سئو خارجی(Off-Page SEO) چیست و دلیل التزام آن + چک لیست

0

تصور کنید، تمام تلاش خود را برای بهینه سازی وب سایت خود انجام داده اید؛ از بهینه سازی تصاویر و انجام تحقیقات بر کلمات کلیدی گرفته تا راه اندازی ساختار سایت و استراتژی پیوند داخلی امّا سئو خارجی را هنوز انجام نداده اید.

با این حال، شما هنوز در تلاش برای بهبود رتبه بندی در گوگل هستید. ممکن است رتبه بندی کنونی شما، به دلیل این باشد که فقط یک نیمه از پازل را تکمیل کرده‌اید. نیمه دیگر چیست؟ بهینه سازی خارج از صفحه(سئو خارجی)!

در حالی که استراتژی سئوی داخلی وب سایت شما، حیاتی است، اقدامات اضافی دیگری وجود دارد که خارج از وب سایت شما انجام می‌شود و به شما در بهبود رتبه بندی کمک می‌کند.

سئو خارجی چیست؟

سئوی خارجی شامل تمام اقداماتی است که برای تأثیرگذاری بر رتبه موتور جستجوی خود انجام می‌دهید؛ که خارج از وب سایت شما انجام می‌شود. این استراتزی می‌تواند شامل ایجاد بک لینک، فعال بودن در رسانه های اجتماعی و وبلاگ نویسی مهمان باشد.

موتورهای جستجو هنگام تعیین رتبه یک صفحه فاکتورهای زیادی را می‌سنجند. در حالی که برخی از عوامل بر اساس محتوا و عملکرد وب سایت هستند، گوگل اطلاعاتی را نیز، از وب سایت شما و از طریق منابع خارج از دامنه شما جمع آوری می‌کند.

به همین دلیل سئو خارجی بسیار ارزشمند است. به عنوان مثال، لینک بیلدینگ یا لینک سازی – یک استراتژی موثر سئوی خارجی – یکی از فاکتورهای برتر رتبه بندی است. این برتری به دلیل آن است که گوگل بر اساس PageRank ساخته شده است، الگوریتمی که به بک لینک‌های یک صفحه از نظر کمیت و کیفیت نگاه می‌کند.

استراتژی سئو خارجی از جزئیات داخلی صفحه شما (به عنوان مثال، سئوی داخلی) پشتیبانی می کند و تلاش می‌کند تا اعتبار، ارتباط و قابل اعتماد بودن را به دامنه شما اضافه کند.

تفاوت سئو داخلی و خارجی

در یک توصیف ساده، سئوی داخلی؛ شامل هر اقدامی است که در وب سایت خود انجام می‌دهید تا بر رتبه شما در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

از سوی دیگر، سئو خارجی، خارج از وب سایت شما اتفاق می‌افتد. به طور مثال چه اقداماتی؟ در اینجا یک راهنمای بصری سریع ارائه شده است.

چک لیست سئو خارجی

  1. لینک سازی
  2. فضای مجازی
  3. سئو محلی( لوکال سئو)
  4. بازاریابی محتوا

1.لینک سازی(Link Building )

لینک‌هایی از سایر سایت‌ها در سرور وب، به عنوان رای اعتماد به دامنه شما محسوب می‌شوند. هرچه رای بیشتری کسب کنید، احتمال افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو بیشتر می‌شود. برعکس، هر چه رای کمتری داشته باشید، متقاعد کردن Google برای اثبات اینکه شما یک سایت قابل اعتماد و معتبر هستید، سخت تر خواهد بود.

شما به صفحات دیگری نیاز دارید که سایت شما را تضمین کنند؛ این کاری است که بک لینک‌ها انجام می‌دهند. ایجاد یک پیوند خارجی یک استراتژی خارج از صفحه است که باید شماره یک لیست شما باشد.

چندین نوع پیوند وجود دارد که می توانید از آن‌ها استفاده کنید:

  • پیوندهای(لینک‌های)طبیعی یا به دست آمده، که در آن ناشران تحریریه و یا مصرف کنندگان نام تجاری شما را به صورت طبیعی ذکر می‌کنند.
  • پیوندهای ساخته شده، که با درخواست شخص شما و تماس با ناشران معتبر برای انتساب یا ذکر پیوند.

استفاده از استراتژی‌های کلاه سفید برای به دست آوردن بک لینک بسیار مهم است، زیرا روش‌هایی مانند پر کردن انجمن‌ها ( معنی درسته؟) و بخش‌های نظرات با لینک‌هایی به صفحه وب شما می‌تواند شما را توسط گوگل جریمه کند.

