راهنمای جامع ست کردن لباس با هر رنگ 1402

0

دنیای مد یکی از عرصه‌های بسیار باز هنری است که به کمک رنگ‌ها و استایل‌های مختلف، تماشاچیان این هنر می‌توانند درکی از شخصیت و یا حتی سلایق صاحب اثر پیدا کنند. به بیانی دیگر می‌توان گفت ست کردن لباس‌ها با استفاده از رنگهای مختلف، می‌تواند به صورت جدی توصیف‌گر شخصیت اشخاص باشد.

دنیای رنگها، دنیای بسیار وسیع و شگفت‌انگیزی است. هر رنگ شبیه انسان داستانی را روایت می‌کند و از پیامی مختص به خود برخوردار است. در واقع یکی از مهم‌ترین چیزها در رابطه با ست کردن لباس و استفاده از رنگهای متنوع پیام و تاثیری است که هر رنگ در ست شدن با رنگهای دیگر ایجاد و از خود متصاعد می‌نماید.

حتما بخوانید: اصول شیک پوشی و ست کردن لباس

تصمیم گیری صحیح در رابطه با رنگ ست مورد نظرتان، از آنجایی بسیار اهمیت پیدا می‌کند که جامعه به معنای واقعی عقلش در چشمانش است و مردم از روی ظاهر شما است که در لحظات نخستین در مورد شخصیت شما به یک نظر و برداشت و شناخت می‌رسند. پس کافی است تا با رعایت نکات ست کردن لباس با هر رنگ، بهترین ورژن و شیک پوش‌ترین نوع خود را در مجالس و رویداد‌های مختلف رقم بزنید.

احساساتی که هر رنگ می‌تواند به شما و مخاطبینتان ارائه نماید،  دارای ویژگی‌های مختلفتی است که می‌تواند باعث تفاوت در نوع احساسات دریافتی از رنگهای مختلف گردد. برای مثال :

  • استفاده از رنگهای تیره در مراسم رسمی به کار می‌رود و یکی از خصوصیات و ویژگی‌هایی که این نوع رنگها دارند، عدم جلب توجه دیگران به شما، هنگامی است که از این رنگ‌ها استفاده می‌کنید.
  • اما در نقطه مقابل، ما رنگ‌ههای روشن و جذاب را نیز داریم که سراسر احساس پویایی، زندگی و شادی و طراوت هستند و از آنها در مواقعی که مراسمی دوستانه و خانوادگی برقرار است، استفاده می‌نماییم.

در این مطلب از سری مطالب مد و زیبایی وبسایت بست پیج، به تمامی نکاتی که در رابطه با ست کردن لباس با هر رنگی لازم است بدانید، پرداخته‌ایم. لطفا با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تلفیق رنگ‌ها برای ست کردن لباس با هر رنگی

تلفیق رنگ‌ها در پروسه ست کردن البسه مساله اصلی محسوب می‌شود. اگر با شناخت کافی موفق به ایجاد تعادل در تلفیق رنگ استایل خود شوید، بدون شک از برخورداری مقدار بسیار زیاد توجهات به خودتان، شگفت‌زده خواهید شد. بنابراین به عنوان یکی از مهمترین و اصلی‌ترین اقدامات در پی ست کردن لباس با هر رنگ، رسیدن به تعادل در بین رنگ‌ها است.

مثال:

هنگام ست کردن لباس برای مراسمات رسمی و بسیار شیک، می‌تواند برای شما یک انتخاب فق‌العاده بوده و در صورتی که به تعادل کافی و لازم در این تلفیق برسید، توجهات بسیار زیادی را در اینگونه مجالس متوجه خود خواهید نمود.

اما رسیدن به شخصیت جذاب و تبدیل شدن به فردی خوش پوش و شیک در تمامی رویدادها و مراسمات، نیازمند داشتن مهارتی خاص در انتخاب انواع مختلف رنگ و شیوه تلفیق آنان است که می‌تواند بعث افزایش اعتماد بنفس شما عزیزان شود.

