10 پیشنهاد برای مراقبت از مو در زمستان

0

سرما و خشکی زمستان می‌تواند موها و پوست سر شما را تحت فشار زیادی قرار دهد. در اینجا چند نکته و ترفند کلیدی برای حفظ سلامت و مراقبت از مو و پوست سر در طول زمستان را ذکر می‌کنیم.

آب و هوای زمستان برای انواع مو مشکل ساز است. درست مانند پوست، مو نیز برای نرم و سالم ماندن نیاز به محافظت در برابر سرما دارد.

از موهای خود در برابر هوای قطب شمال، بادهای تند، الکتریسیته ساکن و حتی گرمای داخل خانه دفاع کنید.این 10 نکته مراقبت از مو در زمستان را امتحان کنید تا موهای خود را حتی در سرد ترین روزهای سال، خوش فرم نگه دارید.

آب و هوای سرد چگونه روی موهای شما تأثیر می‌گذارد؟

اکثر خانم ها به طور مستقیم تاثیرات آب و هوای گرم و مرطوب را روی موهای خود تجربه کرده‌اند، اما چیزی که بسیاری از افراد نمی‌دانند این است که آب و هوای زمستان نیز می‌تواند به همان اندازه مضر باشد.

به عنوان مثال، هوای سرد و خشک در واقع می تواند باعث شود که کوتیکول تار مو تا حد کمی بلند شود. در نتیجه، رطوبت فرصتی برای رسیدن و قفل شدن در ساقه مو را نخواهد داشت. این فرایند دلیل این که چرا بسیاری از افراد در فصل سرد سال با شکستگی مو و موخوره دست و پنجه نرم می‌کنند.

در صورت عدم مراقبت از مو در فصل هوای سرد، موها رطوبت خود را از دست می‌دهند مخصوصا اگر موهای شما  پرپشت، مجعد یا بلند باشند.

زمانی که موها در معرض باد شدید قرار می‌گیرند، راحت تر گیر کرده و گره می‌خورند و وقتی که می‌خواهید موهایتان را برس بکشید و گره‌زدایی کنید، برس می‌تواند باعث شکستگی بیشتر و شکافتن انتهای موها شود.

هوای سرد و موهای رنگ شده

در صورت عدم مراقبت از مو در فصل سرما، موهای رنگ شده و آسیب دیده، شادابی و درخشش خود را از دست می‌دهند. همچنین هوای خشک و سرد می‌تواند از نظر استاتیک تأثیر ناخوشایندی داشته باشد!

ترکیب خشکی و گره خوردگی مو و همچنین بار استاتیکی موها ظاهر بسیار ناخوشایندی ایجاد می‌کند.

مطلب پیشنهادی: 10 توصیه متخصص پوست برای مراقبت از پوست در زمستان

مراقبت از مو

روش‌های مراقبت از مو در زمستان

در ابتدا گفتیم که دمای هوای بسیار سرد، خشکی و باد بزرگترین دشمن موهای شما در طول ماه‌های زمستان هستند، وقت آن است که چند قدم ساده و در عین حال فوق‌العاده موثر را که می‌توانید برای محافظت و مراقبت از موهای خود بردارید و ظاهری شگفت‌انگیز انجام دهید، را مرور کنید.

قدم اول: آبرسانی

اولین قدم برای مراقبت از موها در زمستان، درمان خشکی موها به وسیله مرطوب کردن و آبرسانی آن‌ها می‌باشد.

اگر موهای شما در این فصل از سال مستعد شکستگی و دو شاخه شدن است، زمان بسیار خوبی است که به یک شامپوی مرطوب کننده و یک نرم کننده عالی روی بیاورید.

یک شامپوی مرطوب‌کننده نه تنها موهای شما را تغذیه می‌کند، بلکه برخی از روغن‌های طبیعی که پوست سر تولید می‌کند را حفظ می‌کند تا موهای شما را مرطوب کرده و آن‌ها را سالم نگه دارد. استفاده از نرم‌کننده کمک می‌کند تا در طولانی مدت‌، موهایتان را تغذیه کنید.

توجه داشته باشید که اگر بدن شما کم آب و دهیدراته باشد، می‌توانید آثار مخرب آن را در موهای خود مشاهده کنید؛ بنابراین مطمئن شوید که مقدار زیادی آب بنوشید تا به هیدراته ماندن مو و پوست سر کمک کند.

قدم دوم: کلاه بپوشید.

مهم است که در ماه های زمستان موهای خود را بپوشانید تا از رطوبتی که توسط هوای خشک، برف، باد و باران از بین می‌رود محافظت کنید.

پشم، پنبه و سایر پارچه های نامرغوب می‌توانند باعث شکستگی شوند، بنابراین برای جلوگیری از آسیب، کلاه خود را از جنس ابریشم یا ساتن انتخاب کنید.

