

درباره شاهکار نقاشی‌های رنسانس بخوانید: همه چیز درباره مونالیزا؛ معروف‌ترین اثر هنری دنیا

  • جایگاه تابلو دکوراتیو در دوران معاصر

در جهان امروز تابلوی دکوراتیو به یکی از اجزای جدایی ناپذیر در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منازل، ادارات و مکان‌های تجاری و تفریحی سرپوشیده تبدیل شده‌اند. خرید تابلو دکوراتیو اکنون تبدیل به ابزاری برای بیان و بازتاب هویت فردی و سلیقه‌های شخصی اشخاص در محل کار، منزل و … شده است. هنرمندان مدرن، از تجهیزات و لوازم‌های متفاوت و جدیدی برای ایجاد و نقاشی آثار خود در قالب تابلوده دکوراتیو استفاده می‌کنند.

انواع تابلو دکوراتیو

تابلوی دکوراتیو می‌تواند در دسته‌ بندی‌های مختلفی قرار گیرد. از جمله:

تابلو دکوراتیو طبق سبک هنری

  • تابلوهای دکوراتیو بر اساس سبک مدرن:

تابلوهای دکوراتیو سبک هنری مدرن را می‌توانیم در فضاهای مختلفی در منزل نصب و استفاده کرد. مانند:

  • پذیرایی
  • اتاق خواب
  • آشپزخانه

تابلوئه دکوراتیو در دسته بندی هنری مدرن را می‌توان در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تهیه نمود. گستردگی طیف طرح و رنگ باعث می‌شود که ست کردن آنها با لوازم و وسایل دیگر بسیار راحت باشد. این دست از تابلوی دکوراتیو می‌تواند شامل نقاشی‌هایی از چهره‌های مختلف و مناظر و تصاویر دیگر باشد. از جمله طرح‌های مینیمالیستی و بسیار مدرن که کاملا برعکس آثار کلاسیک می‌باشد.

  • انواع تابلوی دکوراتیو هنری مدرن

از انواع مختلف‌ تابلو دکوراتیو مدرن می‌توانیم به نمونه‌های ذیل اشاره نماییم:

تابلوئه دکوراتیو عکاسی شده، تابلو های دکوراتیو شنی، تابلوی دکوراتیو سه بعدی، تابلوهای دکوراتیو چند تکه، تابلو ی دکوراتیو برجسته، و بک لایت، که از جمله تابلوها و آثار بسیار محبوب دسته بندی مدرن موجود در بازار هستند.

  • تابلو دکوراتیو فانتزی

از آنجایی که کلمه فانتزی به معنی رویایی است، در تابلوی دکوراتیو فانتزی نیز، سعی در نمایش اشکال و آثار مربوط به عناصر و ابعاد فرا طبیعی می‌شود. اگر کمی به اطراف خود در محل‌های مختلف مانند محل کار و منازل و حتی فروشگاه‌های بزرگ دقت نمایید، متوجه خواهید شد که تابلو های دکوراتیو فانتزی و آثار فانتزی ما را به شدت محاصره نموده‌اند.

تمام آنچه که باید در مورد تابلو دکوراتیو و انواع آن بدانید

  • تابلوهای دکوراتیو انتزاعی:

از منظر هنر، نقاشی به دو گروه مختلف واقعیت گرا و غیر واقعیت گرا تقسیم می‌شود. تابلو دکوراتیو انتزاعی نیز، در حقیقت همان هنر غیر واقع‌گرا است که اصطلاحا به آن انتزاعی نیز می‌گویند. پس به تمام نقاشی‌‌هایی که در آنها از عوامل انتزاعی استفاده شود، نقاشی‌ انتزاعی می‌گویند.

در حقیقت تمامی و یا اکثر عناصری که در این نوع تابلوی دکوراتیو انتزاعی به کار رفته است، فاقد وجود خارجی بوده و تنها تداعی کننده‌ی یک نوع واقعیت خارج از ذهن هستند. تاریخ اولین نقاشی انتزاعی نیز به سال 1910 باز میگردد که اولین تابلو ی دکوراتیو کشیده شد.

  • تابلوهای دکوراتیو کلاسیک:

در تهیه این نوع تابلوهای دکوراتیو که به نام کلاسیک شناخته می‌شود، سعی در استفاده از عناصر کاملا طبیعی شده است. رنگ‌های قالب در چنین آثاری طیف‌های رنگی کرم و بژ و قهوه‌ای و یا حتی زرشکی هستند. تابلو دکوراتیو کلاسیک از عناصر بسیار زیاد و فضای کاملا شلوغی تشکیل شده است، و بیشتر برای نصب و استفاده در فضاهای باز و بزرگ در قالب عنصری مهم در دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. به ندرت شاهد حضور چنین آثاری در مکان‌هایی که دارای دکوراسیون مدرن هستند و وسعت کمی را دارا می‌باشند خواهیم بود.