برای راه‌های خلاقانه برای به دست آوردن بک لینک، این راهنمای استراتژی بک لینک را بررسی کنید. همچنین می‌توانید به این بخش که در آن به بررسی مواردی میپردازیم که باید برای یافتن فرصت یک بک لینک جستجو کنیم، مراجعه کنید.

فرم پست مهمان برای بک لینک سازی
ساختار فرم پست مهمان مجله صفحه برتر برای ارسال پست مهماو در نتیجه بک لینک سازی و سئو خارجی

 

یکی از روش‌های بک لینک سازی رایگان، استفاده از پست مهمان است. شما می‌توانید با نوشتن پست مهمان در مجلات مختلف بک لینک رایگان دریافت کنید. مجله صفحه برتر نیز، یکی از مجلات معتبری است که می‌توانید با استفاده از فرم پست مهمان در آن، بک لینک رایگان دریافت کنید.

2.رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی

احتمالا تا کنون رسانه‌های اجتماعی را به عنوان ابزاری برای آگاهی از برند و تبلیغات، در نظر گرفته اید. اما رسانه‌های اجتماعی یک راه عالی برای به دست آوردن اعتبار دامنه و افزایش رتبه موتور جستجوی شما هستند.

زمانی که محتوا را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید و ترافیک را به آن هدایت می‌کنید، وب سایت شما، به گوگل نشان می‌دهد که از منابع مختلف ترافیک به دست می‌آورید و به احتمال زیاد ممکن است محتوای جالب و با کیفیت بالایی در سایت خود داشته باشید.

به همین دلیل مهم است که به طور مداوم مخاطبین خود را در رسانه‌های اجتماعی درگیر کنید و از آنان برای توزیع محتوا استفاده کنید.

تعامل بیشتر احتمالاً منجر به بافزایش اشتراک‌گذاری‌ها، بک لینک‌ها و کلیک‌ها می‌شود که به ایجاد اعتبار دامنه کمک می‌کند.

3.سئو محلی

سئوی محلی یک استراتژی است که شامل بهینه‌سازی یک سایت برای نتایج جستجوی محلی است. این روش معمولاً برای کسب‌وکارهای مربوط به ارائه خدمات یا محصولات به صورت حضوری یا کسب و کارهایی که به مصرف‌کنندگان در مناطق جغرافیایی خاص خدمات می‌دهند، مانند سالن‌های آرایشی، شرکت‌های تهویه مطبوع، یا سوپرمارکت‌ها استفاده می‌شود.

برای استفاده از این استراتژی، باید سیگنال‌هایی را به موتورهای جستجویی ارسال کنید که به مصرف کنندگان در مناطق محلی خدمات ارائه می دهند. چگونه این کار را انجام دهید؟ در اینجا چند راه کلیدی وجود دارد:

  • شرکت خود را به فهرست‌های کسب و کار محلی و ملی، مانند Google My Business، ترب در ایران، سایت نشان برای محل، سایت کتاب اول و …  اضافه کنید.
  • فهرست خود را در سایت‌های بررسی، مانند دکتر رنک، yelp و … ارائه کنید و به نظرات پاسخ دهید.
  • مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات مثبت خود را به صورت آنلاین، به اشتراک بگذارند.
  • اطلاعات تماس ثابتی در تمامی پلتفرم‌های دیجیتال داشته باشید.

4.بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا به مخاطبان هدف خود برسید و آن‌ها را با اطلاعاتی که نیازها و نکات ضعف آنان را برطرف می‌کنند، جذب کنید. علاوه بر تلاش‌های بازاریابی محتواهای روی صفحه مانند پست‌های وبلاگ، می‌توانید از روش هایی‌مانند وبلاگ نویسی مهمان، پیشنهادات قابل دانلود، نظرسنجی ها، و گزارش‌ها نیز استفاده کنید.

این شیوه‌ها راه‌های بسیار خوبی برای هدایت ترافیک به وب‌سایت شما، تولید مسیرهای جدید و بهبود رتبه موتور جستجوی شما هستند.

از وبلاگ نویسی مهمان، که مزایای متعددی را ارائه می‌دهد استفاده کنید. اولین مورد، توانایی دستیابی به مخاطبان جدیدی است که در بازار هدف شما قرار می‌گیرند. دومین فایده، ارزش بک لینکی است که می‌توانید با انتشار در یک دامنه معتبر دیگر به دست آورید.