با استفاده از اسپری مخصوص حاوی روغن، از ایجاد الکتریسیته ساکن زیر کلاه خود مبارزه کنید. روغن‌های خشک وزنی ندارند و حاوی روغن‌های طبیعی هستند که مو را مرطوب کرده و درخشندگی آن را باز می‌گرداند.

مراقبت از مو

قدم سوم: دستگاه بخور خانگی

آیا می خواهید روش شگفت انگیزی برای مبارزه با موهای خشک و مراقبت از مو در زمستان بدانید؟ از یک مرطوب کننده محیطی استفاده کنید. سیستم گرمایشی داخلی باعث می‌شود هوای خانه شما بسیار خشک شود و رطوبت را از موهای شما خارج کند. مرطوب‌کننده‌ها به آبرسانی مجدد هوا کمک می‌کنند تا موهای شما براق بمانند.

مراقبت از مو

قدم چهارم: هنگام دوش گرفتن دمای آب را کاهش دهید.

حتی اگر زمانی که دما زیر صفر است و یک دوش بخار داغ دقیقاً همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید، آب داغ می‌تواند رطوبت موهای شما را از بین ببرد و آن ها‌را شکننده و در برابر شکستن آسیب پذیرتر کند. موهای خود را با آب ولرم بشویید و بعد از آن با آبکشی خنک ادامه دهید.

مراقبت از مو

قدم پنجم: از حرارت زیاد برای فرم دهی استفاده نکنید.

بهتر است اجازه دهید موهایتان با دمای اتاق خشک شوند. سشوار رطوبت را از موهای شما خارج می‌کند و احتمال شکستگی را افزایش می‌دهد. خشک کردن بدون حرارت کمک می کند موهای شما براق و سالم بماند.

برای مراقبت از موهای خود، فرم طبیعی موهای خود را در آغوش بگیرید و تا حد امکان از اتو مو و سشوار استفاده نکنید. موهای شما در ماه‌های سردتر سال ظریف تر هستند، حالت دادن مو با حرارت بالا، این مشکل را تشدید می‌کند و رطوبت را مستقیماً از تارهای شما بیرون می‌کشد. در طول زمستان از صاف کردن و فر کردن موها خودداری کنید یا از روش‌های بدون حرارت استفاده کنید.

مراقبت از مو

قدم ششم: با موهای خیس از خانه بیرون نروید.

موهای خیس بیشتر از موهای خشک آسیب پذیر هستند. بیرون رفتن در زمستان با سر خیس می‌تواند باعث یخ زدن و شکستن مو شود. اگر عجله دارید، بهتر است موهای خود را با باد ملایم سشوار خشک کنید تا اینکه با موهای خیس به بیرون بروید.

مراقبت از مو

قدم هفتم: از روغن تراپی استفاده کنید.

برای جبران آسیبی که سرمای زمستان به موهای شما وارد می‌کند و برای مراقبت از موها به بهترین صورت، از یک روش درمان مو بر پایه روغن، برای بازیابی رطوبت استفاده کنید.

حتما بخوانید: 5 دمنوش عالی و کاربردی برای فصل پاییز و زمستان

یک فرمول سبک وزن با روغن آرگان انتخاب کنید تا فورا موهای خشک و آسیب دیده را احیا کنید. روغن مغذی مو را روزانه به ساقه مو بزنید تا به تامین رطوبت و محافظت از موهایتان کمک کند.

مراقبت از مو

قدم هشتم: به صورت مداوم نوک گیری کنید.

با کوتاه کردن منظم انتهای موها، موهای خود را سالم و قوی نگه دارید. هوای سرد زمستان، تمایل موهای شما را به خشکی و شکننده شدن افزایش می دهد. بنابراین کوتاه کردن موهای شما هر 4 تا 8 هفته، برای مراقبت از موها، قطعا ایده خوبی است.

قدم نهم: حوله میکروفایبر

سعی کنید به جای پنبه و الیاف مصنوعی، از حوله های میکروفایبر استفاده کنید. پنبه برای موهای شکننده شما خشن است و آن‌ها را در هم می‌پیچد و باعث وز شدن موها می‌شود.

میکروفایبر ظرفیت جذب آب بالایی دارد، اصطکاک و زمان خشک شدن مو را کاهش می‌دهد و برای موهای شما بسیار ملایم و مناسب تر است.

قدم دهم: موها را کمتر بشویید

آب و هوای زمستانی موها و پوست سر را خشک می کند و باعث خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر می‌شود. با شامپو زدن روزانه، روغن‌های طبیعی تولید شده از کف سر خود را از بین می‌برید که منجر به تحریک و خشکی بیشتر می‌شود

اگر لازم است به صورت روزانه حمام کنید، سعی کنید موهای خود را یک روز در میان بشویید و یا همیشه از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

سخن پایانی

مراقبت از مو در تمامی فصول سال واجب است اما در فصل زمستان، نیاز موها به یک روتین مراقبتی مو بیشتر می‌شود. با رعایت نکات بالا و ایجاد یک روتین مراقبت از مو، اصطحکام موهای خود را افزایش دهید و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

منبع: goldie locks

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.