5 دمنوش عالی و کاربردی برای فصل پاییز و زمستان

0

5 دمنوش برای پاییز و زمستان و مقابله با سرماخوردگی و تقویت بدن در فصول سرد سال را با این مطلب شناخته و مزایای بی‌شمار 5 دمنوش عالی و کاربردی زمستانی را به خود و خانواده عزیزتان هدیه دهید.

از حال و هوای شهر مشخص است که پاییز فرارسیده و در شهر ساکن شده است. در انتظار رسیدن زمستان و تجربه‌ی مجدد زندگی در حال و روز برفی شهر با وجود تمام زیبایی‌هایش، برای خانواده‌هایی که از اعضای خردسال و بزرگتر‌های کهنسال   برخوردارند توجه به نکات پیشگیرانه در برابر سرما الزامی است. پاییز و زمستان نه تنها برای گروه‌های سنی حساس، بلکه برای تمامی اقشار جامعه می‌تواند، سرماخوردگی و بیماری‌های مختص به فصل سرد سال را در پی داشته باشد.

با آغاز جشن رنگهای پاییزی با تجمع برگ‌ها در هر گذر و خیابانی، حتی تصور به دست داشتن و نوشیدن یک لیوان دمنوش گرم حال آدم را جا می‌آورد. در حقیقت استفاده از دمنوش‌ها نه تنها برای لذت بردن از طعم فوق‌العاده‌ای که برخی از آنها دارند، بلکه به دلیل برخورداری آنها از فواید دارویی در تقویت بدن و مقابله با سرماخوردگی و … یکی از اقدامات بسیار مفیدی است که در طول پاییز و زمستان توصیه می‌گردد.

دو لیوان عالی دمنوش برای پاییز و زمستان

در صورت همراهی مجله اینترنتی صفحه برتر تا پایان این مطلب و شناخت کامل 5 دمنوش عالی و کاربردی برای فصل پاییز و زمستان، شما به زرادخانه‌ای کامل، متشکل از انواع سلاح‌های گیاهی برای مقابله با سرماخوردگی و سرفه‌های خشک و بدن درد و تعداد بسیار زیادی از بیماری‌های دیگر مجهز می‌گردید. از شما دعوت می‌کنیم در کنار مجله اینترنتی صفحه برتر به این دنیای رنگارنگ و مملو از گیاهان دارویی و دمنوش‌های شفابخش وارد شده و خود را با استفاده از شناخت و مصرف 5 دمنوش عالی و کاربردی، آماده رسیدن فصل زمستان نمایید.

دمنوش‌ها، دوستان دیرینه انسان

هزاران سال است که بشر از انواع مختلف دمنوش‌ها در حال استفاده است. انسان همواره در طول تاریخ که ریشه در سالهای بسیار دور دارد، برخی از گیاهان را به دلیل طعم و عطر بسیار شگفت‌انگیزشان و برخی دیگر را با اهداف دارویی به شکل دمنوش مورد استفاده قرار داده است. در بسیاری از مناطق و ملت‌ها، نوشیدن انواع دمنوش‌ دارای قوائد و قوانینی خاص در قالب یک نشست و رویداد ویژه است.

برای شما مفید است: 10 توصیه متخصص پوست برای مراقبت از پوست در زمستان

استفاده از دمنوش‌های مقوی با کاربردهای دارویی و خوراکی بدست آمده از انواع مختلف گیاهان در طول تمامی سالهایی که اولین بار بشر به علم استفاده از آنها دست یافته، تا کنون مورد استقبال ویژه‌ای از سمت تمامی جوامع قرار گرفته و همچنان نیز در صدر نوشیدنی‌های گرم محبوب در کنار برترین‌ها قرار دارند. در ادامه با توجه به جایگاه و کاربردهای انواع دمنوش‌ها، به معرفی 5 دمنوش عالی و کاربردی برای فصل پاییز و زمستان پرداخته‌ایم.

