دیسکورد چیست و همه چیز که باید درباره دیسکورد بدانید

0

اگر در رسانه‌های اجتماعی کار می‌کنید، ممکنه که از خود بپرسید، دیسکورد (Discord) چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

دیسکورد شاید به عنوان یک ابزار بازاریابی رسانه های اجتماعی نباشد. اما این پلتفرم انعطاف پذیر، چیزهای زیادی برای ارائه به مشاغلی دارد که به دنبال راه های جدیدی برای تعامل با مخاطبان خود هستند.

چه یکی از کاربران قدیمی دیسکورد باشید و چه هنوز نمی‌دانید دیسکورد چیست، در این مقاله ما قرار است که توضیحاتی درباره Discord و قابلیت های آن بدهیم و چگونه می‌توانید از این پلتفرم استفاده کنید.

دیسکورد چیست؟

Discord یک برنامه چت شبیه به برنامه های اسکایپ (Skype) یا (Team Speak) و سیستم های ارتباطی حرفه ای مانند اسلک (Slack) است. میشه گفت تقریبا این پلتفرم برای گیمرها طراحی شده که قابلیت هایی مانند راه هایی برای جستجوی یکدیگر، هماهنگ کردن بازی و برقراری ارتباط در حین بازی را ارائه می دهد.

 همچنین این امکان را به کاربران می دهد تا به روش های مختلف از جمله تماس های ویدیویی، چت های صوتی و متنی ارتباط برقرار کنند.

کاربران، دیسکورد را به عنوان یک پلتفرم اجتماعی نیمه عمومی و به سبک انجمن پذیرفته اند و به لطف وسعت عملکرد آن، گروه‌هایی از بازیکنان با علایق مشترک، مانند طرفداران یک استودیو یا بازی های خاص، می‌توانند سرورهایی را ایجاد کنند یا به آن‌ها بپیوندند، چه عمومی و چه خصوصی، که در آن افراد زیادی می‌توانند از طریق متن، ویدیو یا صدا گفتگو کنند.

اگرچه بیشتر سرورها در دیسکورد به بازی ها اختصاص داده شده‌ اند، اما می‌توانید سرورهای عمومی را نیز پیدا کنید که به انیمه، ارزهای رمزنگاری ‌شده، خودسازی، و دوست‌ یابی و یا معاشرت اختصاص داده شده ‌اند.

 همچنین هیچ الزامی برای ساخت سرور برای گیم وجود ندارد، بنابراین اگر می‌خواهید در مورد موضوعی در دیسکورد بحث کنید، همیشه می‌توانید یک سرور بسازید. همچنین دیسکورد یک برنامه کاملا رایگان است.

هدف از دیسکورد چیست؟

گیمر ها هنگام انجام بازی های کامپیوتری (PC)، اغلب با دو چالش روبرو می شوند:

چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم؟

چگونه دیگران را به اندازه کافی برای شروع یک بازی جمع آوری کنیم؟

دیسکورد جدیدترین برنامه از یک سری برنامه هایی شبیه است که به این مشکل رسیدگی می کند و به سرعت با 14 میلیون کاربر روزانه به یکی از محبوب ترین ها تبدیل شده است. همچنین دیسکورد برای گپ زدن با دوستانتان در حین بازی فوق العاده است. شما می توانید از آن برای ایجاد سرور هایی که افراد مختلف می توانند در آن جمع شوند، برای پیدا کردن گیمرهای جدید و معاشرت، استفاده کنید.

چه چیزی دیسکورد را نسبت به سایر برنامه های مشابه متمایز می کند؟

اگرچه بسیاری از ابزارهای ارتباطی به صورت آنلاین به صورت رایگان در دسترس هستند، اما چیزی که دیسکورد را نسبت به سایر برنامه های مشابه متمایز می کند، قابلیت‌های چت گسترده ‌اش است. دیسکورد، بهترین ویژگی ها و قابلیت های برنامه های محبوب مانند اسکایپ (Skype) و اسلک (Slack) را با یک رابط کاربر پسند ترکیب می کند.