در رابطه با بانوان، ذکر این نکته الزامی است که به شیوه خاصی، از نحوه ست کرن  و تلفیق رنگ‌های مختلف برای رسیدن به نهایت جذابیت خود اطلاع دارند. درصد بسیار زیادی از بانوان محترم این سلیقه و مهارت را در رنگ شناسی و تلفیق رنگ‌ها برای جذاب تر و زیباتر نشان دادن ظاهر خود هستند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای انتخاب مانتو دانشجویی شیک و جذاب

اما در مقابل نیز خانم‌هایی وجود دارند که متاسفانه هیچگوه اطلاعی از چگونگی شیک و زیباتر شدن با استفاده از ست باس خود ندارند. بارها اتفاق افتاده تا در اطرافیان و آشنایان بانوانی را ملاقات کردیم که در عین داشتن مقدار بسیار بسیار زیادی البسه مختلف، متشکل از لباس‌های لاکچری رسمی و استایل‌های خیابانی و اسپورت و … نمی‌دانند چطور باید از لباس‌های زیبا و ارزشمند خود برای ارتقاء ریبایی هرچه بیشتر خود استفاده کنند.

یکی از روش‌های تبدیل شدن به یک فرد شیک پوش و خوش تیپ، چه در میان بانوان عزیز و چه در میان آقایان محترم هنر ست کردن لباس با هر رنگ است که حرف اول را می‌زند. با وجود اینکه خیلی از عزیزان به مقوله و اصل ست کردن البسه خود به چشم امری غیر قابل انجام و بسیار سخت می‌نگرند، حقیقت چیز دیگری است.

پیشنهاد مطالعه: همه چیز در مورد ست کردن رنگ سفید در استایل شما

جالب است بدانید که این دست از عزیزان، سعی دارند تا همیشه از لباسهایی با رنگ‌های تیره و یا رنگ‌های خنثی استفاده نمایند. از خود شانس شیک پوشی و جذابیت را فقط به این دلیل که از شیوه صحیح تلفیق رنگها، و شناخت آنها خبر ندارند میگیرند. اگر شما نیز جزو ای عزیزان هستید و فکر می‌کنید که ست کردن لباس‌ها امری بسیار سخت است و ترجیح می‌دهید به جای کاوش در دنیای جذاب رنگ‌ها و اطلاع ازاینکه چه رنگی با رنگ دیگر چه تلفیق زیبایی را تشکیل می‌دهد و تاثیرش در شیک پوشی شما چیست؟!

چگونه هر لباسی را با هر رنگی ست کنیم؟

در پاسخ به این سوال، که در مورد ست کردن لباس با هر رنگ ای است، باید خدمت شما عزیزان ذکر نماییم که پیش نیاز رسیدن به چنین مهارتی، شناخت رنگ‌ها است. در حقیقت اولین قدمی که می‌توانید و باید در مسیر شیک پوشی و ارتقاء سطح جذابیت خود بردارید، اقدام برای شناخت رنگ‌ها است.

در رابطه با طراحان مد و عزیزانی که در زمینه فشن نیز فعال هستند، تئوری رنگ در حقیقت روشی است که از آن جهت ترکیب رنگها برای رسیدن به تطبیق بیشتر و دست بردن در طیف‌های رنگی، استفاده می‌شود. این عزیزان به کمک این روش می‌توانند اقدام به تولید و تشکیل رنگ‌های جدید در صنعت مد نمایند.

برای مثال:

با بهره‌گیری از تئوری رنگها، این عزیزان قادر خواهند بود که رنگ‌‌های جدیدی را از دل سایه‌ها و ته رن‌ها و صداها و تن‌ها، تبدیل به رنگ‌های غیر اشباع نموده و اقدام به ایجاد و ساخت رنگ‌های جدید نمایند.

رنگ شناسی و ست کردن لباس

شناخت رنگ‌ها و تاثیرات آنها، یکی از نیازهای اصلی‌ای است که برای اقدام به ست کردن لباس با هر رنگ مورد احتیاج است تا بیشترین تاثیر را در ارتقاء جذابیت ظاهری شما عزیزان بوجود آورد. رنگ شناسی این اجازه را به علاقمندان مد و شیک پوشی می‌دهد تا از تغییرات مختلف در ست‌های انتخابی خود لذت ببرند.

پیشنهاد مطالعه: نکات انتخاب بهترین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه

در همین رابطه نیاز است تا اطلاعات کاملی را در رابطه با رنگ شناسی و ست کردن لباس به دست آورید که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین‌های آنها اشاره کرده‌ایم.

