ماوس پد چیست؟ نکات مهم هنگام خرید ماوس پد

0

برخی از وسایل و ابزارها در زندگی انسان مدرن، نقش بسیار حیاتی دارند و با اینکه هر لحظه توسط ما مورد استفاده قرار می‌گیرند، توجه خاصی به آنها نداریم. یکی از این وسایل بسیار کارآمد که در زندگی روزمره خیلی از افراد حضور دارد و برای ساعتها در روز مورد استفاده قرار می‌گیرد ماوس پد است.

تابحال به این موضوع فکر کرده‌اید که چه کسی اولین بار ایده ساخت ماوس پد به ذهنش خطور کرد؟ در چه سالی اولین ماوس پد ساخته شد و توسط چه شرکتی روانه بازار گردید؟ انواع پد ماوس، تاثیراتی که بر راندمان کاری ما و بر سلامتی انسان دارند و کلی اطلاعات دیگه به همراه نکاتی که در هنگام خرید ماوس و برای نگهداری از آن نیاز است را در این مطلب خواهیم خواند.

لطفا با ما تا انتهای این مطلب بسیار کاربردی همراه باشید.

ماوس پد چیست؟

همه ما یا شاید بهتر است اینگونه بگوییم که اکثر مردم جهان، در طول روز ممکن است مرتباً از پد ماوس استفاده کنند، اما کمتر اتفاق افتاده است تا به ماهیت اصلی آن فکر کنیم. مثلا تابحال فکر کرده‌اید که موس پد از کجا آمده و چطور به یکی از لوازم، وسایل و ابزارهای بسیار مهم زندگی ما، آنهم در اوج سادگی تبدیل شده است؟

در این مطلب به تاریخچه ماوس پد خواهیم پرداخت و به بسیاری از سوالات اساسی در رابطه با این محصول بسیار کاربردی پاسخ خواهیم داد. شخصا که بی صبرانه منتظرم تا پاسخ تمام این سوالات را بدانم. با  ما همراه باشید تا در کنار هم در طی این مطلب اطلاعات بسیار در رابطه با پد ماوس بدست آوریم.

مخترع ماوس پد کیست؟

داستان موس پد از شرکتی معروف به نام هرمن میلر که در صنعت مبلمان فعالیت داشت، و شخصی به نام جک کلی شروع شد. سال 1969 میلادی، جک کلی که یکی از کارمندان شرکت معروف هرمن میلر بود، که در صدد ارتقاء و تحول وسیله‌ای که داگلاس انگلبارت به عنوان ماوس پد ساخته بود برآمد و در عین سادگی، وسیله‌ای فوق‌العاده کاربردی را ابداع کرد.

در حقیقت این اختراع، از قلب آنچه که آقای داگلاس انگلبارت به عنوان ماوس پد کامپیوتر ابداع کرده بود، اقتباس شد. اما این کجا و آن کجا؟ این خلاقیت باعث نوآوری شگفت انگیزی در آنچه که داگلاس اختراع کرده بود شد. افزایش کیفیت و کارآیی، موهبتی بود که جک کلی، به ماوس پد بخشید و به نوعی هویت و روحی تازه را به بدنه خشک و چوبی وسیله‌ی قبلی دمید.

اختراع ماوس پد توسط داگلاس انگلبارت

اگر بخواهیم معقولانه و صادقانه در رابطه با این پرسش که چه کسی اولین بار به فکر اختراع موس پد افتاد؟ نام داگلاس انگلبارت باید به عنوان ابداع کننده اولیه پد ماوس به میان آید. اما در حقیقت داگلاس، وسیله‌ای را ابداع کرده بود که از کیفیت و کاربرد کافی برخوردار نبود. و اگر منصفانه بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که چه کسی مخترع این محصول است، بی شک باید نام جک کلی به عنوان تکمیل کننده و مخترع پد ماوس به شکلی که ما می‌شناسیم آورده شود.

