راهنمای کامل شیک پوشی برای آقایان

0

شیک پوشی نه تنها در دنیای امروز، بلکه در تمام طول تاریخ به عنوان ابزاری جهت تشخیص جایگاه‌ اجتماعی افراد، و سنجش شخصیت آنها، مورد استفاده بوده است. هر چه افراد شیک پوش‌تر در اماکن عمومی ظاهر می‌شدند، بیشتر مورد اعتماد و احترام جامعه قرار می‌گرفتند.

البته همچنان در سطح جامعه شیک پوشی و نوع پوشش، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با این تفاوت که اینروزها دیگر شیک پوشی در قالب چند نکته و قانون ساده قابل تعریف نیست. در حال حاضر معنی و مفهوم شیک پوشی تحت تاثیر هنر طراحی لباس و صنعت مد جهانی قرار دارد. هر ساله با معرفی مدلهای جدید و طرح و رنگهایی که ترند و معروف می‌شوند، شاهد استقبال نسبتا گسترده علاقمندان و دنبال‌کنندگان صنعت مد از تازه‌های بازار پوشاک و طرح و رنگ‌های ترند خواهیم بود.

اما در این میان نیز، هستند آقایانی که در رسیدن به یک ترکیب جذاب و هماهنگ برای خود، به مشکل بر می‌خورند. قالباً این عزیزان نمی‌دانند که برای شیک پوش به نظر آمدن باید از چه استایلی استفاده کنند. برای این عزیزان مطالعه یک راهنمای کامل شیک پوشی برای آقایان بسیار کارآمد خواند بود. صفحه برتر نیز با درک چنین نیازی در برخی اقایان، اقدام به جمع آوری نکات و قوانینی کرده است، که می‌توانند به صورت کلی از نظر ظاهری پیدا کنند.

هماهنطور که عرض شد، هر ساله با معرفی مد جدید معنای شیک پوشی و تصوری که عده بسیاری از شیک پوشی دارند نیز مورد تغییرات گسترده‌ای قرار می‌گیرد.

مجموعه صفحه برتر با در نظر گرفتن چنین تغییرات عظیمی که توانسته نظرات را در طی تنها یکی دو دهه گذشته تا این میزان تغییر دهد، اقدام به تنظیم لیستی از نکات و قوانینی نموده است که می‌تواند برای همیشه به عنوان اقدامات بسیار کاربردی و اصلی در جهت رسیدن به شیک پوشی،  تحت عنوان راهنمای کامل شیک پوشی برای آقایان در طی سالهای متمادی کاربردی و بسیار مهم باید. از شما عزیزان دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه با صفحه برتر باشید تا بتوانید از راهنمای کامل شیک پوشی برای آقایان استفاده نمایید.

معنای شیک پوشی چیست؟

شاید امکان ارائه جوابی کوتاه و صحیح برای این پرسش وجود نداشته باشد. اما در طول تاریخ، انسان در هر دوره‌ای سلیقه‌ای داشته. از زمانی که پوست حیوانات و برگ درختان را به عنوان پوشش بدن خود استفاده می‌کرده نیز، نسبت به آنچه که در حال استفاده از آن بوده دست به تغییراتی می‌زده تا طبق مفاهیم همان عصر زیباتر و پسندیده‌تر دیده شود. اما می‌توان شیک پوشی را به صورت کلی به این شکل معنی کرد: حد کمال هماهنگی و هارمونی در انتخاب البسه و پوشش توسط هر فرد.

شیک از دنیای بسیار وسیعی برخوردار است. قوانین و نکات شیک پوشی نه تنها به لباس و پوشش بلکه به مدل موی سر و پیرایش ریش و سبیل آقایان و حتی استفاده از وسایل همراه، مانند:

  • ساعت  
  • عینک  
  • کیف دستی

و … نیز مربوط می‌شود. راهنمای کامل شیک پوشی برای آقایان، قرار است به عمق شیوه زندگی نفوذ کرده و اقدام به تغییر روش‌‌های غلطی نماید، که تا کنون توسط عزیزان برای زیبایی ظاهری و شیک پوشی استفاده می‌نمودند.