در نهایت، وبلاگ نویسی مهمان می تواند ترافیک وب سایت بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد که یکی دیگر از عوامل مهم رتبه بندی می‌باشد.

عوامل سئو خارجی سایت برای لینک سازی

در طول سال‌های اخیر، گوگل و سایر موتورهای جستجو در مورد اقدامات مربوط به پاداش و جریمه، سخت‌گیرانه‌تر وارد عمل شده‌اند.

زمانی که همه از اهمیت لینک‌سازی به عنوان یک عامل رتبه‌بندی کلیدی مطلع شدند، از انواع استراتژی‌ها برای دریافت بک لینک؛ از ارسال لینک‌های خود در انجمن‌ها تا پرداخت هزینه برای لینک ها و… استفاده می‌کردند. سپس، موتورهای جستجو هوشمند تر شدند و استفاده و قرار دادن لینک های غیراخلاقی یا غیرعادی را جریمه کردند.

امروزه، شماباید هنگام توسعه استراتژی ساخت لینک خود این موارد را در نظر بگیرید؛

  • تعداد دامنه‌های ارجاع‌دهنده؛ به گفته گوگل، هرچه دامنه‌های بیشتری به وب‌سایت خود هدایت کنید، رأی اعتماد بیشتری خواهید داشت
  • لینک اتوریتی: داشتن دامنه‌های ارجاع متعدد کافی نیست، شما به ارجاع توسط دامنه هایی با اعتبار بالا نیاز دارید.
  • ارتباط: پیوند(لینک) باید به سایت شما مرتبط باشد.برای مثال: اگر مالک یک شرکت پخش اسباب بازی‌های مناسب حیوانات خانگی هستید، یک لینک از انجمن ملی سگ‌ها، ارزش بسیار بیشتری نسبت به یک لینک از مجله سبک زندگی دارد.
  • Anchor text : متن خاصی که به وب‌سایت شما اشاره می‌کند و لینک داده می‌شود ، باید توصیف کننده و مرتبط با محتوای شما باشد، بدون اینکه هرزنامه به نظر برسد.

در ابزارهای سئوی خارجی به دنبال چه چیزی باشید؟

زمانی که می‌خواهید روی استراتژی سئوی خارجی سایت خود کار کنید، به ابزار نیاز دارید. قبل از اینکه ابزاری را انتخاب کنید، باید بدانید به دنبال چه ویژگی هایی باشید. اولین چیزی که باید به دنبال آن باشید یک ابزار SEO است که شامل جستجوگر بک لینک نیز می‌باشد. باید مطمئن شوید که جزئیات مربوط به دامنه‌های ارجاع دهنده، متن های انکر(Anchor text)، اعتبار لینک آن‌ها و موارد دیگر را نیز ارائه دهد.

برای مثال SEMrush یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک دارد که برای شما امکان مقایسه وب سایت خود و سایر رقبا را فراهم می‌کند و زمینه‌های بهبود را شناسایی کنید.

همچنین باید به دنبال ابزاری با قابلیت نظارت بر برند بگردید. نرم افزار مدیریت رسانه های اجتماعی HubSpot به شما امکان می دهد تا نام های تجاری خود و همچنین رقبای خود را ردیابی کنید.

علاوه بر آن، نرم افزار بازاریابی سئو CRM را با ابزارهای مربوط به سئو داخل، مانند ممیزی و توصیه وب سایت، بهبود موضوع و عنوان وهمچنین ابزارهای مربوط به داده کلمات کلیدی تکمیل می‌شود.

در ادامه، به دنبال یک ابزار SEO باشید که شناسایی فرصت های وبلاگ نویسی مهمان خوب را، برای شما آسان می‌کند. به عنوان مثال، افزونه سئو MozBar از Moz به شما امکان دریافت فوری معیارهای مهم و لحظه‌ای را در هر صفحه وب، فراهم می‌کند.

به کمک این افزونه‌ شما می‌توانید تعیین کنید که کدام فرصت‌های وبلاگ نویسی برای شما مناسب است.

توسعه و قدرتمند کردن استراتژی سئوی خارجی، به اندازه سایر تلاش های شما وب سایت شما مهم است؛ همگی دست به دست هم می‌دهند تا به موتورهای جستجو تصویر کاملی از برند شماخود ارائه دهید و رتبه شما را بهبود ببخشند. بنابراین، از آن غافل نشوید، زیرا ممکن است کلید موفقیت شما باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.