وسیله‌ای که داگلاس انگلبارت ساخته بود در حقیقت یک تکه بلوک چوبی بود، که در نمایشگاه به عنوان اولین قطعه الحاقی به کامپیوتر که از طریق مانیتور قدرت کنترل و اعمال دستورات را مقدور می‌کرد بود. تکه‌ای چوب که در زیر خود صفحه‌ای مملو از چند گوی چرخنده داشت.

او هیچگاه فکر نمی‌کرد وسیله‌ای که اختراع کرده است، برای همیشه تبدیل به یکی از اجزاء جدا نشدنی کامپیوتر برای تمام مردم دنیا تبدیل شود. او در واقع ماوس کامپیوتر را اختراع کرده بود. همین ماوسی که امروزه در دستان ما به نهایت تکنولوژی خود رسیده.

جک کلی، از قلب این وسیله خشک و چوبی، ابداع و اختراع خود را که ماوس پد نام داشت و به گونه‌ای تکمیل کننده و ارتقاء دهنده کاربردهای ماوس بود را در نهایت سادگی اختراع و ابداع کرد.

تاثیر پیش بینی نشده اختراع جک کلی

به واقع جک کلی در آن زمان نمی‌دانست که اختراع بسیار ساده و ابتدائی او، روزی مانند خود ماوس کامپیوتر به یکی از ابزارهای مهم و مورد نیاز برای میلیون‌ها کاربر کامپیوتر در تمام جهان تبدیل شود. به طوری که با گذشت بیست سال از اولین نمونه‌های ماوس پد بود که به طور کاملا تصادفی اهمیت و ارزشی که این اختراع داشت توجهات را به خود جلب کرد.

درست در زمانی که برند اپل، سیستم عامل مکینتاش را معرفی کرد، مصادف بود با زمانی که جایگاه ماوس در دنیا تثبیت و به عنوان وسیله‌ای الزامی شناخته شد. این لحظه تاریخی زمانی بسیار تاثیرگذار در تاریخ بود.

امکان استفاده راحت از ماوس

ماوس پد ها در طول تاریخ خود، دچار تغییرات بسیاری شدند تا بالاخره توانستند تبدیل به سطحی مناسب برای ماوس کامپیوتر شوند. صفحه‌ای صاف که به ماوس این اجاره را می‌دهد به راحتی بر روی آن حرکت کرده و به تبادل اطلاعات با کامپیوتر بپردازد و ضریب اشتباه را به کمترین حد ممکن برساند.

امروزه شاهد دسته بندی و انواع مختلفی از ماوس پد ها در سطح بازار جهانی هستیم. ماوس پدهایی که هر یک مناسب گروه مشخصی از کاربران هستند. مانند :

  • موس پد گیمینگ
  • موس پد طراحان گرافیک
  • موس پد کاربران ساده
  • موس پد مهندسی
  • موس پد مخصوص به امور سه بعدی
  • و ….

آشنایی با مزایای ماوس پد

با تکمیل شدن و ارتقاء سطح کیفی ماوس پد ها در طول دوران تکامل خود، سبب ساز ایجاد مزایای بسیاری برای این سطح صاف و بسیار کاربردی شده است. در اینجا لازم است تا به معرفی و بررسی برخی از مزایای موس پد بپردازیم. لطفا با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا بار دیگر که دست خود را بر روی ماوس و موس پد کامپیوتر خود قرار می‌دهید بدانید که برای تحقق هر یک از مزایای ذیل چه تلاش‌ها و زحماتی که کشیده شده است.

کادو برای هر شخصی:

خرید ماوس پد طرح دار و شیک، اولین گزینه برای افرادی است که با لب تاب و کامپیوتر سروکار دارند. این افراد، بخاطر استفاده زیاد از ماوس، مطمئنا به یک ماوس پد خوشگل و زیبا نه نمی گویند و از هدیه گرفتن آن لذت می‌برند.

سهولت استفاده:

یکی از مهمترین مزایای یک ماوس پد این است که کار کردن با ماوس را برای شما بسیار آسان می‌کند. دارای قسمتی نرم است که برای استراحت مچ دست شما تعبیه شده است و سطح صاف آن نیز به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی ماوس خود را حرکت دهید.