 یک برنامه چت صوتی اگر در حین استفاده از آن، باعث کاهش سرعت بازی های شما بشود چندان خوب نخواهد بود. بنابراین، توسعه دهندگان دیسکورد تمامی تلاش خود را کردند تا این مشکلات در این برنامه وجود نداشته باشد.

حتما ببینید: اسپاتیفای (Spotify) چیست و چه قابلیت هایی ارائه می دهد؟

گروه‌های بزرگی از کاربران، دیسکورد را به دلیل تطبیق پذیری آن به‌ عنوان پلتفرمی برای ملاقات و صحبت با افرادی که علایق مشترک دارند، نه فقط دوستان، پذیرفته‌اند. این ترکیبی از یک برنامه ارتباطی و یک پورتال شبکه اجتماعی است. در حالی که ویژگی اتاق چت این برنامه، که به کاربران امکان می دهد به “سرورهای” عمومی یا خصوصی بپیوندند، شاید قابل توجه ترین ویژگی آن باشد.

همچنین دیسکورد دارای یک انجمن اجتماعی فوق العاده برای گرد هم آوردن افراد برای بازی کردن است. دیسکورد به شما این قابلیت را می دهد که هنگامی که یک سرور می‌سازید، بتوانید با اختصاص دادن نقش‌های مختلف به اعضا، مانند مدیران و ناظران، یا یک نقش منحصر به فرد برای فعال ‌ترین اعضای خود، آن را سفارشی کنید.

 تنظیم نقش‌ های اعضا برای سرور شما  می تواند مزایای زیادی داشته باشد که این ها عبارت اند از آسان‌تر کردن مدیریت سرور، پاداش دادن به اعضای فعال، و اعطای مجوزهای مختلف دسترسی.

دیسکورد همچنین با روش‌های مختلفی در دسترس است، که استفاده از آن را حتی اگر در مقابل رایانه‌های شخصی بازی ننشینید، ساده می‌کند. هم اکنون دیسکورد برای ویندوز، نسخه مبتنی بر وب، سیستم عامل لینوکس (Linux)  ، مک (Mac) و نسخه تلفن همراه وجود دارد.

برنامه مخصوص دیسکورد برای ویندوز، یک نسخه مفید و سبک وزن است که برای اجرا در پس زمینه در حین بازی کردن عالی است.

چطور می توانم دیسکورد را نصب کنم؟

شما می‌توانید دیسکورد را از اینجا دانلود کنید، همچنین شما می توانید هم خود برنامه دیسکورد را دانلود و نصب کنید و از آن بر روی دسکتاپ یا لپ ‌تاپ خود استفاده کنید یا از طریق وب به آن دسترسی داشته باشید.

 دیسکورد اکنون برای اندروید (Andorid) و iOS در اپ استور موجود است و برای پیدا کردن برنامه مناسب دستگاه خود، به فروشگاه گوگل پلی (Google Play) یاiTunes App Store بروید.

نحوه نصب دیسکورد در ویندوز

برای شروع شما باید وارد سایت دیسکورد شوید و نصب کننده موجود برای سیستم عامل ویندوز را دانلود کنید. شما می توانید از این لینک وارد سایت دیسکورد شوید و شروع به دانلود کنید.

برنامه اجرایی دیسکورد را نصب و راه اندازی کنید. با اینکار دیسکورد به روزرسانی و راه اندازی را شروع می کند. توجه کنید که حتما به اینترنت متصل باشید در غیر این صورت با مشکل مواجه می شوید

پس از آپدیت، دیسکورد مستقیماً بدون درخواست از شما راه ‌اندازی می‌شود.

پس از نصب، شما می توانید آیکون دیسکورد را در دسکتاپ خود ببینید و اگر در این مورد مشکلی بود، می توانید نام دیسکورد را در منوی استارت ویندوز سرچ کنید.

پس از نصب کامل دیسکورد برنامه را باز کنید و با یک صفحه جدید رو به رو میشوید که دیسکورد از شما اطلاعات مورد نیاز برای وارد شدن را درخواست میکند.

