راهنمای کامل انتخاب کفش مناسب | 4 نکته مهم در خرید کفش

0

چه چیزی کفش مردانه را به یک کفش ایده آل تبدیل می کند؟ شما در خرید کفش به چه مواردی توجه می کنید؟ افراد همیشه به دنبال کفش مناسب و کامل هستند اما معمولا کفش مورد نظر خود را به سرعت پیدا نمی کنند. امروزه حتی با افزایش فروشگاه های حضوری و آنلاین و تنوع گسترده ی محصولاتی که در بازار وجود دارد همچنان خرید کفش مناسب یک چالش است.

برای اطلاع از نکات مهم انتخاب کفش مردانه مناسب و آشنایی با ویژگی های کفش ایده آل زمان کوتاهی را به مطالعه ی این مقاله اختصاص دهید.

نکته اول: اهمیت کفش مناسب

پا عضو حیاتی در سلامت بدن به حساب می آید و سلامت پاها و راحتی آن ها در سلامت عمومی بدن و احساس خوشایندی که در طول روز دارید بسیار موثر است. برای اینکه در تمام فعالیت های بدنی که دارید از انجام کارهای روزمره مثل پیاده روی و دوچرخه سواری گرفته تا ورزش های سنگین و حرفه ای احساس سرزندگی کنید و خسته و آزرده نشوید و به سلامت پاها، مفاصل و سایر اندام های بدن خود کمک کنید، لازم است کفشی انتخاب کنید که برای شما مناسب بوده و با آناتومی پای شما سازگار باشد.

هشدارهای زیادی درباره ی فشار خون، کلسترول بالا و قلب سالم در رسانه ها پخش می شود، غافل از اینکه پاها هم با 33 مفصل از مهم ترین اعضای بدن در تعادل، حرکت و ثبات بدن هستند که شایسته ی توجه و اهمیت زیاد هستند.

کفش خوب نه تنها ابزاری برای محافظت از پای شما در برابر آسیب های فیزیکی به پاهاست، بلکه به شما کمک می کند تا تعادل خود را حفظ کرده و با استایلی زیبا و استوار راه بروید.

نکته دوم: کفش خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مشخصات کفش خوب تا حد زیادی به فعالیتی که قرار است انجام دهید بستگی دارد. اگر ورزشکار هستید یا حداقل هفته ای سه روز ورزش می کنید حتما کفشی تهیه کنید که با نوع ورزش شما متناسب است. بعضی از ویژگی های یک جفت کفش خوب عبارتند از:

  • پوشیدن و دراوردن آن راحت باشد
  • از قوس خوبی برخوردار باشد
  • فضای کافی برای حرکت انگشتان پا را داشته باشد
  • انعطاف کافی داشته باشد (نه خیلی سفت و نه بیش از حد نرم باشد)
  • در استفاده ی طولانی مدت پا در آن احساس ناراحتی نکند

حتی اگر ورزشکار نیستید و فعالیت های ورزشی انجام نمی دهید، مهم است که بخشی از کمد خود را به کفش مناسب اختصاص دهید. روی کفش های خوب و با کیفیت سرمایه گذاری کنید و برای خرید کفش حرفه ای هزینه کنید. برندهای معتبر و ثابت شده ای در زمینه ی تولید کفش وجود دارند که با خیال راحت می توانید از آن ها خرید کرده و سلامت پای خود را تضمین کنید.

نکته سوم: معیارهای مهم در انتخاب کفش مردانه

شاید خرید کفش مردانه آسان به نظر برسد و برای این کار افراد با مراجعه به یکی دو فروشگاه مطرح به راحتی تصمیم گیری کرده و خرید خود را انجام دهند. اما خرید کفش مردانه مناسب چیزی فراتر از انتخاب یک کفش زیبا و متناسب با اندازه ی پای شماست و باید معیارهای بیشتری را در مورد آن در نظر گرفت.

حتما بخوانید: راهنمای کامل شیک پوشی برای آقایان

شناخت زمین مورد نظر

کفشی که می خرید برای محیط های رسمی و زمین های لیز و صاف است یا قرار است روی چمن مصنوعی و زمین خاکی تنیس آن ها را به پا کنید؟ کفش های کتانی و چرمی ارسی برای رویدادهای رسمی گزینه های بهتری نسبت به کفش های اسپورت هستند.

در نظر گرفتن وزن

اگر اضافه وزن دارید یا جزو آقایان قوی هیکل و سنگین وزن هستید، به تناسب کفی مقاوم کفش و پنجه های راحت آن بیشتر توجه کنید تا وزن شما توسط کفش به شکل مناسبی توزیع شده و در راه رفتن دچار مشکل نشوید.