پیشگیری از درد مچ دست:

ماوس پد هایی که از طراحی ارگونومیک برخوردار هستند صرفا برای جلوگیری از مچ درد دست کاربران طراحی شده‌اند. این ماوس پدها مچ شما را در موقعیتی بسیار مناسب قرار می‌دهند، و از ورود فشارهای مداوم و بی رویه به مچ دست شما جلوگیری می‌کنند.

افزایش دقت ماوس:

یکی از مهم‌ترین عوامل در هنگام کار با ماوس، میزان دقت کارکرد آن است. در این زمینه نیز این موس پد است که باعث می‌شود با حرکت ماوس بر سطحی مناسب، نهایت دقت برای شما در هنگام کار با ماوس حاصل گردد.

تعمیر و نگهداری آسان:

تمام آنچه که باید در رابطه با تعمیر و نگهداری ماوس پد انجام دهید، پاکیزه نگه داشتن آن است که به راحتی با استفاده از یک پارچه خیس و کمی مواد شوینده به بهترین شکل ممکن تمیز می‌شود. پاکیزگی به بهینه سازی دقت ماوس نیز کمک می‌کند.

ابزاری همه کاره برای تمام امور:

در هر نوع کاربری و در هر موقعیتی که باشید فرقی نمی‌کند، این موس پد است که راحتی و کاربری سهل با ماوس را برای شما به ارمغان می‌آورد و با داشتن طراحی آرگونومیک از مشکلاتی مانند درد مچ دست شما نیز جلوگیری می‌کند.

انواع ماوس پد و تفاوت آنها

بی شک تابحال انواع موس پد ها را مشاهده کرده‌اید و می‌دانید که تمامی موس پدها یک اندازه نیستند. آنها در اشکال و اندازه‌های متفاوت برای کاربری‌های مختلفی طراحی و به بازار عرضه شده‌اند تا پاسخگوی نیازی خاص باشند. در ادامه به معرفی چند نوع موس پد و تفاوت آنها خواهیم پرداخت. شناخت انواع موس پدها و کاربرد‌های آنان به شما کمک می‌کند تا با توجه به زمینه کاری خود، بهترین و مناسب‌ترین ماوس پد را انتخاب و خریداری نمایید.

  • ماوس پدهای معمولی:

اندازه‌های استاندار و مستطیل شکل هستند و برای کاربری‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • ماوس پدها گیمینگ:

این نوع ماوس پد‌ها با نیازهایی که گیمرها در طول بازی‌های کامپیوتری دارند ساخته و ارتقاء یافته‌اند. جای مناسب برای قرار گیری دست و دقت بسیار بالا در انجام وظایف و تبادیل اطلاعات و اندازه بزرگتر و کلید‌ها و کنترل‌های بیشتر برای اشراف بیشتر بازیکن به بازی.

ماوس پد گیمینگ با چی ست میشه: همه چیز درمورد ماگ حرارتی و انواع آن

در کل، پد موس یکی از آن دسته لوازم جانبی‌هایی است که نام لوازم جانبی برازنده آن نیست. زیرا به یکی از اجزاء جدانشدنی برای هر کاربر در هنگام کار با کامپیوتر تبدیل شده است. از حفظ سلامتی مچ تا ارتقاء میزان دقت ماوس و بهینه سازی برای امور مختلف و کاربری‌های متفاوت را داراست، تا کاربران بتوانند تجربه راحت‌تری از کار با ماوس داشته باشند.

بررسی بافت و سطح پد ماوس

یکی از مهم‌ترین عوامل در میزان کیفیت ماوس پد‌ ها بافت و سطحی است که دارا می‌باشند. در حقیقت این بافت و سطح پد ماوس است که عملکرد ماوس شما را می‌تواند ارتقاء و بهینه سازی کند. برای مثال در موس پدهای معمولی، شما دارای یک سطح صاف و نرم هستید که برای انجام امور روزانه و معمولی مناسب است. اما در پد ماوس‌‌های گیمینگ، سطح و بافت پد ماوس به گونه‌ای است که بیشتری میزان اصطکاک را با ماوس ایجاد نماید.