از اونجایی که شما در دیسکورد تازه وارد هستید، باید قبل از ورود، به صفحه ثبت نام (Register)  وارد شوید و اطلاعات خود از جمله، نام کاربری، رمز عبور، ایمیل و … بنویسید تا دیسکورد اکانت شما را بسازد و اجازه ورود به شما را بدهد.

قابلیت های دیسکورد

ایجاد سرور یا پیدا کردن سرور

دیسکورد (Discord)، مانند اسلک (Slack)، به شما اجازه می دهد یک اتاق گفتگو ایجاد کنید، که می توان از آن به عنوان سروری که در آن می توانید افراد را دعوت کنید، یاد کرد. هر سرور را می توان به یک کانال (Channel) تقسیم کرد، مکان های مجزا برای بحث در مورد موضوعات خاص.

 کانال ها به دو صورت صوتی و متنی برای افزایش استفاده، در دسترس هستند. همچنین شما می توانید کانال‌ های مجزایی بسازید که می‌توانند خصوصی شوند و فقط کسانی که دعوت شده ‌اند قادر باشند که از آنها  استفاده کنند.

دیسکورد یک مرکز اجتماعی برای تعامل است زیرا ممکن است به طور همزمان بخشی از چندین سرور باشید. به عنوان مثال، ممکن است یک سرور خصوصی فقط برای خود و دوستانتان داشته باشید تا قبل از انجام یک بازی هماهنگی هایی انجام دهید در حالی که عضوی از چندین سرور عمومی هستید.

در دیسکورد هیچ محدودیتی برای تعداد سرورهایی که می توانید به آنها بپیوندید تعیین نشده است. علاوه بر این، می‌توانید به راحتی در هر زمان بین سرورها جابجا شوید. لیست سرورهای شما همیشه در سمت چپ برنامه قابل مشاهده است و انتخاب سرور مورد نظر به سادگی کلیک کردن روی یکی یا دیگری است. با این حال، همیشه باید ابتدا به سرور مورد نظر دعوت شده باشید. بسیاری از سرورها برای استفاده عمومی باز هستند و با استفاده از عملکرد جستجوی دیسکورد قابلیت سرچ شدن دارند.

 همچنین دیسکورد دارای سرورهای تایید شده است که سرورهای رسمی ای هستند که توسط استودیوهای بازی و سایر ارگان های مهم تشکیل شده اند و می توانند به عنوان انجمن رسمی برای طرفداران برای تعامل با توسعه دهندگان بازی در نظر گرفته شوند.

برای راه اندازی یک سرور، با کلیک بر آیکون “+” سرور شما را می شود. اگر می خواهید می توانید یک نام و یک عکس به آن بدهید، سپس یک مکان سرور در نزدیکی خود انتخاب کنید، و تمام. سرور شما اکنون فعال است، و دیسکورد لینکی را برای شما فراهم می کند تا از دیگران بخواهید که به آن بپیوندند.

سرور شما حاوی لیست هایی برای کانال های صوتی و متنی در سمت چپ صفحه است. با استفاده از آیکون های “+” در بالای هر لیست، می توانید به سرعت کانال های جدیدی را اضافه کرده و نام گذاری کنید. هر کانال همچنین مجموعه ای از کنترل های خاص خود را دارد، مانند خصوصی کردن آن و دعوت کردن افراد.

پیدا کردن دوستان جدید

مانند اکثر برنامه های چت دیگر، دیسکورد به شما اجازه می دهد تا لیستی از دوستان ایجاد کنید که از دیسکورد استفاده می کنند و می توانید مستقیماً خارج از هر سروری با آنها تماس بگیرید.

یافتن نام کسانی در سرورهایی که قبلاً به آنها ملحق شده اید، ساده ترین راه برای افزودن دوستان جدید به لیست است. شما می‌توانید با کلیک راست روی نام فرد مورد نظر و انتخاب افزودن دوست   (Add Friend)از منوی کشویی در پایین صفحه، درخواست دوستی برای او ارسال کنید. همچنین می‌توانید روی نام فرد مورد نظر کلیک کنید تا پروفایل او را ببینید.