کفش‌ هایی با پنجه‌ های مقاوم تر و کف عریض تر حمایت بیشتری از وزن شما را به عمل خواهد آورد.

وزن کفش

وزن کفش های شما نقش بسیار زیادی در راحتی شما هنگام راه رفتن خواهد داشت. ممکن است تصور کنید 100 گرم کمتر یا بیشتر تاثیری روی راحتی پا ندارد اما زمانی که برای مدت طولانی تر یا برای انجام فعالیت های حرفه ای تر از کفش ها استفاده کردید تفاوت آن را به خوبی متوجه خواهید شد. کفش هایی که با فناوری پیشرفته تولید شده اند و سبک تر هستند همیشه گزینه های سالم تر و بهتری به شمار می آیند.

متریال مهم تر از ظاهر است

حتما پیش آمده که کفشی را از روی ظاهر خریداری کرده اید و بعد از پوشیدن آن احساس ناراحتی کرده اید. متریال و کیفیت ساخت را همیشه در اولویت قرار دهید و با این کار از آسیب زدن به پای خود جلوگیری کنید.

همه ی کفش های ساخته شده و سازگار با مد روز راحتی و پشتیبانی خوبی برای پا ارائه نمی دهند، بنابراین تمرکز خود را موقع انتخاب کفش مناسب روی جنس، راحتی و حمایت از پا بگذارید و به قیمت و مد روز بودن کمتر توجه کنید.

توجه به قسمت میانی کفش

قسمت میانی در طراحی کفش مردان تاثیر قابل توجهی بر میزان راحتی کفش ها دارد. وجود یک تکیه گاه قوس مانند با انحنای بسیار کم راحتی پای شما را در استفاده ی طولانی مدت کفش ها ضمین می کند.

به اطلاعات کفش توجه کنید

امروزه بازار پر از کفش های تقلبی و فاقد کیفیت شده که با برچسب فیک برندهای معتبر و با قیمت های گزاف به فروش می رسند. موقع انتخاب کفش مناسب به برچسب های داخل کفش، نوشته های درج شده روی جعبه کفش و بارکد کارخانه توجه کنید و از خرید کفش هایی که به سلامت پا و البته شخصیت شما آسیب می رسانند خودداری کنید.

توجه به استایل شخصی

کفشی نخرید که همه می خرند! سبک و استایل خودتان را در پوشش پیدا کنید و هدف تان را روی آن متمرکز کنید تا با سرمایه گذاری روی استایل خاص خود برای انتخاب کفش همیشه طرح و معیار مشخصی داشته باشید. به عبارت دیگر، تسلیم تبلیغات و فریب های همه گیر در جامعه نشوید.

نکته چهارم: نکات مهم در تشخیص سایز کفش مردانه

وقتی تصمیم به خرید کفش مردانه می گیرید در نظر داشتن جزییات ظریف زیر می تواند بسیار کمک کننده باشد:

  • اندازه ی پا در بعد از ظهر بزرگتر از صبح است. برای خرید کفش مردانه بعد از ظهرها اقدام کنید.
  • جورابی بپوشید که از لحاظ اندازه و جنس مطابق جورابی ست که قرار است با آن کفش بپوشید.
  • هر دو لنگ کفش را به پا کرده و با آن ها چند قدم راه بروید.
  • موقع ایستادن با کفش مورد نظر توجه کنید حتما فضای خالی بین انگشتان پا و لبه ی داخل کفش وجود داشته باشد.
  • به راحتی پای خود بیشتر از عدد اندازه ی کفش اعتماد کنید.

انتخاب کفش مردانه ی مقاوم و مناسب را ارزشمند تلقی کنید چرا که کفش ها پوششی تخصصی برای پاها هستند و سلامت پاهای شما در گرو راحتی و کیفیت آن هاست.

نتیجه گیری

پروسه ی پیدا کردن یک جفت کفش مردانه مناسب پروسه ای چند جانبه است که قیمت کفش کم اهمیت ترین جنبه ی آن است. با در نظر گرفتن نکاتی که در بالا ذکر شد و توصیه ی اکید پزشکان روی سلامت پاها و انتخاب کفش مردانه مناسب، درخواهید یافت که از زیبایی و طراحی شیک گرفته تا تکنولوژی به کار رفته در تولید کفش، همگی حائز اهمیت هستند اما آنچه می بایست بیش از سایر عوامل به آن توجه شود راحتی و کیفیت متریال استفاده شده در ساخت کفش هاست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.