افزایش اصطکاک نرم و بهینه ماوس با موس پد، باعث دقت بالا در کنترل و فرمان پذیری ماوس خواهد شد که در بازی بسیار مهم و حیاتی است.

  • قابل حمل بودن ماوس پد

ماوس پد‌ های سبک و معمولی در هنگام جا به جایی، امکان جا به جایی خوب و راحتی را دارا هستند. اما موس پد‌هایی که برای کاربری‌های خاص و حرفه‌ای تر طراحی شده‌اند از ابعاد بزرگتر و شاید وزن بیشتری نیز برخوردار باشند و کمی در جا به جایی می‌توانند، مشکل ایجاد کنند.

  • تفاوت قمیت انواع پد ماوس

مشخصا انواع معمولی و پد ماوس هایی که مناسب کاربری‌های عمومی هستند از بافت و الیاف ساده‌تری برخوردار بوده و قیمت پایین‌تری نسبت به ماوس پد‌های حرفه‌ای و گیمینگ خواهند داشت.

  • سادگی و استفاده چند منظوره

ماوس پد های معمولی که برای کاربری‌های عمومی و روزمره ساخته شده‌اند، انتخاب‌های بسیار مناسبی برای خرید و استفاده هستند. زیرا در حالی که از میزان قیمت مناسبی برخوردارند، کیفیت خوبی نیز در هنگام کار به کاربر ارائه می‌کنند و در کل انتخابی عاقلانه نسبت به دیگر نمونه‌ها هستند.

نکات مهم در هنگام خرید پد ماوس

به یاد داشته باشید که مناسب‌ترین انتخاب در خرید و تهیه ماوس پد، باید با توجه به چند عامل صورت بگیرد. عامل اصلی داشتن قسمت محافظت از مچ دست است. در صورتی که ساعتها در طول روز با ماوس کار کنید، پس از گذشت اندک زمانی، دچار مچ درد خواهید شد.

در صورتی که با رعایت این نکته و اطمینان از وجود این عامل مهم در ماوس پد، از ایجاد مچ درد در هنگام استفاده طولانی مدت از کامپیوتر و ماوس ‌می‌توانید جلوگیری نمایید.

عامل بعدی، نوع کاربری شما است. در صورتی که اهل بازی‌های کامپیوتری نیستید، نیازی به خرید پدهای ماوس گیمینگ نیز ندارید. با تهیه انواع معمولی برای کاربری‌های عمومی می‌توانید نیاز خود را نسبت به یک ماوس پد برطرف نمایید و هزینه اضافی در رابطه با ماوس پد نکنید.

توجه به بافت و سطح ماوس پد نیز بسیار مهم است. در هنگام خرید به مناسب بودن بافت و سطح موس پد توجه کنید، زیرا هرچه بافت و سطح بهتری داشته باشد دقت کاربری ماوس شما بالاتر خواهد بود.

در کل انتخاب یک ماوس پد معمولی یا پد ماوس گیمینگ به نیاز شما و استفاده و زمینه کاربری شما بستگی دارد. اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید بهتر است از موس پد های مناسب استفاده کنید. اما اگر استفاده شما از کامپیوتر عمومیتر و در حد امور روزمره است، خرید یک ماوس پد معمولی نیز برای نیاز شما کفایت می‌کند.

کلام آخر

با تشکر از از شما همراهان همیشگی، تمام تلاش ما در این مطلب آموزشی و کاربردی ارائه اطلاعات مفید در رابطه با انتخاب و خرید به صرفه و مناسب یک ماوس‌پد به شما عزیزان بود. در ابتدا به تاریخ و شیوه اختراع ماوس پد پرداختیم و سپس با ویژگی‌های ماوس‌پد و مزایای استفاده از آن آشنا شدیم. در صورت تمایل و نیاز برای خرید ماوس پد طرح دار، ما سایت راویتا را به شما پیشنهاد می‌دهیم که با تولید موس پد های طرح دار و شیک، به راحتی می‌توانید نیازهای خود رو برای این محصول برطرف کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.