آقایان شیک پوش و جایگاه اجتماعی

نکته بسیار مهمی که در رابطه با شیک پوشی آقایان و ارتباط آن با جایگاه اجتماعی افراد وجود دارد، توجه به این حقیقت است که:

 انتخاب لباس و پوشش هر مرد، اشاره به سلیقه و شخصیت درونی او دارد، پس بیش از هر عامل دیگری می‌تواند بر موقعیت‌های شغلی و احساسی و خانوادگی و دوستانه و … وی تاثیرگذار باشد. لذا شاید بتوان شیک پوشی را به معنای ابزاری جهت معرفی خود به دیگران نامید.

راهنمای کامل شیک پوشی برای اقایان و موفقیت‌های شغلی

معمولا در محیط‌های کاری مدیران برای انتخاب افراد مناسب برای فعالیت در جایگاه‌های شغلی مهمی که موجود است، به سراغ شیک پوش‌ترین آقایان می‌گردند! چرا که آنان برایشان ارتباط بین شیک پوشی و راندمان کاری افراد مشخص شده است.

در اصل مدیران می‌دانند که افراد شیک پوش، کسانی هستند که به نظر دیگران در مورد خود اهمیت می‌دهند و همینطور به جزئیات نیز توجه بسیار زیادی دارند. پس می‌توانند در انجام وظایف کاری نیز به همان میزان دقت و اهمیت به خرج دهند. به علاوه، اکثریت مردم در بیشتر جوامع غربی و شرقی آقایان شیک، کسانی هستند که در سطح جامعه، دوستان و خانواده، همواره با احترام رفتار می‌کنند.

نکته‌ای مهم در رابطه با شیک پوشی

نکته بسیار مهمی که در رابطه با شیک پوشی آقایان باید در نظر داشته باشید، تعریف اشتباهی است که برخی از آقایان از شیک پوشی دارند. دوستان عزیز صفحه برتر، شیک پوشی همیشه به معنای رسمی پوشیدن و استفاده از کت و شلوارهای گران قیمت نیست، بلکه گاهاً استایل‌هایی راحت و غیر رسمی نیز برای آقایان وجود دارد که از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است.

با صفحه برتر در ادامه این مطلب همراه باشید که تمامی این قوانین کاربردی را در قالب یک راهنمای کامل شیک پوشی برای آقایان مطالعه نمایید.

رابطه تعادل با شیک پوشی

بین تعادل و شیک پوشی رابطه‌ای ناگسستنی وجود دارد. در اصل تعادل در انتخاب طرح‌ها و استفاده از رنگ‌ها و انواع مختلفی از مدلها است. حقیقت این است که شیک پوشی از طریق ایجاد تعادل بصری بین قسمت‌های مختلف یک استایل حاصل می‌گردد.

همانطور که بسیاری از آقایان در سطح جامعه با استایل‌های کلاسیک اما جذاب حاضر می‌شوند و تا حد بسیار زیادی نیز شیک پوش هستند، راز جاودانگی و جذابیت در هر نوع استایلی، ایجاد تعادل بین قسمت‌های مختلف است.

قوانین و نکات راهنمای کامل شیک پوشی برای آقایان

در رابطه با نکات مهم در شیک پوشی آقایان، لازم به ذکر است که قوانین بسیاری در این رابطه وجود دارد. می‌توان گفت که اکثر این قوانین و نکات، به صورت عرفی و قوانینی نانوشته از نسلی به نسل بعد انتقال یافته‌اند و بیشتر جنبه‌های تجربی دارند تا اصولی حرفه‌ای. به همین دلیل است که هر یک از عزیزان نظر و تعریف خاص خود را در رابطه با عوامل و نکات مهمی که به شیک پوشی آقایان کمک می‌کند، دارند.

حتما بخوانید: اصول شیک پوشی و ست کردن لباس

اما در این میان، تعدادی از اصول را می‌توان به عنوان راهنمای کامل شیک پوشی برای آقایان محسوب نمود. اصولی که بیشتر در تلاش برای ایجاد هارمونی و هماهنگی، به آقایان در رسیدن به شیک پوشی کمک می‌کنند. در ادامه با این نکات و اصول طلایی که صفحه برتر در طول تمامی سالهای فعالیت خود، شاهد تاثیرات بسیار شگفت انگیز آنها بوده است را  آشنا خواهیم شد.

