اصول ست کردن مانتو و شال؛ 6 نکته طلایی

0

در این مطلب از سری مطالب بخش مُد مجله اینترنتی صفحه برتر، به یکی از مهمترین مطالب حوزه شیک پوشی و استایل بانوان پرداخته‌ایم. اصول ست کردن مانتو و شال، مجموعه‌ای است از نکات و قوانین کاربردی که با هدف ارتقاء جذابیت ظاهری و شیک پوشی خانم‌ها و با تکیه بر تجارب و قوانین رنگ شناسی و روان شناسی مدرن، در ادامه خدمت شما ارائه می‌گردد.

بسیاری از بانوان به دنبال ست‌هایی هستند که بتواند با توجه به فرم بدنی آنها، برخی از نکات منفی را پوشش داده و دیگر نیازهایشان را برای خوش فرم‌ نشان دادن ظاهرشان برطرف نمایند. برای مثال خانم‌هایی که قد نسبتا کوتاهی دارند، در صدد جبران این مساله با استایلی هستند، که با استفاده از ست‌های رنگی خاص بتواند کوتاهی قد این عزیزان را به حاشیه براند.

می‌دانیم که هر رنگ خواصی دارد و در صورتی که استایل و نوع پوشش را با آگاهی از اصول ست کردن، تهیه و استفاده کنیم می‌تواند پاسخگوی بسیاری از اهداف و نیازهای ما باشد. در ادامه با توجه به رویکرد مجله اینترنتی صفحه برتر که همواره در تلاش برای تامین نیاز شما کاربران عزیز و اطلاع رسانی و آگاهی حداکثری بوده است، در این مطلب به بررسی مهم‌ترین اصول ست کردن مانتو و شال پرداخته‌ایم.

از شما عزیزان دعوت می‌کنیم تا در کنار ما به سرزمین زیبای رنگ‌ها وارد شوید، با قوانین و برخی از ست‌های بسیار زیبا و جذاب مانتو و شال آشنا شده و توانایی ست کردن مانتو و شال را برای موقعیت‌های مختلف به دست آورید.

جایگاه و اهمیت استفاده از شال و مانتو

استفاده از اکسسوری‌هایی مانند شال توسط بانوان ایرانی در دوران معاصر، صرفا به دلیل اعتقادات مذهبی و دینی نیست. تاثیر استفاده از شال و روسری در ارتقاء سطح جذابیت و زیبایی استایل خانم‌ها، غیر قابل انکار است. شاید تابحال استفاده بانوان غربی از شال و روسری را در مواقع بسیار خاصی که تصمیم به استفاده از البسه و گرانترین پوشاک خود دارند و برای حضور در رویدادی خاص آماده شده‌اند، دیده باشید. مشاهده استفاده از شال در فرهنگ‌های غربی که اعتقاد کمتری به حجاب دارند، گواهی است بر تاثیر این اکسسوری در ارتقاء سطح جذابیت.

در ایران نیز استفاده و اهمیت مانتو با گذر زمان به مرور افزایش یافت. پس از انتقلاب اسلامی سال 1357، و خروج سیستم طاغوتی، بانوان بدنبال پوششی مناسب بودند تا در کنار رعایت شئونات و حجاب اسلامی، از تنوع مناسبی نیز برخوردار باشد. در این میان مانتو‌ها تبدیل به روپوش‌هایی شدند که توسط بانوان انتخاب و مورد استفاده قرار گرفت. با مرور زمان و تغییر روز افزون استایل و مد، حالا شاهد حضور انواع و مدل‌های مختلف مانتو‌ها هستیم.

همچنین ببینید: راهنمای ست نارنجی لباس؛ 5 ترکیب رنگ برنده با نارنجی

به این ترتیب به لطف سیر تحولاتی که باعث عرضه مدلهای جدیدتر شد، پتانسیل بی حد و مرزی نیز در تهیه ست‌های جذاب و متفاوت مانتو و شال ایجاد گردید. در میان حق انتخاب‌های متنوع که امروزه برای بانوان وجود دارد، با آگاهی از اصول ست کردن مانتو و شال می‌توان مناسب‌ترین ست‌ها را با توجه به فرم بدنی و توقعاتی که از استایل مورد نظر وجود دارد، تهیه نمود.

اولین قدم در ست کردن مانتو و شال

درک و رعایت برخی از دستورالعمل‌های موجود در اصول ست کردن مانتو و شال، بخصوص توسط خانم‌هایی که ارزش بسیاری برای تیپ ظاهری خود قائل هستند الزامی است. بانوانی که تمایل به حفظ شیک پوشی خود دارند باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشند که در هنگام تهیه و استفاده از یک لباس، رعایت برخی از قوانین و اصول، به میزان بسیار زیادی در افزایش جذابیت ظاهری موثر است.