آشنایی و شناخت چرخه رنگ و ترتیبات اصلی و فرعی

یکی از مهمترین اطلاعات پایه‌ای که در مورد چرخه رنگ و ترتیبات اصلی و همچنین فرعی آن باید بدانید، این مساله است  که چرخه رنگ اصلی از سه رنگ:

  • آبی
  • زرد
  • قرمز

تشکیل شده‌اند. در حوزه ترکیب رنگ‌ها نیز می‌توانید هر دو رنگ اصلی را نیز با یکدیگر ترکیب کرده تا رنگ‌ ثانویه ایجاد گردند. که شامل رنگ‌های:

  • بنفش
  • نارنجی
  • سبز

هستند و در صورت ترکیب یکی از رنگ‌های اصلی با رنگ‌های ثانویه نیز پدید آورنده رنگ سوم می‌شوند.

چرخه رنگ توسط سه رنگ اصلی ساخته شده است: قرمز، زرد و آبی. می توانید هر دو رنگ اصلی را با هم ترکیب کنید تا رنگ های ثانویه ایجاد کنید: سبز، نارنجی و بنفش. در همین حال، ترکیب یک رنگ اصلی با یک رنگ ثانویه منجر به یک رنگ سوم می شود. که به واقع یکی از روش‌های بسیار کاربردی است و برای رسیدن به هنر ست کردن لباس با هر رنگ کمک زیادی خواهد کرد.

حتما بخوانید: نکاتی برای انتخاب بهترین مدل مانتو تابستانی

شناخت رنگ‌های سرد و گرم

یکی دیگر از عوامل سنجش رنگها که توسط طراحان و فعالین مربوطه مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از مواقع دسته بندی‌های مهمی را تحت این عنوان تشکیل می‌دهند، رنگ سرد و رنگ گرم است. به احتمال بسیار زیاد شما عزیزان نیز تا کنون تجربه کرده‌اید که برخی از رنگها را به عنوان رنگهای گرم توصیف و برای توضیح نوعی رنگ از عبارت کلمه سرد استفاده کرده‌اند.

رنگ‌های خنثی در ست کردن لباس

رنگ‌های خنثی در ست کردن لباس

و به عنوان آخرین دسته از این گروه بندی، به دسته بندی رنگ‌هایی می‌رسیم که به نام رنگ‌های خنثی معروف هستند. رنگ‌هایی که در چرخه‌ی اصلی دسته بندی رنگها قرار نمی‌گیرد و دلیلش هم نبود رنگدانه در آنها یا بسیار اندک بودن رنگدانه‌های آنهاست. این دسته بندی از رنگ‌ها شامل رنگهایی مانند:

  • سیاه
  • سفید
  • کرم
  • عاجی
  • خاکستری

هستند که با عنوان رنگ‌های خنثی شناخته می‌شوند.

حتما بخوانید: راهنمای کامل شیک پوشی برای آقایان

سه روش برای ست کردن لباس با هر رنگی

تا این مرحله از مطالب توانستیم با عوانین بسیاری در زمینه شناخت رنگ و دسته بندی‌های مختلف آن آشنای شویم. تمامی این اطلاعات به نوعی در ست کردن لباس از نکات بسیار مهم محسوب می‌شوند. در ادامه نیز به سه روش بسیار کاربردی خواهیم پرداخت که در ست کردن لباس با هر رنگی به شما عزیزان کمک می‌کنند.

ست کردن لباس با استفاده از رنگ‌های متضاد
  • استفاده از رنگ‌های متضاد

یکی از روش‌های بسیار خاص که در نگاه اول ممکن است کمی عجیب به نظر رسد، ست کردن لباسها با استفاده از رنگهایی است که در چرخه رنگ‌ها در نقطه‌های کاملا مقابل هم قرار دارند و به نام رنگ‌های متضاد شناخته می‌شوند. این نوع ست رنگی را در لباس‌های فصلی، مربوط به ست‌های بهاره و تابستانی بسیار دیده‌ایم.

حتما بخوانید: 13 ترکیب رنگ استایل جذاب که هیچگاه از مد نمی افتد.

شاید زمانی که برای اولین بارها از این ست‌های رنگی مطلع شوید به نظرتان کاملا زشت و عجیب بیایند و پیش خود فکر کنید، اینها هرگز در کنار هم زیبا نخواهند شد. مانند:

  • سبز و قرمز
  • بنفش و زرد
  • نارنجی و آبی

به یاد داشته باشید که هنگامی که به درستی لباسهایتان را با استفاده از رنگهای متضاد هم ست کنید، با دیدن نتیجه کار به واقع متعجب خواهید شد و در این فصول اقدام به استفاده از چنین دسته بندی هایی خواهید کرد.