اصول و راهنمای کامل شیک پوشی برای آقایان

نکته مهم در شیک پوشی مردان، بخش‌های مختلف و موضوعات مختلف است. در ادامه 10 پیشنهاد عالی برای شیک پوشی به شما ارائه می‌دهیم.

۱. کت و شلوار مناسب بپوشید

یکی از پر مصرف‌ترین نوع لباس‌های رسمی که در رویدادهای بسیاری می‌توان از آن استفاده کرد، کت و شلوار است. از عروسی تا یک شام رمانتیک و یا قرار ملاقاتی کاری با پوشیدن یک دست کت و شلوار مناسب، می‌تواند در شیک پوشی شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

ممکن است در هنگام خرید کت و شلوار، با دیدن طرح‌ها و مدل‌های مختلف کمی سردرگم شوید. طبیعتاً اگر اولین تجربه شما در خرید کت و شلوار باشد نیز کمی اوضاع متفاوت‌تر می‌شود. در این مواقع به یاد داشته باشید که طرح‌های کلاسیک هیچگاه جذابیت خود را از دست نخواهند داد. در اینصورت می‌توانید کت‌های ساده‌ای که معمولا از یک ردیف دکمه دوتایی با کمترین جزئیات را انتخاب کنید. همچنین رنگ‌های تیره را در خرید کت و شلوارهای کلاسیک انتخاب کنید. زیرا رنگهای تیره هیچگاه محبوبیت و  زیبایی خود را از دست نخواهند داد.

ببینید: جذایترین و شیک ترین مدل‌های پالتوی مردانه 1401 برای خوش پوش ها

اگر در نظر دارید تا کمی متفاوت‌تر ظاهر شوید نیز، می‌توانید از وسایلی که می‌تواند در استایل شما تنوع ایجاد کند بهره‌مند شوید. وسایلی مانند:

  • دستمال‌های جیب
  • کراوات‌ها
  • و …

البته در انتخاب رنگ و طرح این وسایل و جزئیاتشان می‌بایست نسبت به وضعیت ظاهری کت و شلوارتان اقدام نمایید.

نقش ساعت مچی در شیک پوشی آقایان

۲. نقش ساعت مچی در شیک پوشی آقایان

ساعت‌ها به عنوان اکسسوری‌های ارزشمند در پوشش آقایان، نقش بسیار پررنگی را دارا هستند. بی‌شک می‌توان گفت که یکی از مهمترین نیازهای یک آقای شیک پوش، استفاده از ساعت مچی است. در بازار فعلی نیز، به دلیل گستردگی انواع و طرح‌های مختلف موجود ساعت‌های مچی می‌توان برای هر نوع استایلی یک ساعت مچی مناسب و ست انتخاب کرد. در این باره جای نگرانی وجود ندارد زیرا این روزها ساعت مچی‌ها تنوع بسیار زیادی دارند.

می‌توان به کمک انواع طرح‌ها و مدلها و رنگ‌های مختلف از برند‌های گوناگون، ساعتی با رنگ مناسب را انتخاب کرد. معمولا از انواع فلزی و نقره‌ای و طلایی، از بین انواع ساعت‌هایی که بند چرمی دارند، مشکی و قهوه‌ای، بیشترین تقاضا و فروش را در تمامی بازارهای جهانی از آن خود نموده‌اند. همچنین لازم به ذکر است که در رابطه با سایز ساعت مچی، یک جنتلمن شیک پوش، هیچگاه از ساعتی که به دستش چسبیده و یا زیادی حرکت می‌کند استفاده نخواهد کرد.