در میان تمامی اصول ست کردن مانتو و شال یکی از مهمترین و ابتدائی‌ترین توصیه‌ها، رعایت و حفظ هماهنگی رنگ مانتو با شال است. توجه داشته باشید که بدون شناخت مفاهیم و معانی رنگ‌ها، رسیدن و دستیابی به این هدف نیز غیر ممکن خواهد بود. تنها با شناخت و درک مفاهیم و اصول موجود در رنگ‌ شناسی، می‌توانید به لطف اطلاعات کامل‌تر و عمیق‌تری که به دست می‌آورید، ست‌های هماهنگ و زیبایی را برای استایل خود ایجاد نمایید.

اما در کنار رعایت و شناخت اصول هماهنگی رنگ‌ها، توجه به طرح و الگوی موجود در مانتو و شال نیز از عوامل مهم و تاثیرگذار محسوب می‌شود. شاید بتوان گفت حتی در مواردی این اهمیت از توجه به رنگ‌ها نیز می‌تواند پیشی گیرد. در ادامه همراه ما باشید تا از سد موانع رسیدن به ست جذاب مانتو و شال عبور نمایید.

ایجاد هماهنگی در طرح و الگو بین مانتو و شال

همانطور که پیشتر خدمت شما عزیزان از اهمیت انتخاب و رعایت هماهنگی طرح و الگوهای موجود در شال و مانتو صحبت کردیم، لازم است در این قسمت از مطالب مربوط به اصول ست کردن مانتو و شال نیز به صورت کامل‌تر به این اصل مهم بپردازیم. حقیقتا یکی از مهمترین اصول ست مانتو و شال آن‌هم به زیباترین و حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن، ایجاد هماهنگی بین طرح و الگوی موجود در آنها است. توصیه مجله اینترنتی صفحه برتر به شما عزیزان در این مورد، شناخت دو دسته کلی الگو و طرح در شال و مانتو است. این دسته‌ها متشکل هستند از:

دسته‌‌ بندی کلی الگو‌ها و طرح‌های شال:

طرح‌ها و الگوهای ساده قادرند در حالی که از تنوع رنگی محدودی برخوردارند، برای تمامی استایل‌ها نقش تکمیل کننده و به اصطلاح خشک آخر بنا را داشته باشند.

شال‌های دارای طرح و نقش برخلاف دسته بندی ساده، فارغ از محدودیت‌های رنگی هستند و حق انتخاب‌های بسیار متنوعی را در اختیار قرار می‌دهند. نکته قابل توجه در مورد این دسته بندی، میزان توجه زیادی است که می‌تواند در میان اجزای دیگر در یک استایل به خود جلب نماید و به عنوان نقطه کانونی استایل‌ها محسوب گردد.

دسته‌بندی‌های مربوط به الگو‌ها در مدلهای مانتو

مانتوها نیز دارای مدلهای مختلف با طرح‌های ساده هستند و مانند طرح‌های ساده شال، محدود به رنگ‌های اندکی در پالت رنگی می‌شوند. طبق اصول ست کردن مانتو و شال، این نوع از مانتوها را می‌بایست با شال‌های طرح‌دار که از الگوهای پیچیده برخوردارند ست کرد.

مانتوهای طرح‌دار که از الگوهای پیچیده برخوردارند، برعکس ست قبلی در صورت قرار گرفتن کنار شال‌های ساده اما دارای هارمونی رنگی بالا می‌توانند استایل بسیار زیبایی را تشکیل دهند.

ترفند‌ها و اصول ست مانتو و شال با استفاده از سایز

متاسفانه بسیاری از بانوان عزیز اهمیت سایز را در استفاده از مانتو و شال صرفا به عنوان عاملی جهت اندازه گیری و فیکس بودن با اندام می‌شناسند. اما لازم به ذکر است که اصول ست کردن مانتو و شال، سایز را به عنوان یکی از ابزارهای افزایش جذابیت ست و داشتن استایلی شیک معرفی می‌نماید. حال این پرسش ایجاد می‌شود که سایز چه تاثیری بر جذابیت استایل دارد؟! برای دریافت پاسخ این پرسش، به مثال‌های زیر توجه فرمایید:

تصور کنید به میهمانی دعوت شده‌اید و لباسی با یقه بزرگ و طرح‌های پیچیده را برای شرکت در آن انتخاب نموده‌اید. در این شرایط اگر تمایل داشته باشید که یقه لباس شما به عنوان یک نقطه زیبا بیشتر جلب توجه کند، باید از یک شال کوچک استفاده کنید. به این شکل با ابعاد کوچکی که شال شما دارد، یقه و طرح‌های زیبایش بیش از هر زمان دیگری می‌توانند به چشم آیند.