تاریخ گواهی است بر این حقیقت که استفاده از دمنوش‌های مختلف با اهداف تقویت قوای جسمانی و درمان بیماری‌ها از زمان‌های بسیاری دوری رایج و به چون داروهای فعلی، توسط طبیبان تهیه و تجویز می‌گردیده است. برای مثال در مصر باستان که یکی از تمدن‌های بسیار بزرگ تاریخ است، زعفران و نعنا به صورت گسترده برای تهیه دمنوش‌های شفا بخش مورد استفاده بوده است.

لازم به ذکر است که استفاده از دمنوش‌ها همیشه به دلیل توانایی‌های دارویی آنها نبوده، بلکه دمنوش‌ها برای بسیاری از ما همچنان نیز تداعی کننده نوشیدنی‌های خوش طعم و لذت بخش است. به همین دلیل است که در بسیاری از فرهنگ‌ها و ملت‌های مختلف استفاده از دمنوش‌های متفاوت جزئی از زندگی روزمره بوده و عادتی غذایی است که در ساعت و زمان مشخصی از روز نوشیده می‌شوند.

معرفی دمنوش برای پاییز و زمستان و درمان سرماخوردگی

5 دمنوش عالی و کاربردی برای فصل پاییز و زمستان

در ادامه، مجله اینترنتی صفحه برتر به معرفی 5 دمنوش عالی و کاربردی برای فصل پاییز و زمستان پرداخته است. با وزیدن اولین نسیم‌های تند پاییزی که بعد از سپری شدن دورانی گرم و خشک، می‌تواند بسیار لذت بخش باشد، هوا آهسته آهسته به سمت سرد شدن می‌رود تا زمین را برای زمستانی سرد آماده کند.

با تمام زیبایی‌های خاص و شاعرانه‌ای که این فصل زیبا به همراه دارد، هوای سرد و خشک اوایل پاییز می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی‌ها و مشکلاتی شود مانند:

  • درد‌ در نواحی کمر
  • مشکلات و بیماری‌های پوستی 
  • انواع حساسیت‌ها
  • متورم شدن غشاهای مخاطی گوش و حلق و بینی

به هیچ وجه جای نگرانی نیست، زیرا ما نیز از دمنوش‌هایی که پیشینیان در اعصار گذشته برای مقابله با این بیماری‌ها استفاده کردند برخوردار هستیم. کافی است تا انتهای این مطلب همراه بست پیج باشید تا از طریق شناخت و آشنایی با 5 دمنوش عالی و کاربردی برای فصل پاییز و زمستان به همراه طرز تهیه آنها، پاییز و زمستانی پر انرژی در کنار خانواده داشته باشید.

دمنوش گل کدو حلوایی

دمنوش گل کدو حلوایی و چای سیاه

این دمنوش که از گل‌های کدو حلوایی و چای سیاه تهیه می‌شود مملو از ویتامین سی و مواد مغذی و معدنی است. مقدار مناسب ویتامین C در این دمنوش قادر است تا تمامی نیازهای بدن برای تقویت سیستم ایمنی را تامین کند. تقویت سیستم ایمنی در کنار منبعی مملو از ویتامین A به راستی که می‌تواند در پاییز و زمستان معجزه‌ای در حفظ سلامتی ما باشد.

تمامی دمنوش‌های موجود در لیست 5 دمنوش عالی و کاربردی برای فصل پاییز و زمستان، از بهترین و مقوی‌ترین دمنوش‌های کاربردی محسوب می‌گردند. اما استفاده از دمنوش گل کدو حلوایی و چای سیاه به تنهایی می‌تواند ده درصد ویتامین مورد نیاز روزانه ما را تامین نماید.

حتما بخوانید: درمان بی خوابی با کمک تغذیه مناسب

این دمنوش شگفت‌انگیز نه تنها از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند، بلکه بدن را در مقابل انواع عفونت‌ها تقویت کرده و این قدرت را به سیستم ایمنی بدن می‌دهد تا با ویروس‌ها نیز مبارزه کند. در مقابل بسیاری از داروهای شیمیایی، بی شک دارویی خوشمزه و کاربردی است.   