کاربران دیسکورد همچنین می توانند با آی دی  (ID)دیگران را جست و جو کنند و درخواست دوستی ارسال کنند. شما می توانید افراد مورد نظر را با ID در تب Friends در سمت چپ بالای صفحه جست و جو کنید.

هنگامی که دوستان جدید پیدا کردید، می توانید یک فید چت مستقیم با آنها ایجاد کنید یا با کلیک کردن روی نام آنها در لیست دوستان خود، درخواست تماس ویدیویی و صوتی کنید.همچنین می توانید یک چت ویدیویی یا صوتی گروهی با چندین دوست بدون سرور راه اندازی کنید.

لینک کردن اکانت ها و ساخت پروفایل

شما می توانید سایر حساب های رسانه های اجتماعی خود را به دیسکورد لینک کنید، و به راحتی افرادی را که می شناسید پیدا کنید.

اتصال حساب ‌ها ساده است و مانند دیگر برنامه‌های چت یا رسانه‌های اجتماعی عمل می‌کند. همچنین توانایی یافتن افرادی که در دیسکورد در سایت‌های رسانه ‌ای دیگر با آنها آشنا می‌شوید، مزیت بیشتری برای تبدیل دیسکورد به یک شبکه اجتماعی دارد.

حتما بخوایند: پلتفرم بازی استیم

اگر از دیسکورد برای دسترسی به سرورهای عمومی برای کشف بازیکنان همفکر در بازی های مختلف استفاده کنید، می تواند ابزار ارزشمندی برای ملاقات با افراد باشد.

اگر بیشتر نگران حریم خصوصی خود هستید، می توانید در تنظیمات تغییر دهید که آیا حساب های شبکه اجتماعی مرتبط شما در پروفایل دیسکورد شما در ظاهر شود یا خیر.

به عنوان مثال، اتصال حساب Xbox خود به Discord، از طریق پیامی شبیه به وضعیت موجود در لیست کاربر هر سرور و پروفایل، نشان می‌دهد که در حال انجام چه بازی هستید.

پخش زنده

دیسکورد همچنین دارای یک عملکرد به نام Share Your Screen است که مدیران سرور می توانند به کاربران اجازه دهند تا بازی های زنده را برای سایر کاربران روی سرور پخش کنند.

هنگامی که به یک چت صوتی پیوستید، روی دکمه Share Your Screen در گوشه سمت چپ پایین صفحه خود کلیک کنید. پس از کلیک بر روی دکمه Share Your Screen ، می‌توانید بازی مورد نظر را انتخاب کرده و پخش آن را شروع کنید. همچنین می‌توانید از «live» برای اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش یا یک برنامه خاص استفاده کنید، که اگر می‌خواهید ویدیوهای YouTube را با دیگران به اشتراک بگذارید بسیار مفید است.

هنگامی که شما یا شخص دیگری در حال پخش از طریق Share Your Screen هستید، آیکونی در کنار نام او در چت صوتی نشان می‌دهد که او در حال پخش زنده است، با کلیک بر روی پروفایل شخص مورد نظر می‌توانید برای شروع تماشا روی پیوستن به جریان کلیک کنید.

دیسکورد به کاربران این امکان را می دهد که بسته به نوع حساب دیسکوردی که دارند، با کیفیت 720p با 30 فریم در ثانیه، 1080p با 60 فریم در ثانیه، یا 4k با سرعت 60 فریم در ثانیه پخش کنند. برای موارد بالاتر از 720 پیکسل شما باید نیترو داشته باشید.

در آخر، همه از گیمر های بازی های ویدئویی آنلاین گرفته تا انجمن های هنری و گروه های مطالعه از دیسکورد استفاده می کنند. علاوه بر این، میلیون‌ها نفر از دیسکورد برای ایجاد فضاهایی برای دوستان و جوامع خود استفاده می‌کنند و هر روز خود را تا 4 ساعت را در این پلتفرم می‌گذرانند. دیسکورد در حال حاضر جایی است که جهان برای صحبت، معاشرت و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.