استفاده از رنگ‌های متوالی برای ست رنگ لباس
  • استفاده از رنگ‌های متوالی

یکی از روش‌های دیگر که شما را قادر به ست کردن لباس با هر رنگ می‌کند، استفاده از رنگ‌های متوالی است. به این معنی که در انتخاب رنگ برای تکه بعدی لباس خود، اقدام به انتخاب از بین رنگهایی نمایید که در چرخه‌ی رنگ به اندازه دو إلی سه رنگ در کنار هم قرار گرفته‌اند. مانند رنگهای:

  • شتری
  • نارنجی
  • آجری

لازم به ذکر است که در صورت استفاده از این تکنیک فوق‌العاده در ست کردن لباس با هر رنگ، اوج زیبایی و وقار را به خود خواهید بخشید.

  • رنگ‌های سه گانه در ست کردن لباس

به عنوان روش سوم و روش آخر از سری سه گانه‌ روش‌های ست کردن لباس با هر رنگ که در مقام تکنیک‌، می‌توان از آنها با عنوان کارآمدترین تکنیک‌ها یاد کرد به استفاده از رنگ‌های سه گانه می‌رسیم. این رنگ‌ها در چرخه رنگی فاصله بسیار نزدیک و یکسانی را نسبت به یکدیگر دارا هستند.

راهنمای ست رنگ لباس

در صورت قرار گرفتن در کنار یکدیگر، به قدری زیبا می‌شوند که می‌توانند برای تمام فصول تبدیل به انتخاب محبوب شما شوند و البته، به شما اجازه خواهند داد قادر به ست کردن لباس با هر رنگ شوید. برای مثال می‌توان به رنگ‌هایی مانند موارد ذیل اشاره نمود:

زیتونی در کنار بنفش و نارنجی در قالب :

  • شلوار سبز زیتونی
  • تیشرت بنفش کم رنگ
  • کیف نارنجی روشن
ست کردن رنگ لباس مردانه

کلام آخر

با تشکر از شما دوستان برای همراهی بست پیج تا انتهای مطالب، و با امید اینکه توانسته باشیم مطالب کارآمدی را خدمت شما عزیزان ارائه نماییم، از شما بزرگواران درخواست می‌کنیم که در صورت داشتن هرگونه انتقاد و پیشنهادی از طریق راه‌های ارتباطی نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

در این مطلب سعی کردیم شما را با اهمیت تیپ و نوع پوشش در جامعه آشنا کنیم و بگوییم که تا چه میزان بر شناخت و نظر دیگران در موردتان می‌تواند تاثیرگذار باشد. در همین رابطه با ست کردن که یکی از روش‌های عالی برای ارتقاء سطح زیبایی و جذابیت نوع لباس پوشیدن محسوب می‌شود، آشنا شدیم.

رنگ که از اساسی‌ترین قسمت‌های ست کردن لباس است را در قالب چرخه رنگی خدمتان توضیح دادیم که تا بتوانید بهتر با ترکیبات رنگی آشنا شده و در زمان توضیحات در رابطه با ست‌های رنگی مختلف بتوانید بهتر از موقعیت‌های رنگی مطلع شوید.

در ادامه با روش‌های مختلف جهت ست کردن لباس با هر رنگ در خدمتتان بودیم و به معرفی دسته بندی‌هایی معروف و کاربردی در چرخه رنگ پرداختیم، که هر کدام می‌توانند ست‌های بسیار زیبایی را برای شما عزیزان رقم بزنند. از جمله ست‌هایی که با استفاده از رنگ‌های متضاد تشکیل شده بود و یا ست‌هایی که از رنگ‌های خنثی استفاده می‌نمود.

لطفا تجارب خود را با در رابطه با استفاده از رنگ‌های مختلف برای ست کردن لباس با هر رنگ، و کشف و ابداع ست‌های متفاوت و جدید که می‌توانند زیبا و شیک باشند، با ما اشتراک بگذارید تا هم بست پیج و هم کاربران عزیز دیگر از تجربیات شما استفاده نمایند.   

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.