برای تهیه این دمنوش کافی است گل‌ کدو تنبل را به چای سیاه اضافه کرده و برای مدت زمان کافی، حدودا 15 دقیقه اجازه دهید تا به خوبی دم بکشد.

دمنوش آبلیمو عسل پونه و آویشن

دمنوش آویشن و عسل و لیمو

یکی از خوشمزه‌ترین دمنوش‌های موجود در لیست 5 دمنوش عالی و کاربردی برای فصل پاییز و زمستان، دمنوش آویشن و عسل و لیمو است. این دمنوش سه گانه فوق‌العاده می‌تواند به عنوان ارتشی تک نفره در کنار شما با بیماری‌های مختلف ناشی از فصل سرما مبارزه کند.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • خوش بو کننده دهان
  • تنظیم متابولیزم بدن
  • پیشگیری از افزایش وزن
  • جلوگیری از ایجاد سنگ در کلیه
  • درمانی بی نظیر برای شرایط کلی سرما خوردگی
  • مبارزه با بیماری‌های عفونی
  • رفع گلو درد
  • ضد سرفه
  • آرامش بخش

و مزایای بی‌شمار دیگه که تنها، معرف بخش کوچکی از مزایای درمانی و تقویتی این دمنوش فوق‌العاده هستند. طرز تهیه دمنوش آویشن و عسل و لیمو بسیار ساده است. کافی است تا مقداری آویشن را در قوری ریخته و آب داغ به آن اضافه کنید و اجازه دهید بین 5 تا 10 دقیقه دم بکشد و حالا می‌توانید دمنوش خود را به همراه عسل میل نمایید. توصیه می‌کنیم اجازه دهید دمنوش کمی خنک شده و سپس عسل را اضافه نمایید تا خواص طبیعی عسل به دلیل دمای بالای دمنوش از بین نرود.

دمنوش میخک یک دمنوش برای زمستان

دمنوش میخک از بین برنده خلط سینه و بدن درد

در بین 5 دمنوش عالی و کاربردی برای فصل پاییز و زمستان، شاید بتوان به دمنوش میخک لقب نیروگاه اتمی را داد! این دمنوش جادویی از مزایای درمانی و تقویتی بسیار گسترده و وسیعی برخوردار است. کمی طعم تلخی را می‌توان به کمک اضافه کردن دارچین و یا هل از بین برد و نیازی به نگرانی در رابطه با طعم این دمنوش نیست. حتی در صورت تلخ بودن نیز، باور کنید که ارزش نوشیدن را دارد.

از خواص بی‌شمار دمنوش میخک نیز می‌توان به مهم‌ترین آنها یعنی خاصیت و کاربرد آن در مبارزه با انواع قارچ‌ها و باکتری‌های مضر و البته خواص تسکین دهنده درد اشاره کرد. این دمنوش فوق‌العاده در کنار تمامی مزایای درمانی به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن نیز شناخته می‌گردد. گفتنی است که از دیگر خواص دمنوش میخک، نقش آن در تضمین سلامت خون، آرامش بخشی به سیستم عصبی و تامین کننده سلامت روده بزرگ، را نباید نادیده گرفت.

جهت تهیه دمنوش میخک که یکی از بهترین‌های لیست 5 دمنوش عالی و کاربردی برای فصل پاییز و زمستان در مجله اینترنتی صفحه برتر محسوب می‌گردد، کافی است تا:

یک قاشق غذا خوری میخک (خرد شده) را در دو فنجان آب گرم ریخته و قوری را برای مدت 10 دقیقه جهت دم کشیدن دمنوش در محل مناسب قرار دهید. در آخر پس از کمی خنک شدن دمنوش می‌توانید شیرین کننده مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید که در این باره عسل پیشنهاد بست پیج به شما عزیزان است.