همچنین ببینید: اصول شیک پوشی و ست کردن لباس

اصول ست کردن مانتو و شال می‌گوید در صورتی که یک مانتوی گشاد را برای استایل و ست اسپورت انتخاب کرده‌اید، باید از یک شال گشاد و بزرگ نیز استفاده کنید. در این صورت ست مانتو و شال شما می‌تواند جذابیت استایلتان را تامین و تضمین نماید. در غیر اینصورت و استفاده از یک شال کوچک، استایلی بد فرم و ظاهری بهم ریخته خواهید داشت، که هیچ کس بدون شک تمایلی به قرار گیری در این وضعیت ندارد.

انتخاب هوشمندانه جنس شال و روسری برای ست‌های زیبا

اگر اینروزها سری به بازار با هدف خرید شال بزنید، متوجه خواهید شد که شال‌ها با جنس‌های متفاوت که از مواد مختلف تولید شده‌اند موجود و قابل تهیه هستند. هریک از جنس‌های مختلف شال خصوصیت و مزیتی دارد، برخی از آنها خنک و راحت، برای استفاده در تابستان و فصول گرم سال مناسب است. در برخی دیگر مقاومت بالایی را مشاهده می‌کنیم که نشان‌گر طول عمر مفید بالایی است که برخوردارند. یا انواعی دیگر که بسیار ظریف هستند و استفاده از روش‌های کم خطر در شستشو و برخورد با آنها الزامی است.

در کل اصول ست کردن مانتو و شال می‌گوید که در ست مانتو و شال توجه به جنس آنها بسیار مهم است. می‌توان از این وسعت گسترده‌ای که در حال حاضر در جنس‌های مختلف وجود دارد به نفع خود استفاده کرد و با هوشمندی نسبت به تهیه یک ست جذاب مانتو و شال اقدام نمود.

انتخاب ست‌های مناسب برای هر موقعیت

نادیده گرفتن تناسب ست مانتو و شال یکی از مواردی است که در اصول ست کردن مانتو و شال بسیار مهم و قابل توجه است. متاسفانه برخی از بانوان در هنگام ست کردن مانتو با شال، به موقعیت و مکانی که قرار است با آن استایل در آن حاضر شوند هیچ دقتی ندارند.

گاهی بانوانی را در سطح شهر می‌بینیم که با ست رسمی مانتو و شال در حال تردد هستند، یا گاهی در قرارهای مهم و رسمی شال‌هایی با جنس‌های نامناسب استفاده می‌شود که مدام از روی سر لیز خورده و مخصوصا در قرارهای کاری می‌تواند تمرکز را بهم زند. همینطور آب و هوا نیز در انتخاب هوشمندانه مانتو و شال باید در نظر گرفته شود.

مواردی که در هنگام خرید مانتو باید به آن‌ها دقت کنید

در هنگام خرید مانتو و شال به موارد ذیل دقت نمایید:

  • بانوان دارای فرم صورت گرد یا حتی مربع، به جای شال بهتر است از روسری در کنار مانتو استفاده کنند.
  • با توجه به نکاتی که تا کنون خدمتتان در این مطلب ارائه شد، هنگام خرید به هماهنگی بین مدل و عرض و تنگی و رنگ مانتو و شال توجه داشته باشید.
  • سعی کنید از رنگ‌ها و مدل‌ها و طرح‌هایی استفاده کنید از نظر اصول ست کردن مانتو و شال مناسب بوده و به کمک آنها بتوانید ست‌های مختلفی را ایجاد نموده و از مناسب بودنشان برای قرار گیری در کنار دیگر البسه خود اطمینان حاصل نمایید.
  • در هنگام خرید مانتو و شال به مواردی همچون راحتی و سبک بودن و مقاومت آنها توجه نمایید.
  • همواره در خرید مانتو و شال هوشمندانه عمل کرده و به سراغ جنس‌هایی بروید که مقاومت بالا در برابر چروک شدن دارند.

جمع بندی

مجله صفحه برتر در طول تهیه و انتشار این مطلب، همواره به کاربردی بودن و اهمیت اطلاعات ارائه شده توجه ویژه‌ای داشت. در این مطلب تحت عنوان: “اصول ست کردن مانتو و شال”سعی در ارائه قوائدی نمودیم که بتواند در تغییر استایل و ست کردن مانتو و شال یاری دهنده شما بانوان عزیز باشد. با سپاس از همراهی بست پیج تا انتهای این مطلب، از شما عزیزان دعوت می‌کنیم تا از دیگر مطالب موجود در بخش مد مجله اینترنتی صفحه برتر دیدن نمایید.

تمامی سعی و کوشش ما آگاهی و تامین نیاز‌های شماست و بست پیج از نظرات و پیشنهادات شما، همواره استقبال می‌کند. لطفا تجارب خود را با ما و دیگر کاربران سایت به اشتراک گذاشته و در مجله اینترنتی بست پیج که در حقیقت متعلق به شما کاربران محترم است، تعامل داشته باشید. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.