راهنمای کامل شیک پوشی برای آقایان و استفاده از رنگ‌ها

۳. راهنمای کامل شیک پوشی برای آقایان و استفاده از رنگ‌ها

هر رنگی تاثیرات و خصوصیاتی دارد که استفاده از رنگ‌ها را به یکی از مهمترین‌ها آیتم‌ها در شیک پوشی آقایان تبدیل کرده است. فرقی ندارد که شما رسمی بپوشید و چه از استایل‌های غیر رسمی استفاده نمایید، آزادید که از هر رنگی در پوشش خود استفاده کنید. اما متاسفانه بسیاری از آقایان علاقه به استفاده کردن از رنگ‌های خنثی و تره و تیره دارند. به یاد داشته باشید که در هر صورت، این شما هستید که بر اساس احساس خود تصمیم می‌گیرید، چه رنگی در ترکیب استایل شما زیبا می‌درخشد و از آن استفاده نمایید.

شلوار جین فیت و شیک پوشی آقایان

۴. شلوار جین فیت و شیک پوشی آقایان

در طی سالهای گذشته، همواره استفاده از شلوار‌های جین روندی همیشگی و مداوم داشته است. بی شک یکی از عناصر در پوشش که هیچگاه قدیمی نمی‌شود و باعث افزایش جذابیت استایل آقایان نیز در صورتی که به شکل مناسب انتخاب شده و پوشیده نمایند می‌گردد.

حتما بخوانید: راهنمای جامع ست کردن پیراهن و شلوار مردانه

در رابطه با استفاده از شلوار جین آبی رنگ، که یکی از مرسوم‌ترین انواع رنگی این محصول پرطرفدار است، می‌تواند به سادگی با انواع مختلفی از رنگ ها ست شود، مثلا رنگهایی مثل:

  • سبز سیج
  • مشکی
  • انواع رنگ زرد و …

 جین آبی با رنگ‌های زیادی ست می‌شود، از انواع زرد گرفته تا سبز سیج، مشکی و… اما رنگ‌های تیره‌تر مثل شلوار جین فیت مشکی و دودی با تمام رنگ‌ها به راحتی ست می‌شود و مناسب است. وقتی چند شلوار جین با رنگ‌های مختلف در کمد داشته باشید، موقع پوشیدن لباس برای موقعیت‌های مختلف، نیز سردرگم نخواهید شد.

نقش آراستگی در شیک پوشی آقایان

۵. نقش آراستگی در شیک پوشی آقایان

دوستان عزیز مجله صفحه برتر، توجه داشته باشید که راهنمای کامل شیک پوشی برای آقایان و نکاتی که می‌تواند شما را از یک فرد با پوشش عادی و سطحی به یک شیک پوش جذاب تبدیل کند تنها مربوط به البسه نیست. با استفاده از بهترین و زیباترین ست‌های لباس و گرانقمیت‌ترین انواع لباس‌های رسمی نیز در صورتی که ظاهری تمیز و آراسته نداشته باشید هیچ خبری از جذابیت و شیک پوشی نخواهد بود.

چند نکته در رابطه با آراستگی ظاهری:
  • همواره سعی داشته باشید تا میزان بلندی موهای سر و صورتتان را طبق سلیقه‌ای که دارید، و مدلی که همیشه استفاده میکنید، اندازه و مناسب نگه دارید.
  • از بلند شدن موها اطراف گردن و پشت گردن جدا بپرهیزید
  • لباس‌های خود را با فشار آب گیری نکنید
  • از دور تند و سریع ماشین لباس شویی برای گرفتن میزان آب و رطوبت باقی مانده در لباسهای شسته شده استفاده نکنید.
  • البسه شسته شده خود را تا جایی که مقدور است در فضای باز خشک کنید

۶. انتخاب درست لباس‌های زیر

لباس‌های زیرتان همیشه در نهایت سادگی باشند و فاقد هرگونه طرح و نوشته و … به این دلیل که برخلاف لباس‌هایی که در دید عموم قرار دارند و می‌توانند شخصیت شما را بیانگر باشند، لباس زیر صرفا در حریم خصوصی شما دیده خواهد شد و وجود هر گونه جمله و طرح و چاپی از میزان شیک پوشی و شخصیت شما می‌کاهد.