چای ماسالا یک دمنوش عالی برای پاییز و زمستان

چای ماسالا مناسب پاییز و زمستان

جایگاه بعدی در لیست 5 دمنوش برای پاییز و زمستان متعلق به دوست مقوی و مشهور هندی ما، چای ماسالای دوست داشتنی است. یکی از دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های گرم بسیار محبوب در هند که مدتهاست در ایران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و توانسته شهرتی جهانی کسب کند.

حتما بخوانید: در باب خواص زنجبیل و 3 روش دم کردن آن

البته این شهرت بی دلیل نیست، این نوشیدنی می‌تواند تمام روزهای سرد سال گرما و انرژی و سلامتی را تضمین کند. خواص تقویتی و ضد التهابی موجود در چای ماسالا  یک نوشیدنی محبوب در هند، یک پیچ و تاب بی نظیر برای روزهای سرد زمستانی یا گردهمایی دوستانه بعدی شما ارائه می دهد. نه تنها طعم دلپذیری را وعده می دهد، بلکه دارای خواص تقویت کننده سیستم ایمنی و ضد التهابی نیز می باشد.

تهیه این نوشیدنی بی نظیر کمی در بین دیگر عناوین لیست 5 دمنوش عالی و کاربردی برای فصل پاییز و زمستان پیچیده‌تر است. اما در کل می‌توان با کمی دقت از پس تهیه این دمنوش زمستانی برآمد.

  • برای شروع کافی است ادویه و زنجبیل را در آب بجوشانید
  • کمی صبر نمایید تا از طریق جوشیدن و کاهش سطح آب، مواد حالتی غلیظ‌ به خود بگیرند
  • حالا شیر و عسل را به مواد دیگر اضافه کنید
  • باز هم باید کمی صبر نمایید تا میزان آب موجود از بین رفته و حجم مواد کم‌تر شود
  • بعد از جوشیدن و غلیظ شدن، نوبت به صاف کردن مواد می‌رسید

دمنوش بابونه و گزنه، دمنوشی برای روزهای سرد زمستانی

همانطور که در ابتدا خدمت شما عزیزان عرض کردیم، استفاده از دمنوش‌ها برای تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از سرماخوردگی و بیماری‌های رایج دیگر در فصول سرد سال امری الزامی است. و در بین تمامی عناوینی که تا کنون در این مطلب در لیست 5 دمنوش عالی و کاربردی برای فصل پاییز و زمستان مطالعه نمودید، دمنوش بابونه و گزنه یکی از گزینه‌های قابل توجه و بسیار عالی است.

این دمنوش بسیار کاربردی، بیشترین قدرت بازدارندگی را در بین تمامی دمنوش‌‌ها مقابل سرماخوردگی دارد. مراحل آماده سازی و طرز تهیه آن نیز بسیار ساده و مختصر است. کافی است تا مقدار مورد نیاز گزنه خشک را به همراه بابونه خشک به آب جوش اضافه نمایید. پس از دم کشیدن برای شیرین شدن دمنوشتان می‌توانید از عسل استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در روزهای سرد سال، نوشیدن این دمنوش شما را در برابر سرماخوردگی ایمن می‌سازد.

انواع دمنوش برای زمستان و پاییز

کلام آخر

5 دمنوش عالی و کاربردی برای فصل پاییز و زمستان مطلبی بود آموزشی که با توجه به فرا رسیدن روزهای سرد سال جهت سلامتی شما همراهان گرامی و دیگر خوانندگان گرامی مجله اینترنتی صفحه برتر، منتشر شد. ضمن تشکر از شما برای همراهی با صفحه برتر تا انتهای این مطلب، امیدواریم بتوانید با کمک دمنوش‌های معرفی شده زمستانی گرم را در کنار خانواده خود تجربه کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا در مورد نقش دمنوش‌ها در زندگی انسان، از گذشته تا کنون اطلاعاتی را خدمتتان ارائه کرده و بهترین دمنوش‌های مناسب برای پاییز و زمستان را به همراه طرز تهیه آنها خدمتتان معرفی نماییم. از هرگونه پیشنهاد و انتقاد شما عزیزان با آغوش باز استقبال می‌نماییم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.