دسته‌بندی تابلو دکوراتیو بر اساس تکنیک ساخت

یکی دیگر از دسته بندی‌های تابلو های دکوراتیو، بر اساس نوع و تکنیک ساخت و همچنین نوع مواد اولیه در تولید آن خواهد بود. در ذیل به طور مختصر به معرفی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • تابلوهای نقاشی:

در رابطه با ارزش تابلو دکوراتیوی، گفتنی است که ارزش تابلوهای نقاشی بر اساس مولفه‌های مختلفی همچون نوع تکنیک به کار رفته در کشیدن نقاشی، نام هنرمند، ابعاد تابلو دکوراتیو نقاشی و عوامل… مشخص و ارزش گذاری می‌شود. معمولا این نوع از تابلو دکوراتیو، توسط نقاشان و هنرمندان مربوطه بر بوم نقاشی و یا حتی بر نوعی کاغذ به نام فابریانو، کشیده می‌شود. استفاده از یک نقاشی بسیار زیبا و خاص محیط مورد نظر شما را می‌تواند از نظر اجرای دکوراسیون بی نقص نموده و باعث ارتقاء جذابیت و زیبایی منازل و دکوراسیون‌های شما عزیزان گردد.

  • تابلوهای دکوراتیو از نوع خطاطی:

یکی از نمونه‌های بسیار خاص و شاخه‌های اصلی هنر نزد ما ایرانیان، هنر خوشنویسی است که به نوعی با فرهنگ ایران  ایرانی عجین شده و در ارتباطی بسیار نزدیک قرار گرفته است. به همین روال نیز یکی از انواع تابلو ی دکوراتیو مورد علاقه در ایران که به عنوان تابلوهای خوشنویسی شناخته می‌شوند، یکی از قدیمی‌ترین عناصر دکوراسیون منزل ایرانی از قدیم الایام تا به کنون بوده است.

یک تابلوئه دکوراتیو خطاطی، عنصر بسیار خاصی است که می‌تواند عنصر بسیار کارآمدی در تلفیق دکوراسیون مدرن با دکوراسیون و یا المان‌های دکوراسیون سنتی باشد.

  • تابلوهای دکوراتیو چاپی:

از پرتره‌های بزرگ مربوط به سلبریتی‌ها تا طرح‌ها و نقش‌های متنوع، همگی جزئی از تابلوهای دکوراتیو چاپی هستند. تابلوهایی که با قیمت‌های نسبتا ارزان خود می‌توانند به دیوار منازل و محل سکونت و دیوارهای مدنظرتان طرح و نقش‌های مختلف ببخشند. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تغییر وضعیت یکنواخت دیوارها و دکوراسیون استفاده از تابلو دکوراتیو چاپی است که از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است.

متریال های استفاده شده در تابلو‌های دکوراتیو

یکی دیگر از دسته‌بندی‌های تابلو ی دکوراتیو، بر اساس مواد و متریال اولیه در تولید و ایجاد آنان است. در ادامه با چند مورد از این عناوین و دسته بندی‌های مختلف آشنا خواهیم شد.

  • تابلو دکوراتیو عکس:

به هرگونه تابلوی دکوراتیو که توسط دوربین‌های عکاسی ثبت و ایجاد شده باشد، تابلوهای دکوراتیو عکس می‌گویند.

  • تابلو دکوراتیو روی بوم:

بوم یکی از متریال‌هایی است که هنرمندان از آن به عنوان سطحی مناسب برای اجرای نقاشی‌های خود استفاده می‌نمایند. پس تابلوهای دکوراتیو بومی را به تمامی تابلوهای کشیده شده بر روی بوم اطلاق می‌کنند.

  • تابلو دکوراتیو شاسی:

این نوع تالوئه دکوراتیو یکی از عناصر مهم و همیشگی مورد استفاده در دکوراسیون‌های مینیمال است. تابلو ی دکوراتیو شاسی، در حقیقت یک پوستر چاپ شده بر روی شاسی‌ای چوبی است.

  • تابلو بک لایت:

تابلو دکوراتیو بک لایت، دارای نوری است که از پس زمینه نقاشی و  تابلو تابیده می‌شود و اثر هنری را صد چندان زیباتر می‌نماید.

  • تابلو معرق، منبت:

همانطور که می‌دانید، معرق و منبت از جمله هنرهای اصیل ایران محسوب می‌شوند و به این تابلوهای دارای نقش‌های معرق و منبت ایجاد شده بر چوب و انواع مختلف فلز، تابلوهای دکوراتیو معرق، منبت گفته می‌شود.

کلام آخر

با تشکر فراوان از شما همراهان عزیز، در این مطلب تمام سعی خود را نمودیم تا با مفهوم تابلوئه دکوراتیو آشنا شویم. سپس کمی از تاریخچه پیدایش و کاربردها و محل استفاده از این نوع عناصر دکوراتیو صحبت نمودیم و در ادامه با انواع دسته بندی‌های تابلوئه دکوراتیو و زیر مجموعه‌های جذاب هریک آشنا شدیم.

اگر شما نیز حس می‌کنید در گوشه‌ای از خانه، دیواری خالی از رنگ و حس و طراوت دارید، بهترین اقدام انتخاب یک تابلوهای دکوراتیو برای آن محل است. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به انواع تابلوهای دکوراتیو، پیشنهاد ما به شما راویتا است. می‌توانید برای دریافت راهنمایی و یا مشاهده محصولات از سایت ایشان بازدید نمایید و پس از تماس با شماره تلفن‌های سایت،و از کارشناسان زبده مجموعه درخواست راهنمایی در رابطه با تمامی موارد مهم با انتخاب و خرید تابلو دکوراتیو نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.