کفش و اهمیت آن در شیک پوشی مردان

۷. کفش و اهمیت آن در شیک پوشی مردان

شاید بتوان گفت که یکی از مهمترین بخش‌های استایل آقایان، مخصوصا جنتلمن‌هایی که به شیک پوش بودن خود اهمیت می‌دهند کفش است. کفش‌ها در عین حال که در پایینترین قسمت استایل قرار دارند، اما از بالاترین اهمیت برخوردار هستند. سعی کنید کفش‌های ساده استفاده کنید، اما از شیک بودن و با کیفیت بودنشان نیز اطمینان حاصل نمایید.

حتما بخوانید: راهنمای کامل انتخاب کفش مناسب | 4 نکته مهم در خرید کفش

همچنین خوندنش خوبه: آیا از ویژگی های یک کفش خوب اطلاع دارید؟

کفش‌ها نیز در صورتی که فاقد المان‌های مد روز باشند و سادگی خود را در کنار کیفیت بالا و زیبایی کلاسیک داشته باشند، هیچگاه به اصطلاح دموده نخواهند شد. البته در صورتی که آنها را تمیز و واکس خورده و صحیح نگهداری کنید، می‌توانید برای مدتها از آنها استفاده نمایید. اما باید به این مساله نیز توجه داشته باشید که ساده بودن نمی‌تواند دلیلی بر ارزان قیمت بودن کفش باشد و ممکن است کفشی که انتخاب می‌کنید بسیار گران قیمت باشد. با این حال یک کفش با کیفیت بالا که سالها کار میکند بهتر از کفش‌های ارزان قیمتی است که حتی چند ماه نیز دوام نمی‌آورند.

۸. از وسایلی مانند کراوات و دستمال‌ها زیاده روی نکنید

اکسسوری‌های مردانه از سالهای بسیار دور یکی از اجزای جدایی ناپذیر در پوشش آقایان بوده‌اند. کراوات و دستمان گردن و دستمال جیبی… که در صورت انتخاب و استفاده مناسب بسیار جذاب بوده و یکی از مهمترین‌های تاثیر گذار بر شیک پوشی اقایان محسوب شوند. هنگامی که استفاده از این نوع محصولات به هر نحوی به سمت زیاده روی پیش برود، نه تنها ارتقاء دهنده سطح شیک پوشی آقایان نخواهد بود، بلکه باعث تخریب استایل ظاهری نیز می‌گردد.

۱۰. از عینک مناسب استفاده نمایید

بسیاری از آقایان جهت حفظ شیک پوشی خود از عینک زدن، آنهم در حالی که به آن نیاز دارند امتناع می‌کنند. اما استفاده از عینک نه تنها شیک پوشی را از بین نمی‌برد، بلکه می‌تواند میزان شیک پوشی آقایان را نیز افزایش دهد. در صورتی که بتوانید از نوع مناسب عینک خود با توجه به حالت صورت و شخصیتتان استفاده نمایید، مشکلتان با عینک زدن نیز برطرف خواهد شد.

کلام آخر شیک پوشی

بازهم تشکر و قدردانی ما را به خاطر همراهی گرمتان تا انتهای این مطلب، بپذیرید. تمام سعی ما در مجله اینترنتی صفحه برتر ارائه اطلاعات کامل و کارآمدی بود تا بتواند به عنوان راهنمای کامل شیک پوشی برای آقایان باشد. همچنین این مطلب به راستی کمک حال شما عزیزان بوده و تغییراتی مهم را در سبک زندگی‌تان ایجاد کند.

ما در ابتدا سعی کردیم تا از اهمیت و مزایای بی شمار شیک پوشی برایتان صحبت کنیم و سپس به سراغ بررسی تعادل و مسائل بسیار مهم و موثر در شیک پوشی آقایان رفتیم. در ادامه نیز با نکاتی که در طی سالها فعالیت مجله صفحه برتر به عنوان تاثیرگذارترین نکات در شیک پوشی آقایان شناخته شده بودند نیز در خدمتتان بودیم.

امیدواریم مطالب فوق توانسته باشد نیازهای شما عزیزان را تامین و به پرس‌شهایی که در زمینه شیک پوشی آقایان داشتید پاسخ داده باشد. از شما عزیزان بخاطر همراهی با مجله صفحه برتر متشکریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.